![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() We hebben er al een stukje van in de media kunnen volgen.
Maar de financiële crisis zou nu overslaan op de rest van de economie. Wat komt er aan? Beperkt de crisis zich tot enkele bedrijven die over kop gaan en wier plaats ingenomen zal worden door anderen die meer van hetzelfde brengen of komen er drastische veranderingen aan en hoe gaan die eruit zien. Graag jullie visie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het begin van de crisis die we nu meemaken betekent het einde van een zeer lange termijn economische en financiële marktcyclus.
Waar we nu naartoe gaan zijn waarschijnlijk de krachtigste geokosmische signaturen die we in ons hele leven meemaken. Ze suggereren een zeer belangrijke verandering in ongeveer alle aspecten van menselijke activiteit waaronder economie, financiële markten en wereldregering. Zie ook: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=523 Laatst gewijzigd door cor : 22 november 2008 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als deze tendensen worden doorgetrokken, zijn we hard op weg naar een ineenstortingtraject op zowel nationale als mondiale schaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Pak 2010, en de economie trekt weer terug aan.
Niet zo dramatisch zijn mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De economie zal zeker weer aantrekken.
Alleen is het de vraag, zullen we dan de arbeiders hebben die we nu niet hebben? Zullen de knelpunten tegen dan kunnen ingevuld worden? Zal het financieel haalbaar zijn voor zowel werknemer als werkgever? Dit zullen wel de grootste struikelblokken worden vrees ik.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ttz. je spaarpot en harder travakken."we" "moeten" tenslotte een 3-trillion $war en de Amerikaanse sociale zekerheid (of het gebrek eraan) betalen Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2008 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het eigenaardig dat iedereen denkt dat, na een dipje, de zaken in 't kort gewoon weer worden zoals vroeger. Ik zie het meer gebeuren dat er toch wel ingrijpende wijzigingen zullen moeten optreden op financieel, sociaal-economisch gebied. De 'normale' situatie zie ik eerder tegen 2014 dan 2010. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() iedereen reeds bedankt, meer visies blijven natuurlijk meer dan welkom.
Aan cor Verwijst de link naar een tekst die je zelf geschreven hebt of is deze iemands anders hand? Hier wordt verwezen naar een langdurige en sterk ingrijpende crisis. Het is niet helemaal duidelijk of we het dieptepunt van de crisis rond 2014 of rond 2020 moeten verwachten, al geef je daar in post 7 blijkbaar te kennen dat we rond 2014 terug naar een min of meer normale situatie geëvolueerd zullen zijn. De twee lijken me wat tegenstrijdig. Citaat:
Aan Mis Je schetst wel een zeer zwart toekomstbeeld. Hoe diep zijn we aan het einde gevallen volgens jou, worden we terug naar de oertijd gekatapulteerd (nucleaire oorlog) of loopt het toch zo'n vaart niet? Rond wanneer verwacht je dat het ergste voorbij is? Tavek & Mambo Jullie verwachten duidelijk iets dat minder ingrijpend zal zijn. Na enkele jaren terug naar de gewone gang van zaken. Eerlijk gezegd begrijp ik het komen en gaan van crisissen ook niet altijd heel goed. Is de situatie nu ineens zo grondig veranderd tov gisteren? We moeten allemaal toch nog blijven doen wat we doorgaans doen, wat veranderd daar nu ineens aan? Filosoof Jij ziet het blijkbaar ook iets meer klassiek. Aangegane schulden moeten betaald worden en dat betekend werken. Langer, harder en mss voor minder geld (compensatie) een verschuiving naar slavernij dus (het systeem waar al heel veel mensen in werken trouwens, zie grote delen van china en india,...) Moet er meer gewerkt worden omdat er nog een heleboel is dat we nodig hebben, of is het gewoon om een massa onder controle te houden? Laatst gewijzigd door satiper : 23 november 2008 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() MIS
Je tweede post is stukken positiever. Hopelijk gaat het eerder die kant uit. Het zou natuurlijk kunnen dat we eerst wat van het eerste gaan krijgen voordat we wijs genoeg worden om voor het tweede te kiezen. Ik hoop dat we eerste gedeelte kunnen overslaan al vrees ik er wel een beetje voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 23 november 2008 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als tweede vraag ik me af waarom men hier blijft hameren op doorgevoerde studie om te kunnen volgen in het bedrijfsleven als men dan mensen uit streken haalt waar men amper naar school is geweest. Nee ik blijf er bij, als we niks kunnen doen aan de lange lijst van knelpunt beroepen op een serieuze manier voor zowel werknemer als werkgevers, dan zal de crisis blijven aanhouden. En volgens mij moeten we met de mensen van bij ons werken, en niet uit den vreemde. En dat is vandaag de dag zo goed als onmogelijk geworden. Maar hoe gaat dat allemaal betaalbaar worden met de loonkost dat we kennen, en door de crisis nu helemaal onhoudbaar is?
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 23 november 2008 om 14:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 20 miljoen die ze aantrekken gaan eveneens vergrijzen hoor.
Moeten ze dan nog eens 20 miljoen anderen aantrekken voor de eerste 20 miljoen?
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=569 Op basis van huidige en toekomstige zeer sterke geokosmische gegevens kan men inderdaad een ingrijpende crisis verwachten. Maar crisis niet alleen in de gewone zin van (dreigend) ongeluk, maar ook als een optredende (noodzakelijke) verandering, een (weliswaar zeer bedreigende) stap voorwaarts. Zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=590 Het vóórkomen van een groot aantal cycli tegelijkertijd maakt vooruitzien niet gemakkelijk. Men ziet duidelijk het onweer naderen ('t gaat er stinken), herkent de eerste voortekenen. Maar wat gaat er juist gebeuren? Hoe lang gaat het duren? Wat zal de situatie zijn ná de crisis? Aanwijzingen hieromtrent vindt men in het verleden. Bestudering van de aparte cycli doorheen de geschiedenis geeft een duidelijk beeld van hun impact, en de timing die erop moet geplaatst worden. Maar wat met het actuele samenspel? Hoe komen de verschillende factoren nú samen? Welke invloed zal overwegen? En welke invloed zal misschien volledig op de achtergrond blijven, gecompenseerd door andere sterkere factoren? Je werkt met astrologie; je zal de problemen dus wel begrijpen. Citaat:
We spreken van 'de crisis'. Maar practisch gezien zul je in het meervoud moeten spreken. Ik bedoel, een opeenvolging van golven van gebeurtenissen, economisch, sociologisch, politiek, filosofisch, ... Meer hierover misschien later, na verdere studie. Volg de jeugd: misschien kunnen de gebeurtenissen rond de amerikaanse verkiezingen als voorbeeld gelden? Of wat gebeurde in de 60's, als je verder kijkt dan hippies op straat? http://en.wikipedia.org/wiki/1960s Verder, kijk ook eens in deze draad: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=236 Laatst gewijzigd door cor : 24 november 2008 om 14:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien nog eens de slechtste denkbare oplossing.
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door satiper : 24 november 2008 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van 10 naar 20 Van 20 naar 40 Van 40 naar 80 Van 80 naar 160 Van 160 naar 320 enz, enz... Laat ook meteen zie hoe logisch het allemaal wel niet is ![]() |
|
![]() |
![]() |