Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2008, 19:18   #1
Pierette
Banneling

Standaard België trok vorig jaar 106.567 immigranten aan

België trok vorig jaar 106.567 immigranten aan

Het aantal inwijkelingen in ons land was vorig jaar dubbel zo hoog dan het aantal uitwijkelingen. Beide aantallen stegen tussen 2006 en 2007, maar de immigratie nam sterker toe (plus 10,7%) dan de emigratie (plus 4,3%). Dat blijkt uit cijfers van de Federale Overheidsdienst Economie. In totaal namen vorig jaar 106.576 mensen hun intrek in België. 47.458 Belgen verlieten het land.

volo artikel :
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-...nten-aan.dhtml

Hebben wij dat wel nodig , nu de crisis,meer werklozen, meer sluitingen, falingen ,daling verkoop in de IT, kleinhandel,.... en nu nog altijd die profiteurs ...
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 19:34   #2
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt wel geweldig, maar nergens zie ik vermeld hoe de emigratie en immigratie zijn onderverdeeld. Als de 47.458 belgen die wegtrekken nou allemaal welgestelde en welonderwezen belgen zijn die elders het beter denken te hebben en de 106.576 immigranten zijn allemaal arme landlopers die niets willen en niets kunnen en vooral niets hoeven...dan ben je verder van huis natuurlijk!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 23:22   #3
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gezien de leerplicht tot achttien en het gemiddeld scholingsniveau uit migratielanden lijkt me dat geen moeilijke rekensom.
Maar toch vind ik die foto er over; niet iedere migrant is per definitie een profiteur he?

Laatst gewijzigd door alice : 25 september 2008 om 23:22.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 23:38   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Een netto groei van 60.000. Lijkt me veel voor een klein land. Gelukkig zijn het allemaal gediplomeerde jongeren uit het westen die knelpuntberoepen zullen vullen en geen Noordafrikaanse losers.

Laatst gewijzigd door longhorn : 25 september 2008 om 23:39.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 23:47   #5
FDM
Banneling

Standaard

allemaal goed en wel , maar werken ze ook ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 03:49   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een netto groei van 60.000. Lijkt me veel voor een klein land. Gelukkig zijn het allemaal gediplomeerde jongeren uit het westen die knelpuntberoepen zullen vullen en geen Noordafrikaanse losers.
Ik denk niet dat de importhuwelijken meegerekend werden in deze cijfers. Alhoewel? zouden de analfabete geitenhoedsters die hier komen baren er ook bijzitten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2008 om 03:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 05:28   #7
LastMohican
Banneling

Standaard

Wat een verrijking ! Voornamelijk voor de immigrant zelf !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 08:36   #8
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
België trok vorig jaar 106.567 immigranten aan

Het aantal inwijkelingen in ons land was vorig jaar dubbel zo hoog dan het aantal uitwijkelingen. Beide aantallen stegen tussen 2006 en 2007, maar de immigratie nam sterker toe (plus 10,7%) dan de emigratie (plus 4,3%). Dat blijkt uit cijfers van de Federale Overheidsdienst Economie. In totaal namen vorig jaar 106.576 mensen hun intrek in België. 47.458 Belgen verlieten het land.

volo artikel :
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-...nten-aan.dhtml

Hebben wij dat wel nodig , nu de crisis,meer werklozen, meer sluitingen, falingen ,daling verkoop in de IT, kleinhandel,.... en nu nog altijd die profiteurs ...
Pierettetje,

Je hebt die foto wel mooi in elkaar geknutseld. Het is te zien dat wel bij d eles was tijdens de knutseluurtjes in de lagere school, waarbij met stukjes uit tijdschriften, een schaar en lijm mooie collages maakt. Doe zo verder, beste Pierette.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 08:38   #9
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Beste longhorn,

Voor jou zijn Noord-Afrikanen allemaal loosers ? Niet mooi van jou.
Vanwaar deze denigrerende en racistische opmerking ?
Is dat wat je de amerikanen bijbrengt? Of heb je de mosterd daar ergens gehaald bij die gastjes met hun rare punthoeden ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 26 september 2008, 08:38   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Wat zou het politiek correcte beleid doen als het reddingssloepje boemvol is?
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 08:39   #11
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk niet dat de importhuwelijken meegerekend werden in deze cijfers. Alhoewel? zouden de analfabete geitenhoedsters die hier komen baren er ook bijzitten?
vertel het ons circe.
Jij bent meestal goed op de hoogte.
Oud 26 september 2008, 08:43   #12
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wat zou het politiek correcte beleid doen als het reddingssloepje boemvol is?
Wat is 'boemvol' ?
De overheid moet er voor zorgen dat er duidelijke criteria zijn. Deze kunnen het best opgesteld worden in samenwerking met de andere EU-landen.
Eenmaal deze wettelijk vastgelegd zijn, dan kan iedereen die eraan beantwoord naar hier komen, en daar kunnen ik of jij niets aan doen.

wat stel jij voor (als iemand die niet voor een 'politiek correcte beleid' is, denk ik toch)?

Laatst gewijzigd door goodwill : 26 september 2008 om 08:44.
Oud 26 september 2008, 08:46   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
vertel het ons circe.
Jij bent meestal goed op de hoogte.
Wel, volgens het titeltje gaat het over immigranten.
De rest noemt men gezinshereniging. Ik betwijfel of die onder migranten vallen, maar ik kan er dus naast zitten hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 september 2008, 08:47   #14
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Circe, ik denk dat huwelijksmigratie daar wel bij in zit.
Maar het zou best wel boeiend zijn om over vijf jaar eens te kijken wie van deze groep migranten werkt of op een andere manier bijdraagt aan de samenleving.
Als blijkt dat het overgrote deel dit doet ontkracht het volkomen de hypothese dat o.a de sociale zekerheid en voorzieningen wordt uitgehold door nieuwkomers.
Maar ook wat de migratie heeft gekost zou in kaart moeten worden gebracht.

Stel dat een vrouw hier illegaal aankomt, zichzelf een partner zoekt en trouwt, daardoor verblijfsdocumenten krijgt en vervolgens legaal in het land is.
Na een tijdje volgt er een echtscheiding, het koppel gaat uit elkaar en mevrouw moet zelfstandig de kost gaan verdienen.
Maar om dit enigszins te kunnen moet ze eerst veel beter de taal leren ( ze spreekt wel wat Engels of Frans en kon zich hiermee behelpen, maar om te werken moet je minimaal Nederlands leren) Ook heeft ze erg weinig scholing, niveau basisonderwijs of minder waardoor ze niet in aanmerking komt voor heel wat opleidingen die snel kans bieden op werk.
In haar land van herkomst heeft ze drie kinderen achtergelaten die door familie al die jaren zijn opgevangen maar nu groter worden; niemand kan of wil hen nog onderhouden.
Dus komen de kinderen in het kader van gezinshereniging naar Vlaanderen.
Om te kunnen inschakelen in het onderwijs moeten ook zij eerst de taal leren en hun achterstand in het onderwijs inlopen; moeder krijgt dus voorlopig vanwege haar beperkte kansen op de arbeidsmarkt OCMW met verplichte cursus taal, ze krijgt een sociale woning toegewezen met drie slaapkamers gezien het aantal kinderen, die ook extra ondersteund worden om in te schakelen in het regulier onderwijs.
De oudste dochter is ondertussen zwanger en wil een eigen woning, de vader van het kind is illegaal en draagt dus niet bij tot de onderhoud van dit nieuwe gezin.
Ook de dochter krijgt OCMW en sociale woning en doorloopt hetzelfde traject als haar moeder.
De migratie van een persoon brengt dus in het totaal een maatschappelijk prijskaartje mee voor vier personen die weinig kansen hebben indien er niet eerst fors wordt geinvesteerd, en ondertussen wegen op sociale voorzieningen.
Misschien is die investering dit waard, vind moeder werk via een of ander invoegbedrijf of project voor doelgroepen en studeren haar kinderen af en betalen ze later flink wat belasting waardoor ze opnieuw bijdragen inplaats van een kostplaatje te zijn.

Maar evengoed gebeurt dit niet, blijft moeder overwegend afhankelijk van een of andere vorm van uitkering, loopt de scholing mis waardoor ook de kinderen later afhankelijk zijn van sociale bijstand.
Ik wil geen pleidooi houden om dus te zeggen; die mensen mogen er niet meer in omdat ze klauwen met geld kosten.
Maar wel dat er moet worden gekeken naar de beschikbaarheid van middelen en het aantal mensen wat kansen geboden kan worden.
Er zou dus een wetgeving moeten komen gericht op migratie zoals Amerika en Canada hebben.
Nu zijn er te veel migranten uit dezelfde groepen; die niet mee kunnnen draaien en daardoor verbitterd geageren op de samenleving, ze horen bij een onderklasse die amper het hoofd boven water kan houden en bovendien moeten ze zowat allemaal van hun vervangingsinkomen ook nog geld opsturen naar familie waardoor ze vaak op de rand van armoede leven en weinig tijd/energie hebben voor opvoeding van hun kroost.
Je kunt beter minder mensen toelaten die je wel goed kunt ondersteunen en kansen bieden en een heel streng beleid voeren tegen illegalen, importbruiden, gezinsvorming en hereniging want juist hier vind je mensen die ontzettend veel ondersteuning nodig hebben via allerlei voorzieningen voor ze ook bijdragen aan de samenleving.
Je moet die groepen dus beperken in aantal!
( helaas!)
Oud 26 september 2008, 08:49   #15
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gezien de leerplicht tot achttien en het gemiddeld scholingsniveau uit migratielanden lijkt me dat geen moeilijke rekensom.
Maar toch vind ik die foto er over; niet iedere migrant is per definitie een profiteur he?

Neen niet per definitie.
Maar heu... als ik tijdens de week, in de dag -ik kan dat door mijn werk-door brussel loop -dus tijdens de uren dat de meeste mensen op hun werk horen te zijn- , zie ik wel heel veel mensen tssn de 20 en de 40, van buitenlandse origine die duidelijk niet aan het werk zijn.
Of werken die allemaal in dezelfde tak als ik of moeten ze allemaal snachts werken waardoor ze op die uren in brussel kunnen rondlopen?

In elk geval op die momenten lijkt het in elk geval of brussel nog enkel door migranten bevolkt wordt, de belgen zullen dan wel ophun werk zitten zeker... Want rond het middag uur zie je effe terug meer echte belgen in 't straatbeeld.

Spijtig dat men daar eens geen onderzoek naar doet, zodat we eindelijk eens weten of de immigranten nu al dan niet werken en profiteurs zijn, "dan is die mythe ook ineens de wereld" uit zouden de poco's toch moeten denken.
Maar tja dat onderzoeken ze niet - omdat ze t antwoord al kennen.
Wij ook trouwens, maar als wij er iets van zeggen vragen de poco's achter cijfers en een bron, die wij dan natuurlijk niet kunnen geven, waardoor het lijkt of we alles uit de duim zuigen...

Nog zo stom niet zenne die linkse rakkers.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 08:50   #16
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is 'boemvol' ?
De overheid moet er voor zorgen dat er duidelijke criteria zijn. Deze kunnen het best opgesteld worden in samenwerking met de andere EU-landen.
Eenmaal deze wettelijk vastgelegd zijn, dan kan iedereen die eraan beantwoord naar hier komen, en daar kunnen ik of jij niets aan doen.

wat stel jij voor (als iemand die niet voor een 'politiek correcte beleid' is, denk ik toch)?
Boemvol is al het sloepje dreigt om te slaan, of wat ik hier eigenlijk bedoel een samenleving serieuze hinder begint te ondervinden.

Politiek correct klinkt nobel, maar ik ben eerder voor een iets pragmatischer beleid met vooral meer controle en correcte sancties -wat volgens mij op een zeer menselijke wijze kan.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 08:57   #17
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Typo daar heb je gelijk in hoor.
Dat valt mij ook vaak op maar om echt te weten hoe het zit moet je onderzoek doen en middelen en doelgroepen in overeenstemming brengen door een gericht migratiebeleid te ontwikkelen.
Nu kan iedereen die weet hoe (al of niet legaal verblijvend) via sociale voorzieningen zich laten onderhouden door de staat.
Dat mag van mij best als daar evenwicht in blijft zitten en dit is volkomen zoek zoals ook Pois(s)on opmerkt, waar blijft de linkse inquisitie trouwens?
Normaal wordt je al om deze bedenking verbaal afgeknald!
Oud 26 september 2008, 08:58   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet die groepen dus beperken in aantal!
( helaas!)
Buiten een paar utopelingen denk ik dat elk weldenkend mens het daarmee grondig eens is.
Maar ik vraag me dus af wat er op regeringsniveau toch telkens gebeurt eenmaal een partij aan de macht is. Dan verdwijnen de stoere woorden en geplande beperkingen ineens als sneeuw voor de zon en wordt de deur nog een stukje verder opengezet. Want zoals men uit je verhaal hierboven kan begrijpen: het is gewoon een sneeuwbaleffect.

wat is er aan de machtspositie dat geen enkele partij éénmaal ze die mogelijkheid hebben, geen maatregelen neemt? WIE TREKT DAAR AAN DE TOUWTJES???

Ik lees net dat op dit ogenblik in 40% van de in Brussel afgesloten huwelijken een illegale huwelijkspartner is betrokken?

Ce qui est frappant c’est que le nombre de mariages a diminué globalement en Belgique [50 000 en 1996 et 44 000 en 2007] alors que le nombre de mariages célébrés �* Bruxelles a presque doublé en 15 ans : il s’agit en réalité pour la plupart de mariages bidon.
On distingue dans les mariages “de complaisance” soit des mariages “simulés” ["blancs" si simulés par les deux parties, "gris" si simulés par une partie] soit des mariages “arrangés” [unions réelles, mais pratiquées dans le but d’obtenir pour l’autre conjoint le droit au séjour] ou forcés.
(....)
40% d’unions…avec au moins un illégal !
L’évolution est telle qu’�* Bruxelles, les unions entre Belges d’origine ne représentent plus que 15% des mariages, contre 60% 10 ans plus tôt…
Par conte, les unions avec au moins un illégal chez les deux mariés ont grimpé �* 40 % des célébrations !

lees het volledige artikel: http://www.pereubu.be/?p=304#more-304

--------------------------------

hoe zit dat nu? wéten ze het niet? of WILLEN ze het niet weten? of weten ze het enkel als ze niet in het pluche zitten? Want één ding is zeker: éénmaal in die pluche zetels is er "iets" dan hen tegenhoudt om ook maar enigerlei actie te ondernemen!

Oud 26 september 2008, 09:10   #19
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk zijn er nogal wat huwelijken met illegalen...het is de manier om aan verblijfsdocumenten te komen. Er zijn trouwens ook veel meer illegalen dan je zou denken, velen zijn nergens geregistreerd. Heel wat Marokkaanse of Turkse families hebben ook wel een overgewaaid familielid zonder geldige verblijfspapieren, dus gaan mensen op zoek naar iemand die dit kan oplossen; een huwelijk is de manier! Na een aantal jaren volgt de echtscheiding en wordt er opnieuw getrouwd met het nichtje uit Turkije of Marokko!
Ga maar eens kijken binnen sociale woningbouw hoeveel gezinnen daar zijn die bestaan uit iemand die met een illegale partner is getrouwd! ( viel me op bij het Antwerpse Kiel!) Soms zal dit over liefde gaan ongetwijfeld maar veel vaker over het verkrijgen van verblijfsdocumenten vrees ik...
Oud 26 september 2008, 19:50   #20
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste longhorn,

Voor jou zijn Noord-Afrikanen allemaal loosers ? Niet mooi van jou.
Vanwaar deze denigrerende en racistische opmerking ?
Is dat wat je de amerikanen bijbrengt? Of heb je de mosterd daar ergens gehaald bij die gastjes met hun rare punthoeden ?
Al de Noord-Afrikanen die in Lybie, Egypte,Marokko, Tunesie of Algerije wonen zijn geen losers. Dus zeker niet allemaal.

Als je het nieuws van de laatste dagen volgt, dan weet je dat de oudere Marokkanen in NL en B hun kinderen zelf strontbeu zijn. Niets racistisch noch denigrerend dus. Hopelijk krijg jij nooit een job bij het CGKR met je lange tenen.

Het is niet wat ik de Amerikanen bijbreng maar wat zij mij bijgebracht hebben ivm legale immigratie: Wees selectief, scheid het kaf van het koren, wees zeker dat ze jobs hebben of familie van wie ze kunnen leven vooraleer je ze toelaat, geef geen dollar staatsteun eens aanwezig, enz. Waarom zou Belgie geen voorrang moeten geven aan opgeleide immigranten uit de EG of andere niet-islamitische landen die knelpuntberoepen kunnen vullen? Lijkt me logisch voor een klein land als Belgie. Maar logica is natuurlijk ver te vinden bij de linkse politici als het op immigratie aankomt.

Laatst gewijzigd door longhorn : 26 september 2008 om 19:53.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be