![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de spin Sebastiaan.
Het is niet goed met hem gegaan. LUISTER! Hij zei tot alle andr’e spinnen: Vreemd, ik weet niet wat ik heb, maar ik krijg zo’n drang van binnen tot het weven van een web. Zeiden alle and’re spinnen: O, Sebastiaan, nee, Sebastiaan, kom, Sebastiaan, laat dat nou, wou je aan een web beginnen in die vreselijke kou? Zei Sebastiaan tot de spinnen: ‘t Web hoeft niet zo groot te zijn, ‘t hoeft niet buiten, ‘t kan ook binnen ergens achter een gordijn. Zeiden alle and’re spinnen: O, Sebastiaan, nee Sebastiaan, toe Sebastiaan, toom je in! Het is zo gevaarlijk binnen, zo gevaarlijk voor een spin. Zei Sebastiaan eigenzinnig: Nee, de Drang is mij te groot Zeiden alle and’ren innig: Sebastiaan, dit wordt je dood… O, o, o, Sebastiaan! Het is niet goed met hem gegaan. Door het raam klom hij naar binnen. Eigenzinnig! En niet bang. Zeiden alle and’re spinnen: Kijk, daar gaat hij met zijn Drang! PAUZE Na een poosje werd toen zoëven dit berichtje doorgegeven: Binnen is een moord gepleegd. De spin Sebastiaan Sebastiaan is opgeveegd. ---------------------------------------------------------------------- ik droomde net van Sebastiaan. Toen ik kind was liet de juf me dit gedichtje opzeggen in de schoolbus toen we op schoolreis gingen. Niet dat het me stoorde: ik was écht dol op "sebastiaan" (het gedichtje dus). enfin, ik word daarnet wakker, kom naar beneden en kijk..... onderaan de trap zit toch wel een Sebastiaan van 7 cm doormeter zeker? Hij/zij dankt zijn leven aan Annie M.G.Schmidt en het feit dat ik op zesjarige leeftijd zo leuk "O, Sebastiaan, nee, Sebastiaan, kom, Sebastiaan, laat dat nou, " kon declameren (en er dus daarnet nog eens over droomde) morgen istie vast verdwenen..... toch ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 augustus 2008 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() circe,
naast islamofobie ook al arachnofobie? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2008 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik DURF dat beestje gewoon niet doodkloppen (ik wil ook niet: plek op de muur, schuldgevoel). Ik vond het vooral grappig omdat ik serieus net over "sebastiaan" gedroomd had en vooral wakker werd omdat ik de volledige tekst nog eens wou opzoeken...... (ben precies raar mens soms ) Enfin, het zal me leren om met de livingdeur open te willen gaan slapen, dat doe ik dan weer omdat de poes zijn nachtelijke uitstapjes zou kunnen doen;....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 augustus 2008 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wellicht kroop hij deze nacht over je hoofd.
Vandaar de droom. Laatst gewijzigd door Nick_ : 23 augustus 2008 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik heb nog een Sebastiaan gekend en die zei me dat hij het verschrikkelijk vond dat wanneer hij zich aan vreemden voorstelde met: "ik ben Sebastiaan" de reactie altijd iets was zoals: "ach Sebastiaan de spin. Het is niet goed met hem gegaan." Die Sebastiaan was Annie M G Smidt ook niet echt dankbaar.
![]() De naam Sebastiaan wordt tegenwoordig teveel geconnoteerd met de spin, ziehier dit topic, perfecte bewijs. ![]() Men zou sommige gedichten moeten verbieden, of tenminste wat veranderen. Ik hoorde nog het verhaal van toen een overgrootmoeder van mij dit verhaal hoorde. Zij noemde met haar eerste voornaam: "Sébastienne", Sebastiana dus in het Vlaams. Zij was woedend toen ze het gedicht las. Ze vond het een schande dat men haar naam aan een spin gegeven had.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten er nu persé topics over spinnen bestaan ???
![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik heb aan die Sebastiaan -die toch torts was op zn naam- de raad gegeven te lobbyen om de naam in het gedicht te laten veranderen van 'Sebastiaan' naar bv een véél minder voorkomende naam 'Symforiaan'. Maar we zijn al 5 jaren verder en ik heb nog niets gehoord of gezien. Hij heeft men raad blijkbaaar niet opgevolgd.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fabiola komt anders ook niet veel voor...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's toeval, ik was gisterennacht naar een film aan het kijken op mijn pc (terwijl de rest van m'n kot verduisterd was) en opeens zie ik zo'n spin voorbijrazen over mijn bureau. Ik er achterna (met de elektrische vliegenmapper) en nu is ie niet meer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige akelige is dat je na je zoektocht naar de stofzuiger of spinnengif moet constateren dat Sebastiaan de volle acht poten heeft genomen en je hem dus nog eens zal tegenkomen de komende dagen. Eventueel met partner en kids erbij. ![]() Ik prijs me wel gelukkig dat sinds ik op een appartementje ben gaan wonen, die grote spinnen haast enkel nog in de keldertjes tegenkom. Op mijn appartementje zelf zijn het meestal van die spinnetjes van een speldekop groot en die laat ik wel zitten tot de volgende stofzuigerbeurt. Ik herinner me wel nog vroeger in het ouderlijk huis dat zo'n grote huisspin (ja... die 7 cm beesten) naast me over mijn bed ging racen terwijl ik daar net een boekje lag te lezen. De snelheid en de hoogte van de sprong van mijn bed was iets dat Tia op haar buik kan schrijven, maar er stonden jammer genoeg geen camera's bij. Het had me platinum ipv. goud opgeleverd. Ik ben een uur bezig geweest dat beest op te sporen en achterna te zitten want snel zijn ze wel en kunnen zich verdomd goed verbergen en indien nodig nog klein maken ook. Maar slapen doe ik niet voor ik het kreng te pakken heb. Fobietjes zijn vermoeiend, dat wel... ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 augustus 2008 om 18:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik die op mijn bed vind, ga ik er ook achter met de bus vergif
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() waar blijft jazeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je dronken of heb je mijn vorige posts niet gezien?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() manta heeft een nestje babyspinnetjes (de moeder had em al opgestofzuigd)
ze kruipen door heel zen badkamer ![]() ![]() ![]() Alle geluk dat manta graag spinnetjes ziet. ![]() Laatst gewijzigd door Duupje : 23 augustus 2008 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een groter geluk dat onzen manta daar ni bang van is.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |