![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.metrotime.be/news_nl.html http://www.metrotime.be/Belgie_kreun...stingdruk.html Speciaal voor onze VLD-aanbidders zoals Steenbok66. Nadat de OESO al eerder brandhout maakte van het simplistische "jamaar, wanneer ik het belastingsformulier van mijn ouders invul, dan blijkt toch...", wordt dit nu ook gedaan door de Wereldbank en door PricewaterhouseCoopers. Doe hierbij nog het gegoochel met de "begroting in evenwicht" (wat dan vervolgens toevallig pas na de verkiezingen een licht te kort bleek te zijn) en meteen wordt duidelijk wat voor populistische leugenpartij de VLD is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat had je anders verwacht van die bende oplichters ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hunne uitleg zal waarschijnlijk zijn dat zonder hen de belastingen nog gestegen waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat die mensen kennen is inkomsten via lasten, en tewerkstelling via overheidsbedrijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat het een verrassing zou zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik ben een economist van opleiding en geloof enkel wat ik zelf uitreken...
heeft niets met aanbidden van de VLD t maken... zoals ik al vaker zegde heb ik een simpel rekenblad gemaakt en heb daarin al mijn taksen en lasten opgetekend zoals in 1999 en sindsdien zoals ieder jaar... ik deed dat voor mij, voor de kinderen, sommige familieleden en buren die allemaal een ander inkomstenniveau hebben... dan heb de lasten uitgedrukt in percentage van de basisbedragen waarop de lasten betrekking hebben... en ik vergelijk die percentages t.o.v. de basisbedragen... en wat merk ik telkens, dat de percentages een verlagende trend tonen... dat is een eigen berekening... geen tralalala van het een of het ander obscuur publicatieke of bevooroordeelde journalist of rancuneuse KUL economist, of beunhaas van oostende , e.d.. Distel en andere bewonderaars van de verkeerden mogen gif schieten op mij... het deert me niet... de cijfers die ik heb liegen niet...
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel grappig, overigens hoe je de bron probeert af te doen als een "obscuur publicatieke of bevooroordeelde journalist of rancuneuse KUL economist, of beunhaas van oostende , e.d..". Zelfs op politiek vlak bestaan er blijkbaar fundamentalistische religieuzen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Maar zijn ze volledig (gemeente, provincie, secundaire taksen)?
en gaan ze op voor een grote groep (niet enkel jouw situatie)? en gaan ze op voor verschillende groepen (zelfstandige, arbeider, aandeelhouder,...)?
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
omdat wij niet dezelfde uitgangsbasis hebben... ttz nu eens zich vergewissen in zijn persoonlijke situatie... of een stok zoeken om een hond te slaan... ik reken uit en kom tot een bevinding... wat betreft: stijgende prijzen... benzinebonnetjes... etc... het gaat over percentage belastingen tegenover de basis waarop ze geheven worden... als prijzen stijgen en de indexaanpassingen dekken die dan gaat het weer eens over een percentage lasten ten opzichte van de heffingsbasis bedragen... of wanneer consumptie stijgt en men meer koopt en verbruikt, dat dan de absolute bedragen stijgen is nogal evident... (al zit benzine niet in de gezondheidsindex, evenals bv tabakswaren... toch moet men het percentage lasten tegenover de heffingsbasis zien)... waarbij sommige dingen stijen en andere dalen... als u zegt dat gestegen lonen met daarop een verminderd percentage belastingen, toch nog een stijging in absolute cijfers van het totaal geeft, dan is de redenering van stijging fout... anders zoekt men de legendarische stok om de hond te slaan... voor wat de OESO en de Wereldbank betreffen... ik heb ge-googled" en zoveel mogelijk info over hun beweringen opgezocht... hun cijfers zijn statistische cijfers en iedereen weet dat statistieken zo opgemaakt en ingevuld worden dat ze hun doel bereiken... ttz... "to fit the aim to the pupose"... en hier is het doel iets anders dan een objectieve observatie van lasten ten opzichte van de heffingsbasis... Price Waterhouse en anderen van de vroegere "big seven" lagen er al vaker naast omdat ook hun cijfers en bevindingen een doel beogen... trouwens Lernout en Hauspie brachten nogal discrepanties aan het licht in de beoordelingen van dergelijke firma's... en hun foutieve beoordelingen aan de basis van de huidige bankencrisis ook... dus relativeer ik die hun beweringen... en wat die rancuneuse economie professor van de KUL betreft... die beoogt wat hij vroeger aanbad, ttz de VLD af te breken omdat hij daar het niet waar kon maken... trouwens dergelijke economist, een economist die maanden geleden met de bewering kwam dat "er maar enkele grootbanken moesten failliet gaan", een halucinante bewering voor een professor met verplichting om neutraal de pro en cons van een stelling te onderzoeken, wel die man is misschien wel meer dan ik, een simpele gediplomeerde die andere stellingen voogeschoteld kreeg 40 jaar geleden tijdens mijn studies en succesvolle loopbaan als financieel analyst... ik heb gewoon alle lasten die mij bekend zijn tegenover de basis waarop ze geheven zijn gelegd EN dezelfde principes van 1999 tot nu jaarlijks toegepast... in percentages tov de basis, met mekaar vergeleken... en dat is voor mij en voor de mensen die ook hun lasten bestudeerd kregen... de enige waarheid... en dit staaft mijn overtuiging dat voor de meeste mensen en beroepscathegorieën het percentage lasten effectief gedaald is... OESO en anderen die met hun bewering iets beogen... ten spijt... het koetje mag van mij loeien... ik bereken... en trek mijn conclusies...
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
mijn provincie bleef gelijk en wat jij secundaire taksen noemt... als ik iets consumeer dat ik vroeger niet consumeerde en ik betaal daar BTW op, dan is dit uitzonderlijk een stijging... en vermits ik de tering naar de nering zet met mijn pensioen, compenseer ik bijkomende cathegorieën uitgaven door een daling van andere.... en de objectiviteit ten goede nemend heb ik mijn rekenbladen gebaseerd op willekeurig genomen mensen van zoveel mogelijk beroepen die ik ken en kon consulteren... statistisch is mijn staal misschien niet heel groot.... maar door de willekeurige keuze van de onderzochte beroepen kan ik mij toch een gedacht vormen... en ik zowel als de mensen voor wie ik het deed... wij zijn overtuigd van onze bevindingen... die uiteraard niet passen in "the aim to be fitted" van sommige deelnemers aan dit forum en deze en gelijkaardige draden... mijn participatie aan deze draad werd uitgelokt door een deelnemer die mij een kwalificatie aangemeten heeft waar ik niet kan mee akkoord gaan en ik heb mij derhalve verdedigd... wat ik toch wel mag... met mijn percipiëren van hetgeen waarover het gaat... ik heb niet goed begrepen wat de aandeelhouder hierbij komt te zijn... beurstaksen en andere lasten op financiële operaties volgen een heel andere richting dan hetgeen meestal aanvaard wordt als zijnde belastingen... wat niet wegneemt dat men ze zou kunnen includeren... vermits ik geen aandeelhouder ben en de roerende voorheffing op spaarinleg naar benden ging sinds 1999, was ook daar mijn ervaring positief... maar dat aanzie ik als een andere zaak...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 13 november 2008 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is sowieso een feit dat door de evolutie naar een diensteneconomie dat we ons werk meer en meer taxeren...
Want: als uw arbeid 21% btw heeft + 50% marge van een bedrijf 30% belast + een loon 45% belast + 45% sociale zekerheid... Bij 100 euro dienst 17 BTW 12 belasting op winst in vennootschap 20 SZ (incl sociale verplichtingen, vakantie, 13/de maand etc) 12 belasting werknemer __________ 61 overheid 29 winst onderneming 12 loon werkmens De omgekeerde berekening met minimale winst voor onderneming 12 euro loon 12 loon 12 belasting 20 SZ 2 winst onderneming 1 belasting onderneming 10 BTW totaal 57 euro/uur 43 overheid 2 winst onderneming 12 werknemer Nu met die verhouding wat is het resultaat 1° voor elk 1 uur dienst die we willen kopen, moeten we 6-10 uur werken... we evolueren naar een diensten economie, dus we moeten meer en meer werken om nog iets te bekomen 2° voor elk project die we doehetzelf doen kunnen we 70-90% besparen... vandaar het succes van doehetzelf zaken, terwijl we feitelijk moesten we alles wille professionaliseren juist het omgekeerde zouden moeten doen... Dus voor elk 10 uur doe hetzelf, verdienen we 100uur diensten... Dus door in het weekend in uw huis 1 dagje te knutselen, kun je meer besparen dan met te gaan werken... 3° en nu de MULTIPLICATOR voor elke dienst de we kopen moeten we 10 keer meer diensten van onszelf verkopen, maar moet de andere 100 keer meer diensten van zichzelf verkopen... Je ziet vanzelf dat zo'n versmachtend systeem heel snel stilvalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik ben geen econoom en kan mij derhalve niet verdedigen met degelijke cijfers maar klopt het dat de liberalen in de ganse Belgische geschiedenis nog nooit in een regering hebben gezeten zonder dat de lasten "overall" zijn gestegen?
Loopt er hier op dit forum geen econo-Wizz rond die zulke cijfers kan voordragen? Dank bij voorbaat... Fi
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lasten op de economie zijn vermoedelijk wel niet gedaald, dat zal de realiteit zijn. En de lasten dalen ook niet volgens mij, omdat we verschuiven naar een dienstneconomie die zwaarder belast wordt dan een goedereneconomie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() liberalen hebben vooral de neiging wereldwijd om veel uit te geven. Liberalen weg en ... besparingen. Er zijn uitzonderingen, maar ik vertrouw blauw voor geen haar.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is geen toeval dat zoveel bedrijven een "staatswaarborg" krijgen, die de staat nooit zal kunnen ophoesten. Wij daarintegen zullen wel moeten betalen als het misloopt. Laatst gewijzigd door giserke : 13 november 2008 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat een verrassing zeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 13 november 2008 om 12:31. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sta mij toe mijn eigen beoordeling te maken op basis van een eigen redeneerproces en eigen berekeningen...
5 jaar universitaire studies, 40 jaar zeer suksesvolle carrière in financiële analyse, 50 jaar observatie van de politieke en socio-economische wereld hebben mij geleerd dat al die studies en artikels één element zijn om rekening mee te houden in observatie, analyse en empathisch gedrag van mijentwege... ik krijg van die ene partij geen orgasme of wat dan ook, maar over alle jaren dat ik mij zeer intensief met politiek en socio-economische observatie bezig hou is zij wel de enige die er het beste uitkomt... alle oneliners en ijverig op zoek gaan door sommigen om die partij te kelderen ten spijt... je koeiengeloei kan daar niets aan veranderen... al hoor ik in mijn vertrouwd Haspengouw graag normale koeien loeien...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 14 november 2008 om 09:43. |
![]() |
![]() |