![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet niet op welke punten het "zorgstelsel" gewaardeerd wordt. Ik heb her en der persoonlijk ernstige twijfels. Als ik mocht kiezen tussen NL, ESP, GB of F, koos ik in ieder geval F. En met mij meer NLers die van het Franse zorgstelsel hebben genoten.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja de Nederlanders die ik ken klagen nochtans steen en been en vonden die behandeling in Brugge een verademing. Nu dat was hun mening.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het lijkt me toch niet verstandig om persoonlijke meningen en ervaringen als uitgangspunt voor beleid te nemen. Zo ken ik er ook een paar. Mijn Vlaamse tandarts was zo enthousiast over zijn Nederlandse huisarts, dat hij zijn vrouw ook bij hem heeft ingeschreven. Kan je nou concluderen dat Nederlandse huisartsen beter zijn dan Belgische? Dat lijkt me niet. Alleen gedegen onderzoek kun je gebruiken om conclusies op te funderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom komen de Nederlanders dan naar hier ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Dat ze maar eens bij Systeemke achter hun studies komen, hij is den expert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Als blijkt dat de overlevingskans voor vrijwel alle vormen van kanker in Nederland hoger is dan in Belgie, dan lijkt me dat iets waar jij ook niet omheen kan. Net als bijvoorbeeld het feit dat nieuwe medicijnen in Nederland eerder beschikbaar komen. Op z'n minst moet je toegeven dat Nederlanders in ieder geval niet opscheppen over hun zorgstelsel. Veel Belgen roepen altijd dat ze zo'n goede gezondheidszorg hebben. Dus wat meer bescheidenheid zou gepast zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Wachtlijsten, dat is de enige reden.
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien kan hij het excell rekenblad van Steenbok 66 eens bezigen?
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Schitterend:
![]() |
#15 |
|
![]() Wat zeg je dan van al die engelsen die naar belgië komen om zich te laten behandelen?
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik wel dat de Belgen nu een beetje voor lul staan. Voor veel Belgen is de vermeende kwaliteit van de Belgische gezondheidszorg een bron van fierheid. Vrij vaak is de Nederlanders ingewreven dat ze een hoop konden leren van de Belgen op het gebied van gezondheidszorg. Tja, daar sta je dan met je 12e plek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor een Belg dus iets beter . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik denk dat de samensteller van dit rapport bij een zekere Vogelaar is langs geweest. Nederland heeft een zeer slecht zorgstelsel en wel om de volgende redenen:
1) stelsel volledig in handen van banken en verzekeringsmaatschappijen, de zgn "Profitcenters"; 2) Falende ziekenhuizen, met veel medische fouten; 3) Vervuiling van ziekenhuizen en het gebrek aan het schoonhouden van OP kamers; 4) Gebrekkig opgeleid personeel; 5) Om reden 3 moeten ziekenhuizen sluiten; 6) Financieel wanbeleid; 7) Slechts verstrekking van verouderde en gedateerde medicijnen landelijk verplicht - geen enkele apotheek verstrekt gepatenteerde dus recente medicijnen; 8) Door het niet uitvoeren van bovenstaande ontstaan er wachtlijsten. Zo maar een handvol redenen waarom ik vind dat Nederland geen goed volksgezondheid stelsel heeft. Van België weet ik het niet maar van Frankrijk wel. 10 x beter!!!!!!!!!
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |