![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Reactie op petitie.
Jarenlang zit Jurgen Verstrepen al garen te spinnen uit links/rechts tegenstellingen. Dat dit altijd goed werkt bij het publiek, weet hij als geen ander. Hij deed zich voor als dé democraat, die een open debat wou tussen alle partijen. Dat een dergelijk programma maatschappelijk nodig is, hebben we gemerkt tijdens de laatste eerder emotionele uitzending. Hoe laag kan iemand vallen om mensen op dergelijke, misselijk makende manier te misbruiken? Hoe geloofwaardig is iemand die de schijn wekt dat het om een politieke afrekening gaat, als hij zich daarna in de pluche gaat wentelen bij de door hem uitgescholden politici? Voor Jurgen telt maar één ding. GELD en MACHT. Hoe kan hij de sympathie van zoveel mensen krijgen? Door de, van bovenaf georchestreerde en goed betaalde, underdog te spelen. Te laten uitschijnen dat hij door de 'linkse' politieke druk zijn programma moet stopzetten doet het altijd goed bij het grote 'rechtse' publiek, die anders geen mogelijkheid heeft om via de media aan de bak te komen. Liberaal (what's in a name?) slaat zo twee vliegen in één klap. Twee honden vechten om één been, en de 'blauwe' hond loopt ermee heen. Duchatelet, de baas van jurgen werd al beloond, nu krijgt de loopjongen een 2é opvolgersplaats, waarbij hij zo goed als zeker is van een zetel. Liberty tv maakt bekend dat Jurgen zelf het initiatief nam om het programma stop te zetten. Waarom die laatste "zielige" show? Om de stemmen!!! Emotie op TV, dat zijn altijd leuke dingen voor de mensen. Onder vrienden liet Jurgen zich regelmatig ontvallen: "Dat Vlaams Blok? Pfff, één bende gespuis. Maar als ik dankzij hen op TV kan blijven, mij niet gelaten". Dankzij dat "gespuis" is Jurgen groot geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Macht!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Hehe de ene minuut wordt je aanbeden...de andere verguist als je niet doet wat sommige VB-ers verwachten. Ga het ff aan Van Rossem vragen zou ik zo zeggen
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een politieker die uit is op geld en macht, onvoorstelbaar.
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jurgen stijgt met de minuut in mijn achting... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat mensen interessant vinden aan hem, zijn programma, zijn onnozele uitspraken, die hij maar spuit zonder bewijzen, het is mij een compleet raadsel!!! ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
VLD, Partij van de Hamburger. ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik zag Jurgen altijd als iemand die graag in het middelpunt van de belangstelling staat. Hij had met zwart/wit hiervoor een geschikt forum, waar inderdaad alle meningen aan bod konden komen. Van Abu Jahjah contra Filip Dewinter over borstvergrotingen, de minister president van Vlaanderen in zijn hemd... Enige zucht naar sensatie was Jürgen niet vreemd, maar dat was goed voor de kijkcijfers.
Vervelend gemor uit de buik van het volk en dat op TV op zondagmorgen kan onmogelijk in goede aarde gevallen zijn bij de meerderheids partijen, meer speciaal SPA en VLD die op de terechte verontwaardiging van het gros van de bevolking te weinig antwoorden hebben. In feite hebben de politiek correcte media het fenomeen in de hand gewerkt, door een zo gekleurde duiding op het politieke nieuws te geven dat het zelfs de grootste onozelaars begint op te vallen en de kijkers naar alternatieven beginnen zoeken. Niemand kan het Jurgen Verstrepen kwalijk nemen dat hij één en ander pragmatisch bekijkt en aan zijn eigen toekomst denkt. Maar bij welke partij hij ook opduikt, geen verhaaltjes over idealisme en verdediging van de vrije meningsuiting aub, of ik ga net als "Spirit" Bert aan het huilen.
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Ik word hier echt pist van
![]() Blijkbaar zijn er nog idioten die Zwart/Wit aan het Vlaams Blok toewijzen ![]() Ik keek regelmatig naar Zwart/Wit en toch ben ik geen Vlaams Blokker... Maar een VLD'er! Telt het voor Bracke en co ook dat ze enkel op Geld en Macht uit zijn? ![]() Dan moet niemand meer een politiek talkshow presenteren of ze zijn toch op geld en macht uit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Verstrepen is geen Vlaams Blokker dus hij is de moeite niet meer waard om te verdedigen. Vrije meningsuiting was dus maar een schaamlapje om de petitie te starten...
btw tis niet omdat ze hem een plaats aanbieden dat hij daar ook op ingaat
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Komaan hé Jongens, ik stem for ever op het Blok, en het zou spijtig zijn als Jurgen naar de VLD gaat, liever zo dan naar de SPAsten .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zo zie je maar, jullie steunen iemand maar als hij dan eens iets doet wat jullie niet aanstaat of hij kiest indd een partij die jullie niet zint, gedaan met de petitie. Wie is er hier nu mensen op dergelijke, misselijk makende manier aan het misbruiken? Zielig gewoon, die reacties te lezen.
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb de petitie getekend vooral om op te komen voor de vrije meningsuiting, of het nu voor Verstrepen is, voor het Vlaams Blok of voor éénder wie: FREEDOM OF SPEECH.
Het feit dat een politieke partij in een zogezegd democratisch land de media onder druk zet vind ik gewoon walgelijk. Zie wat er in Spanje gebeurt is na de manipulatie van Aznar van de media. Leugens, arrogantie van politici en mensen de mond toesnoeren worden afgestraft in het stemhokje. DOEN op 13 juni!
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Het gaat erom wat je verstaat onder democratie.
Naar mijn gevoel kan iemand die jarenlang fulmineerde tegen het betaande establishment, en beweert dat hij onder druk wordt gezet van 'bovenaf', nu net de partij die 'bovenaan' het lijstje staat niet vervoegen. Zo iemand komt ongeloofwaardig over als politicus en is niets anders dan platte populist. Dat geldt eveneens voor Ivo Belet, en alle andere nieuwbakken politici, zoals senator Q, die maatschappelijke problemen misbruiken om voor zichzelf een plaats in de politiek te veroveren.
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Zij die jarenlang geprofiteerd hebben van de 'freedom of speech' die Jurgen Verstrepen hen bood, verwensen diezelfde Jurgen Verstrepen nu naar de hel..angstwekkend he mensen wanneer het ware VB-gelaat zichtbaar wordt, zeker gezien het feit dat Jurgen Verstrepen nog niet eens een beslissing heeft genomen
![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Komt het Vb nu nog in het geweer voor de vrije meningsuiting ?
Ik dacht altijd dat men dat over de partijgrenzen heen moest verdedigen en dat het cordon sanitaire juist bestond omdat de "vrije meningsuiting" door het Vlaams Blok in gevaar was. Blijkt nu dat dit inderdaad zo is & de Blokjesmensen gemakkelijk achter foute herders lopen ? Als héél linkse snuiter zou ik zeggen laat in de 7de dag altijd een volksmens opdraven die in een "Algemeen Vlaams" de linse praat wat op de korrel neemt - als ge dat handig speelt doet ge daar iedereen een plezier mee & er kan op dit en andere fora wekelijks een goed boopje over opgezet worden. Dit & nog meer kortelings in een politieke thriller op Poliitics.be tenminste als ge nog gauwkens voor mij stemt... Ook als overtuigd rechts nationalist is uw stem welkom ! Ge kunt me daarna nog altijd op het forum afkraken.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat mensen niet van het "recht op vrijemeningsuiting" kunnen profiteren: dit recht is zo fundamenteel dat het eenieder is gegeven (binnen de regels van fatsoen en de wet natuurlijk). Verstrepen was nu eenmaal zo objectief iedereen aan bod te laten komen. Dat siert hem, welke motieven hij daartoe ook moge gehad hebben. En dat hij het Vlaams Blok niet op handen draagt, laat me gewoonweg koud. U slaat de bal dus wel in grote mate mis. En dat zegt een Vlaams Blokker. |
|
![]() |
![]() |