Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2008, 22:46   #1
Jukes
Parlementslid

Standaard Quicky wil ieder gezin opzadelen met rommelcomputer

Gisteren in het nieuws: Vincent van Quickenborne vindt dat er te weinig computers zijn in de Belgscihe gezinnen. Hij gaat de oude PC's van Vadertje Staat voor ca. 100 euro verpatsen aan de kansarmen (zijn woorden) die nog niet op het internet kunnen meespelen wegens geen peecee.

Typisch Belgische Staat: die arme sukkeltjes zullen nu worden opgezadeld met een onding dat hen tenminste 10 jaar van hun leven kost, van pure ergernis en hartvreterij: een WINDOWS-PC!! De grootste rommel die ooit in onze moderne (?) tijden is ontworpen en op de markt gebracht. Vastlopen, op 'start' drukken om te stoppen, externe schijven niet herkennen, ... Die mensen weten niet hoe gelukkig ze zijn dat ze zo'n misbaksel nu niét in huis hebben.

Dus, Quicky, wees genadig, verras die kansarmen voor hun Kerstmis met een échte computer: een Mac. Voor mij een Macbook Pro 17 inch aub.

Laatst gewijzigd door Jukes : 10 december 2008 om 22:47.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:02   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat met de zogenaamde verouderde pc's. Opsturen naar de arme kindjes in congo, of het ene of andere opriumbedrijf dik betalen, om ze fijn te malen ?
Als er "armen" geinterreseerd zijn in deze pc's, dan schijnt mij dit een goed initiatief.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:06   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allemaal te duur, die licenties kosten veel te veel geld en windows vreet veel te veel geheugen.

Op zich een goed idee, maar geef die mensen dan een pentium3 met Xubuntu op ofzo. Kost nog geen 50 euro per pc. En alles is mogelijk: multimedia, kantoortoepassingen, surfen, emailen, etc.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:07   #4
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
of het ene of andere opriumbedrijf dik betalen, om ze fijn te malen ?
de reden hiervoor is dat de twedehandsmarkt slecht is voor de "eerstehandsmarkt", waar winsten voor de grote bedrijven vandaan komen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:24   #5
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Een mac?
Dikke rommel ja, of je moet er in terminal mode op werken.

Ik heb een klant die persé naar Mac wou overschakelen.
Wel dat grapje heeft hem het laatste half jaar al 3000 Euro gekost aan extra software en aanpassingen om toch maar al zijn functies (die onder windows XP gewoon simpelweg wérken) weer in orde te krijgen.
Dat is dus 2000 enzoveel Euro voor zijn flashy airbook + 3000 Euro om functioneel te worden.
Dus dik 5000 Euro om terug te werken zoals onder XP maar met een (iets) mooier machientje.

Het motto van Mac : More is less. More money, less functionality natuurlijk wel.

Geef mij dan maar een snelle laptop (Genre dell Latitude D830 bvb) met Fedora op.
Voor 800 Euro heb je álles wat je ooit nodig zou kunnen hebben.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 december 2008 om 23:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:40   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met de zogenaamde verouderde pc's. Opsturen naar de arme kindjes in congo, of het ene of andere opriumbedrijf dik betalen, om ze fijn te malen ?
Als er "armen" geinterreseerd zijn in deze pc's, dan schijnt mij dit een goed initiatief.
100 € voor een verouderde pc van de staat, dat is pure diefstaf.

Dat zijn begot nog xt's.
Het kost u 20 € om ze in het containerpark te dumpen.
En wie gaat die mensen hun internet betalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:47   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
100 € voor een verouderde pc van de staat, dat is pure diefstaf.

Dat zijn begot nog xt's.
Het kost u 20 € om ze in het containerpark te dumpen.
En wie gaat die mensen hun internet betalen ?
Ne xt is wel van 1987, en vroeger. Toen wist de staat nog niet dat er computers bestonden.
Maar ik blijf toch wel met de vraag zitten. Wat kan de staat er anders mee doen (behalve blijven gebruiken).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 00:07   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

die arme gezinnen zijn vast nog niet toe aan luxeproblemen zoals het u ergeren aan een stuursysteem.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 00:08   #9
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een mac?

Wel dat grapje heeft hem het laatste half jaar al 3000 Euro gekost aan extra software en aanpassingen om toch maar al zijn functies (die onder windows XP gewoon simpelweg wérken) weer in orde te krijgen.
Dat is dus 2000 enzoveel Euro voor zijn flashy airbook + 3000 Euro om functioneel te worden.
Dus dik 5000 Euro om terug te werken zoals onder XP maar met een (iets) mooier machientje.

Het motto van Mac : More is less. More money, less functionality natuurlijk wel.

Geef mij dan maar een snelle laptop (Genre dell Latitude D830 bvb) met Fedora op.
En vooral niet vergeten te bidden (plug & pray) iedere keer als je 'm aanzet of er iets mee wil doen dat een héél klein beetje buiten het alledaagse ligt, zoals HD-video monteren. Moet je écht eens proberen, met een PC! Zelfs met een héél snelle: bloeddruk 22 gegarandeerd. Of het nu de duurste en slankste Sony Vaio is of de goedkoopste Acer: brol, brol en nog eens brol. Want het Operating System trekt gewoon op niks. (Slecht afgekeken van Apple, trouwens). Of is het toeval dat niemand nog een PC met Vista erop wil?
Oud 11 december 2008, 00:10   #10
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
die arme gezinnen zijn vast nog niet toe aan luxeproblemen zoals het u ergeren aan een stuursysteem.
Nee, dat zullen ze dat héél rap leren, met een PC. En als het dan al kansarme sukkels, zijn, dan is er niet veel extra stress nodig om ze in een uitzichtloze depressie te storten.
Oud 11 december 2008, 00:19   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ne xt is wel van 1987, en vroeger. Toen wist de staat nog niet dat er computers bestonden.
Maar ik blijf toch wel met de vraag zitten. Wat kan de staat er anders mee doen (behalve blijven gebruiken).
Dat klopt maar toen ze het ontdekten kochten ze onze XT's voor weinig geld op containerparken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 00:19   #12
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mac?

wow, wat zeg je nu? Als ik naar een winblows bak moet overschakelen ben ik een hoop meer kwijt dan € 3000 bovenop de aankoop, om nog maar te zwijgen dat Final Cut Pro niet te krijgen is voor Winblows en dat mijn productieviteit serieus naar onder gaat (allé man, vensters in vensters, hoe komen ze erbij?). En voor de prijs, een deftig winblows systeem gaat al makkelijk even duur (zoniet duurder) zijn als mijne MacPro.

Maw, t'is maar vanuit welk perspectief ge het bekijkt
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 00:23   #13
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
wow, wat zeg je nu? Als ik naar een winblows bak moet overschakelen ben ik een hoop meer kwijt dan € 3000 bovenop de aankoop, om nog maar te zwijgen dat Final Cut Pro niet te krijgen is voor Winblows en dat mijn productieviteit serieus naar onder gaat (allé man, vensters in vensters, hoe komen ze erbij?). En voor de prijs, een deftig winblows systeem gaat al makkelijk even duur (zoniet duurder) zijn als mijne MacPro.

Maw, t'is maar vanuit welk perspectief ge het bekijkt
Juist, probeer maar eens HD te monteren met een PC en - bijvoorbeeld Adobe Première Pro. Complete gruwel! Als het moet dienen om mee te werken, dan is er maar één keuze: Apple. Om spellekes te spelen kan een PC soms dienen, maar dan ook niet meer dan dat. Maar misschien is dat het enige dat kansarmen willen volgens Quicky?
Oud 11 december 2008, 00:29   #14
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Juist, probeer maar eens HD te monteren met een PC en - bijvoorbeeld Adobe Première Pro. Complete gruwel! Als het moet dienen om mee te werken, dan is er maar één keuze: Apple. Om spellekes te spelen kan een PC soms dienen, maar dan ook niet meer dan dat. Maar misschien is dat het enige dat kansarmen willen volgens Quicky?
No thanks en NO THANKS (dan nog liever Avid ).

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 11 december 2008 om 00:29.
Oud 11 december 2008, 01:21   #15
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Goed initiatief.
al is het maar een P3, dan is het nog genoeg
Oud 11 december 2008, 01:29   #16
Groentje-18

Standaard

Vast en zeker één of ander contractje gesloten met een telecommaatschappij. Het is wel nog eens iets anders om het gat in de begroting een beetje te dichten.
Ik heb soms het idee dat Quicky zich verveelt of niet weet van welk hout nog pijlen te maken om maar vernoemd te worden in de pers.

Toegegeven: toen het hele economische systeem als een zeepbel in mekaar begon te spatten was hij wel de eerste om te beginnen over de koopkracht van de Belgen, tussen al die druk over de communautaire kwesties discussierende politici, nl over de prijs van een pak frieten.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 08:13   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

€100 voor een 5 jaar oude staats PC. Wat een afzetterij.
4 Gig harde schijf, P2 250MGz Windows millenium "omdat het nog niet gewist is" , en dat in de handen van een onwetende gebruiker....

Voor €250 heb je een gloednieuwe EEEpc can Asus. Om te surfen en je online belastingen in te vullen meer dan genoeg, en dan heb je nog steeds de keuze tussen Windows XP (SP3) of Ubuntu als operating system.

Voor €20 per maand wil elke grote electrozaak je wel een €800 moderne PC verkopen.

In de kringwinkels over België kan je voor €50 al een modernere laptop aanschaffen dan wat de staat je kan aanbieden in desktop vorm voor €100.
Oud 11 december 2008, 08:43   #18
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
€100 voor een 5 jaar oude staats PC. Wat een afzetterij.
4 Gig harde schijf, P2 250MGz Windows millenium "omdat het nog niet gewist is" , en dat in de handen van een onwetende gebruiker....

Voor €250 heb je een gloednieuwe EEEpc can Asus. Om te surfen en je online belastingen in te vullen meer dan genoeg, en dan heb je nog steeds de keuze tussen Windows XP (SP3) of Ubuntu als operating system.

Voor €20 per maand wil elke grote electrozaak je wel een €800 moderne PC verkopen.

In de kringwinkels over België kan je voor €50 al een modernere laptop aanschaffen dan wat de staat je kan aanbieden in desktop vorm voor €100.
Inderdaad, het is nog afzetterij ook.
Oud 11 december 2008, 12:35   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
En vooral niet vergeten te bidden (plug & pray) iedere keer als je 'm aanzet of er iets mee wil doen dat een héél klein beetje buiten het alledaagse ligt, zoals HD-video monteren. Moet je écht eens proberen, met een PC! Zelfs met een héél snelle: bloeddruk 22 gegarandeerd. Of het nu de duurste en slankste Sony Vaio is of de goedkoopste Acer: brol, brol en nog eens brol. Want het Operating System trekt gewoon op niks. (Slecht afgekeken van Apple, trouwens). Of is het toeval dat niemand nog een PC met Vista erop wil?
OK, ik werk op die mac en ik wil (voor een test) 2000 bestanden creëren van 10kb in een map op het bureaublad om een connectie-test te doen van een vpn verbinding. Elk bestand met oplopende naam : testxxxx.txt met xxxx van 0000 tot 1999.

Je hebt 5 minuten tijd.
Hoe doe jij het?

Ps. Die klant van mij heeft ondertussen zijn problemen opgelost doordat hij nu via remote desktop werkt op een Windows server die Citrix draait.

Mac is een leuk, overprijst, niche product voor grafische freaks maar onbruikbaar als werkinstrument in een serieuze businessomgeving.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 december 2008 om 12:39.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 13:07   #20
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
OK, ik werk op die mac en ik wil (voor een test) 2000 bestanden creëren van 10kb in een map op het bureaublad om een connectie-test te doen van een vpn verbinding. Elk bestand met oplopende naam : testxxxx.txt met xxxx van 0000 tot 1999.

Je hebt 5 minuten tijd.
Hoe doe jij het?

Ps. Die klant van mij heeft ondertussen zijn problemen opgelost doordat hij nu via remote desktop werkt op een Windows server die Citrix draait.

Mac is een leuk, overprijst, niche product voor grafische freaks maar onbruikbaar als werkinstrument in een serieuze businessomgeving.
Met automator en Apple heeft ook een remote desktop applicatie (die een pak eleganter werkt dan de winblows equivalent). Niet vergeten dat OSX draait op een BSD kernel he. (edit: oh, en uwe computer zal niet trager worden omdat ge shit op uw bureaublad hebt staan )

Enne... in mijn serieuze businessomgeving zou ik zonder Mac werken niet kunnen inbeelden.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 11 december 2008 om 13:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be