![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In Nederland stelt men zeer nuchter vast dat een multiculturele maatschappij niet werkt, dat de integratie van allochtonen is mislukt.
Hier te lande durft men nog niet, maar het is zeker niet anders. De reden hiervoor wordt, zoals gewoonlijk naar de 'bange blanke man' toegeschoven. Culpabilisatie. Dat is wat de religies als eeuwen doen. De ware oorzaak is echter elders te zoeken. Waarin zal men integreren? Dat is de basisvraag. Kan men integreren in een leefgemeenschap die onzeker is, die ontwricht is? Neen. Het ligt voor de hand dat men eerst de oorzaken van de ontwrichting moet opsporen en wegnemen. Die oorzaak is niet anders dan de houding van een aantal allochtonen zelf. Een minderheid ervan stelt zich aggressief op, toont geen respect voor elementaire zaken als persoonlijk eigendom, publieke eigendommen, sociale verworvenheden. Die kleine groep moet uit de maatschappij verwijderd, zodat de gemeenschap haar evenwicht terug vindt en de nieuwkomers zonder angst voor geweld, zonder eigen verworvenheden in gevaar te brengen, kan opnemen. Het knuffelbeleid zorgt er echter voor dat de verwijdering van de kleine groep gewelddadige vreemden onmogelijk is. Er wordt steeds weer aangedrongen op palavers, nieuwe kansen etc. De schuld voor de voortdurende mislukkingen wordt dan bij de autochtoon gelegd. Totaal ten onrechte uitteraard. Conclusie: degenen die zich fervent voorstander van integratie noemen, verhinderen elke integratie. Ik zie persoonlijk maar één oplossing: het radicaal wegsnijden van de rotte plekken. Het verwijderen dus van de criminele allochtonen. Er is maar één partij die dat voor staat. Die heeft mijn stem, want ik ben voor integratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |