![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() geachte heren en vrouwen in de politiek,
Ik ben niet zo thuis in de politiek. Ik ken wel een aantal bij naam maar functies moet u mij niet vragen. Dat maakt in principe ook niet uit. Ik ken uw koppen al lang van tv en van de eindeloze en vaak onzinnige debatten waarin ik soms merk dat de aandacht om de luisteren naar de anderen u ontbreekt. Ik heb ook de indruk dat in deze tijd waarin de politieke crisis weer aan het politieke hemel verschijnt, dat zovele politici een populistisch spelletje spelen waarin hard wordt geroepen dat ze de oplossing in hun binnenzak hebben en andere uitspugen die niet deze mening delen. Zowel de Vlamingen en Franstaligen en ja zelfs die van het Vlaams belang. Misschien kunnen jullie van deze overeenkomst gebruik maken om een nieuw debat te gaan voeren. Eentje die belangrijker is dan de splitsing van Brussel, Halle Vilvoorde of de uitbreiding van Brussel. WAT KUNNEN WE GOED DOEN VOOR DE BEVOLKING VAN BELGIE. Terwijl jullie eindeloos op de kosten van de burger zit te discussiëren over deze materie rijzen een hoop andere problemen die ons in de volgende jaren de das gaan omdoen. Die waarschijnlijk een hoop geld gaan kosten die jullie in deze 15 maanden van gekluns en geflater opgebrast hebben aan eten en drinken tijdens de onderhandelingen en waarschijnlijk aan de huur van het gebouw waarin dit plaatsvond. Gaan jullie het verschil bijpassen of moeten de armsten onder ons weer die broeksriem moet aantrekken zodat jullie tot het in oneindige de Belgische bevolking aan het lijntje kunt houden. Ik stel daarom voor dat al de politici zowel franstaligen en vlamingen een duitje in het zakje met een minimum van 1000 euro per verloren maand (15x1000 = 15000 euro). Zodat u aan den lijve ondervind wat uw eindeloos gezever in dit land aanricht. En letterlijk in uw portomonees voelt dat er nu eindelijk acties moeten ondernomen worden. Ik dank u voor uw aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Goed gezegd Dimike, geen hen er maar van langs!
![]()