![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hare Keizerlijke Hoogheid Grootvorstin Maria Vladimirovna Romanova weet de opgehitste gemoederen tussen Rusland en Georgië wat te bedaren.
Men mag Haar dankbaar zijn voor Haar tussenkomst, want anders had zich wrsch al een gigantische escalatie van het geweld voorgedaan, met massa's doden tot gevolg. Ze zei dat Ze woedend was over "de misdadige actie's van politici die buitenlandse meesters dienen" en dat "een historisch lot Rusland en Georgië verbindt" Dat Hare Keizerlijke Hoogheid Grootvorstin Maria Vladimirovna Romanov wiens zoon troonpretendent van Rusland is, zelf dochter van de overleden Russische troonpretendent Grootvorst Wladimir Cyrillovich Romanov, het zo opneemt voor beide landen lijkt heel normaal. Haar vader was de Russische troonpretendent en dus lid van het Russische Keizerlijke Huis, en Haar moeder, Princesse Leonida Georgievna Bagration -Moukchransky (94) was een lid van de Koninklijke familie van Georgië, dat in 1810 door Rusland omver was geworpen en helemaal ingenomen. Zo zie je maar hoe een Grootvorstin wel véél meer kan bereiken dan de alle wereldvredesorganisatie's samen. Ik ben blij dat de Keizerlijke familie nog invloed heeft, en dat de Russen nog met véél intresse hen volgen. Ik krijg echt weer heimwee naar het Oude Keizerlijke Rusland, toen al zulke wantoestanden nog niet mogelijk waren. Laten we hopen dat men Haar raad zal blijvend opvolgen, tot welzijn voor iedereen aldaar.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, de keizerlijke "familie" heeft nog nauwelijks invloed in het huidige Rusland. Ook al omdat de overgebleven Romanovs hopeloos verdeeld zijn en onder elkaar ruzie maken dat het bliksemt en dondert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Formateur Fabiola kan misschien de oplossing zijn voor de Belgische impasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Wat sic sic? Natuurlijk dat alleen de leugens en de roddels zijn overgebleven aan de overlevering. Het is idd de winnaar die de geschiedenis schrijft, in dit geval de bolsjevieken. Ze hebben tweemaal verloren, de Romanovs: hun leven en hun eer. Een grotere onrecht bestaat niet in deze wereld. ![]() ![]() En idd, binnen de overgebleven leden van de Keizerlijke familie heerst tweedracht. Maar ja, eigenlijk zijn ze allen verre verwanten, die allen denken dat ze een reden hebben om zelf de troon te claimen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Allez, eerste vraag Magni. In welk jaar werd de lijfeigenschap afgeschaft in Rusland?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het ooit zo kleurrijke Rusland werd onder de communisten helemaal grijs.
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Maria Vladimirovna werd door 90% van de Russen en 99,5% van de Georgiërs straal genegeerd, ja.
Haar rechten op de troon zijn trouwens betwistbaar. Volgens de fundamentele wetten van keizer Pavel I moet men om recht hebben op de troon immers geboren zijn uit een huwelijk tussen partners van dezelfde stand. Maar haar moeder was een Bagration - weliswaar vroeger een adellijke familie, maar daarna geïncorporeerd in de Russische adel en dus niet op gelijke voet met de Russische keizerlijke familie. Een eerder huwelijk tussen een Romanov en een Bagration werd dan ook als ongelijk beschouwd. En dan is er nog de kwestie van het huwelijk van haar grootvader met een gescheiden vrouw, die op het ogenblik van hun huwelijk niet eens orthodox was. Vandaar dat haar rechten dus te betwisten zijn - al heeft ze allicht meer "recht" (aangenomen dat iemand dat kan hebben) dan de overblijvende afstammelingen in mannelijke lijn van Pjotr III, aangezien die allen ongetwijfeld voortspruiten uit zogezegd morganatische huwelijken. En ja, als er maar één monarchie in Europa omvergeworpen mocht worden, dan was het wel die van de Romanovs.
Laatst gewijzigd door Burkide : 22 augustus 2008 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
In Europa trouwen troonopvolgers tegenwoordig met proleten. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() grotvorstin met evengrote portemonee ? vergaard op de lege bolsjeviekmagen ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk. Maar dat is het net. Maar de Paulinische wetten zijn bij mijn weten nooit geldig geamendeerd geweest. Ik dacht dat jij een legitimist was? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ze hebben er helaas nog een paar laten ontsnappen. Vandaar dat ze twintig jaar later terug op de troon zaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Fabi de grotvorstin nu in de rekken van xxxsnuffxxx
|
![]() |
![]() |