![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Een strengere straf voor de seksistische moordenaar Osman Calli? | |||
Ja natuurlijk. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 57,14% |
Neen, vrouwen zijn nu eenmaal inferieur. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Racisme, seksisme, waar gaat het ophouden vraag ik me af. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
Wie is Osman Calli? |
![]() ![]() ![]() |
1 | 14,29% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Moeten er in het algemeen, net zoals de wet strafverhogingen voorziet als een misdaad wordt gepleegd met racistische motieven, ook strafverhogingen komen voor misdaden gepleegd met seksistische motieven, i.e. door mensen die overtuigd zijn van de inferioriteit van de vrouw?
Laatst gewijzigd door Depth of Field : 3 december 2008 om 07:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ja eremoord en erewraak dienen afgestraft te worden anders komt het nooit tot een einde. Nu ja deze persoon bewert opeens (onder druk van de advokaten) dat hij niet meer weet wat hij deed.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanwege de bewezen feiten, moord met voorbedachtheid, EN verzwarende omstandigheden, mogen ze hem voor mijn part tegen de muur of op " de stoel" zetten.
Laatst gewijzigd door lantjes : 3 december 2008 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ze moeten het maar in het wetboek opnemen, maar verzachtende omstandigheden zijn, net als verzwarende omstandigheden, bullshit.
Feiten zijn feiten. EDIT Even een verduidelijking, ik heb ook in de tijd van Van Themse gezegd dat dit zever is, want waar eindigt het, he. Als ik een pittazaak overval ben ik toch ook geen "racistische overvaller"? Wat Calli deed is schandalig en daardoor steun ik ook de post hierboven, maar spelletjes met verzwarend en verzachtend vind ik zinloos
Laatst gewijzigd door bentje : 3 december 2008 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee; iedereen gelijk voor de wet dus ook geen extra zware straffen vanwege culturele motieven.
Als we al eens beginnen om de bestaande rechtspraak op iedereen toe te passen en de wet lejeune af te schaffen komen we er ook. Kan iemand eens iets doen aan dit soort ' bevragingen' waarbij de keuzemogelijkheden alles behalve objectief zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel, eigenlijk, als je zegt "iedereen gelijk voor de wet" dan zou je hem eigenlijk wél zwaarder moeten straffen, want dat hebben ze met VT ook gedaan ![]() Ik vond dat toen ook al verkeerd ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hans van temsche is zwaarder gestraft wegens racisme nochtans kapot gepest door volgelingen van mo op school. Die moordenaar van joe minder zwaar gestraft omdat hij euh roma is. De moordenaar van de moor en patrik mombaers geen straf of bijna niets omwille van hun jeugd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verzwarende omstandigheden om motief vind ik persoonlijk kwatsch, moord is moord en men zou niet extra straf moeten krijgen omdat moord X(eerwraak) erger word gevonden dan moord Y(vete).
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Iemand met eergevoel roept dit niet uit op straat.
Hij leeft ernaar .... in eer en geweten .... en hij doodt geen weerloze en onschuldige slachtoffers. Dat is voorbehouden aan lafaards zonder eer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Westerse normen zeker; maar volgens Islamitische norm ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerwraak en dat soort achterlijke rituelen afstraffen met de doodstraf. Dat is toch wat ze willen? Oog om oog tand om tand.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() [te lui voor google mode]
Kan iemand voor de niet-Belgen even uitleggen wie Osman Calli is en wat hij heeft gedaan? [/te lui voor google mode] |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alstu.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() massamoordenaar Calli was er na 10 jaar hier nog niet in geslaagd minimum nederlands te leren want hij wordt bijgestaan door een tolk,
best begrijpelijk , die bok ging van trouwfeest naar trouwfeest |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben principieel tegenstander van het verschillend bestraffen van misdaden naargelang de (vermeende) motivatie van de dader.
|
![]() |
![]() |