Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2008, 23:15   #1
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard het is nu officieel: 9/11 was een complot!

alle ja, ik overdrijf een beetje. Het is nog niet officieel maar het gaat wel die richting uit.

een artikel van demorgen.be

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ribunaal.dhtml

het ziet ernaar uit dat niet alleen paranoide overjaarse pubers die weggekropen zijn in hun donkere met folie afgeschermde kamertjes, die stellen dat er iets mis is met het officiële 9/11 verhaal, maar dat steeds meer en meer mensen er hun twijfels bij hebben.

Politici, technici, wetenschapsmensen, piloten, militairen...

Hoe is dit kunnen gebeuren? Zijn zij ook allemaal zot geworden of is er werkelijk iets mis met het officiële verhaal?

Het grappige nu is te constateren dat "non-believers" de "believers" afdeden als een stelletje onnozelaars, een beetje zoals ik hierboven ook beschreven heb, maar dat nu steeds meer "serieuzere" mensen beginnen te "believen".

Ik wil nu niet ingaan op inhoudelijke aspecten van 9/11 (of het nu dit of dat, sus of zo...) maar eerder op het fenomeen dat mensen, die iets verkondigen dat niet past in de hedendaagse wereldbeeld, verketterd worden, en voor zot uitgemaakt terwijl de tijd hen uiteindelijk toch gelijk geeft.

Dit is niet alleen zo wat betreft samenzweringen, maar ook bv. in de politiek, wetenschap...

Nu, een anonieme poster op het internet kunnen we gemakkelijk afdoen als een onnozelaar maar wat met "serieus te nemen" mensen die ook in de mainstream media openlijk "het hedendaagse wereldbeeld" durven te betwisten. Kunnen wij ermee omgaan? Hoe gaan wij nu reageren?

Dat we politici niet gaan geloven, omdat we ze ervan verdenken hun eigen belang, agenda, ideolgie, gewin... na te streven, tot daar toe maar wat met ingenieurs en wetenschappers?

En hoe zit het met je eigen? Streef jij een of ander belang na door wel of niet te geloven? Welk belang kunnen de gewone non-believers hebben als ze complottheoretici als zotten afdoen? Op het eerste zicht niks, maar er is toch wel iets dat ze proberen te beschermen...

Hun wereldbeeld! Het systeem waar ze zich aan vastgehecht hebben en daarin zekerheid vinden. Wat als die wereldbeeld in een stort. Dan zullen ze zich in een zwart gat bevinden, onzeker... en bang!

Ik denk dat het hiermee te maken heeft. Met bang zijn of niet zijn. Want geef toe, de modale believer hier op de site en een modale non-believer verschillen niet van elkaar wat betreft bv. technische of wetenschappelijke inzichten om wel of niet op hun plaats te zijn uitspraken te doen over zulke zaken. Beiden hebben bv. ook geen contacten met laten we zeggen mensen die er middenin staan, bv. terroristen of veiligheidsfunctionarissen, wereldlijke leiders enz. Ze verschillen dus ook niet wat betreft de beschikking over "inside information". Het zijn dus niet zulke zaken die het verschil maken tussen een believer en een non-believer. Wat dan wel?

Wereldbeeld? Vertrouwen in de staat? Natuurrlijke aanleg voor sceptiscisme? Braafs volgzame karakter of rebellerende ingesteldheid? Bang of durfal? Ja-knikker of kritische ingesteldheid? Toogprater of logisch nadenkend?

Dit zal geen nieuwe discussie zijn. Waarschijnlijk is dit in die ellenlange NWO en 9/11 threads tot vervelens toe aan bod gekomen, maar ja! Ik wou alleen maar dat artikel van demorgen hier plaatsen. Het is mij niet om de discussie te doen

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 7 september 2008 om 23:15.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 00:37   #2
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Vraagje aan "de believers":

Stel dat morgen de kranten volstaan met het nieuws dat 9/11 gebeurde met medeweten van de Amerikaanse regering.
1.Wat weet je dan meer dan vandaag?
2.Wat denk je dat er zal gebeuren?
Oud 8 september 2008, 01:07   #3
FDM
Banneling

Standaard

ai demorgen , was het nu nog een deftige bron geweest ..
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 01:11   #4
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ai demorgen , was het nu nog een deftige bron geweest ..
och zeveraar. Overstijg dit plat blindstaarderij en kijk naar de aangereikte feiten in het artikel.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 02:33   #5
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Naarmate er meer bewijzen kunnen aangereikt worden moet men openstaan voor de mogelijkheid dat er opzet in het spel was. Ik stel me wel de vraag of het "outen" van deze bevindingen plaatsvindt op een strategisch gekozen tijdstip, nl. de aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 03:27   #6
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ik moet toch eens goed lachen. Nu dat de mainstream media zich eindelijk eens wat kritischer opstellen, nu wordt het "believer zijn" plots wat meer aanvaardbaar.

Een gezonde, evenwichtige en kritische geest had al lang door dat het in vraag stellen van de officiele versie meer dan gewettigd is. Daar hebben we de achterlopers zoals de morgen niet voor nodig.

En da's al waar het mij om te doen is/was: ik heb hier altijd verkondigd dat het officiele verhaal dwazer is dan sommige conspiracy theorien. Dat maakt mij nog geen "believer".

Maar zelfs nog maar twijfelen aan het officiele verhaal, om meer dan gegronde redenen, maakt u hier op dit forum al een onevenwichtige zot die eens goed aangepakt moest worden. Meer dan de helft van de "believers" op de NWO en 9/11 draad is hier niet minder dan weggepest door een meute starre, slechtgeinformeerde betweters of en zelfs verbannen door over ijverige moderators.
Oud 8 september 2008, 03:34   #7
straddle
Europees Commissaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door straddle : 8 september 2008 om 03:43.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 04:24   #8
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Vraagje aan "de believers":

Stel dat morgen de kranten volstaan met het nieuws dat 9/11 gebeurde met medeweten van de Amerikaanse regering.
1.Wat weet je dan meer dan vandaag?
2.Wat denk je dat er zal gebeuren?

Zelfs al zou de regering erachter zitten, dan gaat dat nooit zo op 1-2-3 bekendgemaakt worden uiteraard. Via gecontroleerde lekken, desinformatie en media controle krijgt ge bij mondjesmaat slechts dat te weten wat de regering of de werkelijke schuldige kwijt wil. Maar dat is allemaal zo hypothetisch en onwaarschijnlijk.

Eerst moet bewezen worden dat het officiele verhaal niet klopt, en daar is men al flink mee bezig. De ware schuldige vinden en dat bewijzen wordt heel wat lastiger uiteraard.

Wie de werkelijke dader / medeweter is wordt dan waarschijnlik weeral een nieuw spel van bedrog en valse informatie: is het de cia/fbi? de regering?, bush, cheney ? of het militair industrieel complex? of de Majestic 12? etc etc...

In elk geval zullen we bevestigd zien dat mainstream media compleet waardeloos en onbetrouwbaar zijn en zelfs medeplichtig aan het verspreiden van leugens.
Oud 8 september 2008, 08:48   #9
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
In elk geval zullen we bevestigd zien dat mainstream media compleet waardeloos en onbetrouwbaar zijn en zelfs medeplichtig aan het verspreiden van leugens.
Helaas zie ik een gedeeltelijke bevestiging van je uitspraak hierboven in het geposte artikel van De Morgen.

Dat is louter bladvulling, vertelt niets nieuws, is hier en daar ronduit fout en hopeloos pretentieus.

Hier bijvoorbeeld :
Citaat:
Ter gelegenheid van de zevende verjaardag van de gebeurtenissen straalt deze week de Russische televisie de film van Chiesa uit. "Dat betekent dat zo'n 30 miljoen Russen de waarheid te weten zullen komen over wat toen is gebeurd". Momenteel vindt alles wat de VS-regering in een kwaad daglicht zet gretig aftrek in Rusland
Komaan zeg.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 11:20   #10
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de belangrijkste tegenspraak is hoe de luchtafweer van de grootste militaire macht op de planeet er niet in slaagde de aanslagen te voorkomen en dat op geen enkel moment gevechtsvliegtuigen zijn opgestegen of raketafweersystemen ontplooid".
hahaha die is goed, als vliegtuig zijn gewoon patroon volgt grijpt er neimand in...
neemt maar een de beslissing om nen boeing uit de lucht te halen met honderden passagiers in...
voor hetzelfde geld wouden die kapers geld, of gewoon dat er ergens gevangenen bevrijdt werden, zoals zovele andere kaping...
Stel u voor zeg:
"ja sorry mensen we hebben boeing met nr Blablabla uit de lucht gehaald met ons luchtafweersysteem omdat hij gekaapt was, maar we wisten niet echt wat de kapers wilden"

Moesten ze alle vliegtuigen direct vernietigen die ooit al gekaapt zijn geweest, waren de WTC torens een peuleschil...
Oud 8 september 2008, 11:20   #11
BladeToke
Gouverneur

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door BladeToke : 8 september 2008 om 11:22.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 11:37   #12
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Nu dat het meer en meer in de mainstream komt zul je altijd mensen hebben die hun mening omdraaien. Niet omdat ze zelf kritisch erover nagedacht hebben, maar omdat het meer en meer in de mainstream komt en ze zich door de mainstream (die dus de heersende opinie bepaald) laten leiden. Niet meer dan verdoken groepsgedrag.

De mainstream media heeft al lang afgedaan. Ze zal zich toch nooit kritische opstellen, en het zal bij dit soort berichten blijven, in die zin dat ze rapporteren dat sommige mensen eraan twijfelen.

Dat prominenten eraan twijfelen is een goeie extra stimulans voor 9/11 truth, maar ook niet meer. Het is al jaren bezig dat men aan 9/11 twijfelt, en de mening van een aantal promintenten mag geen doorslag geven.

9/11 truth is begonnen met gewone mensen met gezond verstand die de show van de war on terror doorzagen, en dat het meer en meer opkomt bewijst dat zij het bij het rechte eind hadden. Zij hadden geen mainstream media, geen autoriteiten en geen consensus nodig om het te doorzien.
Oud 8 september 2008, 11:43   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
hahaha die is goed, als vliegtuig zijn gewoon patroon volgt grijpt er neimand in...
neemt maar een de beslissing om nen boeing uit de lucht te halen met honderden passagiers in...
voor hetzelfde geld wouden die kapers geld, of gewoon dat er ergens gevangenen bevrijdt werden, zoals zovele andere kaping...
Stel u voor zeg:
"ja sorry mensen we hebben boeing met nr Blablabla uit de lucht gehaald met ons luchtafweersysteem omdat hij gekaapt was, maar we wisten niet echt wat de kapers wilden"

Moesten ze alle vliegtuigen direct vernietigen die ooit al gekaapt zijn geweest, waren de WTC torens een peuleschil...
Dat je het voor de eerste inslag niet weet tot daar toe. Maar voor de toestellen die volgden...

( klikkerdeklik )

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 8 september 2008 om 11:44.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 11:46   #14
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dat je het voor de eerste inslag niet weet tot daar toe. Maar voor de toestellen die volgden...

( klikkerdeklik )
heb je enig id wat voor een Chaos het moet geweest zijn bij de luchtverkeersleidingen?
en het ging allemaal redelijk vlug...
en zoiezo hoopten ze wss dat het volgende toestel een malfunctie had of gewoon gekaapt was...
ik zou nooit van mijn leven de beslissing willen nemen om een vliegtuig uit de lucht te schieten...

Op forums kunnen de mensen het altijd beter...
maar in de realiteit...
kijk naar Joe, 100man stond erop te kijken en de daders zijn ook weggevlucht
of naar al die andere die in elkaar geslagen worden, grijpt er ook nooit iemand in...
tis een groot verschil tussen discussiëren en het ook doen...
hier is het simpel, ja ze hadden die vliegtuigen moeten neerschieten...
maar besef je wel dat je spreekt over honderden mensenlevens die nooit meer terugkomen, over de honderden families die je kapot maakt, over u en u eigen personeelsleden die schuldig zijn aan de moord op honderden mensen...
dank u, maar voor zo een beslissing bedank ik wel...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 8 september 2008 om 11:49.
Oud 8 september 2008, 11:56   #15
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

Ik wil nu niet ingaan op inhoudelijke aspecten van 9/11 (of het nu dit of dat, sus of zo...) maar eerder op het fenomeen dat mensen, die iets verkondigen dat niet past in de hedendaagse wereldbeeld, verketterd worden, en voor zot uitgemaakt terwijl de tijd hen uiteindelijk toch gelijk geeft.

Dit is niet alleen zo wat betreft samenzweringen, maar ook bv. in de politiek, wetenschap...
Je mag toch niet vergeten dat mensen die iets verkondigen dat niet past in het hedendaagse wereldbeeld, in de grote meerderheid van de gevallen effectief fout zijn.

Slechts enkelingen, die men dan ook wel vaak geniën noemt, kunnen effectief baanbrekende inzichten vormen die dan mettertijd bevestigd worden.

Ik heb bij de 911-believers nog zo geen geniën mogen aanschouwen, noch redeneringen of argumenten van een geniaal niveau.

Meestal zijn het tenenkrullende dommigheden waarop dan onvoorstelbaar verregaande conclusies worden gebaseerd.
Dat er af en toe eens een valide argument is wordt -jammer genoeg- volledig verzopen in de onzin die meer dan kniehoog staat op hun websites en publicaties.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 12:20   #16
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je enig id wat voor een Chaos het moet geweest zijn bij de luchtverkeersleidingen?
en het ging allemaal redelijk vlug...

en zoiezo hoopten ze wss dat het volgende toestel een malfunctie had of gewoon gekaapt was...
ik zou nooit van mijn leven de beslissing willen nemen om een vliegtuig uit de lucht te schieten...
heb jij op 3 minuten tijd die site gelezen en jouw bericht getypt?

Mijn bericht: Vandaag, 12:43
Jouw bericht: Vandaag, 12:46
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 12:38   #17
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
heb jij op 3 minuten tijd die site gelezen en jouw bericht getypt?

Mijn bericht: Vandaag, 12:43
Jouw bericht: Vandaag, 12:46
ja, ik heb die site bekeken, de bron gezien, en de manier waarop die getypt is en ik wist genoeg...
ik kan mij niet inbeelden dat de maker ervan aanwezig was, in NORAD, in de luchtveerksleidingstorens en weet ik veel waar,
trouwens mijn pointe blijft hetzelfde:

Op forums kunnen de mensen het altijd beter...
maar in de realiteit...
kijk naar Joe, 100man stond erop te kijken en de daders zijn ook weggevlucht
of naar al die andere die in elkaar geslagen worden, grijpt er ook nooit iemand in...
tis een groot verschil tussen discussiëren en het ook doen...
hier is het simpel, ja ze hadden die vliegtuigen moeten neerschieten...
maar besef je wel dat je spreekt over honderden mensenlevens die nooit meer terugkomen, over de honderden families die je kapot maakt, over u en u eigen personeelsleden die schuldig zijn aan de moord op honderden mensen...
dank u, maar voor zo een beslissing bedank ik wel...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 8 september 2008 om 12:38.
Oud 8 september 2008, 12:38   #18
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Echt op de hoogte van de feiten ben je niet hé? Je zou misschien beter de links die ze u aanbieden lezen ipv op uw veronderstellingen verder te gaan.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 12:41   #19
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Echt op de hoogte van de feiten ben je niet hé? Je zou misschien beter de links die ze u aanbieden lezen ipv op uw veronderstellingen verder te gaan.
feiten:
90min is niets...
zeker als iedereen in paniek is en niet weet wat er gebeurt...
of dat de Amerikanen er zelf mee te maken hebben, zou kunnen...
is dit nog relevant?
neen
Ze zitten al Irak, ze zitten al in afghanistan...
en de meeste mensen die altijd overal andere dingen inzien, baseren zich terug op andere mensen en op andere mensen, de waarheid zullen we nooit weten...
Oud 8 september 2008, 12:47   #20
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
feiten:
90min is niets...
zeker als iedereen in paniek is en niet weet wat er gebeurt...
90 minuten is een eeuwigheid in dat wereldje.
En paniek? Zo'n situaties zijn vrij normaal voor vluchtleiders en "intercept-piloten". Routine als het ware.

Citaat:
of dat de Amerikanen er zelf mee te maken hebben, zou kunnen...
is dit nog relevant?
neen
Waarom zijn er dan eigenlijk gevangenissen en een rechtssysteem? Die hollen toch altijd de feiten achterna?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be