Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 08:08   #1
Jukes
Parlementslid

Standaard Chantage Bellens is een schande

Een topmanager die toegeeft aan pure chantage: de Belgische politiek op zijn smalst. Tante nonneke Vervotte is er in geslaagd een precedent te scheppen dat de wedde van iedere topmanager in het gevaar brengt. Hoe Bellens zo idioot kan zijn dat hij aan die chantage toegeeft is me een raadsel. De enige intelligente - en juridisch correcte - reactie ware geweest: gewoon die 80 miljoen euro ontslagpremie incasseren en met zijn yacht op de Bahama's wat gaan afkicken van de Belgische ziekte.
Oud 29 augustus 2008, 08:15   #2
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Een topmanager die toegeeft aan pure chantage: de Belgische politiek op zijn smalst. Tante nonneke Vervotte is er in geslaagd een precedent te scheppen dat de wedde van iedere topmanager in het gevaar brengt. Hoe Bellens zo idioot kan zijn dat hij aan die chantage toegeeft is me een raadsel. De enige intelligente - en juridisch correcte - reactie ware geweest: gewoon die 80 miljoen euro ontslagpremie incasseren en met zijn yacht op de Bahama's wat gaan afkicken van de Belgische ziekte.

ik vind dat elke gewone arbeider / bediende wat meer zou moeten staken zodat hun inkomens wat hoger zou worden , dat die topmanagers is gaan beseffen dat zonder een bassis hun overbetaald jobke er ook niet zou zijn !!!!! , trouwens electrabel is deels van de staat , dus ben ik ook mede-eigenaar
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 08:18   #3
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ik vind dat elke gewone arbeider / bediende wat meer zou moeten staken zodat hun inkomens wat hoger zou worden , dat die topmanagers is gaan beseffen dat zonder een bassis hun overbetaald jobke er ook niet zou zijn !!!!! , trouwens electrabel is deels van de staat , dus ben ik ook mede-eigenaar
Bellens is wel CEO van Belgacom... en hij wordt betaald volgens de geldende marktregels.
Oud 29 augustus 2008, 08:22   #4
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bellens is wel CEO van Belgacom... en hij wordt betaald volgens de geldende marktregels.

efkes van naam vergist , sorry . maar zulke hoge vergoedingen zijn niet moreel te verantwoorden !!!! en dan zeggen ze bij electrabel dat er voor de gewoone arbieder geen opslag afkan !
Oud 29 augustus 2008, 08:26   #5
Jukes
Parlementslid

Standaard

Een gewone arbeider die kan aantonen dat hij meer presteert dan 'een gewone arbeider' moet altijd opslag kunnen krijgen. Ik ben een tijdlang bedrijfsleider geweest en als iemand me om opslag kwam vragen, dan zei ik altijd: "natuurlijk kunt ge opslag krijgen. Laat eens horen wat ge méér doet of beter kunt dan vroeger". Wie dat kon, kreeg ook gegarandeerd opslag.
Oud 29 augustus 2008, 08:31   #6
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
efkes van naam vergist , sorry . maar zulke hoge vergoedingen zijn niet moreel te verantwoorden !!!! en dan zeggen ze bij electrabel dat er voor de gewoone arbieder geen opslag afkan !
Dat is weer zo een reactie gebaseerd op jaloezie en verder niets.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 08:39   #7
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gewone arbeider die kan aantonen dat hij meer presteert dan 'een gewone arbeider' moet altijd opslag kunnen krijgen. Ik ben een tijdlang bedrijfsleider geweest en als iemand me om opslag kwam vragen, dan zei ik altijd: "natuurlijk kunt ge opslag krijgen. Laat eens horen wat ge méér doet of beter kunt dan vroeger". Wie dat kon, kreeg ook gegarandeerd opslag.

op mijn job is't nochtans met schalen , arbeider , technieker .......

en in iedere schaal verdient iedereen evenveel van uurloon
Oud 29 augustus 2008, 08:42   #8
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Dat is weer zo een reactie gebaseerd op jaloezie en verder niets.
Dat een bedrijfsleider meer verdient , ok . maar zulke bedragen in een bedrijf dat nog niet eens van hem is ????????
Oud 29 augustus 2008, 08:46   #9
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
op mijn job is't nochtans met schalen , arbeider , technieker .......

en in iedere schaal verdient iedereen evenveel van uurloon
Ik ben altijd een fervente tegenstander geweest van zulke systemen, die uurlonen en weddes vastleggen in categoriën of schalen, omdat ze alle creativiteit en intitiatief in de kiem smoren. Volgens dat zelfde principe heeft iemand ook recht op opslag 'omdat hij er al lang werkt'. Dat is dus complete onzin: wie ergens lang werkt is misschien net daarom moegekeken op zijn job, of vastgeroest in oude gewoontes. Arbeid is een goed, dat verkocht wordt. Er moet dus voor worden betaald wat het waard is.
Oud 29 augustus 2008, 08:47   #10
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Volgens mij teken dat Bellens niet echt zelf gelooft in zijn capaciteiten of zijn kansen in de open markt.

Verder zijn de meeste reacties in deze draad gewoon uitingen van pure jaloezie.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 08:49   #11
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat een bedrijfsleider meer verdient , ok . maar zulke bedragen in een bedrijf dat nog niet eens van hem is ????????
De bedragen zijn inderdaad belachelijk hoog. Dat is echter volledig te wijten aan de kunstmatig opgeklopte verwachtingen van aandeelhouders. Alle verhouding is daardoor zoek. Maar het blijft natuurlijk schandalig dat een nobody als Vervotte een allicht competente bedrijfsleider kan chanteren.
Oud 29 augustus 2008, 08:50   #12
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd een fervente tegenstander geweest van zulke systemen, die uurlonen en weddes vastleggen in categoriën of schalen, omdat ze alle creativiteit en intitiatief in de kiem smoren. Volgens dat zelfde principe heeft iemand ook recht op opslag 'omdat hij er al lang werkt'. Dat is dus complete onzin: wie ergens lang werkt is misschien net daarom moegekeken op zijn job, of vastgeroest in oude gewoontes. Arbeid is een goed, dat verkocht wordt. Er moet dus voor worden betaald wat het waard is.

ik ben nochtans wreed creatief in het zoeken naar goede plaatskes om efkes te rusten en te smoren
Oud 29 augustus 2008, 08:51   #13
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Volledig akkoord. Volgens mij teken dat Bellens niet echt zelf gelooft in zijn capaciteiten of zijn kansen in de open markt.

Hij bewijst zo bovendien een slappeling te zijn, en als Vervotte een grein verstand had, dan is een slappeling wel het laatste wat ze zou willen aan het hoofd van 'haar' bedrijf.

Laatst gewijzigd door Jukes : 29 augustus 2008 om 08:52.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 08:53   #14
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zolang de eigenaars (aandeelhouders) akkoord zijn is alles goed hé. Er heeft niemand belang bij dat er dan een paar zijn die vinden dat het niet kan.
En of het bedrijf van hem is of niet doet weinig terzake.
Oud 29 augustus 2008, 08:53   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

in feite was het verkeerd om enkel over dat loon te discussiëren, het beleid op lange termijn, dat is wat belangrijk was/is.

in ieder geval, intern gaat hij het niet gemakkelijk krijgen:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...nderogen.dhtml
Oud 29 augustus 2008, 08:54   #16
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Volgens mij eerder een teken van loyaliteit en iemand waarbij job tevredenheid primeert over salaris.
Oud 29 augustus 2008, 09:01   #17
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat een bedrijfsleider een pak meer verdient is normaal , maar zulke bedragen is er wel dik over !!!!
Oud 29 augustus 2008, 14:16   #18
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een bedrijfsleider een pak meer verdient is normaal , maar zulke bedragen is er wel dik over !!!!
Vind ik ook... Vooral omdat ze bij mislukken een ongelooflijke oprotpremie krijgen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:45   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil dat zeggen dan Bellens 100 x meer werkt dan andere mensen?
Oud 29 augustus 2008, 17:40   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bedragen zijn inderdaad belachelijk hoog. Dat is echter volledig te wijten aan de kunstmatig opgeklopte verwachtingen van aandeelhouders. Alle verhouding is daardoor zoek. Maar het blijft natuurlijk schandalig dat een nobody als Vervotte een allicht competente bedrijfsleider kan chanteren.
Toch is het niet te verantwoorden dat één persoon dergelijke bedragen opstrijkt, ook al is dat de "marktprijs"! Was het niet zo er een hele rits lieden klaar stonden om hem te vervangen? Klaar en wellicht even goed of nog beter om het werk met minder loon te doen? En die "afscheidspremies" van miljoenen, ook al werden ze eigenlijk aan de deur gewerkt wegens hun falen?
Dat soort lieden menen dat de sky de limit is voor wat ze mogen verdienen, dan moet de staat daar dan maar een fatsoenlijk maximum op kleven! Het zijn allemaal geen halfgoden, die grootverdieners zeker? Vooral proberen in het clubje van de grootverdieners te geraken, dat zal de grootste verdienste zijn van sommigen warschijnlijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be