Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 10:23   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard De strijd om de allochtonenstem.

Naar aanleiding van het artikeltje in DS waarin Mieke Vogels ervoor pleit om in Marokko nieuwe bejaardentehuizen te gaan bouwen op onze kosten, neem ik aan dat de strijd voor de allochtenstem begonnen is.

Dit is geen koetjes en kalfjesdraad.

Als Mieke Vogels het als ernstig beschouwt om met onze Belgische centen in Marokko nieuwe bejaardentehuizen te gaan bouwen , zodat de hier wonende migranten zich niet verplicht hoeven te voelen om hun ouders hier op kosten van het OCMW onder te brengen, dan hoort dit onder "partijpolitiek en stromingen".
Als De Standaard het in zijn krant onder "nieuws" brengt, dan moeten wij deze voorstellen ernstig nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.Vogels
‘Veel jonge allochtonen die in België wonen, voelen zich verplicht om hun zorgbehoevende ouders uit Marokko te laten overkomen. Ze staan onder zo’n grote druk dat ze dikwijls niet anders kunnen. Om de spanning tussen de generaties te vermijden, zouden we zelf ouderenvoorzieningen kunnen bouwen in landen als Marokko.’

Om de verschillende partijen die eventueel diep in het stof willen buigen (richting Mekka wel te verstaan) om de allochtone stemmen binnen te graaien, wat te helpen, stel ik voor dat we in dit draadje onze eigen voorstellen bundelen.

Het voorbeeld dat Mieke Vogels gaf kan daarbij als maatstaf worden genomen.

--------------------------------

Wat denkt Mieke vb. van het volgende?

In plaats van in Marokko rusthuizen te bouwen voor de Marokkaanse ouderlingen, gaan we ginds resorts bouwen voor onze eigen ouderlingen.

Gezien er hier een schrijnend tekort is aan rusthuizen, lijkt het me eenvoudiger en goedkoper om ginds in Maroc een soort "ouderlingen-enclaves" te bouwen: mèt zwembaden, tropische tuinen, etc. Het zal alvast een pak goedkoper zijn én ecologischer want ginds moet er minder gestookt worden en dat is goed voor het milieu.
We kunnen dan een deel van ons ontwikkelingshulpbudget gebruiken om ginds ter plekke het onderhoud te laten uitvoeren door ongeschoold personeel, zodat die mensen zich niet verplicht voelen om naar hier te komen (zeg ik het goed Mieke?)

Het geschoold personeel leiden we natuurlijk hier op, en dan kunnen de door ons opgeleide Fatima's ginds in Marokko ONZE oudjes verzorgen (Steve Stevaert heeft het reeds voorspeld), én hun eigen ouders ook bijstaan, die dan evenmin nog verplicht naar Belgie moeten worden gehaald.

Kortom, dit lijkt me zelfs een win-win-win situatie.

Bovendien legt de Belgische staat dan regelmatig "kinderen op bezoek bij oma en opa in Marokko" shuttles in, zodat ze hun ouders kunnen gaan bezoeken.
Dit levert voor Mieke weeral een hele besparing op want dan moet ze geen campagne gaan voeren van "bezoek eens uw eigen ouderlingen in het rusthuis".
aansluitend aan het Resort kan men dan hotelletjes bouwen waar de bezoekers gedurende korte tijd tegen een kleine vergoeding kunnen overnachten tijdens hun bezoek aan oma of opa. Wéér een pluspunt voor ontwikkelingshulp en vermindering op inburgeringskosten vermits het hotelpersoneel dan ook niet meer verplicht naar Belgie moet komen om hier een uitkering aan te vragen.

Wie heeft er nog voorstellen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:25   #2
FDM
Banneling

Standaard

ok , maar van haar loon
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 12:28   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk er ineens aan: waarom wil Mieke enkel bejaardentehuizen gaan bouwen in Marokko?
Omdat ze in Antwerpen omkomt en er daar minder Turken wonen?

YOUSSOF!!!! dat hoort hij weer niet hé.

Ik EIS dat er resorts komen in zowèl Marokko als in Turkije! Gedaan met die discriminatie van groen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 augustus 2008, 12:43   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Met welk geld? Als er één constante is in de welzijnssector en in het welzijnsbeleid (en ouderenbeleid en dus residentiële zorg voor bejaarden horen daar bij) dan is het wel dat er onvoldoende geld is om aan alle noden te voldoen. En dan zou er plots wel geld zijn voor bejaardentehuizen elders? Dat is geen logica. Mieke Vogels zou beter moeten weten en anders haar eigen boek over het welzijnsbeleid eens moeten herlezen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:01   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik stel voor om ginder dan ook gevangenissen te gaan bouwen. Dan is het tekort aan plaatsen in de Belgische gevangenissen ook opgelost.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:06   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik stel voor om ginder dan ook gevangenissen te gaan bouwen. Dan is het tekort aan plaatsen in de Belgische gevangenissen ook opgelost.
voil�* ! Dat ons Mie daar nu niet aan gedacht heeft.

Weer win/win/win

- de oude belgische gevangenissen komen vrij
- bouw ginder nieuwe (door mensen die anders verplicht naar hier moeten komen)
- huur ginds tegen marokkaanse prijzen het gevangenispersoneel (desnoods door marokkaanse mensen die hier niet aan een job geraken wegens racisme)

het vervoer regelen we in een aparte shuttle.
of niet?

we hebben nu al : het begrafenisvliegtuig (de hier overleden marokkaanse personen vliegen we naar ginder, de ginder overleden Belgische ouderlingen cremeren we eerst ginds en vliegen we terug naar Belgie samen met... samen met de bezoekende kinderen zeker?

en dan een apart vliegtuig met de criminelen eens de gevangenissen ginds zijn afgewerkt.
Kunnen we die gevangenissen ineens niet door die criminelen zelf laten bouwen anders? het is maar dat madame Onkelinx vast niet bereid is om veel medewerking te verlenen. Schijnt een familiekwestie te zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2008 om 13:07.
Oud 31 augustus 2008, 11:55   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Naar aanleiding van het artikeltje in DS waarin Mieke Vogels ervoor pleit om in Marokko nieuwe bejaardentehuizen te gaan bouwen op onze kosten, neem ik aan dat de strijd voor de allochtenstem begonnen is
Circe, zouden de Belgische Marokkanen nu echt juichen na het voorstel van Vogels ? Dat mens is compleet maf.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 11:58   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
In Marokko zijn er voldoende gevangenissen. Iets minder gezellig dan hier. Het hoeft niet altijd veel te kosten.
Oud 31 augustus 2008, 12:24   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In Marokko zijn er voldoende gevangenissen. Iets minder gezellig dan hier. Het hoeft niet altijd veel te kosten.
hier zijn het gn gevangenissen maar luxehotels
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 12:51   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, zouden de Belgische Marokkanen nu echt juichen na het voorstel van Vogels ? Dat mens is compleet maf.
Het kan goed zijn dat ze compleet maf is, maar dat weet ze dan vast zelf niet, noch haar partij.

Of de Marokkaanse Belgen blij zijn met door Belgische belastingbetalers opgerichte ouderlingentehuizen voor marokkaanse ouderlingen, weet ik niet.

Ik weet in elk geval dat mijn moeder er niet blij mee is, vermits ze op een wachtlijst staat.

Oud 31 augustus 2008, 13:14   #11
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Sinds wanneer?

Zulke onzin kan alleen maar komen van iemand die nog nooit in de gevangenis heeft gezeten.

Luxehotels waar volgens de VN-rapporten de gevangenen mensonwaardig behandeld worden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 13:46   #12
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
onzinnige toogpraat.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 14:08   #13
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

als ze serieus ons geld gaan verkwisten in marokko,... revolutie!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 22:15   #14
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Sinds wanneer?

Zulke onzin kan alleen maar komen van iemand die nog nooit in de gevangenis heeft gezeten.

Luxehotels waar volgens de VN-rapporten de gevangenen mensonwaardig behandeld worden.
Als je de vergelijking trekt tussen de belgische en marokkaanse gevangenissen ,dat klopt zijn stelling wel.....

En in marokko zal de VN géén enkele gevangenis mogen controleren mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 23:28   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft er nog voorstellen?

Dat Mie Vogels wat minder moet zuipen, dat doet haar blijkbaar geen goed.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 02:27   #16
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat Groen en SP.A al lang de stemmen van de allochtonen gewonnen hadden.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:39   #17
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen we daar nog fabrieken, huizen en scholen gaan bouwen en deze ook volledig financieren?

Ziekenhuizen, werkloosheidsvergoedingen e.d. zijn dan ook nog een mooie aanvulling.

Ik geloof dat er iets op haar hoofd is gevallen ofwel leeft ze in een complete droomwereld.
Oud 5 september 2008, 22:00   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan goed zijn dat ze compleet maf is, maar dat weet ze dan vast zelf niet, noch haar partij.

Of de Marokkaanse Belgen blij zijn met door Belgische belastingbetalers opgerichte ouderlingentehuizen voor marokkaanse ouderlingen, weet ik niet.

Ik weet in elk geval dat mijn moeder er niet blij mee is, vermits ze op een wachtlijst staat.
Bestaan er in België rusthuizen enkel voor Marokkaanse bejaarden ?

Die wachtlijsten zullen dan ook voor alle Belgen bestaan zeker, ook voor de Marokkaanse. Niemand is gediend met wachtlijsten. In welke sector of domein ook.

Nog iets. Zoals reeds in een andere topic vermeld, het aantal dat ons land vervoegt door hereniging - niet door huwelijk - is ondertussen te verwaarlozen. Die zullen geenszins de wachtlijsten beïnvloeden.
Wat zit Vogels dan nog te zagen over rusthuizen in Marokko. Goe geprobeerd van Vogels, volgende keer beter. Moest 'k Marokkaan zijn zou ik aan Vogels vragen of ze zelf niet rijp is voor een rusthuis.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 september 2008 om 22:08.
Oud 5 september 2008, 22:05   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaan er in België rusthuizen enkel voor Marokkaanse bejaarden ?

Die wachtlijsten zullen dan ook voor alle Belgen bestaan zeker, ook voor de Marokkaanse. Niemand is gediend met wachtlijsten. In welke sector of domein ook.
waar heb je het over rudy? niet goed gevolgd?

Mieke vogels wil met BELGISCH geld in MAROKKO rusthuizen bouwen ENKEL VOOR MAROKKAANSE ouderlingen.

DUS moeten mijn moeder en uw moeder wachten tot WIJ terug gespaard hebben om hén een rusthuis te betalen.

heb je het nu wèl begrepen?

Oud 5 september 2008, 22:22   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar heb je het over rudy? niet goed gevolgd?

Mieke vogels wil met BELGISCH geld in MAROKKO rusthuizen bouwen ENKEL VOOR MAROKKAANSE ouderlingen.

DUS moeten mijn moeder en uw moeder wachten tot WIJ terug gespaard hebben om hén een rusthuis te betalen.

heb je het nu wèl begrepen?
Goed ja Circe. 'k Had ondertussen aan m'n vorige postig wat toegevoegd.

Dus, als ik je goed begrijp is het feit dat ons moeke of vake op een wachtlijst zouden staan onverenigbaar met het bouwen van rusthuizen in het buitenland. Tja, je kan gelijk hebben. Hoe dan ook, door de toenemende vergrijzing, en doordat we langer leven, zullen er in ons land sowieso meer rusthuizen moeten worden gebouwd. Maar nogmaals, lees eens wat ik ondertussen aan m'n vorige posting heb toegevoegd. Ik vind het voorstel van Vogels sowieso gebakken lucht bestemd voor electoraal gewin.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be