Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2009, 12:52   #1
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard CNN Interview with Edgar Mitchel on UFO Disclosure (21/04/09)

http://www.youtube.com/watch?v=y98Bb...layer_embedded

Disclosure soon?
Or just another hot air balloon?
Seems to me, that UFO's ain't for the loon...

Mr Kanipoupenie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 09:51   #2
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat mensen zich eens informeren over UFO's. Als je het geheel van feiten bekijkt kan je niets anders dan concluderen dat ze er zijn.

Diegene die zich geïnformeerd hebben zullen er beter mee kunnen omgaan als er eventueel een disclosure komt... Maar de huide machten indachte denk ik niet dat er een disclosure zal zijn gewoon om ons te informeren, maar ze zullen het eerder in hun voordeel uitspelen.
Oud 24 april 2009, 09:59   #3
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het wordt tijd dat mensen zich eens informeren over UFO's. Als je het geheel van feiten bekijkt kan je niets anders dan concluderen dat ze er zijn. Diegene die zich geïnformeerd hebben zullen er beter mee kunnen omgaan als er eventueel een disclosure komt... Maar de huide machten indachte denk ik niet dat er een disclosure zal zijn gewoon om ons te informeren, maar ze zullen het eerder in hun voordeel uitspelen.
Wélke feiten mijn beste.....

Op welke manier geraken zulke tuigen op lichtsnelheid doorheen een ruimte die alles behalve leeg is....

In de jaren 80 was er ook zo een UFO -piek tot in ons land hier toe aan waarnemingen....

Allemaal tuigen van ongekende oorsprong ,niet waar te nemen door de europse radarinstallaties,maar wel gezien op zomerse avonden én nachten door ooggetuigen...

En in begin de jaren 90 kregen we de oplossing van dit fenoneem
De stealthgevechtsvliegtuigen met name....

Blijkbaar hebben ze die vliegtuigen hier s'avonds en s'nachts eens grondig komen uittesten om te zien of de europse radarsystemen erin zouden slagen deze toestellen te traceren...

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 april 2009 om 10:00.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 10:06   #4
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wélke feiten mijn beste.....

Op welke manier geraken zulke tuigen op lichtsnelheid doorheen een ruimte die alles behalve leeg is....
Weet ik veel, vraag het hun eens. Ik vind dat het van kortzichtigheid getuigd als je redeneert vanuit onze beperkte technologische kennis. Je moet er mee rekening houden dat een eventueel buitenaardse beschaving technoligie heeft en natuurkunde kent dat ons petje ver te boven gaat.

Citaat:
In de jaren 80 was er ook zo een UFO -piek tot in ons land hier toe aan waarnemingen....

Allemaal tuigen van ongekende oorsprong ,niet waar te nemen door de europse radarinstallaties,maar wel gezien op zomerse avonden én nachten door ooggetuigen...

En in begin de jaren 90 kregen we de oplossing van dit fenoneem
De stealthgevechtsvliegtuigen met name....
Dit is totaal onwaar. Dat van die stealth vliegtuigen is een verhaaltje dat ergens gelanceerd is in de media en dat veel mensen zonder meer overgenomen hebben. Als je de feiten van de Belgische cases bekijkt dan weet je gewoonweg dat het geen steath kunnen zijn, zelf het Belgische leger gaf dit toe.
Oud 24 april 2009, 10:10   #5
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ik veel, vraag het hun eens. Ik vind dat het van kortzichtigheid getuigd als je redeneert vanuit onze beperkte technologische kennis. Je moet er mee rekening houden dat een eventueel buitenaardse beschaving technoligie heeft en natuurkunde kent dat ons petje ver te boven gaat.

Natuurlijk ,maar die ruimte die ze moeten doorkruisen blijft nét zo goed diezelfde ruimte met zijn talloze obstakels in de vorm van ruimtekeien en andere rondvliegende objecten....

En dat alles tegen lichtsnelheid én hoger....
Oud 24 april 2009, 10:18   #6
exodus

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ,maar die ruimte die ze moeten doorkruisen blijft nét zo goed diezelfde ruimte met zijn talloze obstakels in de vorm van ruimtekeien en andere rondvliegende objecten....

En dat alles tegen lichtsnelheid én hoger....
Is de lichtsnelheid echt die limiet? Wie weet zijn er nog andere manieren, of manieren om de lichtsnelheid over te slaan. Je kan dat zeker niet uitsluiten. Wij kennen amper nog maar zestig jaar moderne technoligie. Dit is een peulschil in het verloop van een beschaving. Wij kunnen ons niet voorstellen van een evolutie van enkele eeuwen technologie is, laat staan een millenium.
Oud 24 april 2009, 10:33   #7
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is de lichtsnelheid echt die limiet? Wie weet zijn er nog andere manieren, of manieren om de lichtsnelheid over te slaan. Je kan dat zeker niet uitsluiten. Wij kennen amper nog maar zestig jaar moderne technoligie. Dit is een peulschil in het verloop van een beschaving. Wij kunnen ons niet voorstellen van een evolutie van enkele eeuwen technologie is, laat staan een millenium.
Zo ,het reizen doorheen zwarte gaten,probleem is dan dat je één richting uit gaat zonder kans op terugkeer....

En doorheen de zogenaamde wormholes geeft het feit dat je eigenlijk niet wéét waar je juist terecht komt...
En hoe geraak je hier ook weer terug....

En verre ruimtereizen eisen gigantische ruimteschepen,diegenen die we hier zogezegd waarnemen zijn véél te klein...

Nu we een groot deel van de ruimte dank zij de hubbletelescoop kunnen in kaart brengen ,zouden zulke schepen eveneens op te sporen moeten zijn...
Oud 24 april 2009, 12:15   #8
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zo ,het reizen doorheen zwarte gaten,probleem is dan dat je één richting uit gaat zonder kans op terugkeer....

En doorheen de zogenaamde wormholes geeft het feit dat je eigenlijk niet wéét waar je juist terecht komt...
En hoe geraak je hier ook weer terug....

En verre ruimtereizen eisen gigantische ruimteschepen,diegenen die we hier zogezegd waarnemen zijn véél te klein...

Nu we een groot deel van de ruimte dank zij de hubbletelescoop kunnen in kaart brengen ,zouden zulke schepen eveneens op te sporen moeten zijn...
Svennies, wat een hoop veronderstellingen die zich nergens op baseren.

Over uw "gigantische ruimteschepen" gesproken. Deze foto al eens goed bekeken?

http://hubblesite.org/newscenter/arc.../image/a/warn/

Laatst gewijzigd door Akufen : 24 april 2009 om 12:15.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 20:24   #9
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Svennies, wat een hoop veronderstellingen die zich nergens op baseren.

Over uw "gigantische ruimteschepen" gesproken. Deze foto al eens goed bekeken?

http://hubblesite.org/newscenter/arc.../image/a/warn/
Natuurlijk baseer ik mij nergens op,gewoonweg omdat ik mij er niet voor intresseer....

Gewoon door het feit,hoeveel kans is er dat er in die gigantische ruimte een vergelijkbare planeet te vinden is waarop leven zich nog sneller heeft ontwikkeld op intellectueel niveau dan op aarde het geval is ,en die nét zoals de aarde de miljarden jaren heeft doorstaan zonder vernietigd te worden door asteroiden .....

Bitter weinig mijn beste, te weinig om aandacht aan te besteden....

Maar dit is nu gewoon mijn mening,het staat anderen vrij er héél anders over te denken ....
Oud 24 april 2009, 21:34   #10
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk baseer ik mij nergens op,gewoonweg omdat ik mij er niet voor intresseer....
Dus als er morgen iemand land van 100 lichtjaren ver, dan zapt u naar de sportuitslagen?

Citaat:
Gewoon door het feit,hoeveel kans is er dat er in die gigantische ruimte een vergelijkbare planeet te vinden is waarop leven zich nog sneller heeft ontwikkeld op intellectueel niveau dan op aarde het geval is ,en die nét zoals de aarde de miljarden jaren heeft doorstaan zonder vernietigd te worden door asteroiden .....

Maar dit is nu gewoon mijn mening,het staat anderen vrij er héél anders over te denken ....
Ik ben het er niet mee eens dat het er bitter weinig zullen zijn. In mijn ogen is leven net zo normaal en alomtegenwoordig in het universum als op deze planeet. Vergeet niet dat op een bepaald moment de vernietiging van een planeet niet gelijk is aan de vernietiging van de rassen/soorten die er huizen.
En een ramp, zoals ze zich hier voordeed, of erger, betekent ook niet dat die planeet verder dood blijft. Leven komt simpelweg terug, het is een proces dat zich steeds herhaalt. Het lijkt mij ook niet ondenkbaar dat we ons vergissen over 'the big bang' als het begin van alles, dus het is misschien volledig verkeerd om aan te nemen dat we "maar" 13(?) miljard jaar hebben gehad om te evolueren.

Bovendien, als je terugkijkt naar onze technologische evolutie, merk je op dat een verschil van 100 jaar op technologisch vlak extreem veel verschil kan maken, terwijl we als mens misschien wel miljoenen jaren evolutie nodig hadden. Het is dus niet zo vreemd aan te nemen dat ander intelligent leven, met dezelfde tijd om te evolueren toch technologisch zoveel verder staat dat het onze verbeelding tart.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 22:13   #11
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard

Hoe je het ook draait of keert, de laatste jaren zijn zodanig veel invalshoeken de revue gepasseerd, dat het uitzonderlijk moeilijk wordt om de parels nog vanbij de zwijnen te halen...

MJ-12 bv. is GEEN conspiracy theory. Stanton Friedman heeft jaren meticuleus de dossiers doorplozen op 15 verschillende archieven en is tot de constatatie gekozen dat alle leden van de MJ-12 informatie over hun verleden achterhielden of moesten achterhouden. Iedereen heeft Bob Lazar verhoond en bespot, en nochtans is hij een van de weinigen waaraan ik nog credibiliteit wil verschaffen. Deze man is het doelwit geweest van een enorme desinfo en discredietcampagne.. Ik heb nog een artikel gezien van hem prijkend op de voorpagina van een lokaal gazetje in een soort buggy die hij ontworpen had. Hij werkte toen al voor Los Alamos, die bij hoog en laag zweerden dat er geen Lazar gewerkt heeft. En zijn naam stond naar verluid in hun telefoonboekje(reporters van lokaal nieuwsnetwerk in Las Vegas hadden dat uitgeplozen). De beste vriend van Lazar was tevens de beste CIA-piloot ooit, die ook als klokkenluider kan omschreven worden. Maar die wordt nu ook ferm door het slijk gehaald natuurlijk... Simpele mensjes...
Oud 24 april 2009, 22:26   #12
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als er morgen iemand land van 100 lichtjaren ver, dan zapt u naar de sportuitslagen?
Natuurlijk mijn beste, Malinwa gaat voor alles...
Ondertussen zal ik wél mijn beste vriendjes aan een grondige check up blootstellen ,en ze vervolgens doorladen....

Oude gewoontes léér je immers nooit af.....
Laat anderen maar met vlaggetjes staan zwaaien.....

Citaat:
Ik ben het er niet mee eens dat het er bitter weinig zullen zijn. In mijn ogen is leven net zo normaal en alomtegenwoordig in het universum als op deze planeet. Vergeet niet dat op een bepaald moment de vernietiging van een planeet niet gelijk is aan de vernietiging van de rassen/soorten die er huizen.
En een ramp, zoals ze zich hier voordeed, of erger, betekent ook niet dat die planeet verder dood blijft. Leven komt simpelweg terug, het is een proces dat zich steeds herhaalt. Het lijkt mij ook niet ondenkbaar dat we ons vergissen over 'the big bang' als het begin van alles, dus het is misschien volledig verkeerd om aan te nemen dat we "maar" 13(?) miljard jaar hebben gehad om te evolueren.
Dat ontken ik ook niet mijn beste,het verschil is dat het daar helemaal terug van nul af moet herbeginnen.....

En wat wij als de "mensheid "hier op deze aarde kunnen omschrijven is altijd al ontsnapt aan een einde zoals de dinosauriërs hebben meegemaakt...
Gedaan na zo'n kleine 225 miljoen jaar overheersing van deze planeet...

Onze tijd kan,en zal nog komen wat dat betreft....
Uiteindelijk is alles gedoemd om ooit uit te sterven.....

Citaat:
Bovendien, als je terugkijkt naar onze technologische evolutie, merk je op dat een verschil van 100 jaar op technologisch vlak extreem veel verschil kan maken, terwijl we als mens misschien wel miljoenen jaren evolutie nodig hadden. Het is dus niet zo vreemd aan te nemen dat ander intelligent leven, met dezelfde tijd om te evolueren toch technologisch zoveel verder staat dat het onze verbeelding tart.
Natuurlijk,alléén geraken we niet met hetgéén we nodig hebben weg van deze planeet.....
Onze verbeelding is sterk,aangezien we via de tv al het hele universum hebben onderworpen...

Alléén de praktijk blijft een beetje achter, willen,dat genoeg,maar kunnen,das pas een ander paar mouwen....

De mensheid mijn beste, althans het overgrote gedeelte ervan ,is gedoemd om ooit het lot van de dinosauriërs te ondergaan...
Misschien dat een kleine populatie van de mensheid het gaat redden door middel van een ruimtereis naar waar....Tja mijn beste,naar waar eigenlijk....

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 april 2009 om 22:39.
Oud 25 april 2009, 00:14   #13
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon door het feit,hoeveel kans is er dat er in die gigantische ruimte een vergelijkbare planeet te vinden is waarop leven zich nog sneller heeft ontwikkeld op intellectueel niveau dan op aarde het geval is ,en die nét zoals de aarde de miljarden jaren heeft doorstaan zonder vernietigd te worden door asteroiden ....
Blijkbaar meer dan u zich in uw stoutste dromen durft voor te stellen:

http://www.artikelnet.be/articles/11...tenaards-leven

"Over de mogelijkheid van buitenaards leven lopen de meningen sterk uiteen, maar onder wetenschappers en dan vooral astronomen wordt de kans hoog geacht. Deze kans lijkt namelijk samen te hangen met het aantal planeten in ons heelal. Dit aantal lijkt zeer hoog te zijn; het aantal sterrenstelsels loopt in de miljarden en elk sterrenstelsel bestaat zelf uit miljarden sterren. Nu recentelijk is aangetoond dat rond vele sterren planeten cirkelen, moet men wel aannemen dat het aantal planeten tot in de honderden miljarden loopt. Afhankelijk van de kans dat leven kan ontstaan, zal het aantal planeten met leven variëren van één (de aarde zelf) tot mogelijk honderden miljoenen."

Citaat:
Hou je sportkanaal toch maar goed in 't oog, wie weet staat er binnenkort wel een partijtje galactische voetbal of de Ronde van Casiopea op de agenda.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 april 2009 om 00:16.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 08:49   #14
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Deze kans lijkt namelijk samen te hangen met het aantal planeten in ons heelal.
Da's oud nieuws hoor. De Drake equation dateert al vanaf begin jaren 60.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 13:00   #15
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Da's oud nieuws hoor. De Drake equation dateert al vanaf begin jaren 60.
Wat doet dat afbreuk aan het huidige paradigma ervan ?
Oud 25 april 2009, 13:30   #16
Diego Raga

Standaard

Voor de sceptici:
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...planeten.dhtml
Oud 25 april 2009, 13:33   #17
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat er talloze sterren met daarrond talloze planeten zijn, is al oud nieuws hoor.

Het enige verschil met nu en enkele decennia geleden, is dat het nu ook meer en meer bewezen wordt.

Maar geen enkele astronoom heeft ooit getwijfeld aan het feit dat er massa's en massa's planeten in het heelal rondzwerven.

En hoe meer planeten, hoe meer kans op intelligent leven, zie hiervoor de Drake equation, en die vergelijking is ook al bijna vijftig jaar oud.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 15:03   #18
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard

Ik geloof eerlijk gezegd niet in intergalactische reizen of verplaatsingen tegen lichtsnelheid. Als we hier daadwerkelijk soms iets te zien krijgen, dan moet dat een projectie van een andere dimensie zijn bv. 5de-9de-19de enz... Zoals dat voorbeeld met: steek eens een 3d vinger in een 2d tekening. Wat ziet het manneke op de tekening van jouw vinger? Juist: een cirkel.
Oud 25 april 2009, 18:05   #19
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En hoe meer planeten, hoe meer kans op intelligent leven, zie hiervoor de Drake equation, en die vergelijking is ook al bijna vijftig jaar oud.
Ondanks die leeftijd is Drake actueler dan ooit.
Het lijkt er dus meer en meer op, dat hoogtechnologische beschavingen zich over ogenschijnlijk immense afstanden kunnen verplaatsen dmv tijdsdilleteratie, wormgaten, teleportatie of supra-luminale energievelden, hoe die transportkrengen ook mogen heten of functioneren, om daardoor andere plaatsen en verre uithoeken in het uitgestrekte heelal te bezoeken, hierbij elke wetenschappelijke beperking en dito relativiteitstheorie duchtig aan de laars lappend.

Onze Aarde kan dus ook best wel eens 'n ommetje waard zijn, voor de exotische ET's van dienst.
Oud 25 april 2009, 20:08   #20
exodus

Standaard

Citaat:
Onze Aarde kan dus ook best wel eens 'n ommetje waard zijn, voor de exotische ET's van dienst.
Ik denk dat moest de waarheid voor ons "geopenbaard" worden, dat we bij wijze naar adem moeten happen voor de kosmische aard van het leven hier op aarde en alles wat er rond hangt. Er zijn zeer veel spelers en krachten geinversteerd hier van buitenaardse en multidimensionele aard, en er zijn er ook die het reilen en zeilen hier op aarde met argusoogen volgen.

Een eerste stap naar het volwassener worden van de mensheid is het besef integreren dat we leven in een multidimensionale realiteit die borrelt van het leven, en dat wij allen ook onze oorsprong hebben in andere realiteiten dan deze consensusrealiteit waar we ons nu in bevinden. De huidige machten op aarde van een duistere aard willen ons van dit besef weghouden door ons af te leiden met brood en spelen, gemanipuleerde crisissen die angst voeden en hersenloos entertainment.

Laatst gewijzigd door exodus : 25 april 2009 om 20:09.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be