Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 17:29   #1
roskam
Banneling

Standaard Het probleem van Israël is ook het probleem van de westerse wereld!

Blijkbaar beseffen de mensen en de Hamas-pamperaars op dit forum nog altijd niet goed dat de overlevingsstrijd van Israël tegenover de Arabische overmacht die hen al jaren in een ijzeren klem houdt, tegelijk ook onze strijd voor de democratie is, voor onze waarden en normen en voor het behoud van de scheiding van Kerk en Staat. Hierna een prima bijdrage van een makker van me die dat wereldwijde probleem kort maar krachtig weergeeft: Yves Van de Steen.

Geen 'vriendendiensten' aan terreurorganisaties!

De twee Ludo's verdedigen vanuit Vlaanderen de fundamentalistische islamitische terreurorganisatie Hamas. Blijkbaar weten ze niet goed waarvoor deze organisatie staat of erger nog weten ze dat net wel, zodat hun geloofwaardigheid op dat moment nihil is. Als vleugel van de Moslim Broederschap heeft Hamas een lange termijndoelstelling die zich niet beperkt tot het gebied tussen de Jordaan en de Middellandse Zee.

Dat werd op 3 februari 2006 bekrachtigd in een aan het Westen gerichtte toespraak van Khaled Mashal, hoofd van het politieke bureau van Hamas: 'Morgen zal onze natie op de troon van de wereld zitten. Dit is geen hersenspinsel maar een feit. Morgen zullen wij de wereld leiden.'

In juni 2006 op de Hamas- website www.palestine-info.net, uitgezonden videoclip zei Jasser Ghalban,een aanvoerder van de Izz al- Din al- Quassan Brigades van Hamas: ' Wij zullen over de naties heersen... de Verenigde Staten zullen worden veroverd, Israël zal worden veroverd, Rome en Groot-Brittannië zullen worden veroverd... de Jihad voor Allah is de weg van de waarheid en de weg naar Verlossing.'

In dit kader ook illustratief is de lofrede, die Hamasleider Mahmoud Zahar op 15 januari 2004 tijdens een openbare bijeenkomst in Gaza uitsprak, over de vrouwelijke zelfmoordterrorist Reem Al- Riyashi: 'Zij zal de laatste niet zijn want de mars van het verzet zal doorgaan tot de islamitische vlag is gehesen niet alleen op de minaretten van Jeruzalem maar over het gehele universum.'

Niettemin waren er tot voor kort maar weinig stemmen die waarschuwden dat het probleem van Israël ook het probleem van de westerse wereld en van gematigde islamitische krachten is, dat de Joodse Staat zich in de frontlinie bevindt van een oorlog die ook tegen het Westen wordt gevoerd. Ze beginnen met de Joden maar daar houdt het niet op. Uiteindelijk staan ze ook bij jou voor de deur!

Gezien de doelstellingen van de Moslim Broederschap en die van Hamas in het bijzonder zou het voor het Westen, met name voor de naast het conflictgelegen Europese Unie,een fatale fout zijn om Hamas Salonfähig te helpen maken of de beweging op directe of indirecte wijze te legitimeren. Dat doen de Ludo's precies wel en dat is een onvergeeflijke denkfout. Overigens hebben beide heren in het verleden niet veel meer gedaan dan totalitaire systemen te steunen. Dat heeft nergens toe geleid en zal nooit in de toekomst tot iets leiden!

Reeds Plato verdedigde de tiran Dionysus van Syracuse tegen de Atheense democratie en Perikles in. De redevoeringen van Perikles zijn nog steeds wereldberoemd. Over Dionysus van Syracuse hebben we nooit verder iets gehoord!

Laatst gewijzigd door roskam : 30 december 2008 om 17:32.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:36   #2
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Hoe mooi, hoe naïef ...
Oud 30 december 2008, 17:39   #3
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Hoe waarheid, in zeker opzicht. De Jihad tegen de VS treft ook Israël. Een mohamedaanse terreurbeweging zal alles wat niet Islamitisch is willen vernietigen. Europa houd zich alleen nog op de vlakte?
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:40   #4
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Nog mooier, nog naïever ...
Oud 30 december 2008, 17:58   #5
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Blijkbaar beseffen de mensen en de Hamas-pamperaars op dit forum nog altijd niet goed dat de overlevingsstrijd van Israël tegenover de Arabische overmacht die hen al jaren in een ijzeren klem houdt, tegelijk ook onze strijd voor de democratie is, voor onze waarden en normen en voor het behoud van de scheiding van Kerk en Staat. Hierna een prima bijdrage van een makker van me die dat wereldwijde probleem kort maar krachtig weergeeft: Yves Van de Steen.

Geen 'vriendendiensten' aan terreurorganisaties!

De twee Ludo's verdedigen vanuit Vlaanderen de fundamentalistische islamitische terreurorganisatie Hamas. Blijkbaar weten ze niet goed waarvoor deze organisatie staat of erger nog weten ze dat net wel, zodat hun geloofwaardigheid op dat moment nihil is. Als vleugel van de Moslim Broederschap heeft Hamas een lange termijndoelstelling die zich niet beperkt tot het gebied tussen de Jordaan en de Middellandse Zee.

Dat werd op 3 februari 2006 bekrachtigd in een aan het Westen gerichtte toespraak van Khaled Mashal, hoofd van het politieke bureau van Hamas: 'Morgen zal onze natie op de troon van de wereld zitten. Dit is geen hersenspinsel maar een feit. Morgen zullen wij de wereld leiden.'

In juni 2006 op de Hamas- website www.palestine-info.net, uitgezonden videoclip zei Jasser Ghalban,een aanvoerder van de Izz al- Din al- Quassan Brigades van Hamas: ' Wij zullen over de naties heersen... de Verenigde Staten zullen worden veroverd, Israël zal worden veroverd, Rome en Groot-Brittannië zullen worden veroverd... de Jihad voor Allah is de weg van de waarheid en de weg naar Verlossing.'

In dit kader ook illustratief is de lofrede, die Hamasleider Mahmoud Zahar op 15 januari 2004 tijdens een openbare bijeenkomst in Gaza uitsprak, over de vrouwelijke zelfmoordterrorist Reem Al- Riyashi: 'Zij zal de laatste niet zijn want de mars van het verzet zal doorgaan tot de islamitische vlag is gehesen niet alleen op de minaretten van Jeruzalem maar over het gehele universum.'

Niettemin waren er tot voor kort maar weinig stemmen die waarschuwden dat het probleem van Israël ook het probleem van de westerse wereld en van gematigde islamitische krachten is, dat de Joodse Staat zich in de frontlinie bevindt van een oorlog die ook tegen het Westen wordt gevoerd. Ze beginnen met de Joden maar daar houdt het niet op. Uiteindelijk staan ze ook bij jou voor de deur!

Gezien de doelstellingen van de Moslim Broederschap en die van Hamas in het bijzonder zou het voor het Westen, met name voor de naast het conflictgelegen Europese Unie,een fatale fout zijn om Hamas Salonfähig te helpen maken of de beweging op directe of indirecte wijze te legitimeren. Dat doen de Ludo's precies wel en dat is een onvergeeflijke denkfout. Overigens hebben beide heren in het verleden niet veel meer gedaan dan totalitaire systemen te steunen. Dat heeft nergens toe geleid en zal nooit in de toekomst tot iets leiden!

Reeds Plato verdedigde de tiran Dionysus van Syracuse tegen de Atheense democratie en Perikles in. De redevoeringen van Perikles zijn nog steeds wereldberoemd. Over Dionysus van Syracuse hebben we nooit verder iets gehoord!
Zowat elke repliek op postings vanwege zionisten moet men spijtiggenoeg beginnen met te vertellen dat men ONZIN uitkraamt.

De staat Israël heeft niks of niemendalle te maken met ons Europa, onze volksculturen en onze beschaving. Wat men hier lafhartig doet, is van het jodendom trachten gebruik te maken om zionisme te rechtvaardigen. Zionisme is iets anders, er zijn veel joden die ook antizionist zijn.

1. Wat betreft die joodse verwantschap, dit wordt sterk opgeblazen door diegenen die ermee uitpakken (zionisten en/of judeofielen). Het is enkel zo dat het christendom haar wortels ten dele in de joodse religie liggen. Het christendom dat zich vrijwel volledig ontwikkeld heeft in Europa, heeft zich echter van meetaf aan sterk afgezet tegen het jodendom en was doorheen de eeuwen zelfs één van de belangrijkste gangmakers van jodenhaat in Europa. De joodse minderheden daarentegen in Europa, zijn altijd etnische bevolkingsgroepen op zichzelf gebleven waar ze in Europese steden in hun eigen wijken hun eigen religie, cultuur,... praktiseren en praktiseerden. Vandaar dat ze nog steeds als niet-Europese vreemdelingen kunenn beschouwd worden. Dat ze zich nooit vermengd hebben en vanuit hun eigen middens zich daar steeds voor behoed hebben, is ten andere iets nobel.

2. Wij zijn Europeanen, GEEN WESTERLINGEN. Gedurende de tijd van de Koude Oorlog zaten wij -jammergenoeg- in het kamp van de USA, Canada en werden hierdoor tot "het Westen" dat overigens ook Australië en Nieuw-Zeeland omvat, gerekend. Het Westen, dat is een liberale multiculturele Melting Pot maatschappij van immigratielanden (die overigens allen hun oorspronkelijke bevolking gedood of ernstig gedecimeerd en gediscrimineerd hebben). Wij, Europeanen daarentegen, vormen de Oude Wereld kennen volkeren met hun eigen grondgebied, hebben onze eigen volksculturen en zijn geen liberale immigratielanden. De Europese beschaving is opgebouwd uit die Europese volksculturen rond de Germaanse, Keltische, Romaans-Latijnse en Slavisch - Orthodoxe wereld. De USA en de rest van "het Westen" daarentegen vormen de Nieuwe Wereld.

3. Dat anti-islamisme is boerenbedrog dat kwam overgewaaid uit de neoconservatieve kringen van de USA. Zionisten stellen israël maar al te graag over als een westers staatje dat strijdt tegen de islam. Dat is fundamenteel FOUT. De zionisten van israël strijden tegen alles wat zich antizionistisch opstelt, ook seculiere Arabische nationalisten die israël in vraag stellen. Ten tweede is de islamwereld intern zeer sterk verscheurd. Zo is het Talibanregime een aardsvijand van het fundamentalistisch regime in Teheran. Het bestaan van israël met al het bloedvergieten dat er uit volgt, versterkt evenwel islamisme als benadrukking van de eigen identiteit waardoor de Midden-Oostenproblematiek zo complex wordt / lijkt.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:59   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Een volk van zijn land beroven en mensen uit hun huizen jagen heeft niets te maken met "waarden en normen", maar alles met bloeddorstig imperialisme.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:23   #7
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar beseffen de mensen en de Hamas-pamperaars
Wie dit soort taal hanteert, reduceert zichzelf tot het soort achterlijke idioot dat hij wellicht van nature uit is.

(disclaimer en tevens nota aan de mods: ik wil niet beweren dat de auteur een achterlijke idiiot is. Door te stellen dat hij zichzelf daartoe reduceert druk ik louter mijn persoonlijke afkeur van de scheldwoorden die hij hanteert en de persoonlijke aanvallen die er achter zitten. Dat is niet bedoeld als een persoonlijke aanval maar als een zeer nauwgezette en correcte analyse van de term 'Hamaspamperaar'. Als ik schrijf dat hij zich reduceert tot 'wat hij wellicht van nature uit is', bedoel ik niet dat de auteur van nature uit een achterlijke idioot is. Ik suggereer enkel dat het mogelijk is en geef dus mijn mening omtrent de achterliggende reden voor het gebruik van de term 'Hamaspamperaar' die als beledigend kan overkomen en door sommige mede-forummers als een persoonlijke aanval kan gezien worden, wat volgens het reglement verboden is en waar sommigen duidelijk uiterst gevoelig voor zijn. Daarom het gebruik van het woord 'wellicht' dat impliceert immers een logische mogelijkheid, geen absolute zekerheid.
Ik wil hiermee ook geenszins suggereren dat achterlijke idioten of andere mensen met een mentale of fysieke handicap minderwaardig zouden zijn en bijvoorbeeld zelf het slachtoffer zouden moeten worden van de daden die ze stellen of goedpraten of met dezelfde terminologie zouden moeten omschreven worden die ze zelf hanteren en die mogelijk ketsend is en als persoonlijke aanval kan worden geïnterpreteerd. Tevens wens ik geenszins op te roepen tot daden van agressie of geweld tegen de hierboven omschreven achterlijke idioten, mensen met een mentale of fysieke handicap of van joodse origine ook als dat mijn persoonlijke emoties zou bevredigen en van de wereld een betere plaats maken. In laatste instantie wens ik geenszins te suggereren dat joden of mensen met een mentale of fysieke handicap van de planeet zouden moeten verwijderd worden in functie van mijn emoties noch dat dat van de wereld een betere plaats zou maken. Ik wens ook geenszins te suggereren dat joden mensen zouden zijn met een fysieke of mentale handicap of noodzakelijkerwijs achterlijke idioten.
)

Citaat:
op dit forum nog altijd niet goed dat de overlevingsstrijd van Israël tegenover de Arabische overmacht die hen al jaren in een ijzeren klem houdt,
Het is, beste vriend met het taalgebruik dat lijkt op dat van achterlijke idioten, niet de Arabische wereld die Israël in een ijzeren klem houdt maar omgekeerd: Israël beschikt over meer dan 200 atoomwapens waarmee ze niet alleen de Arabische wereld bedreigen maar alle politieke en militaire tegenstanders. Het is Israël dat op regelmatige basis niet alleen Palestijnse gebieden binnenvalt en annexeert maar dat ook doet met Libanon en Syrië. Het is Israël dat in Irak bombardeert naar eigen goeddunken en hetzelfde doet met Syrië.

Ik weet niet waarop u uw wereldbeeld baseert maar op de feitelijke realiteit zal het alvast niet zijn.

Citaat:
tegelijk ook onze strijd voor de democratie is, voor onze waarden en normen en voor het behoud van de scheiding van Kerk en Staat.
Ik weet niet welke waarden en normen u voorstaat en in welke mate u kerk en staat gescheiden wil houden. Aangezien u kerk met een hoofdletter schrijft, hecht u er duidelijk buitensporig veel belang aan en zal die scheiding misschien minder hoeven dan u pretendeert voor te staan.
Misschien vindt u daarom Israël een goed voorbeeld: een land dat is gegrondvest op de overtuiging dat god hen persoonlijk als volk heeft uitverkoren en aan wie god het alleenrecht heeft gegund om op Palestijnse bodem een staat te grondvesten die van de oorspong tot in zijn details doorwrocht is van religie. Een staat die een onderscheid maakt tussen haar burgers op basis van de religie waaruit ze zijn voortgekomen, die gebieden claimt omdat een deel van hun godsdienstig verhaal er zich zou hebben afgespeeld en die twee maten en twee gewichten hanteert op basis van religieuze aangehorigheid.
Ik vind dat een slecht voorbeeld van de scheiding van kerk en staat en wat mij betreft is Israël zo mogelijk de slechtste verdediger van dat principe.

Wat de waarden en normen betreft, vrees ik dat daar gelijkaardige stront aan de spreekwoordelijke knikker is. Een land dat zich een halve eeuw na de dekolonisatie in andere contreien het recht voorbehoud om verder te koloniseren, hanteert en verdedigt duidelijke andere normen en waarden dan ikzelf.
Een land dat het gerechtvaardigd vind om een massamoord te plegen om haar belangen te dienen en haar gebiedsuitbreiding te consolideren, hanteert heel andere normen en waarden dan ik.
Een land dat het correct vind om een onderscheid te maken tussen haar burgers en twee maten en twee gewichten te hanteren, verdedigt héél andere waarden en normen dan ik.

Overigens maakt uw vriend een curciale doch wellicht opzettelijke fout, met name door de organisatoren van de betoging te verwijten dat ze Hamas zouden steunen. Ze steunen het recht van de Palestijnen om zich te verzetten tegen een illegale bezetting van hun land en grond. dat recht is internationaal erkend, ook voor de Palestijnen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:34   #8
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een volk van zijn land beroven en mensen uit hun huizen jagen heeft niets te maken met "waarden en normen", maar alles met bloeddorstig imperialisme.
Bovendien is Israël een religieuze etnocratie en geen typische liberale parlementaire democratie, dus is zij zelf hypocriet wanneer zij zich beroept op die zogenaamde 'typische Westerse waarden'.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:35   #9
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Zowat elke repliek op postings vanwege zionisten moet men spijtiggenoeg beginnen met te vertellen dat men ONZIN uitkraamt.

De staat Israël heeft niks of niemendalle te maken met ons Europa, onze volksculturen en onze beschaving. Wat men hier lafhartig doet, is van het jodendom trachten gebruik te maken om zionisme te rechtvaardigen. Zionisme is iets anders, er zijn veel joden die ook antizionist zijn..
Je uithaal naar de Joden kon ik wel verwachten. Als je ideologische voorlopers bekijk in de vorm van het Verdinaso van Joris Van Severen, weet ik al vanwaar je virulente Jodenhaat vandaan komt. Bron: 'Het Verdinaso en de Joodse kwestie' Ik ga er niet verder op in, want dan gaat het meteen de negationistische toer op en dat wordt hier niet geapprecieerd, noch pro noch contra.
Oud 30 december 2008, 21:44   #10
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wie dit soort taal hanteert, reduceert zichzelf tot het soort achterlijke idioot dat hij wellicht van nature uit is.

([i]disclaimer en tevens nota aan de mods: ik wil niet beweren dat de auteur een achterlijke idiiot is. Door te stellen dat bla..bla...bla...
Laat maar al zitten, ik doe niet eens de moeite om je scheldtirade verder uit te lezen. Vroeger zou ik virtueel gehakt van je maken, nu loop ik systematisch scheldpartijen en persoonlijke aanvallen uit de weg want: slecht voor mijn bloeddruk. Een mens blijft niet eeuwig jong.

Trouwens:

Laatst gewijzigd door roskam : 30 december 2008 om 21:48.
Oud 30 december 2008, 21:47   #11
Quixote
Burger

Standaard

Citaat:
Je uithaal naar de Joden kon ik wel verwachten. Als je ideologische voorlopers bekijk in de vorm van het Verdinaso van Joris Van Severen, weet ik al vanwaar je virulente Jodenhaat vandaan komt. Bron: 'Het Verdinaso en de Joodse kwestie' Ik ga er niet verder op in, want dan gaat het meteen de negationistische toer op en dat wordt hier niet geapprecieerd, noch pro noch contra.
Het is weer zo ver, iemand beweert dat hij niet onvoorwaardelijk pro-Israël is, en hij wordt direct verweten een jodenhater te zijn.

Kijk verder als je neus lang is.
Oud 30 december 2008, 21:47   #12
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat maar al zitten, ik doe niet eens de moeite om je scheldtirade verder uit te lezen.
Goed gezegd van iemand die zijn tekst begint met 'Hamaspamperaars'.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:51   #13
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ik vind deze ook wel mooi, één van mijn favoriete hedendaagse denkers: Afshin Ellian.

Misschien moet men eerst vluchteling uit Iran (Teheran) zijn om de dingen met wat meer afstand en helderheid te kunnen bekijken, in tegenstelling tot waar veel Vlamingen toe in staat zijn

(Weblog Afshin Ellian)

Wanneer mag Israël zich dan wél verdedigen?

In het Israëlisch-Palestijnse conflict spreken voor de zoveelste keer de wapenen, volgens een hoofdredactioneel artikel van de Volkskrant. Een juiste constatering. De hoofdredactie van de Volkskrant is terecht van mening dat Hamas door haar rigiditeit een deel van de verantwoordelijkheid voor de bloedige escalatie draagt. Dat is ook het uitgangspunt van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. Want de raketbeschietingen vanuit Gazastrook gingen gewoon door.

De mist in

Tenslotte stelt de Volkskrant terecht vast dat Hamas geen belangstelling heeft voor een tweestatenoplossing. Dat staat ook in hun statuten: Israël moet worden vernietigd. Dit tandpunt levert ze geld en ondersteuning op: Iran, Hezbollah en andere radicale ewebgingen in het Midden-Oosten steunen Hamas. Maar daarna gaat de Volkskrant de mist in: 'Dit alles ontslaat Israël niet van zijn eigen verantwoordelijkheid voor een optreden dat eens te meer beelden van destructie oplevert waarmee een beschaafd land liever niet wordt geassocieerd.'

Aanvaardbaar

Wat zegt de Volkskrant? Bestaat er een oorlog zonder destructieve krachten? Als Israël hetzelfde had gedaan, maar het leger had ervoor gezorgd dat er geen 'beelden van estructie' vrijkwamen, was dat dan wel aanvaardbaar voor de Volkskrant? Is een destructie zonder beelden goed? Is een land beschaafd als er geen beelden van destructie zijn?

Executies

Nu zijn er geen beelden van de massale executies in Iran die plaatshadden in augustus en september 1988. Het Islamitische Iran heeft toen duizenden onschuldige, ongewapende tegenstanders in een paar weken tijd vermoord. Het ging hier om politieke gevangenen: journalisten, dichters, juristen en politieke activisten. De geëxecuteerde politeke gevangenen zijn in massagraven begraven. We beschikken slechts over een aantal foto’s. Maar van die massale executies hebben we geen beelden. Is dit, wegens de afwezigheid van destructieve beelden, normaal en beschaafd? Nee, dat weet de Volkskrant ook.

Misdrijf

Waarom haalde dat massale misdrijf van het islamitische Iran niet (wekenlang) de voorpagina’s van de westerse kranten? Omdat de daders geen joden waren. Dit is een pijnlijke waarheid die wel eens in de vergaderingen van de hoofdredacties van de westerse kranten mag worden besproken. De joden vormen een onuitroeibare obsessie voor de esterlingen en dat weten inmiddels de islamo-fascisten ook.

Ik verwijt niemand iets. Ik wijs alleen op een probleem in de westerse cultuur. Niets meer en niets minder.

Inhoudelijke vraag
Wat is dan het probleem?

De inhoudelijke vraag moet luiden of de staat Israël zich mag verdedigen. Wanneer diplomatie niet werkt. Wanneer een wapenstilstand niet werkt. Wanneer de vijand van een ‘wapenstilstand' gebruik maakt om vervolgens een compleet leger (de zogenaamde politiemacht) op te bouwen. Wat moet een staat onder deze omstandigheden doen?

Zimbabwe
De humanitaire toestand in Gazastrook is ernstig. Maar de ernst ervan valt, in vergelijking met Darfur en Zimbabwe, nog reuze mee. Maar wie is voor deze toestand verantwoordelijk? Israël, of degenen die Gazastrook hebben gegijzeld om een theologische oorlog te voeren?
Hoe moet Israël uitzicht bieden aan de bewoners van Gaza die Israël willen vernietigen? Ja, Israël kan aan Hamas en de bewoners van Gaza een fantastisch uitzicht bieden, door zelfmoord te plegen.

Wat mag een staat dan doen onder deze omstandigheden? Wie het weet, mag het zeggen!

Afshin Ellian
© Elsevier
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:51   #14
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat maar al zitten, ik doe niet eens de moeite om je scheldtirade verder uit te lezen. Vroeger zou ik virtueel gehakt van je maken, nu loop ik systematisch scheldpartijen en persoonlijke aanvallen uit de weg want: slecht voor mijn bloeddruk. Een mens blijft niet eeuwig jong.

Trouwens:

je constante verwijten van nazisme en jodenhater naar iedereen die jouw mening niet volgt, tonen pas aan wat voor een persoon jij bent; rede: 0%; scheld-niveau: 100%.

Doe zo voort! Kijk eerst eens naar mijn signature!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:55   #15
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Doe zo voort! Kijk eerst eens naar mijn signature!
ik zat nét te kijken naar de signatuur van minste van agitatie. Dié vind ik pas goed!
Wat een paralympics toch hé.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:57   #16
Romeo
Vreemdeling

Standaard

Als sommigen er van uit gaan dat iedere vorm van kritiek op de staat Israël gelijkstaat met jodenhaat, is een normale rationele discussie onmogelijk.

Als sommigen er van uitgaan dat joden "uitverkorenen van god" zijn is een normale rationele discussie onmogelijk.
Romeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:58   #17
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Bovendien is Israël een religieuze etnocratie en geen typische liberale parlementaire democratie, dus is zij zelf hypocriet wanneer zij zich beroept op die zogenaamde 'typische Westerse waarden'.
Flauwe kul. In theorie misschien wel, maar op het terrein - ik bedoel in de samenleving - is daar maar weinig van overgebleven. Bezoek eens Tel Aviv ipv Jeruzalem, en je zal meteen merken wat ik bedoel. Het is daar dat het hart van de nieuwe Israëli's klopt, Joden, Druzen, Arabieren enz. Alhoewel vele Joden me dit niet graag horen zeggen. Dat er links wat krommingen zitten in bepaalde wetten, ga ik zeker niet ontkennen. Maar Israël is nog een jonge democratie. Eens er (als er ooit) vrede komt met de buurlanden, en mensen niet zo snel geneigd zijn om terug te grijpen naar oude (gedateerde) waarden en tradities, komt ook dat wel in orde.

Tel Aviv, gesticht op een kaal strand in 1909, volgende jaar eeuwfeest:

Laatst gewijzigd door roskam : 30 december 2008 om 21:59.
Oud 30 december 2008, 22:16   #18
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeo Bekijk bericht
Als sommigen er van uit gaan dat iedere vorm van kritiek op de staat Israël gelijkstaat met jodenhaat, is een normale rationele discussie onmogelijk.
Op zich heb ik geen probleem met kritiek op Israël. Dat is een democratie gelijk er zoveel zijn. Persoonlijk heb ik nog steeds bakken vol kritiek op de Belgische staat en hoe die geleid wordt, dus kan ik me voorstellen dat in Israël ook wel een en ander bijwijlen misloopt.

Het zijn vooral veralgemeningen die me dwars zitten, typische vooroordelen over Joden die regulier anti-Zionisme infecteren. Zeker in de arabische moslimlanden, want daar hebben ze sinds het antisemitisme in Europa de nek werd omgedraaid op het einde van WOII, het gewoon overgenomen. Verwerpelijke literatuur zoals Mein Kampf en de Protocollen van de Wijzen van Sion worden als zoete broodjes verkocht op Arabische markten in het M-O. Anti-Zionisten in het M-O staat daar wel degelijk synoniem met ordinaire Jodenhaat en negationisme. Iran is daar een mooi schoolvoorbeeld van. Trouwens, in de zovele discussies die ik al gevoerd heb over dit item, is dikwijls gebleken dat nadat ik mijn opponent eindelijk op de kast had gejaagd, de meest gore antisemitische praat spontaan naar boven borrelde. Excuses volgden dan later wel, maar ik blijf op mijn hoede voor anti-Zionisten, want antisemitisme loert mee om de hoek.
Oud 30 december 2008, 22:47   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens:

Minister van Agitatie heeft een genuanceerd, uitvoerig geargumenteerd betoog gehouden. Als je daar niets anders op kan antwoorden dan een scheldtirade en nog wat antisemitische cartoons erbovenop, dan zegt dit veel over je onvermogen tot tegenstrijdig debat.

Gezien je misprijzen voor wie een andere opinie heeft dan jou, verbaast het me niet dat jij de terreur die Israël zaait in Gaza volop ondersteunt.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 december 2008 om 22:47.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:59   #20
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien vindt u daarom Israël een goed voorbeeld: een land dat is gegrondvest op de overtuiging dat god hen persoonlijk als volk heeft uitverkoren en aan wie god het alleenrecht heeft gegund om op Palestijnse bodem een staat te grondvesten die van de oorspong tot in zijn details doorwrocht is van religie.
De oprichters van Israel waren Atheïsten* en tegen de religie-Heilig boekske had geen enkel betekenis voor hen-maar wisten best als Joden dat ze een land nodig hadden, om weg van de anti-semitisme te blijven.
Ik weet niet waarom ik het moet herhalen maar mensen vergeten het snel.
*Lees zelfs de lectuur van Neture Karte(anti-Zionisten) over Hertsel en co.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be