Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2004, 15:58   #1
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Op zondag, 22 februari 2004 trokken een aantal jonge actievoerders van B Plus er opnieuw op uit om te gaan vlaggen op de laatste wedstrijd veldrijden van het seizoen! Deze actie kwam er in navolging van de eerste succesvolle vlagactie tijdens het Belgisch Kampioenschap veldrijden in de Lilse Bergen.

En ook dit keer was het voor alle deelnemers een zéér aangename en uiterst boeiende ervaring! Al wie op de wedstrijd aanwezig was, kon onmogelijk naast onze actievoerders en hun vlaggen kijken!!! Er werd druk gevlagd, er werden talrijke gesprekken gevoerd met supporters, maar ook deelden we honderden stickers uit en ja, we wisselden zelfs vrij uitgebreid van gedachte met onze tegenstanders van Vlaanderen Vlagt! Hieronder kan u enkele foto's van de actie bekijken:

Een ontmoeting en discussie met tegenstanders

Belgische en Vlaamse vlaggers broederlijk naast elkaar

Op zoek naar een geschikte plaats

Enkele actievoerders nabij het podium

Vlaggers bij de aankomst

www.bplus.be
Oud 24 maart 2004, 16:07   #2
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Nou, eerlijk gezegd vind ik de Vlaamse Leeuw toch een veel mooiere en symbolischere vlag dan dat Belgisch Driekleurig Ding.
Kijk:
- Een leeuw is een grote luierik die het werk overlaat aan zijn vrouwtjes en pas n�* de vangst zich roert om als eerste te kunnen eten.
- Bij overbevolking eet hij zijn jonkies op.
- Geen enkele andere leeuw mag op zijn grondgebied komen.
- Hij is snel gepikeerd.
Rake kwaliteiten, weerspiegeld in de aard van het volk dat zijn afbeelding in hun vlag draagt. Ik zie eenzelfde symboliek niet zo duidelijk in het Belgische Vod. De attributen die men aan kleuren toeschrijft zijn immers arbitrair en subjectief.
Oud 24 maart 2004, 16:16   #3
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Nou, eerlijk gezegd vind ik de Vlaamse Leeuw toch een veel mooiere en symbolischere vlag dan dat Belgisch Driekleurig Ding.
Kijk:
- Een leeuw is een grote luierik die het werk overlaat aan zijn vrouwtjes en pas n�* de vangst zich roert om als eerste te kunnen eten.
- Hij is snel gepikeerd.
Rake kwaliteiten, weerspiegeld in de aard van het volk dat zijn afbeelding in hun vlag draagt. Ik zie eenzelfde symboliek niet zo duidelijk in het Belgische Vod. De attributen die men aan kleuren toeschrijft zijn immers arbitrair en subjectief.
Prachtig argument. Elke weerstand is nutteloos.
Vliegt den blauwvoet, storm op zee!

Zet den Troon al maar klaar, de Geert wordt president!
Vlaendren onafhankelijk, ge voelt da toch!

Belgie barst, natuurlijk, want die vlag vind ik nie mooi!
Daarom verraden we graag de meerderheid van de mensen!

Oud 24 maart 2004, 16:20   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Altijd tof hoe jij er in slaagt zelfs niet-Vlaams-nationalisten tegen je in het harnas te jagen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 16:25   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot

Herken ik daar Bobbie, Kimmeke en Yanneke?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 16:28   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op zondag, 22 februari 2004 trokken een aantal jonge actievoerders van B Plus er opnieuw op uit om te gaan vlaggen op de laatste wedstrijd veldrijden van het seizoen! Deze actie kwam er in navolging van de eerste succesvolle vlagactie tijdens het Belgisch Kampioenschap veldrijden in de Lilse Bergen.

En ook dit keer was het voor alle deelnemers een zéér aangename en uiterst boeiende ervaring! Al wie op de wedstrijd aanwezig was, kon onmogelijk naast onze actievoerders en hun vlaggen kijken!!! Er werd druk gevlagd, er werden talrijke gesprekken gevoerd met supporters, maar ook deelden we honderden stickers uit en ja, we wisselden zelfs vrij uitgebreid van gedachte met onze tegenstanders van Vlaanderen Vlagt! Hieronder kan u enkele foto's van de actie bekijken:

Een ontmoeting en discussie met tegenstanders

Belgische en Vlaamse vlaggers broederlijk naast elkaar

Op zoek naar een geschikte plaats

Enkele actievoerders nabij het podium

Vlaggers bij de aankomst

www.bplus.be
On s'amuse comme on peut. 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 16:28   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Twee van de drie juist
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 16:29   #8
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Herken ik daar Bobbie, Kimmeke en Yanneke?

U ziet van links naar rechts Kim, Bob, Denis
Oud 24 maart 2004, 16:34   #9
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Maar liefst drie vlaggenzwaaiers? Wow, daar kan inderdaad niemand over zien!

Overigens, hoe hypocriet is dit niet vanwege mensen die een paar maanden nog lagen te roepen dat sport en politiek gescheiden moesten blijven en hun gal spuwden op VL2?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 16:39   #10
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Neen, ik heb het enkel over die foto, uilskuiken.
Oud 24 maart 2004, 16:49   #11
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Vreemd genoeg staan er op alle foto's die je hier gezet hebt maar drie mensen. Vreemd hé?
Leden die vele andere tricolore vlaggenzwaaiers aan hetzelfde syndroom als de BUB-congressen, namelijk dat ze geheim wensten te blijven?
Oud 24 maart 2004, 16:50   #12
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vreemd genoeg staan er op alle foto's die je hier gezet hebt maar drie mensen. Vreemd hé?
Leden die vele andere tricolore vlaggenzwaaiers aan hetzelfde syndroom als de BUB-congressen, namelijk dat ze geheim wensten te blijven?
Tja se vraag het aan de daar aanwezige flaminganten
Oud 24 maart 2004, 18:31   #13
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Er waren inderdaad meer dan drie vlaggers met de belgysche symbolen.
Ze waren met 5, waarvan er ene niks met ons te maken wou hebben

Met de anderen heb we een goede babbel en interssante discussie gehad.

Het verslagje van Vlaanderen vlagt "actie Oostmalle".
Veldrijden in Malle op zondag 22 februari 2004

Met wat hulp van een plaatselijke sympathisant en de verkoop van heel wat actievlaggen konden we uitpakken met een sterke aanwezigheid. ( 11 mensen) Daar er geen vaste camera’s waren kozen we voor een sterke bezetting aan de start en in de laatste rechte lijn naar de aankomst, met slechts een paar mensen in het bos op de omloop. Het kwam zelfs tot een vriendelijk gesprek met de aanwezige B+’ers en BUB-ers met hun blauwe vlaggen en tricolores. Wij scoorden bij de nieuwsgierige omstaanders met onze vriendelijke en positieve houding. Dit was de laatste veldrit van het seizoen. Volgende week beginnen de wegwedstrijden.

Op deze foto staan we inderdaad broederlijk naast elkaar, als de foto tien minuutjes later was getrokken zou je zien dat we samen stonden te vlaggen én discussieren eens de renners uit zicht waren verdwenen.
Maar altijd in de stijl van dé nieuwe Vlaams beweging: altijd vriendelijk én positief! En daar kunnen sommigen op dit forum nog wat van leren! (in eigen "kamp")

het was in ieder geval een leuke dag.

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 18:35   #14
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Op deze foto staan we inderdaad broederlijk naast elkaar, als de foto's tien minuutjes later was getrokken zou je zien dat we samen stonden te vlaggen én discussieren eens de renners uit zicht waren verdwenen.
Eendracht maakt macht
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 18:37   #15
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Altijd tof hoe jij er in slaagt zelfs niet-Vlaams-nationalisten tegen je in het harnas te jagen.
Het zou je misschien verbazen maar ik ben wel degelijk Vlaams-nationaliste. Ik ben echter ook een beetje te eerlijk en recht voor de raap (moet mijn Nederlands bloed zijn, kan niet anders...) !

En het is geen kwestie dat ik de driekleur niet mooi vind, ik vind er helemaal geen symboliek aan... die leeuw die zegt tenminste iets (het heeft een groot bakkes ).
Oud 24 maart 2004, 19:07   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Kijk:
- Hij is snel gepikeerd.

Ik heb nog nooit iemand met idiotere argumenten op de proppen weten komen.

Denkt u dat er achter de Belgische driekleur geen symboliek schuilt?

En "de Belgische vod" neemt u het best niet teveel in de mond, want het bespotten van onze nationale vlag is strafbaar!
Oud 24 maart 2004, 19:46   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Eens effe kijken:

Vlaamse Leeuwen Vlaggen en wielrennerij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou zelf ook hebben vóór gestemd. België is een democratie. Natuurlijk mag vlaggen. Alleen zijn Belgisch gezinden niet zo idioot om naar sportmanifestaties te gaan en daar politieke munt te slaan uit een Belgische vlag. Wij hebben dat kunstmatig gedoe niet nodig.

Die poll omkeren in uw voordeel is dus al te belachelijk.

Eigenlijk had de Vlaams-nationale VRT moeten vragen: Vindt u die actie van Vlaanderen Vlagt een goed initiatief? Maar ja, dan zou het resultaat wel eens catastrofaal geweest zijn voor de Vlaemsche beweging, dus dat mocht niet. Ik zou één van de enigen geweest zijn die vóór zou gestemd hebben. Er is namelijk geen betere manier om zich belachelijk te maken dan fanatiek staan te vlaggen op sportmanifestaties om politieke motieven.

Wat ook grappig was: de oude man zei dat België zou ophouden te bestaan, OF MEN DAT NU WIL OF NIET !

Van democratie houden de Vlaams-nationalisten niet echt. Dat wisten we wel.
Citaat:
Zoals gezegd zou ik zeker vóór stemmen op die ietwat idiote vraag: "Mag vlaggen?" Als dat met Belgische vlaggen is, zoveel te beter, zolang die geste maar spontaan blijft.
Goh, nog maar pas terug bij de BUB en Bob maakt zich volgens zijn onverkozen voorzitter al meteen belachelijk...

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 19:50   #18
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Overigens, hoe hypocriet is dit niet vanwege mensen die een paar maanden nog lagen te roepen dat sport en politiek gescheiden moesten blijven en hun gal spuwden op VL2?
Maar ik herhaal mijn vraag...
Oud 24 maart 2004, 19:55   #19
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik vind het een leuke actie van Bplus. Ze moeten dat meer doen, is naast de flaminganten gaan staan en omgekeerd ook.

leuk beeld voor een Vlaamse Belg, zijn geliefde fiere Vlaamse Leeuw en zijn stralende trotste driekleur.

Wat moet ik meer hebben [size=1]de Woaslandse Roap ontbrak gdv![/size]
Oud 24 maart 2004, 20:33   #20
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Eens effe kijken:

Vlaamse Leeuwen Vlaggen en wielrennerij

Citaat:
Ik zou zelf ook hebben vóór gestemd. België is een democratie. Natuurlijk mag vlaggen. Alleen zijn Belgisch gezinden niet zo idioot om naar sportmanifestaties te gaan en daar politieke munt te slaan uit een Belgische vlag. Wij hebben dat kunstmatig gedoe niet nodig.

Die poll omkeren in uw voordeel is dus al te belachelijk.

Eigenlijk had de Vlaams-nationale VRT moeten vragen: Vindt u die actie van Vlaanderen Vlagt een goed initiatief? Maar ja, dan zou het resultaat wel eens catastrofaal geweest zijn voor de Vlaemsche beweging, dus dat mocht niet. Ik zou één van de enigen geweest zijn die vóór zou gestemd hebben. Er is namelijk geen betere manier om zich belachelijk te maken dan fanatiek staan te vlaggen op sportmanifestaties om politieke motieven.

Wat ook grappig was: de oude man zei dat België zou ophouden te bestaan, OF MEN DAT NU WIL OF NIET !

Van democratie houden de Vlaams-nationalisten niet echt. Dat wisten we wel.
Citaat:
Zoals gezegd zou ik zeker vóór stemmen op die ietwat idiote vraag: "Mag vlaggen?" Als dat met Belgische vlaggen is, zoveel te beter, zolang die geste maar spontaan blijft.
Goh, nog maar pas terug bij de BUB en Bob maakt zich volgens zijn onverkozen voorzitter al meteen belachelijk...

Lol. Ook ironisch is het feit dat men ervoor kiest om bij het veldrijden met de Belgische driekleur te gaan zwaaien. In geen enkele sport is er zo'n overduidelijke scheiding tussen Vlamingen en franstaligen. [size=1]Voor de slechte verstaanders: de franstaligen komen er niet aan te pas.[/size]
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be