![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan? Is die al automatisch een schizofreen in jouw ogen?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee? Waarom maak jij dan onmiddellijk die associatie? Voor de lol?
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Staan zelfs strafpunten op,weet je ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Je opent een topic over schizofrenie bij Marokkanen en je begint onmiddelijk over een Marokkaanse burgemeester. 2. Om mijn vraag of jij hem dan eveneens als een schizofreen beschouwt antwoord je negatief. 3. Mijn hieropvolgende logische vraag waarom jij dan die associatie maakt begin je plots over gastarbeiders die moeten vertrekken. 4. Die quote heb ik niet overgenomen wegens niet relevant in een discussie over schizofrenie, een onderwerp/topic die je notabene zélf hebt geopend. 5. Of gastarbeiders/migranten terug dienen te vertrekken is in een discussie over schizofrenie niet z'n plaats. Volkomen off-topic. Tenzij je van plan bent om je eigen topic volkomen om zeep te helpen? Mijn vraag blijft bijgevolg open staan. Waarom open jij een topic over schizofrenie én betrek je er meteen een Marokkaanse burgemeester bij? Je wenst die associatie niet te maken maar toch doe je het. Wel weten wat je wil, hé. Leg me nu eens uit wat een mogelijks verhoogd risico op schizofrenie bij Marokkanen te maken heeft met het feit dat een Marokkaan een politiek ambt bekleedt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 oktober 2008 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gegeven was al veel langer bekend, maar werd weer eerst politiek correct onder de mat geveegd en netjes genegeerd.
natuurlijk kan men het niet blijven negeren als de populatie marokkanen hoe langer hoe groter wordt. Het huwen tussen nicht en neef zal daarbij ook al niet al te veel helpen. Ik wacht nu met ongeduld op de eerste nitwit die komt zeggen dat het onze schuld is, rassiesme en dieskriemienatie enzo.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door wild cannibal : 18 oktober 2008 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En dan hebben die Marokkanen nog geluk want als onze God je wil straffen krijg je aids. ![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 18 oktober 2008 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schizofrenie is erfelijk.
Dus binnen gemeenschappen waar veel huwelijken binnen familie worden afgesloten verhoogt uiteraard de kans op kinderen met die ziekte. Wat voor mij veelzegggend is; ondanks een derde generatie die hier geboren wordt blijven zulke zaken taboe en is een aparte aanpak nodig om iets aan het probleem te doen, en dat geldt niet alleen voor deze ziekte maar evengoed voor drugverslaafden ( die worden ook teruggestuurd naar Marokko) of homoseksuelen( die leiden vaak noodgedwongen een dubbelleven) wordt het niet eens tijd dat ook de Marokkaanse gemeenschap de moderne tijd instapt en 'bezetenheid' of' straffen van God' inruilt voor kennis over o.a genetica? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De stelling dat mensen van Marokkaanse afkomst méér kans maken tot ontwikkeling van chizofrenie is larie. Wat wél een feit is, is dat de chizofrenie in het algemeen meer kans maakt tot een verdergevorderd stadium bij de Marokkanen dan bij ons autochtonen. En de reden ligt helemaal voor de hand: de Marokkaanse allochtonen zijn vaak minder op de hoogte, of erger nog: dit gegeven is hen totaalonbekend. Misschien moeten ze via de overheid meer ingelicht worden ofzo wat de gevolgen kunnen zijn door de ziekte te negeren. Want als men de ziekte gaat negeren heeft dat idd zeer nefaste gevolgen voor de patient (en zijn omgeving).
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 18 oktober 2008 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Die kans verhoogt dan enkel bij de familie's met dat risico. Bij de familie's zonder dat risico, mindert dan die kans, als we zo gaan redeneren.
![]() |
#14 |
|
![]() Die kans verhoogt dan enkel bij de familie's met dat risico. Bij de familie's zonder dat risico, mindert dan die kans, als we zo gaan redeneren.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook ja,of omdat ze de wegen naar ziek worden beter kennen
![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Magnificatwat een prachtige redenering! Dus omdat erfelijke ziektes bij huwelijken binnen familie meer kans krijgen, besluiten we daaruit dat bij familie zonder erfelijke aandoening het risico vermindert.
Kunt u ook zeggen waar u met die redenering naartoe wilt? En is alles een taak van de overheid? Dus hou jezelf, kinderen en kleinkinderen dom en als je dan problemen krijgt moet de overheid daar alweer iets aan doen! KOmaan he, we laten islamitisch onderwijs toe (in Brussel) waar je idioterie zoals de straf van God of duivel leert en eenmaal die waanzin zich nestelt mogen wij ervoor zorgen dat mensen wel beter voorgelicht worden? Het wordt tijd dat ook wie van Marokkaanse afkomst is zelf verantwoordelijkheid leert opnemen, om jezelf te informeren over erfelijke aandoeningen bijvoorbeeld als je met neef en nicht trouwt! De onwetendheid binnen die gemeenschap ligt aan de zelfverkozen segregatie, tijd om daar uit te klimmen, het virtuele dorp met middeleeuwen achter je te laten en de modrene tijd binnen te stappen en dat is voor alle duidelijkheid niet enkel de verantwoordelijkheid van een overheid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Go, Maggie, go !! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
a=familie met kans op overerfbare ziekte, b= familie zonder kans op overerfbare ziekte. a huwt met b: kans op overerfbare ziekte a huwt met a: dubbel kans op overerfbare ziekte b huwt met b: helemaal géén kans op overerfbare ziekte. Daarmee wil ik zeggen dat, globaal genomen, volkeren waar meer binnen de familie gehuwd wordt, niet meer schizofrenie voorkomt dan volkeren waar helemaal niet onder familie's wordt gehuwd. Verder is het van belang om ervoor te zorgen dat mensen altijd de kans hebben zich in te lichten, wanneer ze daar de nood aan hebben. Dwingen is natuurlijk niet goed, maar de mogelijkheid moet er zijn.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Zeg dan hoe het volgens jou wel is.