Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 19:57   #1
Pierette
Banneling

Standaard Populistenpartij LDD is niet meer te stoppen, derde grootste partij,VB amper 14%

Het vertrouwen in de federale regering was nog nooit zo laag. Slechts vier op de tien steunt de Vlaamse meerderheidspartijen. Vlamingen zijn bezorgd om hun werk.
Lijst Dedecker wordt de derde grootste partij van Vlaanderen. CD&V en N-VA komen de breuk zonder kleerscheuren door. CD&V is de grootste partij.
Guy Verhofstadt blijft de populairste politicus, Premier Leterme is 3de, na Vlaams Minister-president Kris Peeters.

http://www.standaard.be/

shit, België is gered want LDD is pro monarchie...
maar recht uit het hart moet ik zeggen dat de oppositie van VB zeer zwak is,
de power is deruit, afgezaagd, te ouderwets,...

LDD wordt gevaarlijk, zijn hip, zoeken de jongeren die nog dom zijn en maken hun kop zot met party's, die oude vent Streep.... erg als die groter worden
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 20:08   #2
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik vertrouw onze régime-media niet. Ze laten LDD te hoog vliegen, waarschijnlijk gewoon om hem dan artificieel te doen crashen bij de verkiezingen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 20:50   #3
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vertrouw onze régime-media niet. Ze laten LDD te hoog vliegen, waarschijnlijk gewoon om hem dan artificieel te doen crashen bij de verkiezingen.

Ik ben dezelfde mening toegedaan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 22:27   #4
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
daarom dat ik mij praktisch nooit baseer op peilingen
Oud 10 oktober 2008, 22:40   #5
Pierette
Banneling

Standaard

Die peiling kan niet kloppen, weliswaar zal LDD stijgen, maar ik geloof zeker niet dat VLD maar beetje verliest, gezien die corruptie-affaire bij de politie, bullebak Dewael die blijft zetelen als minister,... dan die 800.000 mensen die zijn opgelicht via Fortis ( was de peiling daarvoor of daarna ? ) de crisis, de jobs, de verkoop van onze kroonjuweeltjes ( hum hum ), Laurent en de accuaffaire, communautair verraad,...
Oud 10 oktober 2008, 22:43   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

*geeuw*

al jarenlang hetzelfde liedje: "het Vlaams Blok/Belang zal achteruit gaan bij de komende verkiezingen." ... en telkens opnieuw blijkt de partij vooruit te gaan.

Poll maar rustig verder jongens, of moet ik zeggen: droom maar verder.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 10 oktober 2008 om 23:12.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 22:45   #7
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Vorige keer haalden ze toch minder dan wat de polls gaven?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 22:54   #8
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Vorige keer haalden ze toch minder dan wat de polls gaven?
Idd ongeveer 6 procent minder dan sommige polls.

Maar zeg dat niet te luid. Je zou op zere teentjes kunnen trappen

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:24   #9
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
*geeuw*

al jarenlang hetzelfde liedje: "het Vlaams Blok/Belang zal achteruit gaan bij de komende verkiezingen." ... en telkens opnieuw blijkt de partij vooruit te gaan.
nenee dat was vroeger zo. De laatste jaren is het VB aan het stagneren. Het dromen is dus eerder weggelegd voor de VB'ers die hopen op stemmenwinst.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:32   #10
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
nenee dat was vroeger zo. De laatste jaren is het VB aan het stagneren. Het dromen is dus eerder weggelegd voor de VB'ers die hopen op stemmenwinst.
We zullen zien wat we gaan zien op 7 juni.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:48   #11
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

zijn er ooit al peilingen geweest die volledig juist waren?

voor hetzelfde geld haalt n-va de kiesdrempel niet of haalt het veel meer dan wat nu voorspelt wordt. Hoe kan je dat nu op voorhand weten :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:53   #12
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
zijn er ooit al peilingen geweest die volledig juist waren?

voor hetzelfde geld haalt n-va de kiesdrempel niet of haalt het veel meer dan wat nu voorspelt wordt. Hoe kan je dat nu op voorhand weten :/
Wat we - weer - niet weten is hoeveel mensen geweigerd hebben om mee te werken. Daarnaast zijn er heel wat mensen die moeilijk of niet bereikbaar zijn (ploegwerk, alleen GSM), kortom: waarom doen ze eigenlijk al die moeite om te peilen?

Daarnaast: er worden correctiesleutels gebruikt, alleen mogen we nooit weten hoe die gemaakt worden. Een stuk begrijpelijk, maar zo is 't moeilijk om alles juist in te schatten.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 00:01   #13
Pierette
Banneling

Standaard

Weeten jullie, be,n al veel gebeld door zo peiling voor en weet u, dat zijn precies Turken of Marrokanen die gebrekkig NL spreken en als je zegt op wie je gaat stemmen, verandert de toon volledig, dus wie weet wat vullen ze in op die formulieren. ( Essent net hetzelfde, zo van die debiele moslims aan de telefoon )
Oud 11 oktober 2008, 06:04   #14
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Een peiling is maar een peiling, maar de kiezers zijn op zoek naar alternatieven.
Ze zien dat paars+oranje ook niet werkt, dus zijn ze op zoek naar nieuwe formules.

Zelf zou ik ook verwachten dat VLD verder wegzakt, door het geklungel van Patrick, en omdat LDD ook liberaal is en dus gemakkelijker VLD-kiezers zou moeten kunnen wegplukken.
Maar zoals de politici zelf zeggen, de enige peiling die telt, is de verkiezing zelf.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 09:32   #15
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Stagneren mss wel, maar het VB is nog nooit achteruit gegaan, steeds hebben ze winst gemaakt, al was het soms maar 0.5%
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 09:36   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ze kunnen niet alle rising starts in een cordon sanitaire stoppen, dat is het voordeel van LDD
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 09:38   #17
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Peilingen zijn nooit te vertrouwen. Dat weten we uit het verleden. Het zijn momentopnamen en zelfs dan blijft nog steeds de vraag of ze wetenschappelijk correct kunnen zijn.

Maar bij u stel ik me toch de vraag: vertrouwt u de -naar uw inzichten- 'regime-media' niet omdat ze de LDD dan artificieel zouden laten crashen of vertrouwt u ze niet omdat u ontchoogeld bent dat het VB zo laag scoort?

Dat is de hamvraag.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 09:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 09:39   #18
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
daarom dat ik mij praktisch nooit baseer op peilingen
Weet U,

Ik probeer - vruchteloos - om mij iets voor te stellen bij het zich "practisch baseren op peilingen".
La-me-raaie: U bent caterer? vierkleurendrukker? of de onzichtbare hand?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 09:45   #19
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik kom (nogal close) in contact met heel veel mensen en ook ik heb de indruk dat het VB gaat verliezen.
Ik schat ze vandaag op 16% �* 17%.

Ik vind dit percentage een ongelooflijke overwinning voor het geachtengoed van het VB.
Laat ons niet vergeten dat het VB helemaal alleen staat tegen het ganse geoliede machtsmachine van het establishment.
Het VB heeft geen enkele mogelijkheid om hun eventuele ideologische vrienden te belonen.
Hoeveel honderdduizenden werken er als politiek benoemden, in de partij-vakbonden, partij-mutualiteiten, justitie, onderwijs, buitenlandse zaken,...
In een democratie zou deze partij dit steeeds en steeds opnieuw mogen aanklagen...in België heerst er een cordon mediatique.

Telkens als ik denk van: pffff...de Vlaming is te dom en eigenlijk niet waard dat ik hier zijn nek probeer te redden...dan denk ik aan die andere honderdduizenden die (against all odds) vernederd, gemuikorfd en vervolgd dagdagelijks uitgaan van de kracht van hun overtuiging...en het goed voorhebben met elkaar en dus: hun volk.

Deze peiling doet mij echter wél pijn als ik zie dat een man als DD wint terwijl een blinde kan zien dat het gemakkelijker is om een sos aan een hoop geld voorbij te krijgen dan Dedecker aan een ministerpost.
Weeral zal er veel te veel tijd verloren gaan eer de Story- en Dag AllemaalVlaming dit door heeft...en ik vraag mij af of Vlaanderen die tijd nog heeft...
Oud 11 oktober 2008, 09:58   #20
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik kom (nogal close) in contact met heel veel mensen en

Telkens als ik denk van: pffff...de Vlaming is te dom en eigenlijk niet waard dat ik hier zijn nek probeer te redden...dan denk ik aan die andere honderdduizenden die (against all odds) vernederd, gemuikorfd en vervolgd dagdagelijks uitgaan van de kracht van hun overtuiging...en het goed voorhebben met elkaar en dus: hun volk
Weet U,

Het Vlaamse volk maar ook de menschen en ik, té dom en onwaardig dat er nekken uitgestoken worden, zijn tot tranens toe bewogen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be