Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2008, 17:50   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard PS aux recommandations de l’OCDE : pour le PS, toute remise en cause de l'indexation

Le PS s’oppose fermement aux recommandations de l’OCDE, qui conseille aujourd’hui �* la Belgique de supprimer l’indexation automatique des salaires afin d’accélérer le recul de l’inflation. Ce genre de proposition rappelle les sauts d’index de la sinistre époque Martens-Gol, dont tous les travailleurs se souviennent avec effroi.

Alors que notre pays connaît depuis des mois une baisse du pouvoir d’achat, encore aggravée par la crise financière, la toute grande majorité des Belges éprouvent d’énormes difficultés �* s’en sortir.

Remettre en question le principe d’indexation, c’est non seulement remettre en question une vraie mesure de justice sociale, mais c’est aussi courir le risque d’appauvrir les citoyens. Dans le contexte actuel, cela revient �* de la provocation.

Le PS s’y opposera avec force !
Le maintien du système d’indexation des salaires est un des principaux combats du PS, pour limiter l’écart entre les salaires et le coût de la vie, qui ne cesse d’augmenter. Demain, plus que jamais, le PS entend poursuivre ce combat pour augmenter le pouvoir d’achat des gens et maîtriser le coût de la vie.
C’est pourquoi le PS s’oppose fermement aux recommandations de l’OCDE et invite les partenaires sociaux, dans le cadre des négociations interprofessionnelles, �* veiller �* garantir ce mécanisme essentiel pour le bien-être des gens.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 18:06   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Die index manipulaties zijn de loontrekkenden nog altijd aan 't betalen , tientallen jaren, een volgende generatie al dus:
-de indexsprongen die ons gewoon direct 2 of 3% (of méér!)loonsvermindering kostten.

-de zgn "gezondheidsindex" die 3 �* 3,5 punten achterloopt op de werkelijke index= 3,5% koopkrachtvermindering elk jaar (we zagen het verschil toen de koninklijke dotatie geïndexeerd werd)

-de afgevlakte index die de al beperkte indexatie elke keer met zoveel maanden uitstelt= zoveel maanden koopkrachtverlies!

Dus, NEE, geen verdere aantasting van de koopkracht in volle crisisperiode!
Begrijpen "ze" dan niet dat lagere koopktacht= minder kopen= lagere omzetten= lagere winst: de winstnemers (juister woord dan "werkgevers") snijden dus op termijn in eigen vlees om dit jaar een mooie balans en resultatenrekening te presenteren.
"Après nous le déluge", zoals hun vaders dachten (en de winsten naar Luxemburg, Zwitserland en Monaco verhuisden) ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2008 om 18:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be