Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 08:14   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Als onze vakbonden nu eindelijk eens karakter tonen dan is het zover...

Als onze vakbonden nu eindelijk eens karakter tonen is het zover… Dan krijgen ze de bedrijven eindelijk op hun knieën…

Want Luc Coene,de vicegouverneur van de Nationale Bank, zegt immers duidelijk:

'Er zal geen marge zijn voor koopkrachtverhoging, geen marge voor de concurrentiekracht en niet voor de begroting. Als men zich daar niet mee kan verzoenen, stevenen we regelrecht op grote economische problemen af. En als de economie begint te krimpen, wordt de begrotingssituatie nog veel erger dan ze al is.

De economische malaise werd gisteren overigens geïllustreerd door nieuwe cijfers over het aantal faillissementen, met records voor Brussel en Wallonië.

Hier te lezen

Het is dus nu of nooit voor onze vakbonden (en kleinlinks)... :smile:
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 08:28   #2
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als onze vakbonden nu eindelijk eens karakter tonen is het zover… Dan krijgen ze de bedrijven eindelijk op hun knieën…

'Er zal geen marge zijn voor koopkrachtverhoging, geen marge voor de concurrentiekracht en niet voor de begroting. Als men zich daar niet mee kan verzoenen, stevenen we regelrecht op grote economische problemen af. En als de economie begint te krimpen, wordt de begrotingssituatie nog veel erger dan ze al is.

De economische malaise werd gisteren overigens geïllustreerd door nieuwe cijfers over het aantal faillissementen, met records voor Brussel en Wallonië.

Hier te lezen

En dan zijn er hier bepaalde lieden die zeggen dat het zo goed gaat met wallonië?

Ze zijn gewoon geen rotte cent waard(ig).
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 08:57   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier te lezen

Het zijn juist de vakbonden die alles dwarsbomen. Het zijn zij die gelinkt zijn aan politieke partijen, juist die politieke partijen die hun Waalse zustertjes zo brood nodig hebben om dat Strontland aan elkaar te behouden en om daardoor zelf in stand te blijven.

Op die vakbonden zul je dus niet hoeven te rekenen. Die trekken, als het er echt op aan komt, de kaart van het kapitaal en dat is de zelfde als die van hun politieke partijen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 09:10   #4
LastMohican
Banneling

Standaard

De vakbonden maken het land economisch kapot. Maar vermits zij de werkloosheidsuitkeringen betalen is het ideale scenario voor hen dat iedereen werkloos is ! GELD dat ze dan gaan krijigen ! Euh...alleen is er dan niemand meer om die fantasietjes te betalen.

Stakingsrecht drastisch inperken. Werkgevers meer armslag geven om dynamisch in te spelen op de markt en makkelijker mensen te kunnen aannemen en ontslaan.

Anders gaan we er echt niet geraken hoor. Al die "verworven rechten" mogen geen absoluut gegeven zijn. Men kan niet verwachten dat men de voorwaarden die men verkrijgt in een gunstige economische conjunctuur ook zo maar kan behouden als het economisch slecht gaat, zoals nu.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 09:20   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
En dan zijn er hier bepaalde lieden die zeggen dat het zo goed gaat met wallonië?

Ze zijn gewoon geen rotte cent waard(ig).
Ach, ze zeggen zoveel he. Een tijdje geleden was er hier een discutie gaande over dat de prijzen van de huizen zouden dalen. Ik was zo wat de enige hier op het forum toen die dit weerlegde maar nee hoor, ze wisten het allemaal veel beter want ze hadden het horen zeggen of ergens gelezen, de prijzen waren aan het dalen. Vandaag werd er op de radio openlijk toe gegeven dat ze nog gestegen waren.

Nu beweren ze weer dat die stijging zal afnemen en pattati en pattata. Ze trachten iedereen wat koest te houden en blij te maken met een dode mus zoals altijd.

De prijzen van huizen zullen niet dalen maar stijgen, en dat is heel simpel te verklaren. Alles is enorm gestegen dus ook de prijs van nieuwbouw zal stijgen. Als de nieuwbouwprijs stijgt volgt automatisch de prijs van de herverkoop. Bovendien zijn de prijzen van onroerend goed in België extreem laag vergeleken bij andere landen in europa. Vandaar dat zowat iedereen in België een eigendom kan kopen. In veel andere landen lopen de kredieten reeds over 30 - 40 jaar en meer om een eigendom te kunnen verwerven. Daar wordt de terugbetaling reeds gespreid over meer dan één generatie. ’t Zijn goedgelovige zielen die er in trappen als ze beweren dat hier de prijzen zouden dalen.
Oud 2 september 2008, 09:24   #6
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ik was zo wat de enige hier op het forum toen die dit weerlegde maar nee hoor, ze wisten het allemaal veel beter
-----------------------------------------------

Er waren er nog...
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 09:40   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
De vakbonden maken het land economisch kapot. Maar vermits zij de werkloosheidsuitkeringen betalen is het ideale scenario voor hen dat iedereen werkloos is ! GELD dat ze dan gaan krijigen ! Euh...alleen is er dan niemand meer om die fantasietjes te betalen.

Stakingsrecht drastisch inperken. Werkgevers meer armslag geven om dynamisch in te spelen op de markt en makkelijker mensen te kunnen aannemen en ontslaan.

Anders gaan we er echt niet geraken hoor. Al die "verworven rechten" mogen geen absoluut gegeven zijn. Men kan niet verwachten dat men de voorwaarden die men verkrijgt in een gunstige economische conjunctuur ook zo maar kan behouden als het economisch slecht gaat, zoals nu.
Het gaat niet economisch slecht. Alles hangt af van hoe en waar je de maatstaaf gebruikt om dit te meten. Hier in België gaat het economisch minder goed, en dat zal en niet op verbeteren zolang Vlaanderen in zijn eentje het veel zwakkere Wallonië moet meesleuren. Onder de overkoepeling van europa is dit niet meer de taak van Vlaanderen alleen maar van alle rijkere lidstaten samen. Alleen Wallonië vind dat minder leuk omdat ze daar niets meer zal kunnen afdwingen zoals het nu het geval is en de hulp zal ook niet langer onvoorwaardelijk zijn.
Oud 2 september 2008, 09:41   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Ik was zo wat de enige hier op het forum toen die dit weerlegde maar nee hoor, ze wisten het allemaal veel beter
-----------------------------------------------

Er waren er nog...
Niet veel van gemerkt toen in iedergeval.
Oud 2 september 2008, 09:45   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier te lezen

ja, ze moeten die failliete bedrijven overnemen en bewijzen aan hun leden dat zehet zoveel beter kunnen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 09:53   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, ze moeten die failliete bedrijven overnemen en bewijzen aan hun leden dat zehet zoveel beter kunnen.
Niet alle failliete drijven zijn economisch ongezond hoor. Tegenwoordig is het veelal zo dat ze de bedrijven hier opdoeken omdat ze gewoonweg minder winst opleverden en om elders in lage loonlanden een nieuw op te richten. Wanneer ge het daarbij nog kunt klaarspelen je officieel failliet te laten verklaren is het helemaal kassa kassa.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2008 om 09:54.
Oud 2 september 2008, 12:52   #11
Pierette
Banneling

Standaard

Wanneer ik zo al mijn vrienden hoor ben ik een gelukkig mensen dat ik heel mijn leven niet hoef te werken voor een pak stenen, banken, voor een hoopje metaal en platic ( auto ) vrij ben en geen slavin van de rijken ben. Tegen dat hun kot is afbetaad, mogen ze naar het kerkhof, naar een home, worden ze zot verklaard en pakken de kinderen alles in. Rijke leven en arme sterven is mijn motto ! Zoals de wereld nu draait wie durft nog te plannen op lange termijn, alles is om zeep, geniet van elke dag alsof het je laatste is, want miserie zal er komen.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 13:56   #12
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Wanneer ik zo al mijn vrienden hoor ben ik een gelukkig mensen dat ik heel mijn leven niet hoef te werken voor een pak stenen, banken, voor een hoopje metaal en platic ( auto ) vrij ben en geen slavin van de rijken ben. Tegen dat hun kot is afbetaad, mogen ze naar het kerkhof, naar een home, worden ze zot verklaard en pakken de kinderen alles in. Rijke leven en arme sterven is mijn motto ! Zoals de wereld nu draait wie durft nog te plannen op lange termijn, alles is om zeep, geniet van elke dag alsof het je laatste is, want miserie zal er komen.
Ik ken er veel die zo dachten er er naar leefden. Vooral horecamensen. Heel hun leven goed geld verdient in het zwart en denken ,” later zien we wel maar ik zal het gehad hebben”. Nu hebben ze het gehad, ze trekken een leefloontje en ieder appartementje is te duur. Kunnen niet meer verhuizen want er is geen geld voor de waarborg. En dan moet de wetgever optreden en de waarborg wettelijk van drie maand naar twee maand brengen want ocharme die sukkelaars toch, die moeten toch kunnen wonen. Dat die sukkelaars er vroeger alles door gedraaid hebben aan zuip en restaurantjes en andere uitspattingen, geen bal hebben afgedragen, dat telt allemaal niet mee.

Van mij mag jij zo leven hoor maar als ge later geen nagel hebt voor aan je gat te krabben moet je maar kreveren van mij part. Geen geld voor huishuur te betalen, kies maar een mooie kartonne doos uit enkruip daar maar in. Geen geld voor verwarming te betalen , vries maar lekker dood.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2008 om 13:59.
Oud 2 september 2008, 15:19   #13
FDM
Banneling

Standaard

vakbonden zijn ook kankers : toen ik daar lid van was kreeg ik 2 tot 3 krantjes in mijn bus = postjeskwekerij , toen in de vakbondsgazet verkiezingspropaganda verscheen heb ik mijn 8 euro per maand lidgeld opgezegd
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 15:37   #14
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Alle bedrijven kapot. Daar word de werkende mens beter van...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 15:44   #15
FDM
Banneling

Standaard

Dan krijgen ze de bedrijven eindelijk op hun knieën

zoals vw vorst ? 3500 man op hun knieen naar buiten
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 16:11   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Dan krijgen ze de bedrijven eindelijk op hun knieën

zoals vw vorst ? 3500 man op hun knieen naar buiten
Dat is waar. Het is een utopie nu nog te geloven dat staken je een stap vooruit brengt binnen een bedrijf. Alle grote bedrijven zijn immers multinationals. Voor je kunt gaan staken moet er eerst een stakingsaanzegging geweest zijn. Dit gebeurt lang voordien. Tegen die tijd heeft het bedrijf reeds lang haar voorzorgen genomen. Wat extra stock, wat de productie opdrijven elders, en wie is de grote winnaar?

De onnozelere staan drie weken buiten, hun centen zijn er door, de rekening van de afbetaling huis, auto en die van gas en elektriciteit is binnen en ze zijn tevreden dat ze weer mogen beginnen. Ze krijgen 10 cent opslag omdat de vakbond zijn gezicht moet redden en verder mogen ze de eerst volgende 10 jaar gaan werken om het verlies dat ze geleden hebben terug te verdienen met die 10 cent.

Wie heeft er nu een flinke duit in zijn zak gestopt? Juist ja, de bedrijven, want nooit zal er gestaakt worden in meer dan één fabriek tegelijk. Daar wordt wel zorg voor gedragen. En bovendien vallen de meeste stakingen telkens in de wintermaanden, wanneer de verwarming noodzakelijk is. In de zomer wanneer het plezant is een weekje extra verlof te hebben wordt er niet gestaakt, wees maar gerust. Voor wiens profijt werkt de vakbond nu denk je?

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2008 om 16:12.
Oud 2 september 2008, 16:21   #17
Pierette
Banneling

Standaard

en de dommekloten blijven aan die maffia-vakbonden jaarlijks honderden euro's betalen
voor een gazetje, een plastic vestje,.... en wat krijgen ze niet van de Staat ?

Die zitten goed in hun vuistje te lachen aan de top... mensen worden der niet slimmer op !
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:00   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en de dommekloten blijven aan die maffia-vakbonden jaarlijks honderden euro's betalen
voor een gazetje, een plastic vestje,.... en wat krijgen ze niet van de Staat ?

Die zitten goed in hun vuistje te lachen aan de top... mensen worden der niet slimmer op !
Dat zijn geen domme kloten. Wat ze aan de vakbond
betalen krijgen ze voor een groot stuk terug en de werkgever betaalt ook een deel. De vakbond is wel degelijk interessant om je belangen te verdedigen bij onterecht ontslag, niet of onjuiste uitkering van ontslagpremie of opzegvergoeding. Om je belangen te verdedigen via arbeidsrechtbank bij mogelijke conflicten in deze of inzake werkongeval enz. Maar niet om te staken. Wanneer ze zonder dat er voor gestaakt hoeft te worden andere voordelen bedingen profiteren de niet aangeslotene toch maar lekker mee he.

Wanneer het zo zou zijn dat, in geval er voordelen bedongen worden door de vakbond deze alleen zouden van toepassing zijn voor de aangeslotene en niet voor de andere werknemers dan zou je zien hoe ze zouden staan jammeren.

.Alleen zouden vakbonden geen politieke bindingen mogen hebben maar onafhankelijke organisaties moeten zijn.

Eigenlijk zouden vakbonden nog andere dienstverleningen moeten doen. Zij zou zich nuttig kunnen maken door voor haar leden alle energiefacturen te betalen om op die manier de beste tarief te bedingen en dat soort zaken. Op die manier kan ze voor een stuk terug compenseren voor daar waar ze haar nut voor een groot stuk verloren is. .

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2008 om 17:09.
Oud 2 september 2008, 17:08   #19
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer je sterft heb je niet echt in de hand en weet niemand, gelukkig. Je kunt er wel alles voor doen om later zo weinig mogelijk miserie te hebben, door nu verstandig te plannen.

En waarom moet altijd alles op? Ik versta die mensen niet die toch elke maand alles moeten opsouperen.
Oud 2 september 2008, 17:10   #20
Don Quichote
Banneling

Standaard

Slimme politieke partijen.

Vakbonden oprichten die aan hen gelinkt zijn.

Beste manier om het gepeupel in het gareel te houden.

Wat schijngevechtjes, nu en dan...

Geheime gesprekjes, die het daglicht niet mogen zien.
Die de zaken in goede banen leiden.

Poupehan is daar een voorbeeld van, wat uitgekomen is.

Het meeste weten we niet.

Onnozel gepeupel.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be