![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Rudi Daems (Groen!) - 29 maart tot 4 april "Als adjunct kabinetschef van Vlaams Minister voor Milieu, Ludo Sannen, leerde hij ongetwijfeld al enkele kneepjes in het politieke vak. Nu krijgt hij de kans om zelf verkozen te worden in het Vlaams Parlement. Meer nog, hij trekt de lijst voor het V |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() waarom mogen de mensen niet weten wat er is misgelopen bij het terug opstarten van de kerncentrale in tihange ?
.......................................50......... ...........................
#2 |
Vreemdeling
|
![]() dat soort berichten intrigeert mij, geef es wat meer informatie, lijkt me interessant om een parlementaire vraag over te laten stellen aan de minister voor energie. thanks. rudi.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
is dat de revisie in doel3 is(was) uitgesteld omdat er problemen waren in tihange, over de aard van de problemen is niets gezegd . de problemen zullen opgelost zijn aangezien de rivisie van start is gegaan in doel3
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Er is een groot verschil tussen een onnozel mechanisch probleempje zoals dat in ieder bedrijf dagdagelijks gebeurt, en een nucleair incident. Wat er in Tihange aan de hand was, is het vermelden niet waard. Waarom worden zo'n dingen altijd direct opgeblazen als het om een nucleair bedrijf gaat ????
Ik denk dat de reactie van Rudi Daems boekdelen spreekt : direct een parlementaire vraag willen stellen, over bij wijze van spreken een vijs die klemt. Nergens voor nodig, want in er is in de verste verte nooit een gevaar geweest ! |
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
als ik jouw uitleg juist interpreteer mogen we mensen pas verwittigen als er een ongeval heeft plaatsgehad zoals in tsernobiel ook niks aan de hand was tot er pas bewijzen waren , onze soldaten in de balkan die doodziek terugkeerden ook niks aan de hand en uw tweede punt een kerncentrale kan je niet vergelijken met een eender wat fabriek en alle mensen in de regio hebben het recht op informatie en als je toch een kenner bent , vertel eens hoeveel mensen geraken besmet op een jaar in een kerncentrale ?
![]() |
#6 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, om op je vraag te antwoorden: nee je moet mensen niet waarschuwen als het eigenlijk al te laat is, maar je moet ze ook niet waarschuwen bij het minste beetje. Daarmee creëer je enkel een vals gevoel van onveiligheid bij mensen die niet weten hoe de vork juist aan de steel zit. Er zullen per jaar verschillende probleempjes opduiken bij een kerncentrale, net zoals bij elke andere industrie, maar die zijn lang niet allemaal de moeite waard om in het breed uitgesmeerd te worden in de media... Citaat:
Enfin, zoals ik eerder ook zei, je moet de mensen niet om de haverklap gaan ambeteren met de kleinste pietluttigheden... Had je nu nog komen vertellen dat alle koelcircuits waren weggevallen en dat de veiligheids-systemen niet gewerkt hadden, dan had je een precedent. Nu heb je gewoon een centrale die niet opstart. Economisch gezien niet gezond, maar verre van levensbedreigend. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
een spin die er in kan kan er ook besmet terug uit ! .................................................. ...........................................
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nee gij, dat beest muteert dadelijk; zwelt ie dadelijk zo hard dat ie niet meer door een spleet door geraakt... ![]() En om ff serieus te blijven: 'k betwijfel dat een spin die echt wat bij de reactor zelf gaat rondkruipen het uberhaupt zou overleven (een mens kan al niet tegen hoge dosissen straling dus ik veronderstel dat zo'n beest daar ook niet bijster goed tegen zal kunnen; then again, insecten overleven wel meer rare dingen...). Enfin, als ik het over veiligheidsmaatregelen heb, dan heb ik het onder andere ook over toegangscontroles, maar ook over de maatregelen die er genomen worden om besmetting tegen te gaan. Laatste keer dat ik daar geweest ben ik door genoeg sluizen gepasseerd die op contaminatie controleren... Anyway, als je zelf in de warme zone zit zal je ons zelf wel kunnen vertellen hoeveel gevallen van besmettingen er zijn zeker? Lijkt me sterk dat dat een hoog cijfer zou zijn. Wat dat betreft zijn er in de industrie wel plaatsen waar je veel groter risico loopt... |
|
![]() |