Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wat aangevangen met deze uitgeprocedeerden?
Voorgoed laten blijven 4 16,67%
Terugsturen op 10 december 1 4,17%
Terugsturen op 5 december 19 79,17%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2008, 02:20   #1
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard Het LEF! Uitgeprocedeerde allochtonen komen bij Phara medelijden wekken

Wie gisteren naar het debat-programma "Phara" op Canvas keek zal vast tranen met tuiten gehuild hebben of anders van pure ergernis de lippen hebben stukgebeten (ik behoor tot de laatste categorie).

Aan tafel waren uitgenodigd komiek Gaston Berghmans, clown Ben Crabbe (van "Blokken") en een "zielig" dertienjarig Albanees ventje samen met zijn schooljuf...

De schooljuf kwam uitleggen dat de jongen samen met zijn moeder en zus (die tussen het studio-publiek zaten) uitgeprocedeerde asielzoekers waren die al vier jaar in Belgie verbleven en zich hier goed konden aanpassen... Evenwel was hun asielaanvraag afgewezen en dienen zij op 5 december het land te verlaten, op bevel van Minister voor immigratie-beleid Turtelboom. Na wat gedramatiseer van het gezin verkreeg het uitstel tot 10 december.

Ergerlijk aan de politieke bemoeienis van de juf vond ik dat ze vertelde dat ze op school een petitie was begonnen tegen deze uitzetting en van alle duizend medeleerlingen een handtekening had verkregen Dat alleen al vind ik pure indoctrinatie van de jonge beinvloedbare geest van kinderen en tieners die geen besef hebben van de zin of onzin van een afgesproken immigratie-beleid. Zo kweekt men kiesvee dat zich later automatisch zal afzetten van extreem-rechts en later met open armen alle asielzoekers uit de ganse wereld zal willen ontvangen zonder te beseffen wat voor gevolgen dit heeft...

Het LEF waar ik in mijn titel op doel kwam vooral uit de mond van de moeder, die werd gevraagd waarom ze haar land van oorsprong de rug had toegekeerd en perse hier wilde blijven. Haar antwoord: Sorry, dat is PRIVE!

Komiek Gaston Berghmans deed zijn duit in het zakje en verklaarde dat wat hem betrof ALLE illegalen hier maar gerust mochten blijven en dat hij al zijn invloed in de politieke wereld zou aanwenden om voor het getroffen gezin te regelen dat ze voorgoed konden blijven. (Berghmans voerde een affiche-campagne voor Antwerps burgemeester Patrick Janssens bij de laatste verkiezingen en wist ook te vertellen dat Philippe Heylen een goede vriend was). Ik had gehoopt dat hij een sketch aan het opvoeren was doch helaas was het bittere ernst.

Puur menselijk kan ik begrijpen dat wij het jammer moeten vinden voor dit gezin dat vier jaren lang van de weldaden van ons landje proefde om nu weer teruggestuurd te worden naar het achtergestelde Albanie, maar anderzijds vind ik dat wij ons niet mogen laten meeslepen door sentimenten als de wet dient toegepast. Wij zijn hier geen vergaarbak voor alle armoede in de wereld.

Vandaar ook mijn enquete: Mag dit gezin hier volgens u voorgoed blijven, moeten ze vertrekken op 10 december of, eerder nog, op 5 december wat u betreft? Mijn keuze staat vast!

Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 3 december 2008 om 02:24.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 09:44   #2
shaddy
Banneling

Standaard

Mensen die zich integreren kunnn egrust blijven. Anders moeten ze de procedure aanpassen en binnen de 2 maanden terug sturen. Nu is het niet humaan voor dit kindje. trouwens mijn dochtertje har beste vriendin is ook in deze situatie dus ofwel de procedure snel verkorten of anders mogen ze blijven ze spreken onze taal en onze normen en waarden houden ze hoog. ik zou eerder opteren om de rondhangjongeren die vrouwen ambeteren omdat ze niet bedekt zijn weg sturen de belgische nationaliteit afnemen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 09:50   #3
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Wie gisteren naar het debat-programma "Phara" op Canvas keek zal vast tranen met tuiten gehuild hebben of anders van pure ergernis de lippen hebben stukgebeten (ik behoor tot de laatste categorie).
Aan tafel waren uitgenodigd komiek Gaston Berghmans, clown Ben Crabbe (van "Blokken") en een "zielig" dertienjarig Albanees ventje samen met zijn schooljuf...

De schooljuf kwam uitleggen dat de jongen samen met zijn moeder en zus (die tussen het studio-publiek zaten) uitgeprocedeerde asielzoekers waren die al vier jaar in Belgie verbleven en zich hier goed konden aanpassen... Evenwel was hun asielaanvraag afgewezen en dienen zij op 5 december het land te verlaten, op bevel van Minister voor immigratie-beleid Turtelboom. Na wat gedramatiseer van het gezin verkreeg het uitstel tot 10 december.

Ergerlijk aan de politieke bemoeienis van de juf vond ik dat ze vertelde dat ze op school een petitie was begonnen tegen deze uitzetting en van alle duizend medeleerlingen een handtekening had verkregen Dat alleen al vind ik pure indoctrinatie van de jonge beinvloedbare geest van kinderen en tieners die geen besef hebben van de zin of onzin van een afgesproken immigratie-beleid. Zo kweekt men kiesvee dat zich later automatisch zal afzetten van extreem-rechts en later met open armen alle asielzoekers uit de ganse wereld zal willen ontvangen zonder te beseffen wat voor gevolgen dit heeft...

Het LEF waar ik in mijn titel op doel kwam vooral uit de mond van de moeder, die werd gevraagd waarom ze haar land van oorsprong de rug had toegekeerd en perse hier wilde blijven. Haar antwoord: Sorry, dat is PRIVE!

Komiek Gaston Berghmans deed zijn duit in het zakje en verklaarde dat wat hem betrof ALLE illegalen hier maar gerust mochten blijven en dat hij al zijn invloed in de politieke wereld zou aanwenden om voor het getroffen gezin te regelen dat ze voorgoed konden blijven. (Berghmans voerde een affiche-campagne voor Antwerps burgemeester Patrick Janssens bij de laatste verkiezingen en wist ook te vertellen dat Philippe Heylen een goede vriend was). Ik had gehoopt dat hij een sketch aan het opvoeren was doch helaas was het bittere ernst.

Puur menselijk kan ik begrijpen dat wij het jammer moeten vinden voor dit gezin dat vier jaren lang van de weldaden van ons landje proefde om nu weer teruggestuurd te worden naar het achtergestelde Albanie, maar anderzijds vind ik dat wij ons niet mogen laten meeslepen door sentimenten als de wet dient toegepast. Wij zijn hier geen vergaarbak voor alle armoede in de wereld.

Vandaar ook mijn enquete: Mag dit gezin hier volgens u voorgoed blijven, moeten ze vertrekken op 10 december of, eerder nog, op 5 december wat u betreft? Mijn keuze staat vast!
dat heb ik wel verwacht.

Langs de andere kant, je hebt gelijk als je stelt dat de wet moet toegepast worden. Ik ben zelf voor een correcte toepassing van de wet, maar wel op een humane manier.
Dus alle kansen geven om tot een oplossing te komen.
Als het echt niet gata, dan moet men natuurlijk wel terug, maar op ene mesnelijke manier en niet gebruikmakend van een 'kussen'.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 3 december 2008 om 09:51.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 10:03   #4
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

fout geklikt op enquete, moest 5 december zijn
Oud 3 december 2008, 10:05   #5
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
dat heb ik wel verwacht.

Langs de andere kant, je hebt gelijk als je stelt dat de wet moet toegepast worden. Ik ben zelf voor een correcte toepassing van de wet, maar wel op een humane manier.
Dus alle kansen geven om tot een oplossing te komen.
Als het echt niet gata, dan moet men natuurlijk wel terug, maar op ene mesnelijke manier en niet gebruikmakend van een 'kussen'.
allee goodwill dat kind ocharme dat is aangepast aan onze maatschappij dat kan je niet meer maken om het terug te sturen...ik begrijp de pocos niet ze liggen dus alleen hun kiesvee de volgelingen van mo te pamperen maar als het echt over iets humaans gaat zoals een onschuldig kind dan moet het verwijderd worden uit ons land onbebgrijpelijk
Oud 3 december 2008, 10:13   #6
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Mensen die zich integreren kunnn egrust blijven. Anders moeten ze de procedure aanpassen en binnen de 2 maanden terug sturen. Nu is het niet humaan voor dit kindje. trouwens mijn dochtertje har beste vriendin is ook in deze situatie dus ofwel de procedure snel verkorten of anders mogen ze blijven ze spreken onze taal en onze normen en waarden houden ze hoog. ik zou eerder opteren om de rondhangjongeren die vrouwen ambeteren omdat ze niet bedekt zijn weg sturen de belgische nationaliteit afnemen.
Shaddy, de asielprocedure is kort, gemiddeld 3 maanden zonder beroep en tot ongeveer 10 maanden met een beroep bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen. Wat ( in het verleden) heel veel asielzoekers deden is nadien een niet opschortend beroep aantekenen bij de Raad van State, dat is een procedure die niets meer te maken heeft met de "inhoudelijke" asielprocedure.
Dat wil dan ook zeggen dat die mensen vanaf dat moment illegaal in het land verblijven en de kans met de maand groter wordt dat je het land uitgezet wordt.
Oud 3 december 2008, 10:26   #7
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Typisch VRT. Gootamusement en medelijdenpolitiek. Welke mens wordt daar nu gelukkig van op een sombere Vlaamse winteravond?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 14:11   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Beste Texasranger zoals zovelen ben jij waarzschijnlijk de eerste om een petitie te tekenen
om iemand die in gelijkaardige situatie verkeert te helpen als het om één vban je vrienden zou gaan.

Het gevaar dat België/Vlaanderen/Antwerpen door de regularisatie van mensen die men jarenlang in een procedure steekt plotseling alle miljarden behoeftige mensen te verwerken zal krijgen is nihil. Een toestand waarbij we hier aan onze Oostgrens een tentenkamp moeten opslagen voor een paar miljoen vluchtelingen zit er ook niet bepaald aan te komen. Wat we alleszins kunnen doen is een aantal werklustige Vlamingen de kans geven om een bedrijf op te starten in een vooruitstrevend steeds welvarender wordend Albanië ...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 14:37   #9
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Je bent zelf niet in staat de Nederlandse taal correct te hanteren en gaat die mensen dat dan opleggen.
Geen integratie, remigratie!
Oud 3 december 2008, 15:23   #10
shaddy
Banneling

Standaard

de taalpolitie is gearriveerd niets beters te doen
Oud 3 december 2008, 19:34   #11
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Willen degenen die er voor gestemd hebben hen voorgoed te laten blijven hun visie aub omkleden met steekhoudende argumenten?
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:45   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk zegt mijn gevoel; laat die mensen blijven.
Maar niet mijn verstand. Er zijn al ontzettend veel illegalen; er komen er steeds meer bij. En de asielprocedure zelf is niet het probleem; wel dat die mensen eenmaal de afwijzing binnen is allerlei procedures starten om toch maar te kunnen blijven.
En eenmaal eindelijk uitgeprocedeerd gebruiken ze het gevoel van anderen om te kunnen en mogen blijven.
Dat is ongelijk; en degene die geen leuk kind heeft en aandacht trekt? Die moet dan terug? Dus moet je de wet toepassen en een strikt uitwijzingsbeleid volgen;Of de wet veranderen...maar geen beleid van ' wat een leuk koppie' die houden we dus maar!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 00:57   #13
FDM
Banneling

Standaard

die naieve studenten zijn allemaal vöör asiel , maar geen eén die zn kot afstaat,
actie voeren is na de lessen en tot 20u, dan gaan ze zich comfortabel nestelen op hun kot met wat lekkers in de hand
en morgen weer actie voeren , na de lessen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 09:22   #14
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk zegt mijn gevoel; laat die mensen blijven.
Maar niet mijn verstand. Er zijn al ontzettend veel illegalen; er komen er steeds meer bij. En de asielprocedure zelf is niet het probleem; wel dat die mensen eenmaal de afwijzing binnen is allerlei procedures starten om toch maar te kunnen blijven.
En eenmaal eindelijk uitgeprocedeerd gebruiken ze het gevoel van anderen om te kunnen en mogen blijven.
Dat is ongelijk; en degene die geen leuk kind heeft en aandacht trekt? Die moet dan terug? Dus moet je de wet toepassen en een strikt uitwijzingsbeleid volgen;Of de wet veranderen...maar geen beleid van ' wat een leuk koppie' die houden we dus maar!
Wij gaan goede vrienden worden
Oud 4 december 2008, 09:36   #15
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Astar; zeker weten!
Oud 4 december 2008, 09:38   #16
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Beste Texasranger zoals zovelen ben jij waarzschijnlijk de eerste om een petitie te tekenen
om iemand die in gelijkaardige situatie verkeert te helpen als het om één vban je vrienden zou gaan.

Het gevaar dat België/Vlaanderen/Antwerpen door de regularisatie van mensen die men jarenlang in een procedure steekt plotseling alle miljarden behoeftige mensen te verwerken zal krijgen is nihil. Een toestand waarbij we hier aan onze Oostgrens een tentenkamp moeten opslagen voor een paar miljoen vluchtelingen zit er ook niet bepaald aan te komen. Wat we alleszins kunnen doen is een aantal werklustige Vlamingen de kans geven om een bedrijf op te starten in een vooruitstrevend steeds welvarender wordend Albanië ...
Beste Roger, eerst en vooral steekt men geen mensen in een jarenlange procedure ( zie mijn vorig berichtje)

Over die tentenkampen, wel roger die zijn er op dit ogenblik, in een aantal opvangcentra staan letterlijk tenten of "containers" , om de stroom van nieuwe asielzoekers op te vangen die aangetrokken worden door de berichtgeving van een mogelijke algemene regularisatie in België, of die telkens opnieuw asiel aanvragen om het "zo lang mogelijk te trekken".

Het kan toch niet zijn roger dat je een asielbeleid hebt waarbij "op het veld" al het mogelijke gedaan wordt om mensen te motiveren vrijwillig te laten terug keren nadat ze uitgeprocedeerd zijn en wetende dat heel wat uitgeprocedeerde terugkeren en een gevolg geven aan het uitwijzingsbevel......dat je dan al diegene die een uitwijzingsbevel naast zich neerleggen je gaat "belonen" omdat ze niet zijn terug gekeerd?? Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld ?
Oud 4 december 2008, 11:48   #17
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad Astar; dat vind ik ook het probleem.
De asielzoeker die kinderen heeft; via school of buurt mensen weet te mobiliseren om voor zijn of haar verblijf te ijveren gebruikt de emotionele sfeer die rond uitwijzing hangt.
Dan krijg je een beleid 'al la carte' waarbij de een wel en ander niet kan blijven.
Natuurlijk vind ik ook op menselijk vlak dat je economische vluchtelingen misschien meer kansen moet geven op verblijf;maar dan moet je dit wettelijk regelen en niet via emotionele druk waarbij maar al te vaak wordt vergeten dat in de eerste plaats landen zelf schuldig zijn aan het ontbreken van basisnoden voor hun onderdanen.
Dat probleem los je niet op door ongecontroleerd mensen te laten verblijven op dit grondgebied!
Oud 4 december 2008, 16:15   #18
shaddy
Banneling

Standaard

Waarom geen omruiling? Onze volgelingen van Mo die zich slecht gedragen en de islam willen doordrukken inwisselen voor de aangepaste uitgeprocedeerde asielzoeker. ik ben voor.
Oud 4 december 2008, 17:44   #19
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht

De oplossing ligt bij "europa" zelf en in zekere zin de US, de bemoeienissen van zowel US, frankrijk als duitsland inzake het verdelen van het vroegere yoegoslavie heeft meer kwaad dan goed gebracht, het gevolg van burgeroorlog met alle gevolgen daaruit !
Dit allemaal om rusland te verzwakken, uitslag was--> balkan armoede+en hoop immigratie=en europa moet de rekening betalen !

Hoe minder de bemoeienissen, hoe minder oorlog/conflict, hoe minder conflict, hoe minder armoede, hoe minder armoede, des te weinig de kans bestaat om immigratie,.

Eerst; imperialistische invloed weg uit neo-gekoloniseerde landen, dan pas en re-emigratie naar landen van oorsprong !
Ten tweede; stop de wapenindustrie !
Ten derde; eerlijke verdeling van grondstoffen, gelijkheid van arbeid en loon zowel in ontwikkelingslanden als in de westerse landen !

De oplossing is er, maar wie durft het vork in de juiste steel te zetten ?
Oud 4 december 2008, 18:39   #20
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Linnie; een gemiddeld pensioen van iemand in het vroegere Yoegoslavie bedraagt 8 euro.
Wat denk je dat die mensen doen? Juist ja; andere oorden opzoeken, als ze tenminste niet voor hopen kleinkinderen moeten zorgen en invaliden want de ouders proberen hier hun geluk.
DE armoede in vele landen is niet de schuld van Europa maar van het beleid terplekke; voor jou is het westen en Amarika duidelijk de duivel en oorzaak van alle kwaad, ooit van actief aandeel van etnische groepen of currupt beleid gehoord?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be