Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 09:32   #1
Appa
Vreemdeling

Standaard Alweer een overloper in Limburg!

Heet van de naald!!

Het Bilzense Open Vld-gemeenteraadslid Noëlla Appermans stapt over naar Lijst Dedecker (LDD). Of ze een rol zal spelen bij de komende verkiezingen, is nog geen uitgemaakte zaak. Noëlla Appermans is de vriendin van Herman Schueremans, de organisator van Rock Werchter.

Noëlla Appermans deed haar intrede in de politiek als ‘onafhankelijk’ medewerkster (1999-2001) van Johan Sauwens toen die nog minister was. Ook nu nog blijft ze zeggen dat hij een schitterend minister was. Ze nam er ontslag na diens avontuur bij het Sint-Maartensfonds.

Daarna ging ze als overtuigd liberaal werken voor Marino Keulen tot 2006. Een drievoudige bekkenbreuk hield haar daarna thuis. Sinds 1 januari 2007 zetelt ze voor Open Vld in de gemeenteraad van Bilzen.

Bewondering en ergernis
Haar overstap naar LDD heeft zowel te maken met haar bewondering voor Jean-Marie Dedecker als haar ergernis over Open Vld. Noëlla Appermans: “Ik vind dat Open Vld te veel naar links is opgeschoven, te theoretisch bezig, en haar geloofwaardigheid verliest. Maar de druppel die voor mij de emmer deed overlopen was de affaire-Dewael. Hij had de eer aan zichzelf moeten houden en ontslag moeten nemen. Er zijn ministers die dat voor veel minder hebben gedaan.”

Haar eerste contacten met Jean-Marie Dedecker dateren van Waregem Koerse begin september. Daarna ging ze meerdere malen naar zijn toespraken luisteren. En ze las zijn boek. “Jean-Marie is een man uit één stuk, hij zegt waar het op staat. In feite doet ook Karel De Gucht dat. Ook voor hem heb ik bewondering. Maar hij had Jean-Marie nooit uit Open Vld mogen gooien”, zegt Appermans.

Bilzen
De politieke ambities van Noëlla Appermans liggen in Bilzen. Ze droomt nu al hardop van een samenwerking van LDD met Open Vld. Al is het goed mogelijk dat Jean-Marie Dedecker ze volgend jaar al prominent uitspeelt op zijn Limburgse LDD-lijst voor het Vlaams Parlement. Noëlla Appermans is de nieuwe vriendin van Herman Schueremans, vooral bekend als organisator van Rock Werchter, maar ook Vlaams Parlementslid van Open Vld.

Stapt ook hij nu over naar LDD? Herman Schueremans: “Absoluut niet. Ik ben heel gelukkig bij Open Vld, ik heb veel kansen gekregen en men luistert naar mij.”

Beste mensen, is dit een oprechte beslissing of eerder opportunisme?
Wat is er toch aan de hand in Limburg?
Appa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 19:25   #2
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Ze was medewerkster van Sauwens... onafhankelijk... dus niet politiek benoemd...ok, maar iedereen kent toch diezelfde Sauwens zijn 'hintergrund'. Daar is niets mis mee, maar dat ze dat niet weet zegt veel over haar en haar interesse.

Nuja, wat is hier aan de hand? Bwa... ze gaat naar een partij onder curatele, waar er nog wel heen zullen gaan... gene paniek... en of we daarom moeten treuren? Ikzelf eigenlijk al lang niet meer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be