Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zijn lijfstraffen de enige manier om het liberale banditisme te bestrijden?
Ja, één kogel in de knieschijf per 10,000 euro die liberale gangsters stelen 5 45,45%
Ja, maar een kogel in de knieschijf is toch nogal mild; het gaat tenslotte om zware gangsters 3 27,27%
Nee, ik ben tegen lijfstraffen, enkel (levenslange) vrijheidsberoving is redelijk 3 27,27%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2008, 16:48   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Bedrijven maken de mens en de staat kapot - 10 miljard euro fiscale fraude per jaar

Ons land is een paradijs voor liberale gangsters.
  • -De fiscale fraude in ons land bedraagt minimaal 10 miljard euro per jaar.
  • -Deze zelfstandigen en vennootschappen stelen 1000 euro per jaar van elke Belg, babies en kinderen inbegrepen; van u en mij. (Wanneer we enkel de actieve bevolking in rekening nemen, stelen liberale gangsters gemiddeld 1500 euro van elke Belg, elk jaar opnieuw.)
  • -21% van ons Bruto Nationaal Product bestaat uit zwarte activiteiten, illegale praktijken door bedrijven en zelfstandigen
  • -Zelfstandigen liegen, pikken, roven en stelen zoveel ze kunnen van u en mij, en toch worden ze niet gecontroleerd: het duurt gemiddeld 100 jaar voor elke zelfstandige in ons land één keer gecontroleerd wordt. Welkom in Absurdistan.
  • -Vennootschappen stelen, liegen, pikken, bedriegen: het duurt 40 jaar voor elke vennootschap één keer gecontroleerd wordt. Welkom in Absurdistan.
Uiteraard is dit probleem van het liberale banditisme het grootste structurele probleem dat ons land kent.

Bon, aangezien de liberale gangsters dus niks anders doen dan stelen en plunderen, en aangezien de controle niet werkt, moeten we misschien toch aan zwaardere straffen beginnen denken.

Ik pik het niet dat ik mij in het zweet werk, terwijl mijn baas, die niet werkt, nog eens minstens elk jaar 1500 euro uit mijn zakken pikt.

Gewone vrijheidsberoving is wellicht niet voldoende om deze liberale gangsters in te tomen. Er moeten misschien zwaardere afschrikkingsmiddelen worden ingezet. In China bestaat voor deze criminelen de doodstraf (blinddoek, executie, put in). Dat vind ik wat radicaal. Misschien is er een tussenweg (bijvoorbeeld enkel een kogel in de knieschijf?)

Laatst gewijzigd door C2C : 11 november 2008 om 16:51.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 16:58   #2
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Men zou toch dringend meer plaats in Geel moeten voorzien.
Uiteraard gratis.

Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 11 november 2008 om 16:59.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:04   #3
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Men zou toch dringend meer plaats in Geel - uiteraard gratis - moeten voorzien.
Laat Geel toch met rust. Als ge daar middenstanders en vennootschapsbazen op loslaat, is dat dorp binnen de vijf minuten leeggeroofd.

Geel is te mooi om verpest te worden door de middenstand.

Maar effe serieus: wat vindt ge van de Chinese strategie om fiscale fraude met de doodstraf te bestraffen? Persoonlijk vind ik dat wat vergaand, maar het duidt wel aan dat fiscale fraude daar als een even zwaar crimineel feit wordt gezien als doodslag.

Die keuze is in zekere zin niet onbegrijpelijk, zeker als men bedenkt dat fiscale fraude reële sociale effecten heeft op de medemens (een uitgeholde staat die dus geen sociale diensten meer kan aanbieden omdat zijn kassen worden geroofd; met armoede, miserie, ongelijkheid enzo tot gevolg.)

Laatst gewijzigd door C2C : 11 november 2008 om 17:05.
Oud 11 november 2008, 17:07   #4
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ah, maar nu begrijp ik het. Uilenspiegeltje is zelf een kleine middenstander.

Hoeveel hebt ge dit jaar gestolen, Uilenspiegeltje?
Oud 11 november 2008, 17:17   #5
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
  • -Deze zelfstandigen en vennootschappen stelen 1000 euro per jaar van elke Belg, babies en kinderen inbegrepen; van u en mij. (Wanneer we enkel de actieve bevolking in rekening nemen, stelen liberale gangsters gemiddeld 1500 euro van elke Belg, elk jaar opnieuw.)
  • -21% van ons Bruto Nationaal Product bestaat uit zwarte activiteiten, illegale praktijken door bedrijven en zelfstandigen
  • -Zelfstandigen liegen, pikken, roven en stelen zoveel ze kunnen van u en mij, en toch worden ze niet gecontroleerd: het duurt gemiddeld 100 jaar voor elke zelfstandige in ons land één keer gecontroleerd wordt. Welkom in Absurdistan.
  • -Vennootschappen stelen, liegen, pikken, bedriegen: het duurt 40 jaar voor elke vennootschap één keer gecontroleerd wordt. Welkom in Absurdistan.
Uiteraard is dit probleem van het liberale banditisme het grootste structurele probleem dat ons land kent.

Bon, aangezien de liberale gangsters dus niks anders doen dan stelen en plunderen, en aangezien de controle niet werkt, moeten we misschien toch aan zwaardere straffen beginnen denken.

Ik pik het niet dat ik mij in het zweet werk, terwijl mijn baas, die niet werkt, nog eens minstens elk jaar 1500 euro uit mijn zakken pikt.

Gewone vrijheidsberoving is wellicht niet voldoende om deze liberale gangsters in te tomen. Er moeten misschien zwaardere afschrikkingsmiddelen worden ingezet. In China bestaat voor deze criminelen de doodstraf (blinddoek, executie, put in). Dat vind ik wat radicaal. Misschien is er een tussenweg (bijvoorbeeld enkel een kogel in de knieschijf?)
Goh...ik ga volledig akkoord met deze post.
Arbeiders worden uitgemolken door het huidig belastingsysteem terwijl middenstanders en bedrijven op grote schaal kunnen frauderen.
Als een Arbeider één euro te weinig op zijn belastingen invuld dan krijgt deze direct controle...bedrijven en middenstanders praktisch nooit...
Wat mij verontrust is dat ik C2C gelijk moet geven.
Tjongejonge...de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:26   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Een eenvoudiger belastingssysteem, waarbij men gelijktijdig met zijn belastingaangifte een betaling kan doen van de verschuldigde belastingen zou een betere controle door een kleinere schare ambtenaren mogelijk maken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:27   #7
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Goh...ik ga volledig akkoord met deze post.
Arbeiders worden uitgemolken door het huidig belastingsysteem terwijl middenstanders en bedrijven op grote schaal kunnen frauderen.
Als een Arbeider één euro te weinig op zijn belastingen invuld dan krijgt deze direct controle...bedrijven en middenstanders praktisch nooit...
Wat mij verontrust is dat ik C2C gelijk moet geven.
Tjongejonge...de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Sterker nog, arbeiders en werknemers worden niet alleen veel strikter gecontroleerd, - de venootschappen, middenstanders en de hele liberale kliek chanteert ons nog op veel grotere schaal: wanneer de maatschappij nog maar aangeeft dat ze de controle op fiscale fraudeurs wat wil opvoeren, dreigen de liberalen ermee heel hun bedrijf naar een lage loonland te verhuizen. Pure chantage is dat.

Ze zeggen dus eigenlijk: wij hebben het recht om crimineel te zijn, en als ge dat niet neemt, dan gaan we wel naar een plaats waar we ongestoord de crimineel kunnen uithangen.

Punt is dat de fiscale controleurs gewoon veel meer middelen moeten krijgen.

Als de middenstand en de liberaal ons wil proberen te overtuigen van het feit dat ook zij eerlijk en hardwerkend zijn, dan kunnen ze in principe niks tegen striktere controles hebben.

Die zouden hun onschuld aantonen. Maar zolang die controles er niet zijn, gaan we ervan uit dat de liberaal een dief is. De cijfers over de fiscale fraude laten geen andere conclusie toe.

Elke baas, middenstander of liberaal is dus een gangster, tot het tegendeel is bewezen.
Oud 11 november 2008, 17:38   #8
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterker nog, arbeiders en werknemers worden niet alleen veel strikter gecontroleerd, - de venootschappen, middenstanders en de hele liberale kliek chanteert ons nog op veel grotere schaal: wanneer de maatschappij nog maar aangeeft dat ze de controle op fiscale fraudeurs wat wil opvoeren, dreigen de liberalen ermee heel hun bedrijf naar een lage loonland te verhuizen. Pure chantage is dat.
Nog veel sterker is dat het bedrijf waar ik nu werknemer ben,binnenkort 2 nieuwe bedrijven opent in Rusland en China(omdat het daar fiscaal gunstiger is).
Eigenlijk ligt de schuld bij beide partijen maar als wij met straks met 2.800 man op straat gaan staan dan zijn wij er vet mee...
Oud 11 november 2008, 17:46   #9
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog veel sterker is dat het bedrijf waar ik nu werknemer ben,binnenkort 2 nieuwe bedrijven opent in Rusland en China(omdat het daar fiscaal gunstiger is).
Eigenlijk ligt de schuld bij beide partijen maar als wij met straks met 2.800 man op straat gaan staan dan zijn wij er vet mee...
Gaat die baas daar zijn doodstraf zoeken?
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 18:12   #10
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat valt te bezien : zich ergens vestigen enkel en alleen om fiskale redenen is kortzichtig : fiskaliteit is een veranderlijke zaak : hoe meer een staat zich in de richting van een welvaartsstaat ontwikkelt hoe hoger de fiskaliteit. De chinese
economische politiek heeft inmiddels zeer goed begrepen dat na een economische ontwikkeling stoelend op export het de binnenlandse markt, de binnenlandse vraag en dus de koopkracht van de eigen bevolking wezenlijk is
om die economische ontwikkeling te verankeren. m.a.w. een bedcrijf openen in china zou vanaf nu vooral dinstig moeten zijn aan het veroveren van de chinese binnenlandse markt en niet aan de export naar onze streken (in het kader van fiskale en sociale dumping).

Nu weet ik dat dit geen boodschap is voor het geval Uw firma 2800 man op straat zet en toch gaat relocalizeren, diegenen die op de keien gesmeten worden zijn er vet mee dat ze het slachtoffer zijn van een kortzichtige beslissing - maar daarom moeten we ijveren voor een rem op het ongebreidelde kapitalisme en die mensen desnoods dwingen om lange termijn visie te ontwikkelen.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 11 november 2008, 18:15   #11
FDM
Banneling

Standaard

enkel de liberale gangsters ? wat met de zelfstandige vriendjes van de tjeven-boergemester ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 18:25   #12
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dat valt te bezien : zich ergens vestigen enkel en alleen om fiskale redenen is kortzichtig : fiskaliteit is een veranderlijke zaak : hoe meer een staat zich in de richting van een welvaartsstaat ontwikkelt hoe hoger de fiskaliteit. De chinese
economische politiek heeft inmiddels zeer goed begrepen dat na een economische ontwikkeling stoelend op export het de binnenlandse markt, de binnenlandse vraag en dus de koopkracht van de eigen bevolking wezenlijk is
om die economische ontwikkeling te verankeren. m.a.w. een bedcrijf openen in china zou vanaf nu vooral dinstig moeten zijn aan het veroveren van de chinese binnenlandse markt en niet aan de export naar onze streken (in het kader van fiskale en sociale dumping).

Nu weet ik dat dit geen boodschap is voor het geval Uw firma 2800 man op straat zet en toch gaat relocalizeren, diegenen die op de keien gesmeten worden zijn er vet mee dat ze het slachtoffer zijn van een kortzichtige beslissing - maar daarom moeten we ijveren voor een rem op het ongebreidelde kapitalisme en die mensen desnoods dwingen om lange termijn visie te ontwikkelen.
Natuurlijk zijn er nog andere redenen ook,de Chinese en Russische markt liggen nog volledig open en als deze in ruil geen invoer en uitvoer rechten aanrekenen is het voor de bedrijven maar klein bier om te verhuizen.
Vooral als je weet dat ons bedrijf werd overgenomen door een Amerikaanse Multinational voor een bepaald Octrooi in handen te krijgen.
Oud 11 november 2008, 18:36   #13
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn er nog andere redenen ook,de Chinese en Russische markt liggen nog volledig open en als deze in ruil geen invoer en uitvoer rechten aanrekenen is het voor de bedrijven maar klein bier om te verhuizen.
Vooral als je weet dat ons bedrijf werd overgenomen door een Amerikaanse Multinational voor een bepaald Octrooi in handen te krijgen.
Een praktijkgeval dat gewoon aantoont dat de macht van staten hoe groot of klein ze ook zijn niet meer opgewassen zijn tegen kapitalistische constructies,
bovendien zijn de afwegingen bij beslissingen totaal ondoorzichtig en niet noodzakelijk rationeel. Wat niet wegneemt dat in dit geval de beslissing rationeel is en er niets te vrezen is voor de werkgelegenheid.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 11 november 2008, 19:55   #14
FDM
Banneling

Standaard

en de 11000 bedrijven die gewoon geen belastingaangifte binnen brengen,
Reynders heeft er 5 jr over gedaan om ze te vinden , zijn 10 voorgangers moeten stekeblind geweest zijn
Oud 12 november 2008, 07:52   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een praktijkgeval dat gewoon aantoont dat de macht van staten hoe groot of klein ze ook zijn niet meer opgewassen zijn tegen kapitalistische constructies,
bovendien zijn de afwegingen bij beslissingen totaal ondoorzichtig en niet noodzakelijk rationeel. Wat niet wegneemt dat in dit geval de beslissing rationeel is en er niets te vrezen is voor de werkgelegenheid.
Het is zij of wij.
De kapitalistische constructies of de humaniteit.
Oud 12 november 2008, 08:00   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja de paranoia van het zwartwerk. Weet je in mijn sector zijn ze eens alles zodanig strikt gaan controleren, dat ze tot de ontnuchterende realiteit gekomen zijn dat ze spoken najagen, maar ja zolang een systeem er niet is heb je geen bewijs, en eenmaal het systeem er is heb je een sluitend bewijs dat het allemaal klopt. Uiteraard de cowboy's voeden de theorien van de heren.

Je zou kunnen een eerlijke trade instellen: voor elke 10% minder zwartwerk zal de overheid gelijktijdig de belastingen met 2% verminderen. Als alle zwartwerk verdwenen is, betalen we dus 20% minder belastingen.

Voor die kerel wil ik stemmen. Ik weet wel niet of hij zijn begroting zal kunnen doen kloppen, maar dat interesseert mij niet, we gaan voor de theorie.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 08:02   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
en de 11000 bedrijven die gewoon geen belastingaangifte binnen brengen,
Reynders heeft er 5 jr over gedaan om ze te vinden , zijn 10 voorgangers moeten stekeblind geweest zijn
Dat heb je natuurlijk als je geen informatica hebt:

query

SELECT ALL bedrijfnaam, bedrijfadres,belastingaangifte FROM onzebelastingdatabase WHERE aangifte=0
Oud 12 november 2008, 08:11   #18
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat jij over Unillin (oa Quick-Step) spreekt.
Zou normaal voor de "lokale markt" zijn ... verkoop is daar eerder marginaal dus veel groei potentieel.

De werkgelegenheid in Belgie op lange termijn zal geen topprioriteit zijn voor de Amerikaanse moedermaatschappij indien ze moet kiezen en kostprijs is doorslaggevend. Voorlopig zie ik niet echt een probleem.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 08:27   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tussen haakjes

als je in belgie 50.000euro steelt krijg je bvb 1 jaar gevangenisstraf. Je kunt die straf uitzitten en dan ben je ervan af.

Volgens mij zou deze vorm van uitgezweete witteboordkriminaliteit dramatisch verdwijnen moets je met een eenvoudig addendum eisen dat die belg loonbeslag krijgt of een staatsjob met loonbeslag krijgt tot die 50.000euro terugbetaald is.
Oud 12 november 2008, 14:55   #20
FDM
Banneling

Standaard

zowel de belastingcontrole als de rechtspraak over ontduiking zijn een lachertje
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be