![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Een topmanager die toegeeft aan pure chantage: de Belgische politiek op zijn smalst. Tante nonneke Vervotte is er in geslaagd een precedent te scheppen dat de wedde van iedere topmanager in het gevaar brengt. Hoe Bellens zo idioot kan zijn dat hij aan die chantage toegeeft is me een raadsel. De enige intelligente - en juridisch correcte - reactie ware geweest: gewoon die 80 miljoen euro ontslagpremie incasseren en met zijn yacht op de Bahama's wat gaan afkicken van de Belgische ziekte.
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik vind dat elke gewone arbeider / bediende wat meer zou moeten staken zodat hun inkomens wat hoger zou worden , dat die topmanagers is gaan beseffen dat zonder een bassis hun overbetaald jobke er ook niet zou zijn !!!!! , trouwens electrabel is deels van de staat , dus ben ik ook mede-eigenaar
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
efkes van naam vergist , sorry . maar zulke hoge vergoedingen zijn niet moreel te verantwoorden !!!! en dan zeggen ze bij electrabel dat er voor de gewoone arbieder geen opslag afkan !
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Een gewone arbeider die kan aantonen dat hij meer presteert dan 'een gewone arbeider' moet altijd opslag kunnen krijgen. Ik ben een tijdlang bedrijfsleider geweest en als iemand me om opslag kwam vragen, dan zei ik altijd: "natuurlijk kunt ge opslag krijgen. Laat eens horen wat ge méér doet of beter kunt dan vroeger". Wie dat kon, kreeg ook gegarandeerd opslag.
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
op mijn job is't nochtans met schalen , arbeider , technieker ....... en in iedere schaal verdient iedereen evenveel van uurloon
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben altijd een fervente tegenstander geweest van zulke systemen, die uurlonen en weddes vastleggen in categoriën of schalen, omdat ze alle creativiteit en intitiatief in de kiem smoren. Volgens dat zelfde principe heeft iemand ook recht op opslag 'omdat hij er al lang werkt'. Dat is dus complete onzin: wie ergens lang werkt is misschien net daarom moegekeken op zijn job, of vastgeroest in oude gewoontes. Arbeid is een goed, dat verkocht wordt. Er moet dus voor worden betaald wat het waard is.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder zijn de meeste reacties in deze draad gewoon uitingen van pure jaloezie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() De bedragen zijn inderdaad belachelijk hoog. Dat is echter volledig te wijten aan de kunstmatig opgeklopte verwachtingen van aandeelhouders. Alle verhouding is daardoor zoek. Maar het blijft natuurlijk schandalig dat een nobody als Vervotte een allicht competente bedrijfsleider kan chanteren.
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik ben nochtans wreed creatief in het zoeken naar goede plaatskes om efkes te rusten en te smoren ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Hij bewijst zo bovendien een slappeling te zijn, en als Vervotte een grein verstand had, dan is een slappeling wel het laatste wat ze zou willen aan het hoofd van 'haar' bedrijf.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 29 augustus 2008 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En of het bedrijf van hem is of niet doet weinig terzake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in feite was het verkeerd om enkel over dat loon te discussiëren, het beleid op lange termijn, dat is wat belangrijk was/is.
in ieder geval, intern gaat hij het niet gemakkelijk krijgen: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...nderogen.dhtml
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij eerder een teken van loyaliteit en iemand waarbij job tevredenheid primeert over salaris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat een bedrijfsleider een pak meer verdient is normaal , maar zulke bedragen is er wel dik over !!!!
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort lieden menen dat de sky de limit is voor wat ze mogen verdienen, dan moet de staat daar dan maar een fatsoenlijk maximum op kleven! Het zijn allemaal geen halfgoden, die grootverdieners zeker? Vooral proberen in het clubje van de grootverdieners te geraken, dat zal de grootste verdienste zijn van sommigen warschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |