Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 14:41   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Aalst zit vol zotten: borstvoeding is openbare zedenschennis

Ja, en ge hebt nog niet alles gehoord: dat was een geneesheer die dat vond !
Die vond dat niet alleen, die belde ook nog de flikken.

En moet ge wat weten ? Met al dat gezaag over geen flikken genoeg, niet in Brussel, niet aan de kust, en tussen die twee landstreken, .. kwamen die gasten met zijn vieren.

Waar gaan we naartoe ?

Kijk, ik vind dat voldoende voor een paar ontslagen.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100715_073

titel: Arts stuurt politie af op borstvoedende vrouw

beetje tekst:

Citaat:
AALST - Een arts van het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis in Aalst heeft de politie afgestuurd op een vrouw omdat ze borstvoeding in de gang gaf. De directie betreurt het voorval.

De vrouw in kwestie is coördinator van MammaCafé, een organisatie die borstvoeding bespreekbaar wil maken. Het incident komt bijzonder ongelegen, zeker nu het ziekenhuis ijvert voor de erkenning van 'kindvriendelijk ziekenhuis'.

Astrid Janssens, moeder van de 3,5 maanden oude baby Tibe, bood zich woensdagnamiddag met gescheurde ligamenten aan op de spoedafdeling van het ziekenhuis. De baby kreeg honger en de vrouw moest naar een afzonderlijke kamer omdat 'het beleid van het ziekenhuis voeden op de gang niet toeliet'.

Toen de vrouw haar kind de borst gaf op weg naar de afdeling medische beeldvorming, ontstond een discussie tussen haar man en de spoedarts. Vier agenten kwamen ter plaatse. 'Omdat het zogezegd openbare zedenschennis was', zegt Janssens donderdag in De Morgen. 'En die agent zei ook dat ik de wet moest kennen, dat borstvoeding in het openbaar in België verboden is.'

De directie van het ziekenhuis betreurt het voorval. 'Niemand twijfelt aan het belang van borstvoeding. Het beleid van het ziekenhuis is juist gericht op het actief ondersteunen van borstvoeding. Geen enkel intern document verbiedt borstvoeding. Het betreft een individueel initiatief dat het ziekenhuis niet ondersteunt. We verontschuldigen ons bij alle moeders die voor hun kind enkel het beste willen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 14:44   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Allez jong, wat een toeval, nu is die vrouw toch wel niet toevallig coördinator van een organisatie die borstvoeding bespreekbaar wil maken (??) en dan wordt die vrouw toevallig lastiggevallen in een ziekenhuis in Aalst. Wat een toeval toch allemaal.

EDIT: uiteraard zijn die lui in het ziekenhuis ook een stel idioten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 juli 2010 om 14:49.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 14:50   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Allez jong, wat een toeval, nu is die vrouw toch wel niet toevallig coördinator van een organisatie die borstvoeding bespreekbaar wil maken (??) en dan wordt die vrouw toevallig lastiggevallen in een ziekenhuis in Aalst. Wat een toeval toch allemaal.
Bedoel je dat die gescheurde ligamenten ook toeval waren?

Allez, ik begrijp je allusie op dat toeval niet.

Terwijl het ziekenhuis zegt dat er niks in het reglement staat dat borstvoeding ergens zou verboden zijn.

Geef eens wat meer uitleg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 14:52   #4
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het incident komt bijzonder ongelegen, zeker nu het ziekenhuis ijvert voor de erkenning van 'kindvriendelijk ziekenhuis'.
Borstvoeding is toch kindvriendelijk?
Wijziging: Ah dat wordt bedoeld, ik heb 'ongelegen' niet gelezen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 juli 2010 om 14:53.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 14:53   #5
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedoel je dat die gescheurde ligamenten ook toeval waren?

Allez, ik begrijp je allusie op dat toeval niet.

Terwijl het ziekenhuis zegt dat er niks in het reglement staat dat borstvoeding ergens zou verboden zijn.

Geef eens wat meer uitleg.
Ik vind dat wel erg toevallig dat een vrouw die lid is van een organisatie die borstvoeding bespreekbaar wil maken lastig gevallen wordt omdat ze ergens borstvoeding geeft.
Oud 15 juli 2010, 14:55   #6
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen Aalst zit vol gekken. Heel het Westen heeft volledig de band met de realiteit (de natuur dus) verloren.

Het is fascinerend te zien waar dat naartoe gaat. Waanzin is de echte motor achter onze cultuur. Er zijn er velen die dat gezegd hebben. Volgens mij is dat nog waar ook.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 14:57   #7
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het is allemaal de schuld van de God van Abraham en zijn bemoeizucht, die een schijnheilige moraal bij de mens heeft ingedrild. Uiteraard met daarvoor zelfs de Natuur wijken. Nog meer: dit is gewoon de aard van de Kerk in de 19e en eerste half van de 20ste eeuw die een preutse schijnmoraliteit heeft opgelegd aan de mens. Nog steeds bestaat het in onze cultuur dat borstvoeding met 'seksueel' wordt verward, omdat er een 'blote tiet' bij aan te pas komt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 juli 2010 om 15:09.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 15:06   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ofwel zit Aalst inderdaad vol zotten, ofwel is dit verhaaltje inderdaad bij de haren getrokken. Ik vind dat inderdaad nogal raar, zoals Steve_M zegt. In mijn familie hebben verschillende vrouwen borstvoeding gegeven aan hun kinderen, zowel thuis als in 't openbaar, in 't park, op de bus, in de trein, ...
NOOIT heb ik ook maar 1 enkele negatieve opmerking gehoord. Ik kan het mij dus niet indenken - tenzij we in een psychiatrische instelling zitten zoals de titel suggereert - dat een GENEESHEER in een ZIEKENHUIS ook maar het minste zou zeggen...

TENZIJ natuurlijk die madam daar zo ongelofelijk opzichtig over gedaan heeft dat het storend werd en dat ze er dus alles voor gedaan heeft om een incident uit te lokken - wat haar functie inderdaad zou suggereren, kwestie van wat belang voor haar groepering op te wekken. Heeft ze eerst een soort stripteasenummerke gemaakt, of heeft ze geeist om met hare kleine aan de borst onder de scanner te gaan of zo ? Of heeft ze een oud madammeke van hare rolstoel geduwd om plaats te krijgen voor haar opzichtig gedoe ?

Ik kan het mij niet indenken, maar dan totaal helemaal niet (tenzij het echt zotten zijn) dat als ze *een beetje discreet* hare kleine aan de borst zou hebben gelegd in een ziekenhuis dat iemand daarover zou vallen. Meer nog, dat een ARTS er een aantal agenten op af zou sturen. Maar als hare vent natuurlijk trammelant aan 't maken was van je welste, dan is dat iets anders.
Misschien hadden ze haar gezegd dat de gang niet de best geschikte plek is en dat er een kamer ter beschikking is, of zo.

Ik kan mij ook niet indenken dat een politieagent met een minste beetje hersenen zou zitten te vertellen dat borstvoeding in het openbaar verboden is (zolang je het maar niet te opzichtig doet, he!) aan een vrouw die IN EEN ZIEKENHUIS hare kleine borstvoeding geeft.

Dit verhaal, dat klopt oftewel niet (verdraaiing van de feiten) oftewel zijn ze inderdaad totaal zot ginder. Maar dan ook totaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 15:10   #9
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Hier zit "Woestijnvis" nog maar eens achter....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 15:16   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ofwel zit Aalst inderdaad vol zotten, ofwel is dit verhaaltje inderdaad bij de haren getrokken. Ik vind dat inderdaad nogal raar, zoals Steve_M zegt. In mijn familie hebben verschillende vrouwen borstvoeding gegeven aan hun kinderen, zowel thuis als in 't openbaar, in 't park, op de bus, in de trein, ...
NOOIT heb ik ook maar 1 enkele negatieve opmerking gehoord. Ik kan het mij dus niet indenken - tenzij we in een psychiatrische instelling zitten zoals de titel suggereert - dat een GENEESHEER in een ZIEKENHUIS ook maar het minste zou zeggen...

TENZIJ natuurlijk die madam daar zo ongelofelijk opzichtig over gedaan heeft dat het storend werd en dat ze er dus alles voor gedaan heeft om een incident uit te lokken - wat haar functie inderdaad zou suggereren, kwestie van wat belang voor haar groepering op te wekken. Heeft ze eerst een soort stripteasenummerke gemaakt, of heeft ze geeist om met hare kleine aan de borst onder de scanner te gaan of zo ? Of heeft ze een oud madammeke van hare rolstoel geduwd om plaats te krijgen voor haar opzichtig gedoe ?

Ik kan het mij niet indenken, maar dan totaal helemaal niet (tenzij het echt zotten zijn) dat als ze *een beetje discreet* hare kleine aan de borst zou hebben gelegd in een ziekenhuis dat iemand daarover zou vallen. Meer nog, dat een ARTS er een aantal agenten op af zou sturen. Maar als hare vent natuurlijk trammelant aan 't maken was van je welste, dan is dat iets anders.
Misschien hadden ze haar gezegd dat de gang niet de best geschikte plek is en dat er een kamer ter beschikking is, of zo.

Ik kan mij ook niet indenken dat een politieagent met een minste beetje hersenen zou zitten te vertellen dat borstvoeding in het openbaar verboden is (zolang je het maar niet te opzichtig doet, he!) aan een vrouw die IN EEN ZIEKENHUIS hare kleine borstvoeding geeft.

Dit verhaal, dat klopt oftewel niet (verdraaiing van de feiten) oftewel zijn ze inderdaad totaal zot ginder. Maar dan ook totaal.
Uw fout zit in het bold-gedeelte. Als hij hersens had, waarom zou hij dan bij de politie zijn?
Oud 15 juli 2010, 15:28   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw fout zit in het bold-gedeelte. Als hij hersens had, waarom zou hij dan bij de politie zijn?
Was hij misschien op bijzondere missie? Jeugdbescherming, bvb?

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juli 2010 om 15:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 15:29   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

EDIT: uiteraard zijn die lui in het ziekenhuis ook een stel idioten.
en dan ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 15:30   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat wel erg toevallig dat een vrouw die lid is van een organisatie die borstvoeding bespreekbaar wil maken lastig gevallen wordt omdat ze ergens borstvoeding geeft.
et alors, zou je t geval niet beter beoordelen op wat gebeurd is ipv op wie betrokken is ???
Oud 15 juli 2010, 15:31   #14
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dan ?
Ijzersterke post, zoals gewoonlijk.
Oud 15 juli 2010, 15:32   #15
Steve_M

Standaard

Citaat:
et alors, zou je t geval niet beter beoordelen op wat gebeurd is ipv op wie betrokken is ???
Ik mag toch vragen stellen bij de omstandigheden waarin een en ander gebeurd is.
Oud 15 juli 2010, 15:32   #16
Anna List
Banneling

Standaard

[Anna in paranoia mode]is de naam van de dr al in de media verschenen ?[/Anna in paranoia mode]
Oud 15 juli 2010, 15:32   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ijzersterke post, zoals gewoonlijk.
als jij denkt, zoals gewoonlijk, dan wil dat zeggen dat je niet hard genoeg nadenkt over de meeste van mijn posts ...
Oud 15 juli 2010, 15:33   #18
Steve_M

Standaard

Citaat:
als jij denkt, zoals gewoonlijk, dan wil dat zeggen dat je niet hard genoeg nadenkt over de meeste van mijn posts ...
Ongetwijfeld. Toch blijf ik dit een vreemd verhaal vinden. Sue me.
Oud 15 juli 2010, 15:34   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mag toch vragen stellen bij de omstandigheden waarin een en ander gebeurd is.
tuurlijk, ik doe dat ook

maar dat neemt niet weg dat elke reactie die borstvoeding negativeert ... een domme reactie is, zoals nu ook ingezien door de ziekenhuisdirectie die publiekelijk afstand neemt van haar dr

en ook nog,

(eindelijk on topic!)

tetten !!!
Oud 15 juli 2010, 15:35   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld. Toch blijf ik dit een vreemd verhaal vinden. Sue me.
het verhaal is verklaarbaar, we missen enkel een puzzelstukje
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be