Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2008, 01:04   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Zou de huidige financiele crisis kunnen leiden tot een heropstanding van het Nazisme?

In de volgende video wordt een verband gelegd tussen Duitsland na WO I en de VS nu:

http://www.youtube.com/watch?v=jB9fuIvksLw

Wat vinden jullie van de volgende scenario:

- De VS heeft een schuld van 15 biljoen dollar waarvan een groot gedeelte extern (net als Duitsland na WO I). Om deze schuld gelijk te houden moet de VS regering jaarlijks 700 miljard dollar betalen. De schuld wordt alleen groter.
- Om deze schuld af te betalen zal de centrale bank flink geld gaan drukken (net als Duitsland na WO I).
- Dit zal leiden tot hyperinflatie (net zoals in Duitsland na WO I)
- De waarde van de dollar komt in een vrij val terecht
- De Amerikaanse economie stort in elkaar (net als de economie van Duitsland)
- Er is grote onrust in de VS
- Er komt een sterke man aan de macht die de schuld legt bij de veroorzakers van de financiele crisis: de banken. Hij zal de schuld leggen bij de Joden omdat de Joden zogenaamd de eigenaars van de banken zijn.
- De Jodenvervolging begint opnieuw (net als in Nazi Duitsland)
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 01:30   #2
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

jij Turkse moslim-Nederlander denkt (hoopt, volgens mij) dat door ons verslechterde economische klimaat de bevolking zich zal gaan afreageren op die arme joden die al onze steun verdienen.

Ik Vlaamse Vlaming weet dat ons volk dat zal gaan afreageren op jullie moslims, immers die Muppetshow figuur van een Al Zawahiri (Nr.2 van stuntgroep Al Qaida) heeft in zijn laatste videoboodschap (daterend van enkele dagen geleden) aan de gehele westerse wereld verkondigd dat de wereldwijde recessie te wijten is aan de nasleep van hun aanslagen van 9/11 te New-York, als vergelding hen ingegeven door Allah voor de "verkeerde westerse politiek en levenswijze".

Wie, Turkse Nederlander, denkt u nu dat het zwarte schaap zal worden van deze malaise: de jood of de moslim? Inderdaad...

U verheugt zich op een nieuwe holocaust? Wacht maar af...

Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 3 december 2008 om 01:31.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 01:42   #3
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
jij Turkse moslim-Nederlander denkt (hoopt, volgens mij) dat door ons verslechterde economische klimaat de bevolking zich zal gaan afreageren op die arme joden die al onze steun verdienen.
Dat is absoluut onwaar. Ik heb grote waardering en bewondering voor de Joden. Bovendien zijn de Turks-Joodse relaties altijd goed geweest. Ik hoop dat hen niets ergs overkomt.

Citaat:
Ik Vlaamse Vlaming weet dat ons volk dat zal gaan afreageren op jullie moslims, immers die Muppetshow figuur van een Al Zawahiri (Nr.2 van stuntgroep Al Qaida) heeft in zijn laatste videoboodschap (daterend van enkele dagen geleden) aan de gehele westerse wereld verkondigd dat de wereldwijde recessie te wijten is aan de nasleep van hun aanslagen van 9/11 te New-York, als vergelding hen ingegeven door Allah voor de "verkeerde westerse politiek en levenswijze".

Wie, Turkse Nederlander, denkt u nu dat het zwarte schaap zal worden van deze malaise: de jood of de moslim? Inderdaad...

U verheugt zich op een nieuwe holocaust? Wacht maar af...
Misschien zullen zowel moslims en Joden vervolgd worden. De toekomst is onzeker. Misschien herstelt de wereldeconomie binnen afzienbare tijd en komt er helemaal niets terecht van de beschreven scenario.
Oud 3 december 2008, 01:55   #4
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Droom verder, slaap zacht...
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 02:06   #5
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik hoop dat het bij een enge droom zal blijven. Geen enkel volk, ras of geloof zou vervolgd mogen worden.
Oud 3 december 2008, 02:14   #6
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik hoop dat het bij een enge droom zal blijven. Geen enkel volk, ras of geloof zou vervolgd mogen worden.
Ik heb dit overigens niet gedroomd ofzo.
Oud 3 december 2008, 05:40   #7
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als Turkije toch bij de EU zou komen, dan wel grote kans voor (neo)Nazis; het boek Kavgam (Mein Kampf) is daar sinds kort poco-verboden maar verkoopt nog steeds verdomd goed "onder de toonbank".

Zou jij dat echt willen dan?

http://www.downloads.nl/results/images/1/hitler+kavgam

Oud 3 december 2008, 05:50   #8
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat is absoluut onwaar. Ik heb grote waardering en bewondering voor de Joden. Bovendien zijn de Turks-Joodse relaties altijd goed geweest. Ik hoop dat hen niets ergs overkomt.

..............
Niet jokken hè; tussen 1974 en 1999 regelde ik ik als handelsbinnendienstman (sales support/traffic) véél zaken met Turkije en in 2 perioden moesten de joodse families van onze locale vertegenwoordigers daar de wijk nemen (naar Oostenrijk) vanwege totale anti-joodse stemming.

Maar het zat al veel eerder en veel langer niet helemaal lekker daar:

http://www.likud.nl/bel0004.html

Evengoed, "het had erger gekund" want er waren en zijn landen waar Joden het beduidend slechter hadden/hebben.
Oud 3 december 2008, 10:59   #9
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
In de volgende video wordt een verband gelegd tussen Duitsland na WO I en de VS nu:

- De VS heeft een schuld van 15 biljoen dollar waarvan een groot gedeelte extern (net als Duitsland na WO I). Om deze schuld gelijk te houden moet de VS regering jaarlijks 700 miljard dollar betalen. De schuld wordt alleen groter.
- Om deze schuld af te betalen zal de centrale bank flink geld gaan drukken (net als Duitsland na WO I).
- Er komt een sterke man aan de macht die de schuld legt bij de veroorzakers van de financiele crisis: de banken. Hij zal de schuld leggen bij de Joden omdat de Joden zogenaamd de eigenaars van de banken zijn.
Ik vind dat een volkomen onrealistisch scenario gebaseerd op een zeer gebrekkige kijk op zowel het Duitsland van de jaren 20 als de VS van vandaag.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 00:51   #10
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Niet jokken hè; tussen 1974 en 1999 regelde ik ik als handelsbinnendienstman (sales support/traffic) véél zaken met Turkije en in 2 perioden moesten de joodse families van onze locale vertegenwoordigers daar de wijk nemen (naar Oostenrijk) vanwege totale anti-joodse stemming.

Maar het zat al veel eerder en veel langer niet helemaal lekker daar:

http://www.likud.nl/bel0004.html

Evengoed, "het had erger gekund" want er waren en zijn landen waar Joden het beduidend slechter hadden/hebben.
De afgelopen eeuw is een onrustige eeuw geweest voor alle inwoners van Turkije. Het Ottomaanse rijk is ineengestort en er is een republiek opgericht. Bovendien is er voor een seculiere weg gekozen. Er zijn een aantal staatsgrepen geweest die in een aantal gevallen vooraf werden gegaan door grootschalig links-rechts geweld.

Geloof me. In de 20e eeuw was Turkije geen doorsnee land. In het land zijn fundamentalistische, nationalistische en seperatistische krachten actief.

Wat de Joden in Turkije hebben meegemaakt is een peuleschil vergeleken met alles wat ze in Europa hebben meegemaakt. Discriminatie is echter nooit goed te praten. De Joden hebben in Turkije veel meer goede momenten gekend dan slechte. De Turken hebben 250.000 Joden gered van de Spaanse inquisitie. Vandaag de dag is Turkije de enige islamitische bondgenoot van Israel.
Oud 4 december 2008, 03:08   #11
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De afgelopen eeuw is een onrustige eeuw geweest voor alle inwoners van Turkije. Het Ottomaanse rijk is ineengestort en er is een republiek opgericht. Bovendien is er voor een seculiere weg gekozen. Er zijn een aantal staatsgrepen geweest die in een aantal gevallen vooraf werden gegaan door grootschalig links-rechts geweld.

Geloof me. In de 20e eeuw was Turkije geen doorsnee land. In het land zijn fundamentalistische, nationalistische en seperatistische krachten actief.

Wat de Joden in Turkije hebben meegemaakt is een peuleschil vergeleken met alles wat ze in Europa hebben meegemaakt. Discriminatie is echter nooit goed te praten. De Joden hebben in Turkije veel meer goede momenten gekend dan slechte. De Turken hebben 250.000 Joden gered van de Spaanse inquisitie. Vandaag de dag is Turkije de enige islamitische bondgenoot van Israel.
Dat "seculiere" plus een kleine schijn-democratie bestaat alleen bij de gratie van het leger.

Erdo^gan werd dankzij 98% moslims, middels opzijzetting en wijziging van wetten, vers uit de bajes de regering in gestemd; houdt zich op het ogenblik "low profile" maar hij heeft nog steeds achter de schermen de grootste invloed. Zijn onmiskenbaar doel is, Turkije de EU binnen te loodsen en vervolgens, niet meer gehinderd door het leger want EU-eis is AFSCHAFFING van die invloed op staatszaken, "democratisch" de democratie af te schaffen en te vervangen door zijn geliefde shar�*a, waarmee dan het Turks probleem een EU-probleem zal zijn geworden.

Geen moslim is of stemt TEGEN de shar�*a, want dan automatisch geen moslim meer en alzo des doods schuldig.

Lees de koran.
Oud 4 december 2008, 11:33   #12
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Een religieuze staat in een moderne maatschappij gaat natuurlijk niet. Zeker niet een staat die geweld toelaatbaar acht en er een Bijbels rechtspraaksyateem op na gaat houden. Het door Mohammed van de Joden overgenomen systeem is te schril voor verdere discussie.
Mensen die dat zelfs maar durven te noemen of overwegen zouden ze moeten verbannen naar een ijsschots op de Noordpool, met de belofte dat ze daar hun lusten mogen botvieren.

Twee goden dienen gaat niet. Turkije zal een duidelijke keus moeten maken voor een stap in een normale 21e eeuwse maatschappij.
Omarmen ze de Islam, zakken ze weer even snel in het middeleeuwse moeras als ze eruit gekomen zijn.

De Islam is een klont in de pap van de evolutie. Net zoals de Bijbel. De mens kan zich pas van oorlog bevrijden als het zich bevrijdt heeft van irrationele, hallicunatoire denkbeelden, overblijfselen biologisch geprogrammeerd ten tijde van de eerste dagen van de zelfbewuste mens.
Oud 4 december 2008, 18:08   #13
benderaes
Burger

benderaes's schermafbeelding

Standaard

Bwah, een wederopstanding van RECHTS, das redelijk waarschijnlijk. In tijden van crisis grijpen mensen altijd naar een bepaalde houvast. Net als in Duitsland. Maar ook communisme is ontstaan tijdens een 'donkere' periode.
Maar jodenvervolging, dat lijkt me wat te ver. Misschien wel een soort Vlaams Blok, maar niet echt zoals in de jaren '30-'40...
Maar ja, kijk maar naar het aantal stemmen dat LDD lijkt te winnen, een niet ZO extreme rechtse partij.
Wat me wel reëel lijkt, en een nachtmerrie van mij, is dat het VLAAMSE FRONT wel terug meer stemmen krijgt. De schuld op de Walen ipv. Joden steken, zeg maar.
Oud 4 december 2008, 23:40   #14
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Linkje met FEMA Concentration Camps in de VS?

De Joden zijn nog altijd de eigenaars van de banken.

Maar geen Jodenvervolging door de VS hoor! Beste vrienden zijn ze!

Lees eens wat boeken! Ik kan je "De grote Beschavingsoorlog" van Robert Fisk aanbevelen. De Turken komen er ook niet al te best uit (ivm Armeniers e.d.).

Al de rest zou helaas wel eens kunnen waar zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be