![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Britse oud-premier Thatcher lijdt aan dementie
De Britse oud-premier Margaret Thatcher lijdt aan dementie. Dat zegt haar dochter Carol in een pas verschenen boek dat de krant Mail on Sunday kon inkijken. Margaret Thatcher is 82 jaar. Het legendarische geheugen van de Britse oud-premier liet het voor het eerst afweten rond 2000, zo herinnert Carol Thatcher zich. Haar moeder, die premier was van Groot-Brittannië van 1979 tot 1990, verwarde toen tijdens een lunch de Falklandoorlog met de oorlog in Bosnië. "Ik viel bijna van mijn stoel. Ik zag haar worstelen met haar woorden en geheugen, ik kon het niet geloven", zegt Carol Thatcher in de krant. "Ze was toen 75 jaar oud, maar ik vond haar altijd tijdloos, niet onderhevig aan leeftijd en bestand tegen alles." Carol Thatcher vertelt voorts hoe ze haar moeder steeds opnieuw moest vertellen dat haar man, Sir Denis, in juni 2003 was overleden. Toch zou de oud-premier zich nog heel wat herinneren van haar tijd in Downing Street 10, "alsof haar dementie haar langetermijngeheugen heeft aangescherpt", klinkt het. (afp/tdb)
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() sinds 13 april 1956
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ja ze dementeert , net zoals nog een miljoen britten
geen toppic waard |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Awel ja, dat is het hem juist: zij die zich lange tijd zo verheven heeft gevoeld boven het gewone volk, zij die zich eens zo machtig waande, blijkt nu niet meer dan een gewone mens te zijn, die als het er op aankomt even afhankelijk is van de hulp van anderen als elk ander mens.
Het jammere hieraan is dat ze het wellicht zelf niet bewust meemaakt. Beter nog ware geweest indien ze bij deze mogelijkheid vroeger eens stilgestaan had, dat had haar misschien tot meer bescheidenheid genoopt. Was ik een grote leider, ik denk dat ik liever stierf in een oorlog of door executie dan zo zielig te vervallen tot een schimmetje van mezelf.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hmm, dat zou ik niet zo zeggen hoor. Demente personen hebben, zeker bij aanvang van hun aftakeling, zéér zeker nog heldere momenten waarop ze redeneren zoals ze altijd hebben geredeneerd. En op deze momenten moet het vreselijk zijn te realiseren dat je geestelijk aan het aftakelen bent. Ik denk dat de Ijzeren Dame het héél moeilijk heeft te beseffen dat ze aan het roesten is. Mijn vader zn moeder was 88 toen zij ontdekte dat ze Alzheimer had. Het was een vrij agressieve vorm en zij kon er helemaal niet mee omgaan. Ze heeft de balans opgemaakt en een drastische beslissing genomen. Nogthans lag haar vele jaren in het verschiet. Haar moeder was enkele jaren eerder overleden aan 106 jaar en haar vader overleed een stuk over de 90.
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ach, zolang het maar niet over Pallies gaat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() meld het?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Waar zullen wij zijn wanneer we 82 zijn?
Laat het mens maar rustig uitbollen. Ze is nu toch ook geen premier meer, dus brengt haar dementie ook niemand in gevaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |