![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De spanningen tussen leden van de anarchistische "krakersbeweging" (sic!) en de nationalistische en traditionele studentenverenigingen in Leuven zijn de voorbije dagen fors opgelaaid. Bij enkele opstootjes in de binnenstad raakten woensdagnacht twee studenten gewond. Ze moesten voor verzorging naar het ziekenhuis.
De directe aanleiding van de strubbelingen tussen 'links' en 'rechts' is de kraak van het Luxemburgcollege in de Vaartstraat op 9 november. Het ongedierte dat kraken een slechte naam geeft, doopten het leegstaand pand om tot het 'Gesoncken Skip' en organiseren er allerlei extremistische acties en evenementen. De aanwezigheid van het kraakpand in de traditionele studentenbuurt wordt echter niet op algemeen applaus onthaald. De haat vanwege het zich "krakers" noemende ongedierte tegen studenten, en zeker de kleurendragende studenten in traditionele clubs, is legendarisch en bestaat al decennia. Woensdagnacht trok ongedierte op pad om clubstudenten te intimideren. Ze bezochten studentencafé De Vagant op de Vismarkt en maakten foto's van de aanwezigen. Bij hun acties viseerden ze zowel gewone regionale clubstudenten als leden van de NSV of het KVHV. Verschillende clubstudenten werden nadien op weg naar hun kot achtervolgd of zelfs aangevallen. «Eén van onze nieuwe leden kreeg enkele rake klappen en moest voor een controle naar het ziekenhuis. Met een kapotte lip en een gezwollen oog valt de schade uiteindelijk nog mee», klinkt het bij de NSV. Preses Niek Deschacht van studentenclub Ons Hageland had minder geluk. Toen hij zich rond één uur in de Vaartstraat waagde, werd hij in elkaar geslagen door een groep van zowat tien lage levensvormen die zich "krakers" noemen. «Ik ben even buiten westen geweest en uiteindelijk opnieuw naar De Vagant gestrompeld. In het ziekenhuis werden enkele snijwonden in mijn hoofd gehecht. Ik heb ook kneuzingen en blauwe plekken over mijn ganse lichaam», aldus Niek. De studenten vrezen dat de toestand de volgende weken helemaal gaat escaleren en hopen dat de politie het conflict van nabij opvolgt. Eén van de studenten, die uit vrees voor represailles niet met hun gezicht in de krant willen, toont zijn lintje, dat nog onder het bloed zit. Zo ver is het dus gekomen met die liberale valse "vrijheid", dat de luizen en het ongedierte ongestraft dergelijke zaken kunnen plegen. In een deftige Staat, de solidaristische Volksstaat bijvoorbeeld, zouden studenten die het traditionele clubleven willen uitdragen niets te vrezen hebben vanwege het ongedierte. Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 28 november 2008 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder het ontmenselijken van de tegenstander lukt het kennelijk niet.
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Oh ja, ik zal me wel vergissen. Ik vraag me af hoe dat zou komen. Niet dat hun symbolen op de antifa vlag zouden lijken.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() oh, kraken en bezettingen. Wetteloosheid regeert onze straten.
Maar om tegen gezond-rechts op te treden, is deze staat nog sterk genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
On topic: dat de politie maar hard optreedt tegen dat langharig werkschuw tuig! Ik ben nooit een voorstander geweest van petjes en lintjes en zou nooit bij een 'traditionele' club gaan, maar onze studenten moeten beschermd worden van dat soort rapalje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet overdrijven. Ik ben deze week genoeg buitengekomen 's avonds en heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Leuven. Right.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Leuven, Schuiferskapelle, Bommerskonte, whatever
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent een grap. Ik vraag me af of het een stelregel is van linksen om met hun nickname precies het tegenovergestelde te bedoelen dan wat ze zijn. 'Kritisch', 'filosoof',... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Blijkbaar is lid zijn van een regionale studentenvereniging ook al een uiting van fascisme. Ons Hageland is nu ook al ontmaskerd als radikale nazifascisten?
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() En ook andere studentenclubs of fakbars?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Hitlerjugend en de huidige Putinjeugd zijn daar mooie voorbeeldjes van. ![]() Ps: Ik heb iets tegen alle vormen van studentenverenigingen. Zeker diegene met een hiërarchie. De zuivere zuipverenigingen zijn dikwijls nog het minst irritant.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 november 2008 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan nog een tekstje laten schrijven waarin je als onschuldig slachtoffer voorgesteld wordt, straf.
![]() |