Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2008, 15:37   #1
mams
Vreemdeling

Standaard Jonge volwassenen zonder inkomsten

Hoi,ik ben hier ergens een onderwerp tegengekomen,maar door mijn onervarenheid op forums,vind ik het niet terug.Dus zelf maar even starten dan. Een moeder ben ik ,dat heb je wel door.Mijn zoon is nu 23 en heeft totaal geen inkomsten.Ik verwen hem niet,wat je misschien wel zal denken,maar dat is niet zo.Sinds hij op 18 jaar niet meer naar school wilde gaan,krijg ik geen kinderbijslag ook niet.Zelf heb ik enkel invaliditeit als samenwonende omdat mijn zoon bij me woont.

Ze bekijken het natuurlijk zoals een normaal gezin ,dat hij wel stempelt ,of werkt of iets trekt van ergens,dat is helaas niet het geval.Als moeder ben ik ongerust en ten einde raad.Een zoon van 23 ,kan je als ouder niet mee doen ,als met een minderjarige.Overal kom ik met de rug tegen de muur te staan.Ik wil het beste voor mijn zoon en overal krijg ik maar te horen van ,gooi hem buiten!Zelfs familie zegt dit.Hij doet buiten hij geen inkomsten heeft,niets fout,is niet aggressief.Er is geen reden om hem uit huis te zetten.Hij blijft ganse dagen ook thuis ,en gaat niet uit.Hij is wel even aan het werk geweest voor 3 weken in Spanje,dat is het enige wat hij de laatste jaren heeft gedaan.Als ik vraag wat er scheelt,we praten dus echt wel met elkaar,dan is alles oke.Volgens hem zelf.Maar ik herinner me nog wel erg goed,ik ben nu 47 jaar,dat ik op mijn 17 jaar al niet graag meer dag en nacht thuis wilde zitten.Officieel krijg ik nergens echt goede raad,buiten drastische dingen ,ik wil ook niet dat hij op straat terechtkomt of bij de verkeerde mensen.Ik blijf wel zijn moeder he.Heeft iemand een idee waarom een jonge slimme jongeman niet in het leven stapt ,net als de anderen,en niet echt geld nodig heeft?Of vrienden en zelfs vriendinnen,buiten degene op het internet ,ziet hij echt niemand .De dokter zegt geef hem een schup onder z'n .....je weet wel.

Volgens mij is er wel degelijk iets niet juist.Omdat hij niet buitenkomt en anderen hier niet bij hem komen,is er geen sprake van drugs of foute dingen.De overheid vind dat ik samenwoon met hem,ja ik heb hem nog wel altijd 'TEN LASTE'Maar dit komt zelden voor en dus is er geen enkel systeem waar ons gezin in past.Dat kan toch niet?Weet iemand hoe en wat ik kan doen?Mijn inkomen is veel te laag om met 2 van te leven en ik doe het al een hele tijd.Mijn zoon weet het en zegt het te begrijpen....maar doet er niets aan!Als hij een 200 euro bij zou krijgen van het ocmw om hier wat bij te leggen,(dat kan dus,ik heb geïnformeerd)moet hij weer regelmatig komen en werk zoeken of ze schrappen hem,dus geen optie,want hij gaat er echt niet naartoe gaan.Wat er mis is,ik weet het echt niet.Maar als hij zelf niet vind dat er iets mis is,kan hij ook niet geholpen worden,mijn handen zijn gebonden.Hij kan zo hier zitten tot hij grijs ziet,met lange baard!En hij hoeft helemaal niet te vertrekken,dat is niet nodig,maar wat moet ik dan wel doen?Kwaad worden haalt niets uit,lief zijn ook niet,niets helpt.Op dit uur slaapt hij nog,het lijkt echt een verwend kind als ik mezelf hoor praten,maar als streng zijn echt niet helpt,wat doe je dan?Of is er een manier om hem bij een psychiater te krijgen om te zien wat er mis is,of is dat wat overdreven ?Ik weet het echt niet meer,maar in ons mooie landje België vind ik niet echt de hulp die ik zoek,het is een randgeval ,ik weet het wel,maar er moet toch ergens een manier zijn om dit op te lossen,ik hou dit financieel echt niet vol.En ik ben nog mijn woning aan het renoveren,dat ligt nu natuurlijk ook stil voor lange tijd,niets geraakt er af.

HELP!Wat doet men in zulke situaties?De ziekenkast thuishulp,weet hier mij zelfs geen raad te geven,wat moet ik nu als moeder?
mams is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 15:45   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
HELP!Wat doet men in zulke situaties?De ziekenkast thuishulp,weet hier mij zelfs geen raad te geven,wat moet ik nu als moeder?
Begin eens met hem bij z'ne collier te pakken en eens goed dooreen te schudden ...
Laat hem dan de verantwoordelijkheid nemen om zelf te zorgen voor z'n eten , was en plas ....
't Heeft absoluut geen enkel nut om er voor te zorgen dat hij een "gratis" centje krijgt , integendeel ...
Buitensjotten hoeft daarvoor niet , geef hem elke dag een leeg bord en zeg dat dat het enige is dat je kon klaarmaken van 't geen hij financieel binnenbrengt ... Hard zijn lijkt me 't beste
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 15:47   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Steek hem in een pensionaat.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 15:49   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Steek hem in een pensionaat.

Niemand nodig om 's maandags wa moto's te wassen ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 6 juli 2008, 15:51   #5
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Zeg dat hij zich gaat inschrijven bij elk interimkantoor!!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 15:52   #6
mams
Vreemdeling

Standaard

Tof dat je antwoord,wat je zegt,is al allemaal gedaan.Het probleem is dat hij als ik geen eten maak,het zelf doet,hij kan die dingen allemaal zelf,ik leerde hem dat allemaal.Hij kan zelf de was doen als ik hem niet doe,er is eigenlijk niets dat ik kan afnemen en geld krijgt hij niet van mij.Hij heeft dat ook niet nodig.Dan moet ik al de mijn tv en mijn internet afsluiten zodat hij dat ook niet meer heeft,maar dan straf ik niet hem ,maar mezelf?Heb ik al geprobeerd,die dingen.
Oud 6 juli 2008, 15:53   #7
mams
Vreemdeling

Standaard

Hij is ingeschreven in de interim
Oud 6 juli 2008, 15:54   #8
mams
Vreemdeling

Standaard

Dat kan je niet met een jongen van 23 jaar,hij moet zelf willen ergens heen gaan.Dat kan je enkel doen als ze minderjarig zijn.
Oud 6 juli 2008, 15:55   #9
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat kan je niet met een jongen van 23 jaar,hij moet zelf willen ergens heen gaan.Dat kan je enkel doen als ze minderjarig zijn.
In dat geval is de spreekwoordelijke 'stamp onder zijn gat" een uitweg.
Niet te soft zijn. Ne gast van 23 kan tegen een stoot.

Niet bang zijn, gewoon doen!
Oud 6 juli 2008, 15:55   #10
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tof dat je antwoord,wat je zegt,is al allemaal gedaan.Het probleem is dat hij als ik geen eten maak,het zelf doet,hij kan die dingen allemaal zelf,ik leerde hem dat allemaal.Hij kan zelf de was doen als ik hem niet doe,er is eigenlijk niets dat ik kan afnemen en geld krijgt hij niet van mij.Hij heeft dat ook niet nodig.Dan moet ik al de mijn tv en mijn internet afsluiten zodat hij dat ook niet meer heeft,maar dan straf ik niet hem ,maar mezelf?Heb ik al geprobeerd,die dingen.
Dat gebeurt soms als je je kinderen onafhankelijk maakt, op die manier kan je zeggen dat het je eigen schuld is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:00   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk besef je dus zelf maar al te goed dat je geen klein kind meer in huis hebt maar een jonge volwassene die perfect in staat is om voor zichzelf te zorgen ...
't lijkt me dat je enkel de stap van het "loslaten" moet leren zetten , 't is blijkbaar wel de hoogste tijd dat hij onder moeders vleugels uitkomt hé ...
Mss eens kijken ogf er nergens een studio leegstaat in de buurt waar hij "begeleid door moeder" kan alleen wonen ... En ja , een jobke zal hij toch moeten hebben...
Oud 6 juli 2008, 16:06   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Internetverslaving?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:06   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Bel eens naar de drugslijn, die krijgen naar het schijnt wel meer internetverslaafden door de hoorn. Of bel eens naar de zelfmoordlijn, die kennen hun weg beter bij instanties, psychologen, thera-peuten en piën.
Of probeer hem in een wandelclub, hobbyclub, sportclub ofzo te krijgen. Dat is ook een begin.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:07   #14
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat gebeurt soms als je je kinderen onafhankelijk maakt, op die manier kan je zeggen dat het je eigen schuld is.
Ja,ik heb hem van jongs af alles geleerd,misschien heb je gelijk,hij kan alles zelf.Met streng te zijn heb ik nog niets bereikt.Soms als ik een degelijk gesprek aanga met hem,geeft hij toe dat hij fout is.Hij spreekt ook niet tegen,en beloofd altijd van werk te zoeken.De bijdrage van de ocmw zou niet voor hem zijn,maar om het inkomen hier te verbeteren.Waarschijnlijk is het wel degelijk mijn schuld.Ik ben gescheiden om hem te beschermen,zijn vader was een dronkkaard.En erg aggressief tegen mij en mijn zoon.Soms denk ik dat er iets echt mis is met hem.Als ik tegen hem praat,staat hij steeds heen en weer te trappelen en uiterlijk is hij kalm.

De huisdokter hier zegt ook geef hem een stamp onder zijn.... deed ik al,echt waar.Kwaad worden lokt enkel kwaadheid bij hem uit.En hoe kwader ik wordt ,hoe minder hij doet.Het werkt andersom dan het zou moeten werken.pffft.

Dank u voor jullie reactie Ben blij dat er even iemand luisterde
Oud 6 juli 2008, 16:07   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Je zegt dat hij ingeschreven is bij een interimkantoor. Wat doet hij dan precies als ze hem zeggen dat ze een jobke voor hem hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:08   #16
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja,ik heb hem van jongs af alles geleerd,misschien heb je gelijk,hij kan alles zelf.Met streng te zijn heb ik nog niets bereikt.Soms als ik een degelijk gesprek aanga met hem,geeft hij toe dat hij fout is.Hij spreekt ook niet tegen,en beloofd altijd van werk te zoeken.De bijdrage van de ocmw zou niet voor hem zijn,maar om het inkomen hier te verbeteren.Waarschijnlijk is het wel degelijk mijn schuld.Ik ben gescheiden om hem te beschermen,zijn vader was een dronkkaard.En erg aggressief tegen mij en mijn zoon.Soms denk ik dat er iets echt mis is met hem.Als ik tegen hem praat,staat hij steeds heen en weer te trappelen en uiterlijk is hij kalm.

De huisdokter hier zegt ook geef hem een stamp onder zijn.... deed ik al,echt waar.Kwaad worden lokt enkel kwaadheid bij hem uit.En hoe kwader ik wordt ,hoe minder hij doet.Het werkt andersom dan het zou moeten werken.pffft.

Je zoon lijkt me alles behalve een dommerik. Maar hij lijkt me wat aan de luie kant. Misschien heeft hij wel iemand nodig die hem eens goed door elkaar schudt, een soort coach.
Oud 6 juli 2008, 16:09   #17
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bel eens naar de drugslijn, die krijgen naar het schijnt wel meer internetverslaafden door de hoorn. Of bel eens naar de zelfmoordlijn, die kennen hun weg beter bij instanties, psychologen, thera-peuten en piën.
Of probeer hem in een wandelclub, hobbyclub, sportclub ofzo te krijgen. Dat is ook een begin.

Daar ben ik ook naar op zoek,hij kan uren aan de computer zitten,dat is eigenlijk het enige dat hij doet,zo een spelletje,daar leeft hij meer in dan in de echte wereld.Maar zou ik hem kunnen verplichten om zich te laten helpen,want als iemand vind dat er niets aan de hand is,moeten ze zelf willen hulp krijgen.Het gaat net als bij een alchoholverslaafde die het probleem niet zelf ziet.
Oud 6 juli 2008, 16:14   #18
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Je zoon lijkt me alles behalve een dommerik. Maar hij lijkt me wat aan de luie kant. Misschien heeft hij wel iemand nodig die hem eens goed door elkaar schudt, een soort coach.
Juist ja!Er zou iemand tot hem moeten kunnen doordringen.Het kan ook zijn ,dat hij niet gewoon lui is,maar dat er daadwerkelijk iets mis is.Hij wil er met niemand over praten en wil ook niet in een hobby club,of iets dat buitenhuis te doen is,hij zit altijd thuis.

Want eerlijk gezegt,als je 23 jaar bent,dan is het leven toch wel erg interessant en leuk als je wil.Ik ben ook zo oud geweest en ik heb echt veel gefeest hoor!
Hij is heel slim eigenlijk,daar heb je ook gelijk in.Hopelijk is het alleen lui zijn,maar dan duurt het toch al wel heel lang hoor,hij is op 18 j van school gegaan,en sindsdien is er niet veel meer gebeurd.Hij spreekt over later,net of het is binnen 30 jaar. Moest ik zeker zijn dat er niets aan de hand is,en hij is enkel lui,dan zou ik wel anders durven het aanpakken.Maar ik ben er niet echt zeker van.
Oud 6 juli 2008, 16:17   #19
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je zegt dat hij ingeschreven is bij een interimkantoor. Wat doet hij dan precies als ze hem zeggen dat ze een jobke voor hem hebben?
Dat gebeurd erg weinig...Hij moet er zelf ook wat achterzitten,maar dat doet hij niet.Hij kan gaan werken in de vleeshal ,en een mooi loontje hebben ,tijdens uren die hij goed wakker is,van 3 u snachts tot 11 u smorgens,en hij antwoord dan:neen,dat is nu niets voor mij.En een week daarvoor wilde hij er direct beginnen.Hij doet het dan toch niet.Daarom trekt hij ook geen stempelgeld,want ja als je niet gaat als er werk is,dan ben je niet meer in orde.
Oud 6 juli 2008, 16:23   #20
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Het is toch wel een moeder haar taak dacht ik om een kind alles te leren?Daar doe je normaal toch geen fout mee?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be