Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2008, 17:07   #1
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard Radio Donna wordt MNM

Vanaf 5 januari noemt radio DONNA, je weet wel de 'eigentijdse' radiomuziekzender voor de jeugd, zichzelf 'MNM' . Een simpele geest zoals ik begrijpt niet waarom de Vlaamse radio en TV-zenders om de haverklap zo nodig hun naam wijzigen. Gezien het een zender is die zich in hoofdzaak tot de jeugd richt, is een verwarrende nietszeggende naam misschien wel passend, en de vraag of je nu met MNM 'een reuzetijd' kan beleven, moeten wij nog afwachten, maar dat die boodschap in het Engels moet (en kan?), daar heb ik toch mijn bedenkingen, bij.

Moet (mag?) een Vlaamse (Nederlandstalige) zender zich via zijn logo in de Engelse taal profileren? Is dat wel in overeenstemming te brengen met het taaldecreet dat stelt dat de Vlaamse overheidsdiensten zich in het Nederlands tot het publiek moeten richten? Ook al is de VRT via een beheersovereenkomst een autonome overheidsdienst, dan nog sluit dit, naar mijn inziens, de betrokken regelgeving niet uit.

Vlaanderen heeft een eeuw lang gevochten voor het officieel gebruik van haar streektaal, en eist van anderstalige inwijkelingen dat zij Nederlands kennen als zij met overheidsdiensten in contact willen treden. Dat éen van die overheidsdiensten zich via hun logo in het Engels tot het publiek richt, mag dan hip en cool zijn, het is toch wel bijzonder hypocriet..
Oud 13 december 2008, 17:13   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Vanaf 5 januari noemt radio DONNA, je weet wel de 'eigentijdse' radiomuziekzender voor de jeugd, zichzelf 'MNM' . Een simpele geest zoals ik begrijpt niet waarom de Vlaamse radio en TV-zenders om de haverklap zo nodig hun naam wijzigen. Gezien het een zender is die zich in hoofdzaak tot de jeugd richt, is een verwarrende nietszeggende naam misschien wel passend, en de vraag of je nu met MNM 'een reuzetijd' kan beleven, moeten wij nog afwachten, maar dat die boodschap in het Engels moet (en kan?), daar heb ik toch mijn bedenkingen, bij.

Moet (mag?) een Vlaamse (Nederlandstalige) zender zich via zijn logo in de Engelse taal profileren? Is dat wel in overeenstemming te brengen met het taaldecreet dat stelt dat de Vlaamse overheidsdiensten zich in het Nederlands tot het publiek moeten richten? Ook al is de VRT via een beheersovereenkomst een autonome overheidsdienst, dan nog sluit dit, naar mijn inziens, de betrokken regelgeving niet uit.

Vlaanderen heeft een eeuw lang gevochten voor het officieel gebruik van haar streektaal, en eist van anderstalige inwijkelingen dat zij Nederlands kennen als zij met overheidsdiensten in contact willen treden. Dat éen van die overheidsdiensten zich via hun logo in het Engels tot het publiek richt, mag dan hip en cool zijn, het is toch wel bijzonder hypocriet..
Waarom zou het niet kunnen? Op de Franstalige kant hebt u NRJ. Hun slogan is "Hit Music Only!" en niemand klaagt daarover. Het is trouwens hun slogan over heel Europa (NRJ heeft verschillende radiostations in Europa).
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:23   #3
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:

donna voor de jeugd probeer stu bru , dat klopt eerder
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:26   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet (mag?) een Vlaamse (Nederlandstalige) zender zich via zijn logo in de Engelse taal profileren?
Denkt dat deze vraag totaal ondergeschikt is aan de vraag, of een openbare omroep, betaald met belastingsgeld, er een popzender moet op nahouden, buiten de x-aantal andere zenders die ze er al op nahouden.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:26   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wie luistert er nu nog naar de radio ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:27   #6
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Elke doelgroep die moet gehersenspoeld worden, zijn zender
Oud 13 december 2008, 17:29   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wie luistert er nog naar den vrt ? Ik in den auto.
Binnen staat altijd ne internetradio op. Dus alles bijeen toch nog tamelijk veel.
Oud 13 december 2008, 17:30   #8
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wie luistert er nog naar den vrt ? Ik in den auto.
Binnen staat altijd ne internetradio op. Dus alles bijeen toch nog tamelijk veel.
Wie rijdt er nu nog met de auto ?
Oud 13 december 2008, 17:43   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie rijdt er nu nog met de auto ?
De naft is terug serieus gedaald Maar al die mensen met luidsprekertjes in hun oren, verbonden aan ne ipod of dergelijk, naar wat luisteren die ?
Oud 13 december 2008, 17:44   #10
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik elke dag als ik in de auto zit, zoals vele onder ons.
Oud 13 december 2008, 17:49   #11
Mr. Orange
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vroeger was ik 100% stubru, doch momenteel switch vaak tussen stubru,radio 1, donna & Q.

Stubru is voor mij veel van zijn pluimen verloren, niet omwill van het revolutionaire karakter, maar eerder omwillle van onprofessionaliteit. Hoe vaak vergissen ze zich van djingle en tune...

Hun Music for Life vind ik persoonlijk een goed initiatief, maar op den duur is het geen leuke radio meer. Ik zit dagenlang in de auto, en na een tijdje hangt dat gedoe serieus uw keel uit.
Oud 13 december 2008, 17:53   #12
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Vroeger was ik 100% stubru, doch momenteel switch vaak tussen stubru,radio 1, donna & Q.

Stubru is voor mij veel van zijn pluimen verloren, niet omwill van het revolutionaire karakter, maar eerder omwillle van onprofessionaliteit. Hoe vaak vergissen ze zich van djingle en tune...

Hun Music for Life vind ik persoonlijk een goed initiatief, maar op den duur is het geen leuke radio meer. Ik zit dagenlang in de auto, en na een tijdje hangt dat gedoe serieus uw keel uit.
ik ga bijna volledig akkoord met u, niettemin blijf ik vinden dat Stu Bru in vergelijking met de andere zenders veruit de beste blijft. Bovendien hoor je er muziek die je helaas op geen enkele ander zender hoort: 'T Hof van Commerce, Gorki, Last Shadow Puppets enz... hoor je omzeggens alleen op stu bru
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:56   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hahahaha inderdaad......

Donna ondertussen,met een constant afkalvend luisterpubliek kon zich niet meer positioneren tussen de andere,privé,"algemene muziekzenders" en de gewestelijke zenders van het eigen huis.Om een of andere reden heeft het VRT-directoraat beslist dat er een extra zender behouden blijft..vandaar MNM....

StBru,Clara,de gewestelijke zenders,radio 1 opereren in tamelijk duidelijke niches met een constant radiopubliek.De uitdaging voor MNM is dus om ook een niche te vinden en daarmee de opdracht van de door de overheid gesponsorde zender te vervullen...

bemerk overigens hoe een decennium geleden Donna als hét succesverhaal beschouwd werd,terwijl StuBru zelfs een tijdje afkalvende cijfers gekend heeft...of hoe een eurootje rollen kan....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2008 om 17:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:58   #14
Mr. Orange
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik ga bijna volledig akkoord met u, niettemin blijf ik vinden dat Stu Bru in vergelijking met de andere zenders veruit de beste blijft. Bovendien hoor je er muziek die je helaas op geen enkele ander zender hoort: 'T Hof van Commerce, Gorki, Last Shadow Puppets enz... hoor je omzeggens alleen op stu bru
Dat is idd de enige reden waarom ik nog naar Stubru luister, voor de rest hoeft het voor mij niet meer.

Mishmash op vrijdagavond kan daarentegen nog eens serieus tegen de schenen stampen...
Oud 13 december 2008, 18:01   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik ben allergisch aan al dat "hip, cool en trendy" gedoe waar tegenwoordig meer om te doen is dan om de muziek die ze draaien. Om nog maar te zwijgen van de BV'isering van radiopresentatoren. Ze hebben hun laatste pot pukkelcrème nog niet goed en wel toegedraaid, presenteren één programma en boem paukenslag een wannebe BV is geboren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 18:05   #16
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Dat is idd de enige reden waarom ik nog naar Stubru luister, voor de rest hoeft het voor mij niet meer.

Mishmash op vrijdagavond kan daarentegen nog eens serieus tegen de schenen stampen...
het valt me wel op dat de laatste jaren er veel meer commerciële muziek gedraaid wordt op stu bru, daarom verwonderde het me dat Donna werd opgedoekt, ik dacht dat men stu bru en donna gewoon zou fuseren.

Wat er ook van weze: dat men wat meer volwassen commentaar, en wat minder zever en spelletjes zou geven op stu bru, het zou ook al veel beter zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 december 2008 om 18:06.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 18:06   #17
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De naft is terug serieus gedaald Maar al die mensen met luidsprekertjes in hun oren, verbonden aan ne ipod of dergelijk, naar wat luisteren die ?
Naar muziek die ze zelf kiezen omdat ze die goed vinden of omdat ze die hebben leren apprecieren door hun vriendenkring ? Niet naar muziek dus die wordt opgedrongen door de commercie.
Ik zou liever niet met oortjes en muziek lopen maar het afgrijslijke lawaai van auto's verplicht me. Met muziek volle bak worden ze storm op zee ipv me te verscheuren.
Oud 13 december 2008, 18:27   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar muziek die ze zelf kiezen omdat ze die goed vinden of omdat ze die hebben leren apprecieren door hun vriendenkring ? Niet naar muziek dus die wordt opgedrongen door de commercie.
Ik zou liever niet met oortjes en muziek lopen maar het afgrijslijke lawaai van auto's verplicht me. Met muziek volle bak worden ze storm op zee ipv me te verscheuren.
Dus niet naar den radio.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be