![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() HLN meldt (ingekort):
'Werkloze' huisjesmelker riskeert verlies zeven huizen GENT - Een 35-jarige Gentse huisjesmelker Üklü M. stond gisteren terecht omdat hij onbewoonbare woningen verhuurde aan vluchtelingen en illegalen. M. staat al sinds 1991 ingeschreven als werkzoekende en krijgt op die manier 950 euro per maand van het OCMW. Ondanks zijn lage inkomen slaagde hij er wel in maar liefst twintig woningen aan te kopen in het Gentse en die te verhuren aan illegalen. Daarmee verdiende hij 7.500 euro per maand. De feiten gingen aan het rollen toen bleek dat de werkloze Üklü een liederlijk leven leidde en heel wat geld uitgaf Het gaat om Eendrachtstraat 125, Driesstraat 103, Veldwijkstraat 1, Van Den Heckestraat 80, Vredestraat 27, Jan Delvinlaan 120 en Vredestraat 50. … de zeven woningen, die samen zo'n 750.000 euro waard zijn." ------------------------------------------------------------------------------------ Mensen die zoiets doen, en mensen die nalaten dergelijk bedrog (tijdig) te voorkomen, zijn de oorzaak van veel onvrede en zelfs racisme. Zij wakkeren de haat aan tussen bevolkingsgroepen. Werk voor Leman of zijn opvolger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Door in Antwerpen te komen wonen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Luc's voorbeeld is niet meteen van aard om mij tot racisme te bewegen. Integendeel, het moet hier gaan om nen typ die heel sluw en ondernemend is dat ie met een uitkering van nog geen 1000€ op zo'n korte tijd een kapitaal van 750.000€ bijeengekregen heeft. Daarvoor moet ge niet op uw kop gevallen zijn. Wat mij wel verwondert is het feit hoe gasten zoals Dutroux of Pandi erin geslaagd zijn om zoveel eigendommen te verzamelen. Dat waren toch marginale gasten, of vergis ik mij?
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Trends zo'n half jaar of jaar geleden werden enkele huisjesmelkers uit het Antwerpse opgezocht en geïnterviewd. Daar was niet direct een allochtoon bij. Voor zover ik kan zien is Lucs voorbeeld dan ook een perfect voorbeeld van integratie...
![]()
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De 'studio's' zijn inderdaad merendeels eigendom van autochtonen, maar de échte huisjesmelkers behoren vrijwel altijd tot dezelfde groepen die ook aan mensenhandel doen. Dat is nogal complementair! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moest ik de gelegenheid hebben om te doen wat die man deed , zou ik dat NIET doen, ook alwist ik zeker dat het geheim zou blijven. De grote schuldige is natuurlijk in eerste plaats het beleid dat zoiets mogelijk maakt, maar die sloeber zelf gaat ook niet vrij uit hé! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |