![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Danny Smagghe, naar eigen zeggen de VLD-woordvoerder voor holebibeleid, wil de erkenning van de islam herzien. Hij baseert zijn voorstel op de "mensonwaardige" uitspraken van radicale imams over holebi’s, constateren de holebi’s van Groen! (ex-Agalev). Volgens Yves Aerts, die in deze fungeert als woordvoerder van de Groen!e holebi’s, gaat Smagghe opnieuw flink uit de bocht. "Blijkbaar heeft Smagghe nog niet ingezien dat de stigmatisering van een hele minderheidsgroep op basis van het gedrag of de uitspraken van enkelingen binnen die minderheid een oeroude methode is om minderheden te onderdrukken. Vreemd toch voor een ‘ervaringsdeskundige’."
Dat VLD’er Smagghe niet weet dat er ook andere strekkingen zijn in de moslimwereld is hem vergeven, klinkt het bij Groen! "Je kunt niet alles weten natuurlijk. Toch is dat net de kern van de zaak. Steeds meer moslims in Vlaanderen immers willen kiezen voor een ‘westerse’ versie van de islam. Groen! wil hen daarin actief ondersteunen." Jong Groen! Antwerpen-voorzitter Carim Bouzian gooide vorig jaar zelf de knuppel in het hoenderhok: "Homoseksuele moslimjongeren hebben het allerminst gemakkelijk in België". Hierop startte onder impuls van Groen! een dialoog tussen de holebibeweging en moslimvertegenwoordigers. Umiva-woordvoerder M’Daouchi verwoordde het recent als volgt: "De Koran wijst homoseksualiteit af, maar stelt dat moslims voor iedereen respect moeten opbrengen, ook ten opzichte van holebi’s." "Een eerste, belangrijke stap vooruit", oordeelde de holebibeweging hierover, "die smaakt naar meer." Volgens Yves Aerts zijn de uitspraken van Smagghe koren op de molen van radicalere strekkingen in de islam. "Is dat misschien Smagghes bedoeling? Is het eventueel kortzichtigheid? Of weet Smagghe gewoon niet beter? Alleszins helpt hij er noch de holebi’s, noch de moslims mee vooruit. En dat is doodjammer!" "Tot slot: is dit standpunt van Smagghe het officiële standpunt van de VLD? Volgens de Groen!e Holebi’s neigt het veeleer naar de ideeën van het Vlaams Blok. Aan VLD-partijvoorzitter Dirk Sterckx om kleur te bekennen." Bron: www.hetrozehuis.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Groen! is extreem hypocriet in deze zaak, de allochtone jong Groen! voorzitter wou verleden jaar een affiche campagne in migrantenwijken opzetten om homosexualiteit meer aanvaardbaar te maken, hij wou daarbij gebruik maken van het beeld van 2 kussende gesluierde vrouwen en 2 kusende allochtone mannen. Hij werd echter teruggefloten door de Groen! top die vond dat men allochtonen niet mag provoceren.
Groen! gebruikte bij haar verkiezingscampagne verleden jaar wel zelf het beeld van 2 kussende mannen, maar allochtonen provoceren o nee. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten hier ook nog specimen tuseen die het niet kunnen aanzien hoor.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() De Islam is een godsdienst dat nog maar in de 16de eeuw zit. Hoe dachten de christelijke Kerken over homoseksuelen toen?
Als ik zie dat nu in Polen alle politieke strekkingen ( bij uitzondering van de communisten ) homoseksualiteit nog niet hebben aanvaard. Dan weet ik genoeg... Integratie duurt eeuwen, is een proces van eeuwen... 20 eeuwen heeft het geduurt dat de gehandicapten aanvaard zijn in onze maatschappij. Nu is dat zogoed als zover, maar zelf daar kunnen we nog beter... Als dat 20 eeuwen duurt... Hoe lang denkt u dat het dan nog gaat duren bij de homoseksuelen?? En dan zwijgen we nog over de ontwikkelingslanden... Thomas Heynderickx
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() edit
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
8) ![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en thomas doet flink mee!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bwa... Ik heb er geen FUN meer aan... Maar ik probeer er dus nu op een andere manier fun in te brengen mijn waarde paulus. ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor een attitude is me dat nu : FUN
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zo'n campagne had een goede zaak geweest. misschien de volgende regering - zonder Groen! ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik begrijp eigenlijk niet waarom de holebi gemeenschap in deze westerse wereld tegenwoordig nog een woordvoerder nodig heeft..
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |