![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn lijfstraffen de enige manier om het liberale banditisme te bestrijden? | |||
Ja, één kogel in de knieschijf per 10,000 euro die liberale gangsters stelen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Ja, maar een kogel in de knieschijf is toch nogal mild; het gaat tenslotte om zware gangsters |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Nee, ik ben tegen lijfstraffen, enkel (levenslange) vrijheidsberoving is redelijk |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ons land is een paradijs voor liberale gangsters.
Bon, aangezien de liberale gangsters dus niks anders doen dan stelen en plunderen, en aangezien de controle niet werkt, moeten we misschien toch aan zwaardere straffen beginnen denken. Ik pik het niet dat ik mij in het zweet werk, terwijl mijn baas, die niet werkt, nog eens minstens elk jaar 1500 euro uit mijn zakken pikt. Gewone vrijheidsberoving is wellicht niet voldoende om deze liberale gangsters in te tomen. Er moeten misschien zwaardere afschrikkingsmiddelen worden ingezet. In China bestaat voor deze criminelen de doodstraf (blinddoek, executie, put in). Dat vind ik wat radicaal. Misschien is er een tussenweg (bijvoorbeeld enkel een kogel in de knieschijf?)
Laatst gewijzigd door C2C : 11 november 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Men zou toch dringend meer plaats in Geel moeten voorzien.
Uiteraard gratis. Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 11 november 2008 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
Geel is te mooi om verpest te worden door de middenstand. ![]() Maar effe serieus: wat vindt ge van de Chinese strategie om fiscale fraude met de doodstraf te bestraffen? Persoonlijk vind ik dat wat vergaand, maar het duidt wel aan dat fiscale fraude daar als een even zwaar crimineel feit wordt gezien als doodslag. Die keuze is in zekere zin niet onbegrijpelijk, zeker als men bedenkt dat fiscale fraude reële sociale effecten heeft op de medemens (een uitgeholde staat die dus geen sociale diensten meer kan aanbieden omdat zijn kassen worden geroofd; met armoede, miserie, ongelijkheid enzo tot gevolg.)
Laatst gewijzigd door C2C : 11 november 2008 om 17:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Ah, maar nu begrijp ik het. Uilenspiegeltje is zelf een kleine middenstander.
![]() Hoeveel hebt ge dit jaar gestolen, Uilenspiegeltje?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Arbeiders worden uitgemolken door het huidig belastingsysteem terwijl middenstanders en bedrijven op grote schaal kunnen frauderen. Als een Arbeider één euro te weinig op zijn belastingen invuld dan krijgt deze direct controle...bedrijven en middenstanders praktisch nooit... Wat mij verontrust is dat ik C2C gelijk moet geven. Tjongejonge...de wonderen zijn de wereld nog niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een eenvoudiger belastingssysteem, waarbij men gelijktijdig met zijn belastingaangifte een betaling kan doen van de verschuldigde belastingen zou een betere controle door een kleinere schare ambtenaren mogelijk maken.
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Ze zeggen dus eigenlijk: wij hebben het recht om crimineel te zijn, en als ge dat niet neemt, dan gaan we wel naar een plaats waar we ongestoord de crimineel kunnen uithangen. Punt is dat de fiscale controleurs gewoon veel meer middelen moeten krijgen. Als de middenstand en de liberaal ons wil proberen te overtuigen van het feit dat ook zij eerlijk en hardwerkend zijn, dan kunnen ze in principe niks tegen striktere controles hebben. Die zouden hun onschuld aantonen. Maar zolang die controles er niet zijn, gaan we ervan uit dat de liberaal een dief is. De cijfers over de fiscale fraude laten geen andere conclusie toe. Elke baas, middenstander of liberaal is dus een gangster, tot het tegendeel is bewezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk ligt de schuld bij beide partijen maar als wij met straks met 2.800 man op straat gaan staan dan zijn wij er vet mee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
economische politiek heeft inmiddels zeer goed begrepen dat na een economische ontwikkeling stoelend op export het de binnenlandse markt, de binnenlandse vraag en dus de koopkracht van de eigen bevolking wezenlijk is om die economische ontwikkeling te verankeren. m.a.w. een bedcrijf openen in china zou vanaf nu vooral dinstig moeten zijn aan het veroveren van de chinese binnenlandse markt en niet aan de export naar onze streken (in het kader van fiskale en sociale dumping). Nu weet ik dat dit geen boodschap is voor het geval Uw firma 2800 man op straat zet en toch gaat relocalizeren, diegenen die op de keien gesmeten worden zijn er vet mee dat ze het slachtoffer zijn van een kortzichtige beslissing - maar daarom moeten we ijveren voor een rem op het ongebreidelde kapitalisme en die mensen desnoods dwingen om lange termijn visie te ontwikkelen.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() enkel de liberale gangsters ? wat met de zelfstandige vriendjes van de tjeven-boergemester ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral als je weet dat ons bedrijf werd overgenomen door een Amerikaanse Multinational voor een bepaald Octrooi in handen te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bovendien zijn de afwegingen bij beslissingen totaal ondoorzichtig en niet noodzakelijk rationeel. Wat niet wegneemt dat in dit geval de beslissing rationeel is en er niets te vrezen is voor de werkgelegenheid.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() en de 11000 bedrijven die gewoon geen belastingaangifte binnen brengen,
Reynders heeft er 5 jr over gedaan om ze te vinden , zijn 10 voorgangers moeten stekeblind geweest zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kapitalistische constructies of de humaniteit.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou kunnen een eerlijke trade instellen: voor elke 10% minder zwartwerk zal de overheid gelijktijdig de belastingen met 2% verminderen. Als alle zwartwerk verdwenen is, betalen we dus 20% minder belastingen. Voor die kerel wil ik stemmen. Ik weet wel niet of hij zijn begroting zal kunnen doen kloppen, maar dat interesseert mij niet, we gaan voor de theorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
query SELECT ALL bedrijfnaam, bedrijfadres,belastingaangifte FROM onzebelastingdatabase WHERE aangifte=0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zou normaal voor de "lokale markt" zijn ... verkoop is daar eerder marginaal dus veel groei potentieel. De werkgelegenheid in Belgie op lange termijn zal geen topprioriteit zijn voor de Amerikaanse moedermaatschappij indien ze moet kiezen en kostprijs is doorslaggevend. Voorlopig zie ik niet echt een probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen haakjes
als je in belgie 50.000euro steelt krijg je bvb 1 jaar gevangenisstraf. Je kunt die straf uitzitten en dan ben je ervan af. Volgens mij zou deze vorm van uitgezweete witteboordkriminaliteit dramatisch verdwijnen moets je met een eenvoudig addendum eisen dat die belg loonbeslag krijgt of een staatsjob met loonbeslag krijgt tot die 50.000euro terugbetaald is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() zowel de belastingcontrole als de rechtspraak over ontduiking zijn een lachertje
|
![]() |
![]() |