![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Leterme hater Peter Vandermeersch van De Standaard vertelde gisteren tijdens Villa Politica om de paar minuten wat er juist op gebeurde op het crisisberaad van de ministers...
Wie waren zijn bronnen? En kan dit zo maar allemaal? ![]() 'Het rapport van de rechter zorgde gistermiddag voor spannende politieke televisie. De Vlaamse omroep zond live uit vanuit de Kamer. Een verslaggeefster vroeg Kamerleden om reacties op het rapport, terwijl ze het nog zaten te lezen. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch van De Standaard leverde in de uitzending commentaar op nieuws uit het crisisberaad van ministers, dat „goed ingevoerde bronnen” hem per sms stuurden. ' http://www.nrc.nl/buitenland/article...ntslag_Leterme Waarom mocht Villa Politica niet rechtstreeks dat crisisberaad uitzenden? Of had De Standaard de 'rechten' opgekocht? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zeeeeeeeeeer goede vraag. Ik heb me er dood aan geergerd hoe tromfantelijk en arrogant Vandermeersch keer op keer zijn 'uit uiterst betrouwbare bron' als het ware deelnam aan de kern zelf en rustig zijn (natuurlijk gekleurde) commentaar op alles kon geven. Dit schouwspel was amper om aan te zien. Leterme en co is één triestige zaak, maar Vandermeersch en Desmet is nog een ergere zaak ! (overigens: de commentaar van Desmet in De Morgen op Leterme onder titel 'waarom ik niet op Yves Leterme stemde' is er één van het hoogst ranzigste soort dat alle twijfel over de persoon Desmet wegneemt. Pure frustratie, rancuneus en klein. Ik ben de laatste om de verdediging van Leterme op mij te nemen, verre van, maar journalist en journaille lijken me meer en meer synoniem te worden.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk zouden alle GSM's tijdens vergaderingen moeten verboden zijn, niet alleen uit respect maar ook om niet beïnvloed te worden van buitenaf.
Na alle GSM-lekken tijdens de vorige onderhandelingen , verwondert het mij dat dit nog geen regel is. Is het jullie trouwens ook opgevallen dat donderdagavond enkel en alleen de franstaligen commentaar gaven?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een crisisberaad van de regering is hier geheim en het resultaat wordt meegedeeld op een persconferentie. Het heeft ook mij verbaasd, dat in Belgie met lekken en sms'en ,voor het oog van de camera en van de wereld, iedereen meekijkt met de ontwikkelingen in ministerraad. Laatst gewijzigd door JP Coen : 20 december 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij jullie zijn ze tenminste nog gezegend met enige ethiek en politieke moraal en zijn ze voor alles politicus die regeren in het totaal landsbelang.... Hier bij ons hebben we mensen die denken dat ze politicus zijn en wiens moraal zo laag bij de grond ligt en die géén enkele mogelijk voorbij laten gaan om de tegenstander onderuit te schoffelen ... En dit alles in hun eigenbelang en het landsgedeelte dat ze vertegenwoordigen.... Het verdedigen van het totale landsbelang is voor hen een bijkomende zaak aangezien minstens de helft van de bevolking voor hun in het verkeerde landsdeel woont en wiens belangen gerust mogen worden tegengewerkt zolang zij zelf er maar beter van worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klaarblijkelijk verdienen ministers en staatssekretarissen in België te weinig en hebben ze nood aan een bijverdienste als "bron" voor journalisten.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Het editoriaal van Yves De Smet wordt in le Soir handig gebruikt!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij functioneert als" het geweten van het volk" zoals in Nederland de Telegraaf meestal bezig is. Hoewel ik beslist geen aanhanger ben van deze Belgicitische regering ,vind ik fair play wel een belangrijke zaak. Als buitenstaander ben ik dan ook hoogst verbaasd, hoe dit bij de buren allemaal kan gebeuren door de media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de dag daarvoor deed Potspoel hetzelfde: namelijk af en toe stoefen dat hij een sms'je kon versturen en een antwoord krijgen van iemand die wel iets wou lekken. Waarom dit mogelijk is op ons federaal nivo, en waarom we dat zoveel minder zien op ons regionaal nivo? De sleutel van het antwoord op die vraag, kan je misschien vinden bij president Sarkozy, die zich ontiegelijk boos maakte op een frankofone Waalse politieker, enige maanden geleden ... Ons federaal nivo is zo rot, dat marsjeert al lang niet meer, en dat zal nooit meer kunnen fatsoenlijk marsjeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Peter Vandermeersch wordt ingedekt door de geloofwaardige en objectieve
![]() Die betrouwbare bron, zegt Van de Loverbos, zal vermoedelijk de radio geweest zijn... ![]() Lul! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor net het tegenovergestelde: complete openheid over alles wat er in die gesprekken gezegd wordt. Ik zou het graag mee kunnen volgen zodat ik zelf kan beoordelen wie er bvb ernstig zijn programme probeert te realiseren, en wie er onmiddelijk op de postjes focust. Ik vind dat de kiezers recht hebben op al die informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() De oplossing is anders zo simpel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_jammer véél goedkoper dan het gebouw om te bouwen tot kooi van Faraday. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 december 2008 om 01:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |