Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2004, 10:32   #1
Attiladehun
Banneling

Standaard

Zo kon men enige dagen geleden (30 maart jl.) lezen in de Volkskrant.
Uit een wetenschappelijk rapport bleek dat in concentratiescholen die driftig extra gesubsidiëerd werden, de leerachterstand van de allochtone jongeren even groot bleef als in concentratiescholen die daarvoor geen extra subsidies ontvingen.
Blijkbaar zijn er andere faktoren die de achterstand veroorzaken en in de hand werken.

Misschien moeten de Marokkaanse jongetjes wat minder op straat rondhangen en wat meer thuis studeren(zoals hun veel beter presterende zusters trouwens!)?
Misschien moeten de ouders hun verantwoordelijkheid wat meer opnemen, i.p.v. alleen maar het kindergeld te incasseren?
Misschien ook moet er terug wat meer respekt komen voor de leerkrachten; dat vele leraars vrouwen zijn is waarschijnlijk een probleem voor de mannelijke moslimpjes...
Ik zeg zomaar wat, hoor!
Gelukkig dat dit een verhaal is uit Holland; hier in België is er op dit gebied gelukkig geen probleem...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 10:37   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen ze aan hun kinderen ook eens NEDERLANDS leren voord�*t ze naar school gaan?

(och nee..... ze krijgen SUBSIDIES om hun kinderen TURKS te leren natuurlijk! dommeke dat ik ben!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 10:48   #3
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Misschien kunnen ze aan hun kinderen ook eens NEDERLANDS leren voord�*t ze naar school gaan?

(och nee..... ze krijgen SUBSIDIES om hun kinderen TURKS te leren natuurlijk! dommeke dat ik ben!)
Dat Turks en Marrokaans is natuurlijk wel handig als je carrière wil maken in de werkloosheidsstatistieken.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 23:49   #4
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Ik kan bewijzen dat er uit concentratiescholen gekomen jongeren het verder kunnen schoppen dan de gemiddelde mens in Vlaanderen.

Ik ken er heel veel die er nu een loopbaan aan houden in het onderwijs zelfs, in de verschillende ministeries tot daar aan toe, sommigen die politieker zijn geworden onder tussen en zelfs gerspecteerde zaken mensen. Ik ken er die advokaat, geneesheer, verpleegkundige, manager, ortho-pedagoge, psycholoog, maatschappelijk werker, accounter, ingenieur.

Nu nog in de hogescholen en universiteiten kan je studenten vinden die als kind in een concentratieschool hebben gezeten.

Het zijn natuurlijk de sterkste en leergierigsten onder hun die het zo ver kunnen schoppen.

Dat wil zeggen dat de leerkrachten van die scholen wel prachtig werk hebben geleverd. Ik kan zelfs zeggen dat ze beter werk hebben geleverd dan de gemiddelde leerkracht.

Als we willen dat iedereen genoeg kansen krijgt om een degelijk onderwijs te kunnen genieten en nadien tot waardevolle en nuttige volwassenen kunnen opgroeien dan zeg ik meer subsiedies voor die scholen.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 00:01   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Ik kan bewijzen dat er uit concentratiescholen gekomen jongeren het verder kunnen schoppen dan de gemiddelde mens in Vlaanderen.

Ik ken er heel veel die er nu een loopbaan aan houden in het onderwijs zelfs, in de verschillende ministeries tot daar aan toe, sommigen die politieker zijn geworden onder tussen en zelfs gerspecteerde zaken mensen. Ik ken er die advokaat, geneesheer, verpleegkundige, manager, ortho-pedagoge, psycholoog, maatschappelijk werker, accounter, ingenieur.

Nu nog in de hogescholen en universiteiten kan je studenten vinden die als kind in een concentratieschool hebben gezeten.

Het zijn natuurlijk de sterkste en leergierigsten onder hun die het zo ver kunnen schoppen.

Dat wil zeggen dat de leerkrachten van die scholen wel prachtig werk hebben geleverd. Ik kan zelfs zeggen dat ze beter werk hebben geleverd dan de gemiddelde leerkracht.

Als we willen dat iedereen genoeg kansen krijgt om een degelijk onderwijs te kunnen genieten en nadien tot waardevolle en nuttige volwassenen kunnen opgroeien dan zeg ik meer subsiedies voor die scholen.
Zoals je zegt is het inderdaad mogelijk, ook op concentratiescholen, een goede opvoeding te krijgen. Men moet er zelf iets willen voor doen. Zelfs met meer subsidies kun je iemand die het niet wil niets bijbrengen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 00:12   #6
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Natuurlijk Bobke, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar al we het helemaal niet proberen en we investeren niet in buurten en scholen omdat we ervan uitgaan dat mensen uit die buurten zowiezo geen capaciteiten hebben is wel niet juist. Overal zitten capaciteiten en zelfs in elke mens zit er een bepaalde capaciteit.

je moet juist de mensen stimuleren in hun capaciteiten door ze eerst te laten ontdekken en dan te laten ontplooien.

Juist door meer te investeren in de jeugd kunnen we meer mensen met verborgen capacitieten winnen voor de samenleving.

Door juist goed te investeren in concetratiescholen kunnen allochtone jongeren die blijkbaarr, zelfs als ze opgegroeid zijn in kansloze buurten, de kansen krijgen om hun capaciteiten te ontdekken en deze dan te ontplooiien net zoals die honderden jongeren die ik heb gekend.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 13:16   #7
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "meer subsidies" de laatste 5 jaar betekenen "minder subsidies" in niet-concentratie scholen. Zo zijn de werkingssubsidies in de meeste scholen van het vrije onderwijs de laatste jaren serieus verlaagd. Ook is de "zorgverbreding" (bijlessen voor leerlingen die niet meekunnen) afgeschaft in niet-concentratiescholen.

Het vertroetelen van "kansarme allochtonen" blijkt bovendien een nefaste invloed te hebben op de individuele wil om uit die kansarmoede te geraken. De vreemdelingen-welzijnssector houdt alleen zichzelf in stand, ten koste van de migranten.

Het huidig troetelbelied is vierkant op een ramp aan het uitdraaien. Tijd om er serieus het mes in te zetten.
Oud 5 april 2004, 17:15   #8
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:

Jouw reaktie doet niets af aan mijn bericht. Het zou er nog maar aan ontbreken dat GEEN ENKELE leerling uit een concentratieschool een degelijk resultaat zou boeken.
Feit blijft dat niet de subsidies van doorslaggevend belang zijn, maar de individuele inspanningen van de student, waarschijnlijk gesteund door verantwoordelijke ouders. Dat is net wat ik in mijn bericht ook zeg.
Dus wat heb je nu eigenlijk willen zeggen...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 18:50   #9
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het knuffelbeleid heeft voor een postieve discriminatie gezorgd, ook in het behalen van diploma's.

Of men de allochtone gemeenschap daarmee een dienst bewijst is zeer de vraag.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be