![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Agressievelingen slaan 'te trage' feestvierder neer
GIERLE - Omdat hij niet snel genoeg de straat overstak, werd Glen Kersemans uit Gierle vrijdagnacht zwaar met een staaf op het hoofd geslagen. De twee daders konden na een achtervolging worden ingerekend. Glen Kersemans (26) had net een harde tijd als beroepsmilitair in Libanon achter de rug. Op een trouwfeest vrijdagnacht in Berlaar kon hij samen met zijn vriendin Sofie en enkele vrienden die weken vergeten. Ietwat aangeschoten verliet hij rond halfvier het trouwfeest met Sofie en zijn vriend Jurgen Haes, die Bob zou spelen. 'We hadden veel plezier gemaakt op het trouwfeest', vertelt Glen. 'Vrolijk gingen we terug naar onze auto, maar blijkbaar niet snel genoeg voor twee inzittenden van een wit busje die voor het zebrapad moesten stoppen. Eén van hen sprong uit de auto en sloeg mij met een ijzeren staaf. Alles werd zwart, tot ik weer bijkwam in het ziekenhuis.' Zijn vriend Jurgen Haes zag het allemaal gebeuren. 'De miserie begon al toen dat witte busje kwam aanrijden. Meteen ging een raampje naar beneden en kregen we allerlei verwijten naar ons hoofd. Toen we wilden instappen, kwam de kleinste van de twee uit de auto gesprongen met een lange staaf met een metalen kop. Hij zwaaide die met geweld op het hoofd van Glen. Ik hoorde iets kraken. Glen stortte in elkaar en bewoog niet meer.' Met gierende banden stoven de agressievelingen weg. 'Jeroen en ik hebben de achtervolging ingezet. Ondertussen alarmeerden we de politie. Glen was in goede handen, want onze vriendinnen zijn verpleegsters. Het was een bloedstollende achtervolging, vooral in die kleine straatjes, maar we konden de politie voortdurend zeggen waar we ons bevonden. Zo hebben de agenten de twee daders uiteindelijk kunnen klemrijden in Borsbeek.' Glen werd zaterdag nog overgebracht van het ziekenhuis in Lier naar Malle. Zijn jukbeenderen, sinusholtes en oogkassen zijn gebroken. Hij heeft veel hoofdpijn, wordt snel duizelig en moet plat liggen. Kauwen kan hij voorlopig niet. Het Mechelse parket heeft de twee daders van de verkeersagressie onmiddellijk na de feiten laten arresteren in Borsbeek. Het gaat om Julius Erving S.B. (25) en Julio Cesar P.C. (28), die de slagen toediende. Beiden komen uit de Dominicaanse Republiek maar wonen al een tijdje in ons land. Omdat de 28-jarige nog een celstraf moest uitzitten voor een eerdere veroordeling, werd hij na verhoor naar de gevangenis gebracht. Zijn kompaan mocht naar huis terugkeren. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G8J1VK0KP ![]() ![]() De maatschappij is kompleet door gedraaid. En dan nog een van die pummels weer daar huis sturen ![]() Direct retour thuisland, geen woorden aan vuilmaken. Hier is geen excuus voor. Zo iets zou ik, moest ik advocaat zijn, nog niet verdedigen. Moedig en tof van die vrienden om zo adequaat te reageren. ![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() 't Zijn toevallig weer eens migranten. Oeps, dat mag eigenlijk niet gezegd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Verkeersagressie...?
Het is een breder...algemeen verschijnsel. Oorzaak? Ons softe gerecht, door links gedirigeerd, zal zeker meespelen. Hoe toleranter, hoe meer er grenzen worden afgetast en overschreden. En ja, we worden dat langzaam gewoon. Niemand kijkt er meer van op. De verontwaardiging daalt. Nog veel meer links stemmen en we zullen zien waar we naartoe gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Die lieve jongens hebben waarschijnlijk een slechte jeugd gehad, niet genoeg kansen gekregen, te maken gehad met racistische werkgevens, enz... Dank u links voor uw uitstekend beleid ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Kan men niet gewoon wat sneller de straat oversteken?
Inplaats van strontzat daar te liggen zwijmelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar je hebt in mijn ogen gelijk. Buiten het feit dat het toevallig weer vreemdelingen waren met hier en daar wat op hun kerfstok, lijkt het verhaal wel een beetje doorzichtig. De 'feestvierders' zullen ook wel niet zo onschuldig geweest zijn. Insinuaties? Dat kan. Maar ik ben niet naïef!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Neen, wie strontzat over de straat zwijmeld moet niet verschieten als het fout loopt.
Waarom denkt u trouwens dat het verboden is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Omdat je mensen niet ladderzat zou koeieneren totdat die een knuppel pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en die 2 mochten het recht in eigen handen nemen en hem bijna-dood kloppen omdat hij een overtreding gemaakt heeft?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat als je strontzat de mensen aan het ambeteren bent je soms petsen krijgt. Dan moet je niet komen zeveren vind ik. Dat lallende gebral van die zatlappen, daar krijg ik het soms ook van. Die denken werkelijk dat ze niets kan gebeuren als ze zo strontzat over straat liggen zwijmelen en de mensen lastig vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() voetgangers hé ...
gisteren nog zo ene gezien , die mens moest echt vertragen op dat zebrapad om mij te kunnen doen vertragen ... ik maak mij daar echter alleen maar vrolijk om |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen reageer ik daar iets minder vrolijk op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge waart toevallig niet langs rechts aan het inhalen ?! breek mij de bek niet open over brommerkes ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |