![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Vanaf 5 januari noemt radio DONNA, je weet wel de 'eigentijdse' radiomuziekzender voor de jeugd, zichzelf 'MNM' . Een simpele geest zoals ik begrijpt niet waarom de Vlaamse radio en TV-zenders om de haverklap zo nodig hun naam wijzigen. Gezien het een zender is die zich in hoofdzaak tot de jeugd richt, is een verwarrende nietszeggende naam misschien wel passend, en de vraag of je nu met MNM 'een reuzetijd' kan beleven, moeten wij nog afwachten, maar dat die boodschap in het Engels moet (en kan?), daar heb ik toch mijn bedenkingen, bij.
Moet (mag?) een Vlaamse (Nederlandstalige) zender zich via zijn logo in de Engelse taal profileren? Is dat wel in overeenstemming te brengen met het taaldecreet dat stelt dat de Vlaamse overheidsdiensten zich in het Nederlands tot het publiek moeten richten? Ook al is de VRT via een beheersovereenkomst een autonome overheidsdienst, dan nog sluit dit, naar mijn inziens, de betrokken regelgeving niet uit. Vlaanderen heeft een eeuw lang gevochten voor het officieel gebruik van haar streektaal, en eist van anderstalige inwijkelingen dat zij Nederlands kennen als zij met overheidsdiensten in contact willen treden. Dat éen van die overheidsdiensten zich via hun logo in het Engels tot het publiek richt, mag dan hip en cool zijn, het is toch wel bijzonder hypocriet..
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
donna voor de jeugd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt dat deze vraag totaal ondergeschikt is aan de vraag, of een openbare omroep, betaald met belastingsgeld, er een popzender moet op nahouden, buiten de x-aantal andere zenders die ze er al op nahouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wie luistert er nu nog naar de radio ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Ik elke dag als ik in de auto zit, zoals vele onder ons.
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Vroeger was ik 100% stubru, doch momenteel switch vaak tussen stubru,radio 1, donna & Q.
Stubru is voor mij veel van zijn pluimen verloren, niet omwill van het revolutionaire karakter, maar eerder omwillle van onprofessionaliteit. Hoe vaak vergissen ze zich van djingle en tune... Hun Music for Life vind ik persoonlijk een goed initiatief, maar op den duur is het geen leuke radio meer. Ik zit dagenlang in de auto, en na een tijdje hangt dat gedoe serieus uw keel uit.
![]() |
#12 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hahahaha inderdaad......
Donna ondertussen,met een constant afkalvend luisterpubliek kon zich niet meer positioneren tussen de andere,privé,"algemene muziekzenders" en de gewestelijke zenders van het eigen huis.Om een of andere reden heeft het VRT-directoraat beslist dat er een extra zender behouden blijft..vandaar MNM.... StBru,Clara,de gewestelijke zenders,radio 1 opereren in tamelijk duidelijke niches met een constant radiopubliek.De uitdaging voor MNM is dus om ook een niche te vinden en daarmee de opdracht van de door de overheid gesponsorde zender te vervullen... bemerk overigens hoe een decennium geleden Donna als hét succesverhaal beschouwd werd,terwijl StuBru zelfs een tijdje afkalvende cijfers gekend heeft...of hoe een eurootje rollen kan.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2008 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mishmash op vrijdagavond kan daarentegen nog eens serieus tegen de schenen stampen...
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben allergisch aan al dat "hip, cool en trendy" gedoe waar tegenwoordig meer om te doen is dan om de muziek die ze draaien. Om nog maar te zwijgen van de BV'isering van radiopresentatoren. Ze hebben hun laatste pot pukkelcrème nog niet goed en wel toegedraaid, presenteren één programma en boem paukenslag een wannebe BV is geboren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van weze: dat men wat meer volwassen commentaar, en wat minder zever en spelletjes zou geven op stu bru, het zou ook al veel beter zijn.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 december 2008 om 18:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou liever niet met oortjes en muziek lopen maar het afgrijslijke lawaai van auto's verplicht me. Met muziek volle bak worden ze storm op zee ipv me te verscheuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |