![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zal in een onafhankelijk Vlaanderen uw ingesteldheid inzake fiscaliteit veranderen? | |||
Neen. Ik blijf achterpoortjes zoeken en gebruiken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Neen. België of Vlaanderen : maakt niet uit. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 58,33% |
Ja. Minder neiging tot ontwijken/ontduiken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
Ja. Ik betaalde liever voor België. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Liever geen antwoord |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor de goede orde: het gaat hier niet om getallen, percentages, meer of minder belastingen maar alleen over de ingesteldheid t.o.v. het betalen van belastingen.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() In een onafhankelijk Vlaanderen zou er ruimte vrijkomen om de fiscale druk aanzienlijk te verlagen, waardoor automatisch de neiging tot frauderen zou verminderen. Uiteraard moet fiscale fraude hoe dan ook zeer streng worden aangepakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij is een minimuum loon dat belastingvrij zou moeten zijn 12.000€ per jaar netto(ongeveer 1250€x12 brutto)dat zou volledig belastingsvrij moeten gemaakt worden Verder zouden alle lonen minder belast moeten worden om werken weer aantrekkelijk te maken,daarintegen zouden de uitkeringen beperk moeten worden in tijd,zouden gehandicapte terug moeten herkeurd worden zoals in Nederland het geval was. Iemand die echt gehandicap is hoeft niets te vrezen,zijn inkomen kan ook stijgen omdat hij zich niet in de mogelijkheid bevind om verder mee te groeien met de welvaart van ons land Mensen die echt werkloos worden ,zouden beperkt in tijd moeten kunnen genieten van een leefbare uitkering
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De oplossing ligt echter niet in de verdere uitholling van de sociale bescherming van de zwakken, maar eerder in een rechtvaardige fiscaliteit. Vraag 's uit nieuwsgierigheid aan je Grote Leider wat het beroep is van zijn broer. En denk dan eens rustig na.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() veel te snel gesloten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Binnen de EU zal de belastingen neigen naar meer eenvormigheid ; de vrije markt van goederen, diensten en personen maakt dit op zich noodzakelijk. De theorie dat het splitsen van België aanleiding zal geven tot een Wallonië/Vlaanderen waar de fiscale druk fundamenteel zal verschillen is een illusie. Ik kan me best voorstellen dat Wallonië om wat meer geld in het laatje te krijgen bv. de accijnzen op brandstoffen drastisch zal verlagen, zodat de spaarzame mede-Beneluxers wat meer over de nieuwe grens zullen komen tanken.. Maar dat zijn in wezen tijdelijke geldkraantjes die door multilateraal overleg snel gestopt zullen worden. Een fiskale oorlog beginnen na een "communautaire
oplossing" lijkt me zeer dom.