Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 20:29   #1
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard leve europa!

Artikel opgevist in "Flanders fields".
Jongens jongens...
Wat doen die liberalen/libertariërs daar in het europese parlement behalve blok vormen tegen rechts?

Citaat:
Naar aanleiding van een blogpost van Maarten Malaise, beheerder van politics.be, rijst de volgende problematiek.

Politics.be heeft vaak problemen met racistische blogposts en wordt op de voet gevolgd door het CGKR.

Onlangs werden ze gecontacteerd door de Nederlandse officier van justitie. Maarten Malaise, de beheerder, vraagt zich af of deze wel kan ingrijpen in Belgie.

Dit is zeker mogelijk. Theoretisch althans. In de praktijk worden regels soms pragmatisch toegepast. Gelukkig maar.

Een Nederlander die een racistisch commentaar leest op politics.be, kan slachtoffer zijn van de racistische taal op de Belgische website.

Met andere woorden stelt de Belgische website dus handelingen die illlegaal zijn onder de Nederlandse racismewetgeving.

De Nederlandse overheid kan de auteur - en wellicht ook de beheerder van de website indien die weigert om het bericht te verwijderen - vervolgen, veroordelen en daarna een Europees aanhoudingsbevel uitvaardigen.

Belgie moet haar landgenoot dan uitleveren aan Nederland.

Hetzelfde geldt als het niet Nederland maar Bulgarije zou zijn in dit geval. Bulgarije heeft trouwens een zeer verregaande discriminatiewetgeving.

Tot nu toe moet Belgie niet uitleveren als het vonnis is geveld in afwezigheid van de veroordeelden (in absentia).

Met andere woorden: de betrokkenen kunnen de Nederlandse (of meer waarschijnlijk: de Bulgaarse) justitie ontlopen door niet op te dagen. Althans: dit geeft de Belgische staat meer argumenten om een uitleveringsverzoek niet te respecteren.

Dit zal veranderen: voortaan zullen ook buitenlandse verstekvonnissen moeten worden erkend.

Gevolg: men kan worden veroordeeld en uitgeleverd aan een EU lidstaat zonder dat men er ooit is geweest.

Bijvoorbeeld na een bezoek aan een Bulgaarse website, gevolgd door een veroordeling in Bulgarije bij verstek, omdat men er niet naar toe durft, of omdat men eenvoudigweg niet is geinformeerd (vaak voorkomend euvel, ook bij berechting van buitenlanders in West-Europese landen).

Hierover maakte ik een paper voor Open Europe: http://openeurope.org.uk/research/tia.pdf . Het geeft enkele praktijkvoorbeelden van wat nu reeds mogelijk is en wat de toekomst zal brengen.

Ronduit halucinant. Het Europees Parlement keurde dit reeds goed, nu is er nog een finale goedkeuring van de lidstaten nodig.

Het leidt geen twijfel dat de Belgische Minister van Justitie Jo Vandeurzen dit zal goedkeuren. Als hij zich al terdege bewust is van de mogelijke gevolgen.

Kernprobleem: erkenning van vonnissen uit zeer bedenkelijke landen op vlak van justitie: Roemenie, Bulgarije, Griekenland.

Mensenrechtengroepen en de Duitse balie van advocaten hebben hier tevergeefs tegen geprotesteerd. De Europese machine is echter niet onder de indruk en rolt voort.

Eens Turkije is toegetreden tot de EU, doet men er dus ook best aan om artikel 301 van de Turkse strafwet niet uit het oog te verliezen.
artikel 301 is mogelijkheid tot veroordeling tegen alles wat in Turkije kan beschouwd worden als beledigend.
Oud 15 september 2008, 20:32   #2
LastMohican
Banneling

Standaard

Orwell had gelijk...

LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 21:17   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Artikel opgevist in "Flanders fields".
Jongens jongens...
Wat doen die liberalen/libertariërs daar in het europese parlement behalve blok vormen tegen rechts?

artikel 301 is mogelijkheid tot veroordeling tegen alles wat in Turkije kan beschouwd worden als beledigend.
(1) Wat hebben de liberalen/libertariers ermee temaken?
(2) Welke liberalen en libertariërs zitten er in het Europese Parlement?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 21:26   #4
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Een geheel is maar zo sterk als de zwakste schakel. Als dit er door komt zal de vrijheid van meningsuiting maar toegelaten worden in zoverre ze niet strijdig is met de meest bekrompen wetgeving van één of andere Europese lidstaat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 22:12   #5
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
(1) Wat hebben de liberalen/libertariers ermee temaken?
(2) Welke liberalen en libertariërs zitten er in het Europese Parlement?
1/ Ik ga er (nogal naief vraag ik mij af) van uit dat de liberalen/libertariërs onder ons opkomen voor individuële vrijheid.
2/ ik zou het niet weten want moet ik nu bijvoorbeeld de VLD bij de liberalen rekenen?
Oud 15 september 2008, 22:15   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/ Ik ga er (nogal naief vraag ik mij af) van uit dat de liberalen/libertariërs onder ons opkomen voor individuële vrijheid.
2/ ik zou het niet weten want moet ik nu bijvoorbeeld de VLD bij de liberalen rekenen?
Ik zou, eerst en vooral, eens aanraden 'wat' libertariërs zijn, vooraleer je hen gaat beschuldigen van hun werk niet te doen in het Europees parlement.

Kleine hint: zoek maar eens een libertariër in het Europees parlement.

Op uw vraag: neen, niet echt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 15 september 2008, 22:31   #7
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik zou, eerst en vooral, eens aanraden 'wat' libertariërs zijn, vooraleer je hen gaat beschuldigen van hun werk niet te doen in het Europees parlement.

Kleine hint: zoek maar eens een libertariër in het Europees parlement.

Op uw vraag: neen, niet echt.
Hier zit ik nu effe klem: ofwel zitten er libertariërs in het Europese parlement en dan hoor ik enkel hun oorverdovend zwijgen ofwel is er in gans Europa geen enkele libertariër verkozen voor het Europese parlement.

Maar misschien is er een derde weg, die dan weer nauw aansluit met uw besluit hierboven; ze zitten er wel maar ze zijn het niet waard libertariër genoemd te worden.
Of ze collaboreren met het establishment om hun zitje te kunnen behouden...en komen we weer uit bij mijn besluit.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 september 2008 om 22:33.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 22:38   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ofwel is er in gans Europa geen enkele libertariër verkozen voor het Europese parlement.
Bingo.
Oud 15 september 2008, 22:40   #9
Fieseler

Standaard

Citaat:
Bingo.
tsssss...
Oud 15 september 2008, 22:41   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ha, weet u een libertariër in het Europese parlement? Ik ben benieuwd.
Oud 15 september 2008, 22:45   #11
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ha, weet u een libertariër in het Europese parlement? Ik ben benieuwd.
Euh...neen
Maar zoekt U de betekenis van tsssss eens op voor U reageert...
Oud 15 september 2008, 22:46   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Zeg dat heeft de linkerzijde enkele jaren geleden al aangeklaagd en toen was het bij de rechtsen oorverdovend stil.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 13:12   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Europa is stervende. Leve Europa Ze krijgen het in België nog niet tot een akkoord en als het al tot een akkoord komt is het een ontzettend groot kankergezwel wat ons alle rechten ontneemt en ons crimineel massaal veel geld kost.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 14:12   #14
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet onder welk soort van drogreden ik dit moet categoriseren. Turkije is nog lang geen lid van de EU. Indien, als, in het geval dat Turkije ooit lid zou worden van de EU ... , dan zou dat gebeuren.
Voordat Turkije lid kan worden moet het voldoen aan de eisen van het acquis communautaire. Dan zullen ook de nodige verbeteringen op gebied van democratie, justitie en penitentiaire inrichtingen moeten plaatsvinden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 18:31   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Spanje is al wel lid, en dat is een land waar nog steeds vervolgd, gemarteld en onderdrukt wordt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 23:17   #16
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Spanje is al wel lid, en dat is een land waar nog steeds vervolgd, gemarteld en onderdrukt wordt.
Dat martelen is idd schandalig. Zie bvb. http://www.debeurs.nl/buitenland/125...ngenissen.html. Terecht dat de alarmbel wordt geluid door Amnesty International. Of de situatie al is verbeterd, weet ik niet.

De landen in Europa worden na aansluiting bij de EU niet meteen modelstaten. Maar als er zaken op een dergelijke manier verkeerd gaan, dan wordt er wel aan gewerkt, ook op Europees niveau, om deze zaken niet meer te doen voorkomen. Dan bestaan er geen excuses.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 00:09   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat martelen is idd schandalig. Zie bvb. http://www.debeurs.nl/buitenland/125...ngenissen.html. Terecht dat de alarmbel wordt geluid door Amnesty International. Of de situatie al is verbeterd, weet ik niet.

De landen in Europa worden na aansluiting bij de EU niet meteen modelstaten. Maar als er zaken op een dergelijke manier verkeerd gaan, dan wordt er wel aan gewerkt, ook op Europees niveau, om deze zaken niet meer te doen voorkomen. Dan bestaan er geen excuses.
Wat verwacht ge van een volk dat nog zo barbaars is dat het spelen organiseert waarbij dieren op gruwelijke wijze afgeslacht worden puur voor de lol. De mooiste beelden die daaruit voort komen zijn die waarbij de toreadors hun kloten door de lucht vliegen. Dat kan ik wel smaken aan het spel.
Oud 17 september 2008, 00:34   #18
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Dus buiten dat geacht wordt dat iedere Belg de Belgische wet kent, moet nu ook iedere Belg de wetgeving kennen van alle EU-lidstaten...
Oud 17 september 2008, 06:59   #19
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik weet niet onder welk soort van drogreden ik dit moet categoriseren. Turkije is nog lang geen lid van de EU. Indien, als, in het geval dat Turkije ooit lid zou worden van de EU ... , dan zou dat gebeuren.
Voordat Turkije lid kan worden moet het voldoen aan de eisen van het acquis communautaire. Dan zullen ook de nodige verbeteringen op gebied van democratie, justitie en penitentiaire inrichtingen moeten plaatsvinden.

Ik zal komen suporteren als je voor een Turkse rechtbank wordt gedaagd nadat je je hebt uitgelaten over de Armeens genocide...
Oud 17 september 2008, 22:16   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Eengemaakt Europa zonder algemene voertaal. Doodgeboren kind. Taal is een communicatie middel. Geen taal, geen communicatie of wat voor een. Vond zojuist deze tekst. 'k Ben er veel slimmer van geworden. Als je wil, wil ik hem ook even in het, wat Italiaans moet voorstellen, posten. Even onbegrijpelijk als in het Nederlands. Dat is de struikelblok van een eengemaakt Europa.

U kunt cholesterol zonder drugs verminderen door sommige basisstappen te volgen die niet alleen uw cholesterollezingen, zullen veranderen maar ook vandaag uw gezondheid en in de toekomst zullen verbeteren. Zo gebruiken wij vaak een voorschriftdrug en hopen het magisch zal genezen wat ons scheelt. De waarheid is voorschriftdrugs voor het verminderen van cholesterol do work. Het probleem is zowel de bijwerkingen op korte termijn als op lange termijn.

Gevaarlijker dan de bijwerkingen van voorschrift krijgt de drugs aan lagere cholesterol geen cholesterol onder controle. In tijd, met hoog cholesterolgehalte kan tot talrijke voorwaarden van het hart en de slagaders leiden, niet de minst waarvan atherosclerose (het verharden van de slagaders), slag of hartaanval zijn.

Hier zijn 5 maatregelen u kunt vandaag treffen om uw cholesterol zonder voorschriftdrugs te verminderen.

Eet net. Heeft eenvoudig, maar het dieet van mei correcte een dergelijke significante invloed bij het verminderen van cholesterol dat het aantal één zou moeten zijn factor u in het bepalen van bekijkt als uw met hoog cholesterolgehalte of een kwestie van dieetkeuzen erfelijk is. Een laag vet en laag cholesteroldieet is de eerste stap naar het verminderen van cholesterol.

Oefening. Het verbeteren van cardiovasculaire gezondheid is een stap naar het omkeren van de gevolgen van met hoog cholesterolgehalte. De oefening zelf vermindert direct geen cholesterol, maar zal het hart en het volledige vaatstelsel versterken.

Houd met op rokend. Als u rookt, wordt de plaqueopeenhoping in de slagaders toe te schrijven aan met hoog cholesterolgehalte versneld. Wanneer de plaque de stroom van bloed aan het hart blokkeert, moet de spier harder werken om zuurstof te krijgen. Dit kan tot een hartaanval leiden. Als de slagaders die volledig met plaque van met hoog cholesterolgehalte worden geblokkeerd toen worden kan een slag voorkomen.

Ontspan. De chronische spanning kan cholesterolniveaus beïnvloeden. Als u constant en etend een laag cholesteroldieet wordt beklemtoond, kunt u niet gezien om het even welke verbetering van cholesterollezingen tot u leert om spanning te verlichten.

Bespreking aan uw arts. Niet zijn alle artsen snel om medicijnen voor te schrijven. In feite, zullen de meer geïnformeerde artsen u helpen een dieet en oefeningsplan vormen dat voor uw huidige algemene gezondheid en capaciteiten als eerste stap naar het verminderen van cholesterol geschikt is. Het is altijd belangrijk om uw arts te vragen of is uw besluit om een specifiek dieet of oefeningsplan te volgen juist voor u. Bovendien houd op nemend geen medicijnen alvorens uw arts te raadplegen. U kunt uw cholesterol met dieet en oefening, en onder de zorg van uw arts verminderen, over het verwijderen van drugs uit het proces zien.

Ongeveer de auteur:
Frank Mangano
Het duurt lang om geen significante verbeteringen in uw cholesterol te zien. De lagere cholesterol kan zijn van u in enkel een kwestie van weken. Als u meer over cholesterol zou willen begrijpen, de voorschriften het die vaakst worden gebruikt om het te behandelen, en wat u aan lagere cholesterol en zonder voorschriftdrugs kunt natuurlijk doen, één van de belangrijke middelen van Internet op cholesterol bezoeken: http://www.60daystolowercholesterol.com

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2008 om 22:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be