Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2008, 15:36   #1
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard Vele problemen hangen samen

Als er om tal van redenen geen interesse genoeg is voor wat er in de wereld scheef loopt, komen er problemen bij. Zonder interesse verkoopt men je leugens en halve waarheden voor de absolute waarheid. Als er geen communikatie genoeg is tussen mensen, groeit de verdeeldheid en niet de eendracht. Als er geen respekt is voor het werk van buschaufeurs, politiemensen, onderwijskrachten…worden ze soms de kop van jut uit frustratie. Op 24 uur tijd werden er 2,4 miljoen exemplaren van een zoveelste versie van een war-game verkocht, men gaat er in ellenlange rijen voor aanschuiven.
Interesse voor de échte wargames in Afghanistan en Congo ? In ’t beste geval mag je hopen dat toch een deel mensen weten welke ekonomische belangen en politieke spelers voor de ellende van gewone mensen zorgen. Nog beter zou het zijn als daaruit dan toch betrokkenheid groeide. Uit betrokkenheid zou samenhorigheid, organisatie en standpunten kunnen groeien. Bouw die wapenindustrie overal om en biedt ontwikkelingshulp aan onder strikte voorwaarden. Geef mensen een degelijke opleiding en zet ze in hun land aan ’t werk. Bewerkstellig dat leiders de opbrengst van hun grondstoffen gebruiken voor de ontwikkeling van hun landen. Zorg er zodoende uiteindelijk voor dat boerenpopulaties niet meer van hun gronden verdreven worden en geef de landlozen grond.

De financiële crisis en het recessiesfeertje dan. Weer een reeks schakels van oorzaak en gevolg. Consumenten kopen minder. Producenten kopen minder gondstoffen aan en ontslaan mensen. Mensen die nog een job hebben vrezen voor hun job en beginnen ook minder te spenderen. Werklozen hebben minder om uit te geven. Investeerders vrezen dat de waarde van de aandelen gaan kelderen en zijn terughoudender. Aandelen crashen. Spekulanten verzieken de boel totaal. Overheden grijpen in met belastingsgeld. Welk toekomstbeeld ? De remedie wordt een drug, een bodem zonder vat. Welke inspraak krijgen de overheden voor hun geld ? Ook de schuldenbergen van die overheid worden groter. Na de aandeelhouder, begint ook de spaarder te piekeren. Zelfs bekende liberale ekonomen beginnen in te zien dat banken best in gemeenschapsbezit worden gebracht. Misschien kunnen we dan eerst goedkoper lenen. Rechtvaardige belastingen op internationale basis afgesproken en een universele sociale zekerheid die de werknemers niet tegen mekaar meer uitsluit, zou het geld in de echte ekonomie laten terechtkomen, niet in de spekulatieëkonomie waar het geld op de beurs in rook opgaat.

Waarom het met dit alles zo gaat ? Rechtvaardigheid werkt misschien als een soort boomerang. Kijk uit voor wat er nog zit aan te komen als het lot en de toekomst van de wereld je interesseert.
octo
filosofisch verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 17:29   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is de wet van murphy
Oud 14 november 2008, 18:13   #3
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

zo had ik het nog niet bekeken Mambo, hopelijk bestaat er ook een tegengestelde daarvan, als iets ten goede kan lukken bestaat er op termijn een kans dat het zal lukken
Oud 14 november 2008, 20:27   #4
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosofisch verzet Bekijk bericht
A Op 24 uur tijd werden er 2,4 miljoen exemplaren van een zoveelste versie van een war-game verkocht, men gaat er in ellenlange rijen voor aanschuiven.
Interesse voor de échte wargames in Afghanistan en Congo ?
octo
Dit vind ik ook niet meer normaal.

Wat ik ook triestig vind, is dat ik enkele jonge gasten, vooraan in de twintig, die nu plots interesse krijgen in de beurs... Ze zullen rijk worden op de beurs, ze gaan beleggen... Maar, vraag ze wie minister van Financiën is, kunnen ze geen antwoord bieden.

Ik denk dat het wereldbeeld van pubers/jong adolescenten ernstig verschilt van dat van 'de jeugd in mijnen tijd'.
Oud 15 november 2008, 00:12   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak Bekijk bericht
Dit vind ik ook niet meer normaal.

Wat ik ook triestig vind, is dat ik enkele jonge gasten, vooraan in de twintig, die nu plots interesse krijgen in de beurs... Ze zullen rijk worden op de beurs, ze gaan beleggen... Maar, vraag ze wie minister van Financiën is, kunnen ze geen antwoord bieden.

Ik denk dat het wereldbeeld van pubers/jong adolescenten ernstig verschilt van dat van 'de jeugd in mijnen tijd'.
Jongeren functioneren niet goed in hun hoofd.
Ze missen iets.
Oud 15 november 2008, 10:29   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een openingspost !!
"Vele problemen hangen samen"

Ja ja, mijn teelballen hangen ook samen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:33   #7
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

-keep hoping ,niet alle jongeren zijn passief of op 't grote geld uit of entertainen zich suf

-Laat ons onze 'ballen' er niet bijslepen, 't is zo al moeilijk genoeg. Dewever is nog altijd aan 't verwerken dat Palin niet verkozen is.
Oud 15 november 2008, 14:35   #8
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
-keep hoping ,niet alle jongerenzijn passief of op 't grote geld uit of entertainen zich suf

-Laat ons onze 'ballen' er niet bijslepen, 't is zo al moeilijk genoeg. Dewever is nog altijd aan 't verwerken dat Palin niet verkozen is.
Dat zullen dan hangjongeren zijn.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:41   #9
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

"Il faut cultiver son jardin"

Uit Candide - Voltaire.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 22:19   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Samenhang... is dat niet één van de legitimerende derden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 22:35   #11

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo had ik het nog niet bekeken Mambo, hopelijk bestaat er ook een tegengestelde daarvan, als iets ten goede kan lukken bestaat er op termijn een kans dat het zal lukken
Alles waar men aandacht aan geeft ... groeit.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 00:33   #12
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er om tal van redenen geen interesse genoeg is voor wat er in de wereld scheef loopt, komen er problemen bij. Zonder interesse verkoopt men je leugens en halve waarheden voor de absolute waarheid.
Wie zou zich de problemen op deze aardkloot nog aantrekken eigenlijk?
We leven in een tijd waar iedereen nog alleen aan zichzelf denkt, dus de aardkloot is zodanig verrot door dit egoïstisch denken en handelen dat ik vrees dat het onze ondergang zal worden.
Citaat:
Als er geen communikatie genoeg is tussen mensen, groeit de verdeeldheid en niet de eendracht. Als er geen respekt is voor het werk van buschaufeurs, politiemensen, onderwijskrachten…worden ze soms de kop van jut uit frustratie.
Waarom zouden mensen respect moeten hebben voor politiemensen, onderwijzend personeel en buschauffeurs als veel van die mensen zelf het goede voorbeeld niet meer kunnen geven. Ik ken genoeg mensen die een voorbeeldfunctie uitoefenen en die maar weinig normen en waarden hebben.
Citaat:
Op 24 uur tijd werden er 2,4 miljoen exemplaren van een zoveelste versie van een war-game verkocht, men gaat er in ellenlange rijen voor aanschuiven.
Interesse voor de échte wargames in Afghanistan en Congo ? In ’t beste geval mag je hopen dat toch een deel mensen weten welke ekonomische belangen en politieke spelers voor de ellende van gewone mensen zorgen.
Brainwashing op grote schaal om vervolgens de voorgeprogrammeerden de vuile boel te laten opkuisen. Heeft altijd bestaan en zal nooit veranderen!
Citaat:
Nog beter zou het zijn als daaruit dan toch betrokkenheid groeide. Uit betrokkenheid zou samenhorigheid, organisatie en standpunten kunnen groeien. Bouw die wapenindustrie overal om en biedt ontwikkelingshulp aan onder strikte voorwaarden. Geef mensen een degelijke opleiding en zet ze in hun land aan ’t werk. Bewerkstellig dat leiders de opbrengst van hun grondstoffen gebruiken voor de ontwikkeling van hun landen. Zorg er zodoende uiteindelijk voor dat boerenpopulaties niet meer van hun gronden verdreven worden en geef de landlozen grond.
U leeft in een utopische wereld!
Citaat:
Waarom het met dit alles zo gaat ? Rechtvaardigheid werkt misschien als een soort boomerang. Kijk uit voor wat er nog zit aan te komen als het lot en de toekomst van de wereld je interesseert.
Laat maar komen!
De wereld is toch al om zeep!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 19 november 2008 om 00:35.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:51   #13
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
.
U leeft in een utopische wereld!
Zal mijn utopieën wel op tijd naar beneden bijstellen en dan bij vooruitgang weer wat optrekken kamiel ! By the way, 'est eten al geried '!
Oud 19 november 2008, 20:51   #14
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal mijn utopieën wel op tijd naar beneden bijstellen en dan bij vooruitgang weer wat optrekken kamiel !
Ja jongen, zo blijf je bezig!

Citaat:
By the way, 'est eten al geried '!
Peis het nie want ons marietje heeft nog ni geroepe!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 19 november 2008 om 20:51.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 13:35   #15
Quentin
Vreemdeling

Standaard

Moest iedereen zo ingesteld zijn als octo, was de wereld een een veel mooiere plaats om te leven. Maar ik moet me toch aansluiten bij den kamiel.
Oud 21 november 2008, 16:47   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de mens kan kiezen of hij bijleert door zijn verstand te gebruiken of dmv pijn, maar kan niet kiezen of hij wilt leren of niet - want daartoe dwingen hem bijtijds de omstandigheden

de omstandigheden die op ons afkomen zal die meute van ongeinteresseerden zowieso tot interesse dwingen - de beperkingen die onze eindige planeet ons oplegt zal de mensheid tot verandering en eerlijke herverdeling etc dwingen - het faillisement vd financiele instellingen zal de overheden tot nationalisatie vd banken dwingen enz enz

gewoon een kwestie van tijd - en meer is dat niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 17:39   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak Bekijk bericht
Dat zegt waarschijnlijk elke generatie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 18:06   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de mens kan kiezen of hij bijleert door zijn verstand te gebruiken of dmv pijn, maar kan niet kiezen of hij wilt leren of niet - want daartoe dwingen hem bijtijds de omstandigheden

de omstandigheden die op ons afkomen zal die meute van ongeinteresseerden zowieso tot interesse dwingen - de beperkingen die onze eindige planeet ons oplegt zal de mensheid tot verandering en eerlijke herverdeling etc dwingen - het faillisement vd financiele instellingen zal de overheden tot nationalisatie vd banken dwingen enz enz

gewoon een kwestie van tijd - en meer is dat niet
Er moeten helemaal geen nationalisaties gebeuren.
Die financiele instellingen zijn slechte bedrijven. Ze moeten uit de markt verdwijnen. Evenals het overheidsbedrijf, het slechtste bedrijf dat er is. Zo slecht dat het de werkgevers en werknemers van de goede bedrijven in de problemen brengt.

De meest eerlijke verdeling is de verdeling volgens prestatie in een vrij systeem. Waar niemand legaal kan inpikken wat een ander verdient.

Stel dat er 10 miljoen Aardlingen zijn waaronder Theofiel.
Waarvan 9.999.999 voltijdse bezigheidstherapisten die Theofiel controleren op vanalles en nog wat.
Zal Theofiel de fantastisch fenomenale grandioze prestatie zonder weerga kunnen leveren om een meerwaarde te realiseren die 10 miljoen mensen een inkomen geeft?
Nee.
In een vrije markt zijn bedrijven genoopt om goederen of diensten te leveren aan een prijs die iemand vrijwillig wil betalen.
Bij een 'gemeenschapsbedrijf' is die noodzaak er niet, omdat het geld sowieso afgepakt wordt.
Het enige dat een teleurgestelde gedwongen brolkoper kan doen is ergens op een politicus of partij stemmen in een machteloze hoop op een betere prijs/kwaliteitsverhouding.
Een ware democratie (met het bindend referendum op initiatief van het volk) is dat al stukken beter, omdat de bevolking dan gericht en direct kan ingrijpen.
Maar uiteindelijk kan het nog beter: gewoon.. vrije markt. Die heeft geen werkingskosten. Die gebeurt spontaan.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 18:17   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik deel je aversie tegen staatsbedrijven en een gecontroleerde markt erw

maar er is één uitzondering hierop en dat is de banksector

ik weet niet hoe het trouwens op het moment zit met het aandeel van de staat in dexia bvb maar een tijd geleden had de staat een meerderheid daarin en was dexia dus in feite genationaliseerd

nog geen jaar geleden zou niemand gelooft hebben dat dit ooit zou kunnen gebeuren maar nood breekt zoals altijd wetten

in deze film vind je naar mijn mening een juiste analyse van wat het probleem is met de banken en ook de oplossingen voor deze problemen http://video.google.com/videoplay?do...2762597&hl=nl]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be