![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kreeg laatst een vreemde vraag op het werk...
"hebben we nu eigenlijk een regering of niet? Want plots ging het over een financiele crisis en van de regeringsvorming hebben we niets meer gehoord" Ik kon hier dus niet op antwoorden, he, want ik weet het gewoon ook niet meer. Óf ik heb dus ergens een stuk gemist en even op een andere planeet geleefd, óf ik ben gewoon te dom om het te snappen. Iemand die me slimmer kan maken?
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus we hebben er nog steeds geen, dan?
Ze gedragen zich nochtans alsof ze er wel één zijn ![]() Om ons te sussen dus? Ik zeg het, ik weet het niet hoor ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Italië kunnen ze ook zonder regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand slimmer maken .... En dan nu de informatie: als een regering iets is dat een meerderheid der verkozenen achter zich heeft, dan hebben de frankofonen een federale regering, en de Vlamingen niet. Tsja, dat vraagt geen 5 minuten politieke moed om dat te snappen, maar toch wel een PQ (politieke intelligensie kwotient) van 110.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus de Walen hebben een regering maar wij niet ![]() Want wie beslist eigenlijk of een regering een regering is? Als ze allemaal hun postje hebben, en ze doen allemaal (relatief) waarvoor ze betaald worden dan heb je toch iets als een regering, of snap ik het nu weer helemaal niet meer ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de rest zou ik zeggen: we hebben wel ministers maar geen regering...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schiet niks door naar geen enkele kant. Ik tel het aantal Vlaamse federale parlementairen en ik tel van die dames en heren wie er tot de meerderheid behoort. Wat we natuurlijk wel toegeven: we betalen. Voor meer dan de helft. Voor meer dan de pariteit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je je voettekst niet aanpassen ?
Leterme naar de guillotine ? Beter een Franse Inquisitie lijkt me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De nationalisten zouden blij moeten zijn met Leterme als regeringsleider want deze bewijst dagdagelijks dat België - in de huidige context - niet meer werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(© : Deze magistrale slogan is door E. Gidius gepatenteerd voor de periode april, mei & juni 2009, én voor de periode van juli 2009 tot eind 2001. Hij zal het straatbeeld, en meer bepaald de CD&V-affiches sieren tijdens de eventuele verkiezingscampagnes).
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naturalemente! Who needs the mob if you have the mob!
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees net het omgekeerde...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik het altijd gezegd "extremisten deugen niet". Men had het NVA veel vroeger moeten buitengooien en ze gevangen gehouden in een cordon sanitair. Nu lijkt het inderdaad of we zonder regering zitten, na al dat gezeik van die norskijkende De Wever. Bah!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Tis dat ze nu zo ongelooflijk goed overeenkomen in de regering, zonder NVA. De ideale zondebok is eruit, nu kunnen ze enkel maar de zwarte piet aan elkaar doorschuiven.
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dewever gaat eruit => geen regering, tjah, maar weer door de N-Va zeker? Zeik niet man!
![]() |
![]() |