Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2004, 12:51   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat zag net mijn lodderig oog op de factuur van onze energieleverancier. Ge weet wel energie van mijn subliem voorstel he.

Bon op de energiefactuur zowel elentrik als gas hebben wij het grote genoegen een soort extra belasting te betalen. Bijdrage CREG en Toeslag sociaal fonds heten die dingen.
Dat zijn dus extra belastingen die we mogen betalen.
en zie vanaf 1/4/2004 en dat is jammer genoeg geen grap mogen we op die belasting ook nog eens BTW betalen. Voor 1/4/04 was vrijgesteld van BTW (voor de kenners art 28,5° BTW-wetboek) en nu niet meer.

Zou onze regering nog wat extra geld nodig hebben ?
En waarom is dit ingevoerd zonder grote mediacampagne ? Ik kan mij vergissen maar ik heb daar nergens een woord over gehoord. Allez nu weet ge het van mij.

Bedankt Guy en Steve. Duizendmaal gratis bedankt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 13:24   #2
marijke
Burger

marijke's schermafbeelding

Standaard

Iedere verbruiker heeft nu recht aan een zeker percentage gratis energie..en daar kunt ge die exstra belastingen dan van betalen zeker ?
Oud 9 april 2004, 13:53   #3
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Zoals ik reeds zei: gratis bestaat niet ...

Wie geeft moet ergens anders nemen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 13:55   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gratis, gratis, GRATIS....aan al diegenenen en aan iedereen die nog het woord gratis in hunnen mond durven nemen zal ik eens gratis en voor niks op hun oog komen kloppen ze.

KLOP. amai dat kwam aan. Maar ik vind dat ge consequent moet zijn.
Ik had duidelijke gezegd 'iedereen' en aangezien ik ook iedereen ben en ikzelf ook daarna nog eens gratis gezegd heb ...........KLOP......... amai weer op mijn oog...... moest ik ook op mijn eigen oog kloppen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 14:43   #5
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Er is een maatschappij opgericht waarin alle wanbetalers worden gedumpt. Die krijgen dan een meter die ze moeten opladen.
Dat opladen geschiedt met een chipkaart. Die kan de betrokkenen afhalen op....het OCMW!!!!

Of hoe de paarsen, mensen die het eens een maand moeilijk hebben, de vernederende gang naar het OCMW opleggen!!!!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 08:41   #6
Westvlaming
Vreemdeling

Standaard

Belastingen verlaagd? Waar? In de gemeenten?...
Westvlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 08:58   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
Iedere verbruiker heeft nu recht aan een zeker percentage gratis energie..en daar kunt ge die exstra belastingen dan van betalen zeker ?
Lachwekkender kan niet. De elektriciteitsleveranciers moeten noodgedwongen hun prijzen verhogen om de plicht die de overheid hen oplegt, nl. die zogezegde "gratis" elektriciteit, te kunnen aankopen. Mensen met grote gezinnen worden er dus de dupe van: zij verbruiken ongetwijfeld meer energie, dus betalen ze ook een hogere factuur. Het aantal gratis Khw staat niet in verhouding tot het reële verbruik, maar moet natuurlijk wel opgehoest worden door de verbruiker.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be