Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2009, 08:55   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wie zwaait er nu de plak binnen het VB ?

Is Filip DW nog de onbetwistbare en ongenaakbare "Fuhrer" of zitten er serieuze kapers op de kust ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 10:23   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik
Oud 18 december 2009, 10:26   #3
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

BTW: voor "führers" moet je in Laken zijn.
Die zijn niet verkozen, staatshoofd en voeden de antidemocratie.
Bij het VB zijn de leiders verkozen ondanks miljardenslurpende antidemocratische pogingen van de führer van Laeken en zijn establishmentsadepten.
Oud 18 december 2009, 10:30   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bij het VB zijn de leiders verkozen ondanks miljardenslurpende antidemocratische pogingen van de führer van Laeken en zijn establishmentsadepten.
En Hitler was wél democratisch verkozen.
Oud 18 december 2009, 11:14   #5
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

van het VB naar hitler in 4 berichten...
Nieuw record?
Als je een topic wil openen over hoe jij Hitler met het VB associeert, prima, maar doe dat dan, en niet verdoken onder de vraag wie er nu "de plak zwaait"
Oud 18 december 2009, 11:22   #6
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Nieuw record?
Als je een topic wil openen over hoe jij Hitler met het VB associeert, prima, maar doe dat dan, en niet verdoken onder de vraag wie er nu "de plak zwaait"

Ik begin Henrieke met de dag zieliger en zieliger te vinden... maar ook grappiger eigenlijk. Zo had ik hem al verteld dat ik er best wel blij om ben dat het Vlaams Belang zijn fetisj is. Het maakt je altijd een beetje warm van binnen te weten dat er mensen zijn die met hun gedachten altijd bij je zijn.

Ochja, het gegeven dat nog steeds zovelen er een ere-zaak van maken om op zoveel mogelijk manieren maar zoveel mogelijk slechts over ons de wereld in te sturen om ons toch maar zoveel mogelijk proberen tegen de houden zegt an sich genoeg. De schrik voor ons zit er nog steeds diep in

Laatst gewijzigd door dominatrix : 18 december 2009 om 11:22.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 12:45   #7
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
En Hitler was wél democratisch verkozen.
Nee hoor.
Oud 18 december 2009, 13:06   #8
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nieuw record?
Heb je het nu tegen mij?
Indien ja: ik dacht, maar het kan aan mij liggen, dat de link naar Hitler al in de openingspost zat ("Is Filip DW nog de onbetwistbare en ongenaakbare "Fuhrer" of zitten er serieuze kapers op de kust ?)" en ik dus in een open doel trapte.

Heb je het niet tegen mij?
Vriendelijke groeten!
Oud 18 december 2009, 13:07   #9
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor.
Wel nee, niet als kanselier, nee. Maar bon, we zijn redelijk OFF TOPIC (mijn schuld)
Oud 18 december 2009, 13:50   #10
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
LOl, zet de koning af en de enegieprijzen stijgen....de economie zakt in elkaar en het volk verkiest opnieuw een royalistische partij.

tip: AlbertII - Davignon - GDF
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 14:50   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nieuw record?
Het VB zal maar moeilijk van de associatie met Nazi-Duitsland afgeraken, en dat dankt ze veelal aan zichzelf : Karel Dillen, stichter van, stak zijn sympathie voor de Duitse bezetter en de Vlaamsnationale collaboratie, nooit onder stoelen of banken (cfr. de oprichting door hem van de "Vlaamse Concentratie" , vlak na de oorlog, om de (ex) collaborateurs (vooral) financieel te steunen). Lui als Jef François, die het schopte tot Obersturmführer in het Nazi-leger (werd zelfs gedecoreerd door de Duitse bezetter met onderscheidingen : Eisernes Kreuz II. Klasse (5 juli 1942)
Verwundetenabzeichen in Schwartz (4 juli 1942) ) waren in de beginperiode vh VB voor Dillen altijd welkom. En als Dewinter, Staf De Clercq, ex-leider van het met Nazi-Duitsland collaborerende VNV, als zijn grote voorbeeld aanduidt, vraag je gewoon om die associatie.

Laatst gewijzigd door Pietje : 18 december 2009 om 15:05.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 15:05   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het VB zal maar moeilijk van de associatie met Nazi-Duitsland afgeraken, en dat dankt ze veelal aan zichzelf : Karel Dillen, stichter van, stak zijn sympathie voor de Duitse bezetter en de Vlaamsnationale collaboratie, nooit onder stoelen of banken (cfr. de oprichting door hem van de "Vlaamse Concentratie" , vlak na de oorlog, om de (ex) collaborateurs (vooral) financieel te steunen). Lui als Jef François, die het schopte tot Obersturmführer in het Nazi-leger waren in de beginperiode vh VB voor Dillen altijd welkom. En als Dewinter, Staf De Clercq, ex-leider van het met Nazi-Duitsland collaborerende VNV, als zijn grote voorbeeld aanduidt, vraag je gewoon om die associatie.
Ja, die mensen konden alle steun gebruiken als repressieslachtoffers van de anti-Vlaamse Belgische staat he Piet.

Je kan het niet verkroppen dat die mensen voor de Duitse dwingeland kozen boven de Belgische dwingeland. Dat zegt iets over Belgie nietwaar?

Dat is iets dat jij, als Belgo-collaborateur, niet begrijpt he?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 15:11   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, die mensen konden alle steun gebruiken als repressieslachtoffers van de anti-Vlaamse Belgische staat he Piet.

Je kan het niet verkroppen dat die mensen voor de Duitse dwingeland kozen boven de Belgische dwingeland. Dat zegt iets over Belgie nietwaar?

het soort lui dat jij hier verdedigt, heeft honderden doden op hun geweten, waar de "Belgische Staat" geen uitstaans mee had. Alleen al in de piepkleine gemeente waar mijn ouders opgroeiden vielen 18 doden door toedoen vh VNV (verklikt aan de Gestapo) gewoon om "op een goed blaadje" te staan met de moffen.
De "repressie" was peanuts vergeleken met hun collaboratie-activiteiten.
Oud 18 december 2009, 15:23   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB zal maar moeilijk van de associatie met Nazi-Duitsland afgeraken, en dat dankt ze veelal aan zichzelf : Karel Dillen, stichter van, stak zijn sympathie voor de Duitse bezetter en de Vlaamsnationale collaboratie, nooit onder stoelen of banken (cfr. de oprichting door hem van de "Vlaamse Concentratie" , vlak na de oorlog, om de (ex) collaborateurs (vooral) financieel te steunen). Lui als Jef François, die het schopte tot Obersturmführer in het Nazi-leger (werd zelfs gedecoreerd door de Duitse bezetter met onderscheidingen : Eisernes Kreuz II. Klasse (5 juli 1942)
Verwundetenabzeichen in Schwartz (4 juli 1942) ) waren in de beginperiode vh VB voor Dillen altijd welkom. En als Dewinter, Staf De Clercq, ex-leider van het met Nazi-Duitsland collaborerende VNV, als zijn grote voorbeeld aanduidt, vraag je gewoon om die associatie.
Wat een hoop gezever bijeen. Ik hoop dat er hier niemand rondloopt die er iets van serieus neemt, aangezien jij er toch geen problemen mee hebt om
de geschiedenis te verdraaien zodat het beter in je politieke kraampje past:

Citaat:
Het VNV werkte actief mee aan de deportatie naar het vernietigingskamp van Auschwitz van 25.000 Belgische Joden (vanuit de Dossin-Kazerne te Mechelen).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
B-u-l-l-shit vriendje. Je hebt de wrede pech dat ik als geschiedenisstudent nogal goed onderlegd ben in WOII en collaboratie en dus niet slecht geplaatst bent om je zever te ontkrachten: Het VNV had als organisatie/partij NIETS te maken met Breendonk of de Dossin: Die stonden allebei onder bevel van een SS-officier (Philip Schmitt, later Johannes Frank) en de Vlamingen die er werkzaam waren samen met de Duitse garnizoenen waren voor 90% lid van DeVlag of SS-Vlaanderen, twee organisaties die het VNV niet bepaald goedgezind waren.

De Duitse veiligheidsdienst SIPO-SD werkte trouwens bij voorkeur samen met SS-Vlaanderen, DeVlag en Rex, of met de Belgische gendarmerie. Het VNV werd te weinig vertrouwd omdat die eerder bij de Militärverwaltung aanleunden, de grote concurrent van de SS, die de jodenvervolging organiseerde.

Ik voorspel nu dat je als gepatenteerd lulletje rozenwater wellicht gaat afzwakken naar "ja maar, er waren VNV'ers die verklikten, dat telt ook" terwijl je heel duidelijk "actief meewerken" als VNV in de Dossin-kazerne hebt gezegd. Maar wees gerust, ik zal je leugen voldoende onder je neus komen wrijven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 15:25   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het soort lui dat jij hier verdedigt, heeft honderden doden op hun geweten, waar de "Belgische Staat" geen uitstaans mee had. Alleen al in de piepkleine gemeente waar mijn ouders opgroeiden vielen 18 doden door toedoen vh VNV (verklikt aan de Gestapo) gewoon om "op een goed blaadje" te staan met de moffen.
De "repressie" was peanuts vergeleken met hun collaboratie-activiteiten.
Ja, dat waren misdaden. Ongeveer dezelfde misdaden als gepleegd door het Belgische verzet. Die hebben bijvoorbeeld mensen gaan afschieten alleen maar omdat hun zoon aan het oostfront vocht.

Uw mensen waren misdadigers en mijn mensen waren misdadigers.

Jij verdedigt uw misdadigers en ik de mijne.

Van de mijne kan ik nog zeggen dat ze het deden voor Vlaanderen, hoe misplaatst misschien dan ook.

Uw mensen deden het voor de anti-Vlaamse Belgische staat, tegen Vlaanderen.

En dat de repressie peanuts was is een sterk staaltje van geschiedenis vervalsing. Het minimaliseren van grove misdaden tegen het Vlaamse volk.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 december 2009 om 15:27.
Oud 18 december 2009, 15:28   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat waren misdaden. Ongeveer dezelde misdaden als gepleegd door het Belgische verzet. Die hebben bijvoorbeeld mensen gaan afschieten alleen maar omdat hun zoon aan het oostfront vocht.

Uw mensen waren misdadigers en mijn mensen waren misdadigers.

Jij verdedigt uw misdadigers en ik de mijne.

Van de mijne kan ik nog zeggen dat ze het deden voor Vlaanderen, hoe misplaatst misschien dan ook.

Uw mensen deden het voor de anti-Vlaamse Belgische staat, tegen Vlaanderen.

En dat de repressie peanuts was is een sterk staaltje van geschiedenis vervalsing. Het minimaliseren van grove misdaden tegen het Vlaamse volk.
In vergelijking met de collaboratie-misdaden, was de repressie idd peanuts, een "lachertje", zeg maar.
Oud 18 december 2009, 15:32   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In vergelijking met de collaboratie-misdaden, was de repressie idd peanuts, een "lachertje", zeg maar.
Ja, blijf de walgelijke misdaden van het anti-Vlaamse Belgische regime maar minimaliseren, je maakt er jezelf alleen maar ongeloofwaardiger door.
Oud 18 december 2009, 15:37   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nieuw record?
Tuut tuut, niks refereren naar Hitler.

Ik schreef "leider", alleen in een andere taal dan Nederlands.
Meer moet U daar niet achter zoeken.
Oud 18 december 2009, 15:38   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo keizen er nu ook een paar voor het Hollandse dwingeland nietwaar.
Oud 18 december 2009, 15:38   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tuut tuut, niks refereren naar Hitler.

Ik schreef "leider", alleen in een andere taal dan Nederlands.
Meer moet U daar niet achter zoeken.

Van iemand anders zou ik dat nog geloven ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be