Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2005, 16:09   #1
Eugene
Gouverneur

Standaard Goed nieuws !

Moordenaar Ellen Van de Wal pleegt zelfmoord

Danny Meersman, de rioolwerker die in augustus 2002 de 19-jarige Ellen Van de Wal verkrachtte en vermoordde, heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag zelfmoord gepleegd in zijn cel.
Meersman hing zichzelf op. Een cipier van de Antwerpse gevangenis ontdekte het levenloze lichaam van Meersman. De bewaker had verdachte geluiden gehoord in de cel en besloot een kijkje te nemen. Hij probeerde Meersman nog te reanimeren, maar alle hulp kwam te laat.

Danny Meersman wurgde Ellen Van de Wal in de nacht van 11 op 12 augustus 2002 in zijn auto die hij geparkeerd had in de buurt van het Universitair Ziekenhuis (UZA) in Edegem. Hij had het meisje even voordien leren kennen in een Ierse pub op de Antwerpse Grote Markt. Hij bood haar een lift naar huis aan en verkrachtte en vermoordde haar onderweg. Daarna dumpte hij haar lichaam in een riool in Willebroek, waar speurders van de moordbrigade het op 8 september terugvonden.
Bron GVA
----------------------------------------------------

Goed nieuws dus...next please to take the trip to hell
Oud 25 januari 2005, 16:11   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

zelfmoord is wel populair voor de moment...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:30   #3
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
zelfmoord is wel populair voor de moment...
Idd. maar spijtig genoeg nemen mensen die in diepe problemen zitten zo'n verregaande beslissing, ook eenzamen en armen voelen zich bijna 'gedreven' tot zelfmoord. Deze zelfmoord echter vind ik een goede zaak, geen overbodige kosten meer zoals proces-advokaat-10 jaar kost en inwoon geven enz.. geen kans meer op herhaling...tussen de 10 a 18 meisjes die blijven leven...dus...next please!!
Oud 25 januari 2005, 16:43   #4
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Serieuze binnenlandse politiek eh...

Gewoon melden is voldoende.

Aan de topicstarter: Gelieve de berichten die u post in het juiste subforum te posten.

mvg,
Arnold.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Arnold : 25 januari 2005 om 16:45.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:44   #5
Tegendradigaard

Standaard

Ik zal er in ieder geval geen traan voor laten voor deze zelfmoord...
inderdaad een mooie besparing voor de maatschappij.
Want vroeger of later had die toch terug vrijgekomen.. dat risico lopen we nu niet meer.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:47   #6
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik het geen goed nieuws als iemand zelfmoord pleegt, ook al is het een moordenaar.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:24   #7
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Persoonlijk vind ik het geen goed nieuws als iemand zelfmoord pleegt, ook al is het een moordenaar.
Inderdaad, en da's ook fijn voor die cipier die iemand mag zien sterven.

Goed nieuws!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:30   #8
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Goed nieuws dus...next please to take the trip to hell
wat een ziekelijke reactie. dat het je koud laat tot daar aan toe, maar dat je uit zoiets plezier schept is bedenkelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:33   #9
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Vergelijkbaar met die Marokkaan in Nederland, VB'ers en co. houden blijkbaar van een soort ziekelijk 'poetic justice'. Dat komt ook terug wanneer ze mensen bedreigen met 'wacht maar tot de verkiezingen, dan zullen we wel onze wraak hebben!'.

Het is blijkbaar allemaal een spel voor hen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 25 januari 2005 om 17:36.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:38   #10
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat een ziekelijke reactie. dat het je koud laat tot daar aan toe, maar dat je uit zoiets plezier schept is bedenkelijk.
Ga dat maar eens zeggen aan de familie van het slachtoffer!!! Ik heb veel compassie met mensen die ten einde raad geen andere uitweg zien dan uit het leven te stappen, ik vind dat we kosten noch moeite mogen sparen om die mensen te helpen, een koelbloedige moordenaar/verkrachter die zijn aardse rechters ontloopt via zelfmoord is niet enkel een lafaard...maar kom...opgeruimt staat netjes niet?!!. Ik ben trouwens zeker dat de nabestaanden van het slachtoffer niet treurig zullen zijn met dit goede nieuws!!!

Laatst gewijzigd door Eugene : 25 januari 2005 om 17:39.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:41   #11
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Inderdaad, en da's ook fijn voor die cipier die iemand mag zien sterven.

Goed nieuws!
Ik ken cipiers en tja...dat gebeurt nu eenmaal in een gevangenis he...dat weten ze op voorhand. Als ze daar niet tegen kunnen moeten ze maar een andere job kiezen he!!!
Oud 25 januari 2005, 17:42   #12
ingenious

Standaard

Citaat:
Ga dat maar eens zeggen aan de familie van het slachtoffer!!! Ik heb veel compassie met mensen die ten einde raad geen andere uitweg zien dan uit het leven te stappen, ik vind dat we kosten noch moeite mogen sparen om die mensen te helpen, een koelbloedige moordenaar/verkrachter die zijn aardse rechters ontloopt via zelfmoord is niet enkel een lafaard...maar kom...opgeruimt staat netjes niet?!!. Ik ben trouwens zeker dat de nabestaanden van het slachtoffer niet treurig zullen zijn met dit goede nieuws!!!
vreemd hoe jij weet hoe anderen denken. moest men dit iemand van mijn familie aandoen, ik zou vanalles voelen, maar met een zelfmoord zou ik niet blij zijn. ik hou dan ook niet van wraak. heb je je eigenlijk ooit al afgevraagd wat mensen tot zo'n wandaden drijft?

Citaat:
Oud 25 januari 2005, 17:45   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind het gewoon zonde van een perfect bruikbaar mensenleven.

Die kerel zijn organen hadden veel mensen kunnen helpen een goed leven te leiden.

Of zijn fysieke arbeid de maatschappij een stukje kunnen helpen.

Maar neen, evenals onze platgereden tasjesdief, of doodgeschoten juwelierberover krijgen ze geen greintje medeleven van me.
De getroffen families van slachtoffer en crimineel dan weer wel, zij moeten leven met het verlies en de schande.
Oud 25 januari 2005, 17:46   #14
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken cipiers en tja...dat gebeurt nu eenmaal in een gevangenis he...dat weten ze op voorhand. Als ze daar niet tegen kunnen moeten ze maar een andere job kiezen he!!!
Jep, laat ze maar treinbestuurder worden...
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:54   #15
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
vreemd hoe jij weet hoe anderen denken. moest men dit iemand van mijn familie aandoen, ik zou vanalles voelen, maar met een zelfmoord zou ik niet blij zijn. ik hou dan ook niet van wraak. heb je je eigenlijk ooit al afgevraagd wat mensen tot zo'n wandaden drijft?
Ik ben een voorstander van de doodstraf voor pedosexuele kindermoordenaars en seriemoordenaars. Dit sujet heeft beslist om er zelf een einde aan te maken en ik juich dat toe omdat op deze wijze de zekerheid bestaat dat er geen herhaling meer komt. Met mijn stelling pro-doodstraf heb ik mij al veel tegenstanders op de hals gehaald maar weet je, als ze zelf in hun eigen familiekring zoiets meemaken en dan de 'bestraffing' zien....dan piepen er velen anders hoor. En daarbij..de wereld is niet voor mietjes he..het leven is nu eenmaal hard en ik wijd liever mijn positieve energie aan zelfmoordpreventie voor mensen die tegen hun wil in een sukkelstraatje zijn gekomen dan aan zulke sujets die nog te laf zijn om hun aardse rechters in de ogen te kijken!!! Verder vind ik het wel straf dat veel mensen NOOIT de kaart van de slachtoffers trekken maar oeioei als zo'n sujet zichzelf van kant maakt en ik daar een soort van 'goed gevoel' bij heb!!!
Wat de families van zowel slachtoffer als dader (zelfmoordenaar) betreft...daar heb ik wel veel medeleven mee, laten we elkaar op dat punt goed verstaan he!!!

Laatst gewijzigd door Eugene : 25 januari 2005 om 17:57.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:59   #16
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik ben een voorstander van de doodstraf voor pedosexuele kindermoordenaars en seriemoordenaars. Dit sujet heeft beslist om er zelf een einde aan te maken en ik juich dat toe omdat op deze wijze de zekerheid bestaat dat er geen herhaling meer komt. Met mijn stelling pro-doodstraf heb ik mij al veel tegenstanders op de hals gehaald maar weet je, als ze zelf in hun eigen familiekring zoiets meemaken en dan de 'bestraffing' zien....dan piepen er velen anders hoor. En daarbij..de wereld is niet voor mietjes he..het leven is nu eenmaal hard en ik wijd liever mijn positieve energie aan zelfmoordpreventie voor mensen die tegen hun wil in een sukkelstraatje zijn gekomen dan aan zulke sujets die nog te laf zijn om hun aardse rechters in de ogen te kijken!!! Verder vind ik het wel straf dat veel mensen NOOIT de kaart van de slachtoffers trekken maar oeioei als zo'n sujet zichzelf van kant maakt en ik daar een soort van 'goed gevoel' bij heb!!!
Wat de families van zowel slachtoffer als dader (zelfmoordenaar) betreft...daar heb ik wel veel medeleven mee, laten we elkaar op dat punt goed verstaan he!!!
jij denkt te weten wat de kaart van de familie is. je denkt te weten wat die mensen voelen. ik veroordeel wat die kerel heeft uitgestoken, en die familie moet ondersteund worden. uw beschuldiging slaat op niets.

bovendien geloof je blijkbaar nog in het principe 'oog om oog, tand om tand'. ik dacht dat we geëvolueerd waren.

Citaat:
Oud 25 januari 2005, 18:20   #17
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
jij denkt te weten wat de kaart van de familie is. je denkt te weten wat die mensen voelen. ik veroordeel wat die kerel heeft uitgestoken, en die familie moet ondersteund worden. uw beschuldiging slaat op niets.

bovendien geloof je blijkbaar nog in het principe 'oog om oog, tand om tand'. ik dacht dat we geëvolueerd waren.
In het geval van pedosexuele kindermoordenaars en seriemoordenaars vind ik idd. een 'oog om oog ,tand om tand' princiepe aanvaardbaar. Als ik uw redenering even doortrek dan zouden stalin, hitler, pol pot en co serie..wat zeg ik massamoordenaars mogen blijven leven...voor mij niet. Wat de familiies betreft...beide hebben ze sowieso al levenslang, de ene familie met het feit dat hun dochter op een beestachtige wijze werd afgemaakt, de andere familie heeft levenslang met het feit dat de dader hun zoon,broer neef was.
Oud 25 januari 2005, 18:25   #18
ingenious

Standaard

Citaat:
In het geval van pedosexuele kindermoordenaars en seriemoordenaars vind ik idd. een 'oog om oog ,tand om tand' princiepe aanvaardbaar. Als ik uw redenering even doortrek dan zouden stalin, hitler, pol pot en co serie..wat zeg ik massamoordenaars mogen blijven leven...voor mij niet. Wat de familiies betreft...beide hebben ze sowieso al levenslang, de ene familie met het feit dat hun dochter op een beestachtige wijze werd afgemaakt, de andere familie heeft levenslang met het feit dat de dader hun zoon,broer neef was.
en daaruit conludeer jij dat die familie blij is met die zelfmoord? ik vind het altijd vreemd als mensen denken te weten hoe mensen die ze totaal niet kennen denken.

en verder zie ik de logica van een moord om een moord niet in.

Citaat:
Oud 25 januari 2005, 18:26   #19
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

en verder zie ik de logica van een moord om een moord niet in.
Dat heet eerwraak en wordt vaak de allochtone gemeenschap verweten .

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 18:28   #20
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Dat heet eerwraak en wordt vaak de allochtone gemeenschap verweten .
dat dacht ik ook. maar als je dat vermeldt heb je weer kans dat het topic uitdraait op een hoop islamgekak, en daar heb ik na die kamelenpis ff geen zin in.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be