Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2008, 07:21   #1
Kingsale
Partijlid

Standaard doel

De oplossing in het zicht ineens comaf maken met doel dat blijft maar duren met die zever en dat politiek gedoe.Weg met Doel en zo vlug mogelijk
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 07:39   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
De oplossing in het zicht ineens comaf maken met doel dat blijft maar duren met die zever en dat politiek gedoe.Weg met Doel en zo vlug mogelijk
²
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 07:50   #3
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen zonder Doel?

Beseffen jullie wel wat jullie daar zeggen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 08:00   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vlaanderen zonder Doel?

Beseffen jullie wel wat jullie daar zeggen?
Ja, hoor.

Geen kerncentrales meer in Vlaanderen en alle elektriciteit via alternatieve energiewinning en elektrabel met zijn monopolie en dure energie fait.

Plus een hele hoop kraakpanden die verdwijnen en dus minder gevaar betekenen voor de volksgezondheid.

Maar vooral een stukje Vlaamse cultuur die verdwijnt en Antwerpen dat weer wat meer industrie kan aantrekken, zodat we rond Antwerpen nog wat meer verkeersellende krijgen.

Het is immers dringend nodig dat we in Antwerpen nu eindelijk eens werk van gaan maken om het record van Peking te gaan verbreken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 08:02   #5
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk politiek gedoe? Let op, ik ontken niets maar nodig u enkel uit om wat meer duiding te geven bij uw visie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 11:18   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, hoor.

Geen kerncentrales meer in Vlaanderen en alle elektriciteit via alternatieve energiewinning en elektrabel met zijn monopolie en dure energie fait.

Plus een hele hoop kraakpanden die verdwijnen en dus minder gevaar betekenen voor de volksgezondheid.

Maar vooral een stukje Vlaamse cultuur die verdwijnt en Antwerpen dat weer wat meer industrie kan aantrekken, zodat we rond Antwerpen nog wat meer verkeersellende krijgen.

Het is immers dringend nodig dat we in Antwerpen nu eindelijk eens werk van gaan maken om het record van Peking te gaan verbreken.
't Was toch zoveel beter geweest, mocht de haven van Antwerpen beperkt gebleven zijn tot de oppervlakte die ze had in de Gouden Eeuw.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 11:24   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens beter uit. Waarom moet Doel weg?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 11:50   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Leg eens beter uit. Waarom moet Doel weg?
Anderen kunnen dat beter dan ik.

Mag ik me hier beperken tot de volgende reden: als ik zie welke apen daar op die daken klimmen om de afbraak tegen te houden, dan krijg ik al een neiging om zelf met de afbraak te gaan helpen.
Misschien niet mooi van mij, maar ik kan het niet helpen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 13:47   #9
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Anderen kunnen dat beter dan ik.

Mag ik me hier beperken tot de volgende reden: als ik zie welke apen daar op die daken klimmen om de afbraak tegen te houden, dan krijg ik al een neiging om zelf met de afbraak te gaan helpen.
Misschien niet mooi van mij, maar ik kan het niet helpen.
Mensen die zich durven verzetten tegen hopeloos voorbijgestreefde megalomane projekten waarmee alleen erg 'duistere' belangen gediend zijn 'apen' noemen is inderdaad niet erg mooi van u.

Ik zou u willen voorstellen eens in Doel op bezoek te gaan, en eens een goeie babbel met die 'apen' te slaan. Ge zou er nog iets van kunnen leren, zelfs op uw leeftijd.

Een ideale gelegenheid daartoe biedt het 'café' in De Doolen, het vroegere gemeenteschooltje waar een handvol idealisten een beetje rommelige, maar tenminste 'èchte' ontmoetingsplaats van wisten te maken.

Het is elke zondag open, van 14u tot 20u, de Westmalle is er echt niet duur, en zelfs als het café leeg is, hoef je je geen moment te vervelen, er is genoeg te zien/te lezen/...

U bent ook onvoorwaardelijk voorstander van de verbreding van het Schipdonkkanaal, mag ik veronderstellen?

En als er bij u in de buurt een verbrandingsoven, een varkensvleesfabriek of een gigantische legbatterij vol uitgemergelde kiekens komt, staat u wellicht op de voorste rij te applaudisseren, omdat dat allemaal 'goed' is 'voor de economie'?

Een 'Vlaams-nationalist' die onverschillig of zelfs goedkeurend kan toekijken op de zinloze vernietiging van nog maar eens een polderdorp en nog maar eens ettelijke hectaren van de beste landbouwgrond waarover Vlaanderen beschikt(e), is in mijn ogen verachtelijker dan een FDF-er die de annexatie van een paar gemeenten bij Brussel eist.

In beide gevallen gaat het weliswaar om vernietigde dorpsgemeenschappen, maar van zo'n FDF-er verwacht ik geen 'empathie' met die 'Vlaamse dorpers'. Van een 'Vlaams-nationalist' mag ik toch wel een béétje meer verlangen, of niet soms?

Als u Vlaanderen dan per sé onafhankelijk wilt zien, wat voor Vlaanderen wilt u er dan van maken?

Kwestie van te weten of ik mij aan uw kant zou kunnen scharen of niet (maar op die vraag kreeg ik eigenlijk al een antwoord).

Als er in Vlaanderen dan toch per sé een gigantische containeroverslagplaats moet komen, waarom wordt dan niet eens nagedacht over Zeebrugge?

Daar hoeft zelfs niks te worden weggegraven. Een verlengde havendam is al meer dan voldoende.

Dat scheelt ook op de baggerkosten, en bovendien hoeven de schepen dan niet eens meer die hele Schelde op, waar ze sowieso toch nauwelijks in kunnen maneuvreren.

Als d�*t al geen besparingen op de brandstofkosten met zich meebrengt, wat dan wèl?

Bent u trouwens al eens gaan kijken wat er gebeurt in de dokken waarvoor destijds Austruweel, Wilmarsdonk en de rest naar de kloten werden geholpen?

Ge zult er misschien van verschieten, misschien ook niet.

Het heeft alleszins weinig uitstaans met de prachtige toekomstvisioenen die destijds werden geschilderd.

Maar de dorpen zijn wel wèg, natuurlijk. En de goeie poldergrond ook.

Onherroepelijk.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2008 om 13:50.
Oud 15 augustus 2008, 13:52   #10
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Het is spijtig, maar Doel is al dood. Al wat er overblijft is een vuil, spookdorp met hier en daar een kraker (ik kan het weten, ik woon in Beveren). Breek je het nu af of niet, dat kan mij niet veel meer schelen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 13:59   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Was toch zoveel beter geweest, mocht de haven van Antwerpen beperkt gebleven zijn tot de oppervlakte die ze had in de Gouden Eeuw.
Je hoeft er ècht geen karikatuur van te maken, hoor.

Er is vooruitgang, en er is 'vooruitgang'.

Je kan ervoor kiezen 'grote projecten' degelijk uit te werken, aan de volkswil te onderwerpen en zonodig aan een veranderende realiteit aan te passen,

of je kan ervoor kiezen de slippendrager van 'projectontwikkelaars' en 'havenmaffia' te worden en je koppig èn tegen beter weten in te blijven vastklampen aan beslissingen waarvan steeds duidelijker blijkt dat ze absoluut niet beantwoorden aan de minimale criteria om ze van het eptitheton 'democratisch', 'doordacht' of 'heilzaam' te voorzien.

Oud 15 augustus 2008, 14:07   #12
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoeft er ècht geen karikatuur van te maken, hoor.

Er is vooruitgang, en er is 'vooruitgang'.

Je kan ervoor kiezen 'grote projecten' degelijk uit te werken, aan de volkswil te onderwerpen en zonodig aan een veranderende realiteit aan te passen,

of je kan ervoor kiezen de slippendrager van 'projectontwikkelaars' en 'havenmaffia' te worden en je koppig èn tegen beter weten in te blijven vastklampen aan beslissingen waarvan steeds duidelijker blijkt dat ze absoluut niet beantwoorden aan de minimale criteria om ze van het eptitheton 'democratisch', 'doordacht' of 'heilzaam' te voorzien.
Men had beter gekozen voor de fout in het Doeldok (dat in de buurt van Doel ligt, niet óp) te corrigeren ipv het Saeftinghedok (dat komt op de plaats waar nu het dorpscentrum van Doel ligt) te graven.

Het Doeldok heeft schuine ipv rechte kaaimuren, zodat de bepaalde schepen niet kunnen aanmeren. Het 'hoe' en 'waarom' dat gebeurt is weet ik niet meer, maar ik weet wel dat in het Doeldok niet 1 schip geladen of gelost wordt/is.

Maar ondertussen zat men daar wel met een dok te weinig.
Men kon 2 dingen doen, het Doeldok rechte kaaimuren geven, of een volledig nieuw dok graven: het Saeftinghedok.

Een nieuw dok graven bleek heel wat goedkoper dat het Doeldok corrigeren, dus was de keuze snel gemaakt.

PS: Het Doeldok wordt terug gedempt, slechts een gedeelte laat men liggen voor recreatief gebruik. Wat men met die lap grond gaat doen, waar nu het Doeldok ligt, weet ik niet.

Laatst gewijzigd door Kazan : 15 augustus 2008 om 14:08.
Oud 15 augustus 2008, 14:07   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Het is spijtig, maar Doel is al dood. Al wat er overblijft is een vuil, spookdorp met hier en daar een kraker (ik kan het weten, ik woon in Beveren). Breek je het nu af of niet, dat kan mij niet veel meer schelen.
Je vergeet de 'autochtone' individuen, gezinnen en families die 'ze' nog steeds niet het dorp uitkregen, en die er wellicht al woonden voor jij geboren was.

Zie je die 'doel'bewust over het hoofd, of is het een 'vergetelheid'?

En vind je het niet een heel klein beetje onlogisch dat je je wel druk zou maken over een dorp 'in De Rand' (bedreigd door 'Bruxelles'), terwijl je anderzijds de schouders ophaalt voor een dorp 'over het water' (bedreigd door 'Antwaarpe')?

Is het minder erg dat een Vlaams dorp door 'Vlamingen' wordt vernietigd dan dat een Vlaams dorp door 'Franskiljons' wordt kapotgemaakt?

Zo ja, waarom?

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2008 om 14:08.
Oud 15 augustus 2008, 14:14   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men had beter gekozen voor de fout in het Doeldok (dat in de buurt van Doel ligt, niet óp) te corrigeren ipv het Saeftinghedok (dat komt op de plaats waar nu het dorpscentrum van Doel ligt) te graven.

Het Doeldok heeft schuine ipv rechte kaaimuren, zodat de bepaalde schepen niet kunnen aanmeren. Het 'hoe' en 'waarom' dat gebeurt is weet ik niet meer, maar ik weet wel dat in het Doeldok niet 1 schip geladen of gelost wordt/is.

Maar ondertussen zat men daar wel met een dok te weinig.
Men kon 2 dingen doen, het Doeldok rechte kaaimuren geven, of een volledig nieuw dok graven: het Saeftinghedok.

Een nieuw dok graven bleek heel wat goedkoper dat het Doeldok corrigeren, dus was de keuze snel gemaakt.

PS: Het Doeldok wordt terug gedempt, slechts een gedeelte laat men liggen voor recreatief gebruik. Wat men met die lap grond gaat doen, waar nu het Doeldok ligt, weet ik niet.
Inderdaad, dat fameuze Doeldok. 'Op lange termijn' was de keuze voor 'correctie' daarvan véél zinvoller geweest, maar welke politicus of projectontwikkelaar kan/mag/durft 'op lange termijn' denken?

Wat met het terug gedempte dok ook moge gebeuren, de goeie landbouwgrond die er lag is definitief verloren gegaan.

En goeie landbouwgrond hebben we echt wel op overschot in Vlaanderen, niet?

Misschien kunnen we er zelfs een export-artikel van maken, ze smijten er hier toch al mee naar uwe kop.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2008 om 14:15.
Oud 15 augustus 2008, 14:24   #15
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet de 'autochtone' individuen, gezinnen en families die 'ze' nog steeds niet het dorp uitkregen, en die er wellicht al woonden voor jij geboren was.

Ik weet dat er nog enkele autochtonen wonen, maar dat zijn er niet veel meer. Ik schat dat er slechts honderd mensen moeten verhuizen. Het is - het klinkt idd cru - niet de moeite om voor die mensen Doel te laten staan.

Citaat:
En vind je het niet een heel klein beetje onlogisch dat je je wel druk zou maken over een dorp 'in De Rand' (bedreigd door 'Bruxelles'), terwijl je anderzijds de schouders ophaalt voor een dorp 'over het water' (bedreigd door 'Antwaarpe')?

Is het minder erg dat een Vlaams dorp door 'Vlamingen' wordt vernietigd dan dat een Vlaams dorp door 'Franskiljons' wordt kapotgemaakt?

Zo ja, waarom?
  1. In Doel wonen heel wat minder mensen dan in de Rand
  2. Als Doel verdwijnt, komt er iets nuttigs in de plaats. Een verfranst dorp biedt weinig meerwaarde.
  3. Doel is al verloren
Oud 15 augustus 2008, 14:29   #16
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:

Zo ja, waarom?
raar dat nu SPA niet aan de pot zit zij heel veel problemen hebben met het verdwijnen van Doel. Maar vergeet niet dat ons aller gratis Stevaert aan de bron van het verdwijnen ligt oeps vergeten zeker?
Diezelfde linkse meute die nu oorverdovend zwijgt over de gewilde grondinname van zusterpartij PS. Een woord voor de geveinsde verontwaardiging : hypocrieten

Laatst gewijzigd door rookie : 15 augustus 2008 om 14:29.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 14:38   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat er nog enkele autochtonen wonen, maar dat zijn er niet veel meer. Ik schat dat er slechts honderd mensen moeten verhuizen. Het is - het klinkt idd cru - niet de moeite om voor die mensen Doel te laten staan.

1. In Doel wonen heel wat minder mensen dan in de Rand
  2. Als Doel verdwijnt, komt er iets nuttigs in de plaats. Een verfranst dorp biedt weinig meerwaarde.
  3. Doel is al verloren
Wat is er zo nuttig aan lege dokken, behalve dan dat ge er op kunt windsurfen of roeien, en misschien zelfs een paar vissen uit kunt ophalen?

En zijn die nuttiger dan een dorp met een paar geklasseerde monumenten (wat gaan ze d�*�*rmee dan aanvangen?), een pittoresk rivierhaventje èn een klets van de beste landbouwgrond die in Vlaanderen (en bij uitbreiding zelfs in Europa) te vinden is?

Rotterdam is ook een haven in volle expansie, maar daar gaan ze wèl een flink pak doordachter te werk.

De havenuitbreiding vindt namelijk plaats in de richting van de zee, niet in de richting van het binnenland, en er wordt vooral geprobeerd zo weinig mogelijk 'traditioneel' landschap te vernietigen.

In Nederland weten ze maar al te goed wat poldergrond waard is, en hoeveel moeite het gekost heeft die poldergrond zo waardevol te krijgen.

En denk je nu ècht dat dat Deurganckdok ervoor zal zorgen dat er nu plots zo veel méér reusachtige containerschepen die lange, kronkelende en op vele plaatsen erg ondiepe Schelde gaan opvaren, daar waar ze in Rotterdam of Zeebrugge zoveel gemakkelijker bediend kunnen worden?

Ik laat me alleszins geen (opgespoten) zand meer in de ogen strooien !

En blijkbaar is Doel toch nog niet zo verloren als u het wilt doen uitschijnen, anders was het er allang mee gedaan.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2008 om 14:52.
Oud 15 augustus 2008, 14:48   #18
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
raar dat nu SPA niet aan de pot zit zij heel veel problemen hebben met het verdwijnen van Doel. Maar vergeet niet dat ons aller gratis Stevaert aan de bron van het verdwijnen ligt oeps vergeten zeker?
Diezelfde linkse meute die nu oorverdovend zwijgt over de gewilde grondinname van zusterpartij PS. Een woord voor de geveinsde verontwaardiging : hypocrieten
Wat kan SPa mij nu schelen?

Ik heb altijd 'groen' gestemd (eerst was dat 'Stad voor de Mens', dan werd dat 'Agalev', en nu is dat 'Groen!') en zal dat zo lang mogelijk blijven doen ook, al moet ik toegeven dat ik voor het ogenblik zware twijfels koester, en misschien een volgende keer wel helemaal niet meer stem.

Dat SPa nu ook plots problemen zou hebben met het verdwijnen van Doel, vind ik wel mooi meegenomen, maar op veel sympathie hoeven ze toch niet te rekenen, hoor. Daar is het zoals u al signaleerde wel een beetje te laat voor, niet?

En wat bedoelt u met 'de gewilde grondinname van zusterpartij PS'?

Wat mag ik mij daarbij voorstellen?

Oud 15 augustus 2008, 15:01   #19
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Wat kan SPa mij nu schelen?

Ik heb altijd 'groen' gestemd (eerst was dat 'Stad voor de Mens', dan werd dat 'Agalev', en nu is dat 'Groen!') en zal dat zo lang mogelijk blijven doen ook, al moet ik toegeven dat ik voor het ogenblik zware twijfels koester, en misschien een volgende keer wel helemaal niet meer stem.

Dat SPa nu ook plots problemen zou hebben met het verdwijnen van Doel, vind ik wel mooi meegenomen, maar op veel sympathie hoeven ze toch niet te rekenen, hoor. Daar is het zoals u al signaleerde wel een beetje te laat voor, niet?

En wat bedoelt u met 'de gewilde grondinname van zusterpartij PS'?

Wat mag ik mij daarbij voorstellen?
Ook Groen (toen AGALEV) stemde voor de verdwijning van Doel (zaten toen tevens in de regering)
Ook Groen knikt instemmend met de ontwikkelingen in de rand(gewilde grondinname )

Laatst gewijzigd door rookie : 15 augustus 2008 om 15:01.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 15:06   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ook Groen (toen AGALEV) stemde voor de verdwijing van Doel (ztaen toen tevens in de regering)
Ook Groen knikt instemmend met de ontwikkelingen in de rand(gewilde grondinname )
Vandaar dus mijn zware (ècht zware!) twijfels:

zal ik nog maar eens (voor de zoveelste keer) 'een oogje sluiten' voor alles wat mij omtrent & binnen 'Groen!' zwaar tegen de borst stuit en op de zenuwen werkt (en ge moogt gerust zijn, het is een lange lijst), en te kiezen voor die paar 'Groen!'-en die mij wèl nog weten te bekoren,

of zal ik gewoon niet meer komen opdagen?

Het wordt m.a.w. hoog tijd voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief.

Daarvoor wil ik gerust èlk weekend naar een stemhokje lopen, echt waar.

Dan wéét ik tenminste waarvoor (of waartégen) ik gestemd heb.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2008 om 15:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be