![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Ik wist niet meteen onder welk thema ik dit kon zetten. Sorry als ik dit verkeerd plaats.
Ik heb een vraagje ivm mijn tegemoetkoming. Sinds een paar jaar ontvang ik een inkomensvervangende tegemoetkoming, heb categorie A, ik woon nog bij mijn ouders. Maar nu zou ik heel graag gaan samenwonen met mijn vriend en mij dus officieel ergens anders inschrijven. Wat gebeurt er dan met mijn tegemoetkoming? Val ik dan onder categorie C (wettelijk samenwonend), moet ik daarvoor een administratieve herziening aanvragen? Of verlies ik gewoon alles? Weet er iemand raad? Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
VRIJSTELLINGEN
In principe worden alle bestaansmiddelen van de persoon met een handicap en van de persoon met wie hij een huishouden vormt, ongeacht hun aard en oorsprong, in aanmerking genomen. Naargelang het echter gaat om een aanvraag voor een inkomensvervangende en integratietegemoetkoming of om een aanvraag voor een tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden worden er voor de berekening van het inkomen een aantal vrijstellingen toegepast. Voor de berekening van de inkomensvervangende tegemoetkoming wordt geen rekening gehouden met: voor 50% voor de schijf van 0 tot 4 244,72 euro en voor 25% voor de schijf tussen 4 244,72 euro tot 6 367,07 euro voor het inkomen uit werkelijk gepresteerde arbeid door de persoon met een handicap. De inkomensschijf vanaf 6 367,07 euro wordt niet vrijgesteld. 2 791,83 euro van het inkomen van de persoon met wie de persoon met een handicap een huishouden vormt (dit is de helft van het basisbedrag van categorie A voor de IVT) 597,555 euro van de andere inkomsten |
|
|
|