Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden over het gebruik van uw gsm en over de bijhorende factuur?
Ja, ik heb hier geen noemenswaardige problemen mee 16 61,54%
Neen, maar ik vind het, gezien de marktsituatie, verantwoord 0 0%
Neen, maar ik heb geen behoefte om hier actie tegen te voeren 3 11,54%
Neen, en ik vind het tijd dat hier eens over nagedacht wordt 7 26,92%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 23:10   #1
Florre
Vreemdeling

Standaard GSM-loze vrijdag

Dag allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zou mij alvast willen voorstellen als organisator van de gsm-loze vrijdag . Het is de bedoeling om op vrijdag 26 december 2008, tweede kerstdag zoveel mogelijk mensen te overtuigen om de GSM voor één dagje uit te zetten. In wat volgt krijgen jullie iets meer uitleg over de bedoeling en reden van deze actie.

Uiteraard is een GSM een erg handig medium, maar kunnen we nog zonder? Onze GSM heeft onze dagelijkse leefwereld overgenomen. Het wordt tijd dat we eens stilstaan bij die constante bereikbaarheid en die dure toestellen met nog duurdere gesprekskosten een dagje naast ons neerleggen. Dr. Nigel Bannister van de Britse University of Leicester heeft berekend dat het relatief duurder is om een SMS'je te sturen, dan beeldmateriaal van de Hubble Space Telescope te downloaden ! Een SMS'je kost voor een provider bijna niets. Een "goedkoop" SMS'je van 8 cent is dus al snel een verzestienvoudiging van het bedrag dat zij er in moeten investeren. Bij welk ander product ter wereld komen we zulke bedragen nog tegen? Zelfs de dure pintjes van de zomerfestivals kunnen hier niet aan tippen. Ander onderzoek heeft uitgewezen dat de nieuwe, duurdere, "coolere" toestellen nog minder kwalitatief zijn als de oude modellen. We betalen maandelijks schandalig hoge bedragen voor een toestel waar we met een klein beetje moeite ook zonder kunnen. Het wordt tijd dat we hier eens over nadenken en op deze manier gezamelijk actie voeren tegen deze situatie!

Indien jullie willen participeren aan deze actie nodig ik iedereen uit om het event "gsm-loze vrijdag" toe te voegen op facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=31237239918 , of om u aan te sluiten op de myspace: www.myspace.com/gsmlozevrijdag

DOE MEE AAN DEZE ACTIE ! DIT KAN ALLEEN MET MASSALE STEUN EN PARTICIPATIE!
Florre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 10:52   #2
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

shit dan moet ik dat ding zoeken zo ik het uit kan zetten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 11:29   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja, 50 € voor een gsm is natuurlijk schandalig duur...
(mijn eerste kostte circa 2.500 euro)

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 augustus 2008 om 11:30.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:05   #4
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florre Bekijk bericht
Dag allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zou mij alvast willen voorstellen als organisator van de gsm-loze vrijdag . Het is de bedoeling om op vrijdag 26 december 2008, tweede kerstdag zoveel mogelijk mensen te overtuigen om de GSM voor één dagje uit te zetten. In wat volgt krijgen jullie iets meer uitleg over de bedoeling en reden van deze actie.

Uiteraard is een GSM een erg handig medium, maar kunnen we nog zonder? Onze GSM heeft onze dagelijkse leefwereld overgenomen. Het wordt tijd dat we eens stilstaan bij die constante bereikbaarheid en die dure toestellen met nog duurdere gesprekskosten een dagje naast ons neerleggen. Dr. Nigel Bannister van de Britse University of Leicester heeft berekend dat het relatief duurder is om een SMS'je te sturen, dan beeldmateriaal van de Hubble Space Telescope te downloaden ! Een SMS'je kost voor een provider bijna niets. Een "goedkoop" SMS'je van 8 cent is dus al snel een verzestienvoudiging van het bedrag dat zij er in moeten investeren. Bij welk ander product ter wereld komen we zulke bedragen nog tegen? Zelfs de dure pintjes van de zomerfestivals kunnen hier niet aan tippen. Ander onderzoek heeft uitgewezen dat de nieuwe, duurdere, "coolere" toestellen nog minder kwalitatief zijn als de oude modellen. We betalen maandelijks schandalig hoge bedragen voor een toestel waar we met een klein beetje moeite ook zonder kunnen. Het wordt tijd dat we hier eens over nadenken en op deze manier gezamelijk actie voeren tegen deze situatie!

Indien jullie willen participeren aan deze actie nodig ik iedereen uit om het event "gsm-loze vrijdag" toe te voegen op facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=31237239918 , of om u aan te sluiten op de myspace: www.myspace.com/gsmlozevrijdag

Iedereen moet dus tegen zichzelf actie voeren? Want daar komt het uiteindelijk op neer; het is op het einde van de rit nog steeds de eindgebruiker, ook jij dus, die beslist om een gsm (al dan niet een duur model) te kopen en te gebruiken.

Verder beperken mijn kosten zich tot iets tussen de 0€ en de 0.5€ per maand; niets om wakker over te liggen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:13   #5
Florre
Vreemdeling

Standaard

Niet iedereen moet actie voeren tegen zichzelf. Het is hetzelfde principe als de autoloze zondag. Ik heb het over het feit dat de meeste operatoren profiteren van de mensen die blindelings hun gsm en de bijhorende formule gebruiken terwijl zo gewoon afgezet worden. De bedragen die men aanrekent voor een sms'je zijn gigantisch in vergelijking met wat ze waard zijn. Ik wil geen gsm-boycot, ik wil enkel dat de mensen hier eens over nadenken en het dagelijks, soms wel overmatig, gebruik van hun gsm niet vanzelfsprekend nemen...
Florre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:15   #6
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen moet actie voeren tegen zichzelf. Het is hetzelfde principe als de autoloze zondag. Ik heb het over het feit dat de meeste operatoren profiteren van de mensen die blindelings hun gsm en de bijhorende formule gebruiken terwijl zo gewoon afgezet worden. De bedragen die men aanrekent voor een sms'je zijn gigantisch in vergelijking met wat ze waard zijn. Ik wil geen gsm-boycot, ik wil enkel dat de mensen hier eens over nadenken en het dagelijks, soms wel overmatig, gebruik van hun gsm niet vanzelfsprekend nemen...
Het blijft nog steeds de keuze van die gebruikers. Niemand verplicht hen dat ding te gebruiken. Ze kennen de kosten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:21   #7
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag allemaal!

Mooi initiatief. Ik doe alvast mee!
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:26   #8
Chipie
Banneling

Standaard

Men kan misschien ook beslissen om dezelfde dag zijn pc niet te gebruiken...
Daarmee worden ook gigantische winsten gemaakt...

En uw wasmachine niet gebruiken... En de tv niet opzetten... En niet eten...
Oud 30 augustus 2008, 12:29   #9
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Men kan misschien ook beslissen om dezelfde dag zijn pc niet te gebruiken...
Daarmee worden ook gigantische winsten gemaakt...

En uw wasmachine niet gebruiken... En de tv niet opzetten... En niet eten...
Wat houdt je tegen om een gelijkaardig initiatief op te starten?

Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 30 augustus 2008 om 12:30.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 15:00   #10
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Wat houdt je tegen om een gelijkaardig initiatief op te starten?
Mijn bretels...
Oud 30 augustus 2008, 15:08   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geen probleem hiermee....ik bel toch al zo weinig en heb een gsm omdat die "smile" contractjes ondertussen betere voorwaarden bieden dan een vaste-telefoon...

straf eigenlijk
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 15:15   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We, we, we, we, we, wie zijn die "we"? Ik niet alleszins. Ik heb wel een gsm, maar de kosten zijn minimaal.
En wat baat een dagje zonder "onze" gsm? De hoogte van je factuur kies je zelf he. Je kiest zelf welke gsm met welke opties je koopt. Je kiest zelf hoeveel berichten je stuurt, hoe lang gesprekken duren...

Zoiets zou je "bewust gebruik van een gsm" kunnen noemen.

Enne, "tegen deze situatie". Welke situatie? Wat is in feite de aanklacht?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 15:17   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

misschien moeten vooral jonge mensen (of vrouwen ) eens leren te stoppen met gsmmen om te gsmmen? is dat het ?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:03   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
misschien moeten vooral jonge mensen (of vrouwen ) eens leren te stoppen met gsmmen om te gsmmen? is dat het ?
Wel, dat is min of meer in directere bewoordingen wat ik ook bedoel...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 30 augustus 2008, 16:06   #15
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

de operatoren zouden beter hun contracten wat duidelijker maken , en als je contract verandert je dit laten weten !!!!!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:13   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
de operatoren zouden beter hun contracten wat duidelijker maken , en als je contract verandert je dit laten weten !!!!!!!!!
Ik werk nooit met contracten. Los daarvan: sinds wanneer kan een contract eenzijdig gewijzigd worden? Kan je eens meer vertellen daarover, want dat vind ik toch eigenaardig.
Oud 30 augustus 2008, 16:17   #17
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik werk nooit met contracten. Los daarvan: sinds wanneer kan een contract eenzijdig gewijzigd worden? Kan je eens meer vertellen daarover, want dat vind ik toch eigenaardig.
ik sms enorm véél ( maanden van 800 a 900 smskes/maand ) zijn geen uitzondering ......... dus geven ze me een contract van 1000smskes / maand gratis . wat blijkt nu het was maar de eerste 2 jaar van die smskes dus niks verwittigt na die 2 jaar , en dan was't ineens de volle pot voor 10 € kon ik mijn contract terug zetten dat ik mijn smskes terug had MAAR eerst had ik daar wel een serieuze factuur he
Oud 30 augustus 2008, 16:23   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik sms enorm véél ( maanden van 800 a 900 smskes/maand ) zijn geen uitzondering ......... dus geven ze me een contract van 1000smskes / maand gratis . wat blijkt nu het was maar de eerste 2 jaar van die smskes dus niks verwittigt na die 2 jaar , en dan was't ineens de volle pot voor 10 € kon ik mijn contract terug zetten dat ik mijn smskes terug had MAAR eerst had ik daar wel een serieuze factuur he
Stond het in je contract?
Oud 30 augustus 2008, 17:43   #19
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Stond het in je contract?

't stond er ergens in ja , maar moeten GSM operatoren je niet het voordeligste abonement aanbevelen ik dacht dat er onlangs zo'n wet gemaakt is !
Oud 30 augustus 2008, 19:30   #20
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
't stond er ergens in ja , maar moeten GSM operatoren je niet het voordeligste abonement aanbevelen ik dacht dat er onlangs zo'n wet gemaakt is !
Hadden ze mij beloofd toe ik bij proximus ging. Heb maar zelf gebeld want in de privé zijn ze ook maar efficient als het hun zelf uitkomt.

Bovenstaande actie vind ik larie en apekool. Dat de energieprijzen om te verwarmen en te wassen en te koken zo de hoogte in gaan vind ik veel erger. Beter eens een dag Suez kloten en de op tweede kerst plots met zijn allen niets te verbruiken. Bang.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be