![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de VS kan een tweedegeneratiemigrant het tot president schoppen.
In België mag hij zelfs geen garagepoorten plaatsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weg met Belgie, leve de VS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hij zal geïntegreerd zijn zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() In de VS heeft men geen achterlijke integratiepolitiek zoals hier.
Denk je dat allochtonen er beter van worden als je er allemaal nieuwe vlamingen van wilt maken ? Tuuut wrong, guess again. Als je ze zo gaat behandelen belanden ze allemaal aan de onderkant van de sociale ladder. Het zijn geen Vlamingen. Het zullen dat ook nooit zijn. Het probleem is gewoonweg simpel dat de vlaming gewoonweg niet overweg kan met diversiteit, en de amerikaan, over het algemeen, wel. In Belgie worden CV's op basis van naam een eerste keer geselecteerd, terwijl dat in de VS Barack Hussein Obama president kan worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(maar okee, ze heeft zich daar in het zuiden dan ook perfekt geïntegreerd: Vlamingen als stront behandelen en de ps-kultuur aanbidden)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Okee dan, laten we ons dan tot Vlaanderen beperken. In Franstalig België valt het in vergelijking met onze gouw inderdaad nogal mee.
Laatst gewijzigd door drosophila : 5 november 2008 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Di Rupo is zoon van een Italiaanse migrant.
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2008 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() daarnet in Terzake zei een politicologe het goed:
het moet van twee kanten komen: Obama voelt zich Amerikaan en wordt ook zo aanvaard. In Belgie voelen veel allochtonen zich geen Belg, en zelfs als ze dat wel (zouden) voelen, worden ze door velen nog altijd beschouwd als vreemdelingen. (Of voelen ze zich allochtoon omdat ze niet beschouwd worden als Belg? vicieuse cirkel) maar amerika is dan ook een land van immigranten, misschien daardoor?
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps: ge zijt nogal gauw om uw vergelijking te beperken tot een gouw; hebt ge iets met een gebrek aan trouw? Of is rood voor jou niet blauw? en ik wil het eigelnijk duidelijker zeggen: je hangt mijn teelballen uit door te spreken over een gouw, gelijk die franstalige politieker enige tijd terug die de Vlaamse Minister President Gouw-leider (maar uitgesproken op zijn Duits) noemde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Erg hé, als ik jou was, zou ik maar snel naar de VSA verhuizen.
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Moest Obama nu bv. een overtuigd moslim zijn met volledig andere culturele denkpatronen, tradities en gewoonten, ik zou er misschien aan beginnen te denken om uw redenering ooit enige vorm van logica toe te dichten maar helaas...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ocharme Amerika.
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wacht eens effekes...
Obama spreekt de taal van zijn gastland (al is hij al 2de generatie, maar je begrijpt het wel), redeneert zoals het hoort in zijn gastland, wil werken, wil dan ook belastingen betalen en meebouwen aan een democratie, kleed zich zoals het hoort in zijn gastland, vindt niet dat het gastland zich moet aanpassen aan de immigranten en mensen moet toelaten naakt op een zebra te zitten (kwestie van het wat te vergelijken), stort zich niet in criminaliteit, etc. Hmmm, mooie vergelijking drosophila ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 6 november 2008 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men mag wel niet vergeten dat toen Obama geboren werd zwarten niet eens vooraan op de bus mochten gaan zitten, nog geen 50 jaar later is er een mulat president. Dat moet je ze wel nageven die Amerikanen, zo bekrompen zijn ze mss dan toch niet. Een ongelooflijke evolutie. Hier mag een tweedegeneratiemigrant al blij zijn als ie een keer een disco zonder problemen binnen mag ![]() Maar de Amerikaanse samenleving is een diverse multiculturele samenleving. De Vlaamse samenleving is een op zich zelf terug getrokken samenleving met enorm veel mensen met een gesloten geest en weinig kennis over andere bevolkingsgroepen. Misschien verandert dat nog als de etnische minderheden hier wat talrijker worden. Maar mijn persoonlijke ervaringen voorspellen me niet veel goeds. Xenofobie maakt hier nu éénmaal deel uit van de volkscultuur. Jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens nochtans alle rapporten gaat de integratie van allochtonen beter in Vlaanderen dan in Wallonië.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |