Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke verkiezingsthema´s zijn voor u doorslaggevend?
Sociale Zekerheid 8 30,77%
Werkgelegenheid 11 42,31%
Vlaamse autonomie 18 69,23%
Milieu en energie 11 42,31%
Migratie en integratie 12 46,15%
Begroting en staatsfinancieën 8 30,77%
Economisch beleid en ondernemingsklimaat 9 34,62%
Buitenlands beleid 5 19,23%
Justitie/aanpak criminaliteit 13 50,00%
Verkeer en ruimtelijke ordening 6 23,08%
Andere (specifieer) 6 23,08%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 23:32   #1
Elio di Supo
Banneling

Standaard Verkiezingsthema´s

Er werd in andere polls al eerder gepeild naar het kiesgedrag (met of zonder kartel CD&V/N-VA). In deze poll is het de bedoeling om aan te geven welke thema´s u het nauwst aan het hart liggen en dus uiteindelijk uw stem zullen bepalen.

Met andere woorden, waar liggen we van wakker? Aangezien enige nuancering mij belangrijk lijkt zijn hier meerdere antwoorden mogelijk.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 september 2008 om 23:37.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 23:48   #2
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Een politieke partij moet natuurlijk een antwoord of een mening hebben in al die belangrijke thema's. Ons loon of onzen dop zijn zaken die belangrijk zijn. We moeten ons laten leiden door ons verstand en dat zo rationeel mogelijk proberen te benaderen ipv zoals vrouwen op een emotionele manier. Met welke stem kan ik als individu het meeste voordeel uit halen ?
Ik stemde dus voor migratie & integratie en Vlaamse autonomie.

Economie is uiteraard ook belangrijk om jobs te creeëren en de veiligheid zodanig dat we niet meer angstig rondlopen in Brusselse straten. Deze angst is helemaal niet irrationeel, ze is gestoeld op dagelijkse vaststellingen.

Stem ik strategisch of eerder voor een programma ? Ook dat zijn factoren.
Separatisme is iets dat maar 1 malig uitgevoerd kan worden, althans als dat op een democratische manier uitgevoerd wordt.
Dus wil ik zeker dat mijn stem een Vlaamsgezinde is en dan zijn er twee mogelijkheden: je kiest voor de N-VA of voor het VB of voor Vlaamsgezinden in andere partijen (voor zover die nog bestaan). Het systeem van vrije markt en bedrijven waar je een loon krijgt zal altijd blijven bestaan. Politici zijn er om ons te bedotten dus het liefste wil ik een stem tegen dat rot systeem.
De mensheid draait om geld en macht en met pacifistische programma's gaan we ten onder want zo zitten we niet in elkaar.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 04:14   #3
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik ben snel tevreden:

- invoering van het BROV op lokaal, regionaal en nationaal niveau
- afschaffing van het elektronisch stemsysteem
- afschaffing van pariteiten, alarmbellen, belangenconflicten, dubbele meerderheden, ...
- afschaffing van de monarchie
- absoluut politiek cumulverbod (èn de verplichting te zetelen in de assemblée waarvoor men opkwam en verkozen werd)
- onmiddellijk verbod op verdere afbraak van het dorp Doel, investeringen in een grote plezierhaven annex faciliteiten m.h.o. op de economische heropleving van het gebied
- geen LangeWapperBrug, geen verbreed Schipdonkkanaal
- vrijheid van levensovertuiging en meningsuiting voor iedereen
- liberalisering van de roesmiddelenproductie (iedereen mag dus zijn eigen cannabisplantje en zijn eigen cocaplant in huis halen) maar absoluut verbod op groothandel
- uitstap uit kernenergie; radicale keuze voor duurzame ontwikkeling -> 'permaculture'
- onderwijs afgestemd op de noden van het opgroeiende individu, niet op die van 'de markt' (kinderen & jongeren moeten autonoom worden, niet afgericht)
- méér, béter èn goedkoper openbaar vervoer, gekoppeld aan geleidelijke afbouw van het wegtransport
- België uit de NAVO
- méér en efficiëntere ontwikkelingssamenwerking (o.a. in de hoop dat daardoor de migratiestromen minder 'onbeheersbaar' worden)
- afschaffing van de subsidiepolitiek t.v.v. multinationals

Als dat allemaal kan binnen 'België', mij niet gelaten, echt niet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be