![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DE ZEVENDE DAG
Dezelfde criteria en manier van werken werden gehanteerd zoals bij Villa Politica. VLAAMS BLOK Gedurende dezelfde periode (1-11-2003 tot 30-01-2004) waren er 12 uitzendingen van De Zevende Dag. In 6 daarvan kwam het Vlaams Blok aan het woord gedurende 23’21”. Een uitzending van De Zevende Dag duurt ruim 90 minuten. Dus de 12 uitzendingen samen duurden dus ongeveer 18 uur. Nogmaals maken we de vergelijking met de VLD en SP.a-Spirit. VLD Ook in De Zevende Dag kwam de VLD ruimschoots en in alle 12 uitzendingen aan bod. De liberalen mochten gedurende 251’14” of 4 uur 11’14” hun standpunten komen verdedigen. SP.a-SPIRIT SP.a- Spirit kreeg in 11 van de 12 uitzendingen een uitgebreid podium. 204’6”of 3 uur, 24’ 6” kon SP.a-Spirit gebruik maken van het programma De Zevende Dag om zijn visie op allerhande feiten en problemen te ventileren. CD&V Ook in De Zevende Dag komt de CD&V in alle 12 uitzendingen aan het woord en krijgt ze bijna evenveel tijd als de SP.a-Spirit, namelijk 201’8” of 3 uur 21’ 8”. Lang niet slecht voor een oppositiepartij. Groen! en N-VA kregen respectievelijk 22’ 5” en 4’ 32”. Groen!, zonder één enkele volksvertegenwoordiger in het federaal parlement, krijgt bijna evenveel tijd in De Zevende Dag als het Vlaams Blok met zijn 18 volksvertegenwoordigers. TER ZAKE Ter Zake is een programma dat dagelijks volgt op het journaal van 20-uur op CANVAS. Niet alle dagen komen er politici aan bod. Gedurende de onderzochte periode waren er 88 afleveringen. In juist 50 afleveringen kwamen er politici aan bod. VLAAMS BLOK In slechts 7 hiervan kwam het Vlaams Blok aan het woord en dit gedurende 8’ 48”. VLD De VLD daarentegen kwam 28 keer op de 50 uitzendingen aan het woord, in totaal voor 215’ 48” of 3 uur, 35’38”. SP.a-Spirit De absolute lieveling van het duidingprogramma Ter Zake is de SP.a-SPIRIT. Maar liefst 258’ 18” of 4 uur 18’18” werd deze partij een forum geboden. In 25 van de 50 uitzendingen kwamen zij aan bod. CD&V Toch nog 16 keer op de 50 kwam de CD&V in Ter Zake. Goed voor 113’ 29” of 1 uur 53’ 29”. Zelfs Groen! komt nog 10 keer op de 50 aan de beurt en krijgt nog 52’32” tijd om hun mening op van alles en nog wat te geven. “Moet er nog zand zijn ?!”
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Herlezen Raf C en nog eens herlezen en dan proberen zelf na te denken wat het probleem zou kunnen zijn. Oppassen dat uw hersenen nie gaan overkoken dan. Eventueel koel houden met koude handdoeken rond uwen kop.
En een probleem zou kunnen zijn bvb. dat de BUB absoluut niet aan bod is gekomen. Voila nu geef ik oe de pap in de mond se.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() als t vlaams blok hierover klaagt
LSP moet het met 0 minuten stellen. Gaat vlaams blok ook ijveren voor meer LSP in de media ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() moest het VB nu nog iets te zeggen hebben zou ik dat begrijpen.
Aangezien dat niet het geval is, houden zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
alles in verhouding met het aantal verkozen of het aantal stemmen en een minimum en maximum grens.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Laten we eens de democratische logica volgen dan zou het percentage zenduren gelijk moeten zijn aan de politieke relevantie van de partijen die men gelijk kan stellen aan het behaalde percentage stemmen tijdens de laatste verkiezingen! Dit is hier duidelijk niet het geval en dus ondemocratisch! Dus wie dit normaal vindt moet zichzelf toch eens serieuse vragen beginnen stellen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Moest ik baas zijn...... (wie droomt daar nie van he) dan zou het helemaal anders zijn. Ik zou altijd alleen op TV komen en de rest nie. Nah.
Maar aangezien ik genen baas ben vind ik dat iedereen op TV moet komen naargelang zijn behaalde kiesresultaten. bvb. een partij haalt 30 % dan moet die 30 % van de tijd krijgen voorzien in politieke programma's op de door de staat betaalde zenders. Dat lijkt mij het eerlijkste.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Mijns inzien toont men doorgaans 2 soorten mensen in Ter zake en de zevende dag:
-Diegene die verantwoordelijk zijn voor iets, vb de minister van Volksgezondheid als het over dioxinekippen gaat -Of diegene die expert zijn in iets, vb Willy Claes als het over de Navo gaat, Verwilgen als het over het gerecht gaat, ouwe vandebossche als het over ingewikkelde staatsstructuurtoestanden gaat. Bij de eerste categorie kunnen we al een hele hoop Blokkers uitsluiten, omdat het Blok doorgaans in de oppositie zit, en dus geen verantwoordelijkheid heeft. Burgemeesters/ministers/staatssecretarissen van het Blok bestaan niet, dus ge kunt die dan ook niet interviewen over hun verantwoordelijkheden. Van Groen! bijvoorbeeld heb je nog wel verantwoordelijken (vb Tavernier). Ik weet niet of er veel experts in iets rondlopen bij het Blok, voor zover ik weet toch geen enkele bekende 'authoriteit'. Bovendien hebben de meeste geen ervaring als beleidsmaker (zie vb Claes die nog Navo secretaris is geweest), en zijn ze niet bekend bij het brede publiek. Terwijl je als televisiemaker toch liefst een bekend iemand hebt met ervaring en als authoriteit geldt. Dat spreekt vanzelf. Volgens mij is zijn er in vele gevallen gewoon betere gesprekspartners te vinden dan de Vlaams Blokkers, niet om politieke redenen maar om inhoudelijke. Ik denk dat het Blok dat wel weet, maar weeral een excuus zoekt om het zielige underdogje te spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Dejohan heeft hier nochtans wel 100% gelijk!
Maar het Blok kan niet scoren als ze niet kan klagen hé! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ik weet niet meer wat de juiste term in de communicatiewetenschap is, maar een groot deel van het nieuws komt uit het 'zelf-nieuws-maken'. Politici, en andere mensen die zelf iets zeggen, of zelf persconferenties doen of naar de media stappen, zich zelf aanbieden: dat is 'nieuws maken'. Tis misschien een suggestie voor het Blok.
M.a.w.: [size=6]Zeg es iets interessants! [/size] ![]()
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Halloooo... ik snap de cijfers wel hoor... maar ik krijg maandelijks reeds Het Antwerps Nieuws (Vlaams Blok pamfletje) ongewild in de bus, hetgeen me stoort is dat je niet 1 maar 3 of 4 Blokken hebt, naargelang het een buurtpamfletje is, een congres, een afgestreken tv optreden...
Die mensen gaan aan machtsdeelname een massa ontevreden kiezers overhouden. Wanneer wordt de ballon doorprikt...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft die sukkelaar die alles getimed heeft precies verkeerd gedaan? Hebben ze hem/haar nu echt verplicht om elke zondag naar de 'Zevende Dag' te kijken.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Je bent nog jong en ooit zul je leren dat er altijd een verschil bestaat tussen de theorie en de praktijk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en zeker met die 5 percent kiesnorm zou men dat kunnen zien als "de groten verdelen de koek onder elkaar, en de kleintjes blijven zoiezo achter". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |