![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het "d-woord" begint de ronde te doen op de beursvloeren en marktzalen hier in Londen. We gaan een regelrechte depressie tegemoet. Alle activa blijven meedogenloos afgestraft worden. Zo pas zijn de VSA beurzen gesloten met weeral eens -5.7 % (Dow) en - 6.10% (Standard en Poors).
De malaise begint stilaan rampzalige vormen aan te nemen. De miljarden USD en EUR reddingsprogramma's van de laatste weken blijken voorlopig niet in staat te zijn het tij te doen keren ... 1929 staat voor de deur als het nog even doorgaat. Ik dramatiseer niet rap maar, het risico van economische depressie neemt met de dag toe...
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 1929 valt niet te vergelijken met nu. Er leefde toen minder mensen in de steden dan op het platteland. Nu is dat omgekeerd. Er gaat geen derde wereldoorlog komen maar puur chaotisch geweld. Staat trouwens al beschreven in de toekomstrapporten van de Britse geheime dienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop op een rustig jobje - liefst in een museum, graag in een archief; of beide.
Spaar me.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 oktober 2008 om 07:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De volgende etappe is dan Mad Max toestanden.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ge in de frontlijn zit van wat er zich afspeelt, ziet ge ook sneller wat gaat komen voor de rest... De beurs is altijd de voorbode. Kapitaaldestructie op ongeziene schaal zien we. Dat gaat ongetwijfeld zeer zware gevolgen hebben die nog niet direct zicht- en voelbaar zijn in de reele economie of voor de man in de straat. Dat gaat ongetwijfeld nog komen. In Belgie zijn er ook al hele grote prive slachtoffers. Maar die gaan dat niet aan de grote klok hangen. Ik weet van een zeer bekende ondernemer in belgie die niet minder dan een fortuin kwijt is. Sommigen zijn inmiddels geruineerd. Niet door speculatie, maar gewoon omdat hun spaarcenten van jaren hard werken gewoon op een maand tijd verdwenen is. En ook wij allemaal, u en ik, kleine beleggers, zullen het voelen. Uw pensioenfonds zit zonder enige twijfel zwaar in het rood. Maar dat zult ge later pas zien...
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dan is het maar goed dat ik in april een auto heb gekocht in plaats van de hele zooi te beleggen
![]() Nu heb ik nog iets, namelijk een auto ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Er is geen duidelijke economische betekenis tussen een recessie en depressie. Het is eerder gevoelsmatig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik nu kijk naar die fondsen was ik gemakkellijk 5000 euro kwijtgespeeld. Hoera @ materieel bezit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nooit een liberaal geweest en van het libertarisme heb ik mij al enige tijd (praktisch) gedistantiëerd.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thu Oct 23, 2008 8:34pm BST UNITED NATIONS (Reuters) - Major U.S. cities including New York, Washington, Atlanta and New Orleans have levels of economic inequality that rival cities in Africa, according to a U.N. report published on Thursday. Zie: Reuters
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk gaat dat er toch van komen en hoogst waarschijnlijk gepaard gaan met een serieuze dosis geweld. De overheid kan misschien haar huursoldaten uit Irak inzetten om dan lege huizen te beschermen. Tegen daklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat was ik altijd al, dus voor mij geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Vandaag valt alles weer als een steen....
Misschien krijgt straddle gelijk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het zal steeds opnieuw vallen.
Een dagje naar voren en telkens opnieuw 2 of 3 dagen naar beneden. En het zal blijven vallen tot zo goed als alles failliet is. Jonge mensen kennen dat allemaal nog niet zo goed. Maar ouderen herinneren zich vast nog wel de lange rijen van meer dan 100 sollicitanten voor de onnozelste job destijds. In echte crisis zal men niet langer kieskeurig zijn voor werk, maar dankbaar. En pas dan zullen we weer beginnen stijgen.